معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
منظر شهری   - 1323
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 33
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1122
اکسپو شانگهای 2010   - 33
نظریه معماری   - 941
معماری کانستراکتیویستی   - 33
طراحي داخلي   - 887
معماری دیجیتال   - 32
سازه های شهری   - 853
معماری پراجکتیو   - 32
تکنولوژی ساخت   - 833
طراحی پارامتریک   - 29
مرزهای معماری   - 766
بحران آب   - 28
معماری حوزه عمومی   - 722
هنر روسیه   - 28
المان شهری   - 690
اکسپو میلان 2015   - 27
نگاه نو به سكونت   - 681
پاویون های سرپنتین   - 24
نظریه شهری   - 673
باهاوس   - 22
کلان سازه   - 594
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 22
معماری و سیاست   - 518
جشن نامه اتووود   - 21
معماری پایدار   - 508
معماری مجازی   - 20
منتقدان معماری   - 478
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 20
معماری تندیس گون   - 447
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
معماری مدرن   - 430
پداگوژی   - 19
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 429
پردیس ویترا   - 18
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 429
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 18
آرمان شهرگرایی   - 425
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
معماری منظر   - 422
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
معماری شمایل گون   - 416
فیلوکیتکت   - 16
روح مکان   - 414
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
طراحی صنعتی   - 399
معماری ـ موسیقی   - 14
باز زنده سازی   - 366
معماری بایومورفیک   - 14
توسعه پایدار   - 349
شهرهای در حرکت   - 12
تراشه های کانسپچوال   - 333
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 11
معماری یادمانی   - 332
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
معماری سبز   - 302
مدرنیته؛ از نو   - 11
معماریِ توسعه   - 299
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
اتووود کلاسیک   - 263
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
هنر مدرنیستی   - 262
درس گفتارهای اتووود   - 9
طراحی نئولیبرال   - 260
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
بدنه سازی شهری   - 251
معماری تخت جمشید   - 7
معماری محلی   - 247
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
معماری محدود   - 243
بی ینال ونیز   - 7
معماری ارزان   - 242
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
تغییرات اقلیمی   - 241
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
معماری تجربی   - 241
طراحی و پناهجویان   - 7
محوطه سازی   - 236
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
آینده گرایی   - 236
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 235
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
بنای محدود   - 220
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری های تک   - 218
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
گرمایش زمین   - 204
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری پست مدرن   - 198
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن عمومی   - 187
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن حومه شهری   - 186
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 7
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 157
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری انتقادی   - 151
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 7
عکاسی   - 143
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
زنان و معماری   - 140
اقتصادِ فضا   - 7
مسکن روستایی   - 131
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 6
معماری ـ سینما   - 127
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن   - 6
هنر گفت و گو   - 127
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 6
هنر انتزاعی   - 121
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
گرافیک   - 111
فرهنگ نفت   - 5
معماری ژاپن   - 110
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 5
معماری ایران   - 106
معماری مصر   - 5
فضای منفی   - 102
جهان علمیْ تخیلی   - 5
بلندمرتبه ها   - 101
اتووودْ آبزرور   - 4
طراحی مبلمان   - 88
منبع شناسی اتووود   - 4
معماران و چالش انتخاب معماری   - 86
معماری خوانی   - 4
اتووود ـ ایران معاصر   - 86
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
معماری مذهبی   - 86
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
اکسپو   - 75
بلوپرینت   - 4
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
معماری هند   - 62
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
معماری فاشیستی   - 61
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 3
معماری چین   - 61
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
ترسیمات معماری   - 52
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
گفت و گو با مرگ   - 47
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
ویرانه ها   - 46
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 1
معماری و هنر انقلابی   - 43
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
جنبش متابولیسم   - 41
شهرسازی کوچک مقیاس   - 1
مدارس معماری   - 39
ده پرسش از هشت معمار   - 1
زاغه نشینی   - 39
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 34
شهرْخوانی با اتووود   - 1
درگذشت زاها حدید   - 34

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
ریکاردو بوفیل   - 3
آراتا ایسوزاکی   - 16
زاها حدید   - 187
آرشیگرام   - 7
زیگموند فروید   - 10
آرکی زوم   - 4
ژان بودریار   - 3
آلبرت پوپ   - 4
ژان نوول   - 22
آلدو روسی   - 13
ژاک دریدا   - 13
آلوار آلتو   - 19
ژاک لوگوف   - 4
آلوارو سیزا   - 9
ژیل دلوز   - 21
آن تینگ   - 4
سائول باس   - 7
آنتونی گائودی   - 27
ساسکیا ساسن   - 9
آنتونی وایدلر   - 5
سالوادور دالی   - 2
آنتونیو نگری   - 3
سانا   - 5
آنیش کاپور   - 8
سانتیاگو کالاتراوا   - 13
آی وِی وِی   - 34
سدریک پرایس   - 3
اُ ام اِی   - 34
سو فوجیموتو   - 11
ادریان لابوت هرناندز   - 5
سوپراستودیو   - 9
ادوارد برتینسکی   - 1
سورِ فِهْن   - 6
ادوارد سعید   - 12
شیگرو بان   - 33
ادوارد سوجا   - 9
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فدریکو بابینا   - 30
ادولف لوس   - 6
فرانک گهری   - 49
ارو سارینن   - 28
فرانک لوید رایت   - 43
اریک اوون موس   - 13
فرای اوتو   - 9
اریک هابسبام   - 2
فردا کولاتان   - 2
استن آلن   - 4
فردریک جیمسون   - 1
استیون هال   - 30
فرشید موسوی   - 3
اسلاوی ژیژک   - 17
فمیهیکو ماکی   - 4
اسوالد متیوز اونگرز   - 5
فیلیپ جنسن   - 5
اسوتلانا بویم   - 4
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 5
اسکار نیمایر   - 33
گرگ لین   - 7
اف او اِی   - 9
لئون کریر   - 2
ال لیسیتسکی   - 3
لبس وودز   - 23
الیس راستورن   - 40
لوئیس باراگان   - 2
اِم اِی دی   - 22
لوئیس مامفورد   - 1
ام وی آر دی وی   - 49
لودویگ میس ون دروهه   - 22
اماندا لِــوِت   - 3
لودویگ هیلبرزیمر   - 3
اویلر وو   - 9
لوسی رای   - 8
ایلین گری   - 7
لویی کان   - 37
ایوان لئونیدوف   - 4
لوییس بورژوا   - 8
بئاتریس کُلُمینا   - 8
لُکُربُزیه   - 133
بال کریشنادوشی   - 4
لیام یانگ   - 4
باک مینستر فولر   - 11
مارتین هایدگر   - 27
برنارد چومی   - 33
مارسل بروئر   - 7
برنو زوی   - 7
مارشال برمن   - 16
بنیامین برتون   - 6
مانفردو تافوری   - 16
بوگرتمن   - 1
مانوئل کاستلز   - 2
بی یارکه اینگلس   - 68
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 9
پائولو سولری   - 4
مایکل سورکین   - 1
پاتریک شوماخر   - 3
مایکل گریوز   - 6
پال گلدبرگر   - 1
محمدرضا مقتدر   - 4
پرویز تناولی   - 2
مخزن فکر شهر   - 1
پری اندرسون   - 3
مـَــس استودیو   - 3
پل ویریلیو   - 19
معماران مورفسس   - 16
پیتر آیزنمن   - 57
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر برنس   - 2
موشه سفدی   - 12
پیتر زُمتُر   - 67
میشل سر   - 3
پیتر کوک   - 7
میشل فوکو   - 44
پیر بوردیو   - 5
نائومی کلاین   - 4
پییر ویتوریو آئورلی   - 4
نورمن فاستر   - 35
تئودور آدورنو   - 3
نیکلای مارکوف   - 1
تادو اندو   - 13
هانا آرنت   - 6
تام مین   - 13
هانری لفور   - 23
تام ویسکامب   - 10
هانی رشید   - 5
توماس پیکتی   - 5
هرزوگ دی مورن   - 27
توماس هیترویک   - 30
هرنان دیاز آلنسو   - 18
تیتوس بورکهارت   - 2
هنری ژیرو   - 3
تیموتی مورتُن   - 2
هنریک وایدولد   - 1
تیو ایتو   - 23
هنس هولین   - 4
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هوشنگ سیحون   - 14
جان برجر   - 2
هومی بابا   - 2
جان هیداک   - 4
واسیلی کاندینسکی   - 1
جف منن   - 2
والتر بنیامین   - 25
جفری کیپنس   - 3
والتر گروپیوس   - 16
جورجو آگامبن   - 4
ولادیمیر تاتلین   - 10
جوزپه ترانی   - 2
ولف پریکس   - 1
جونیا ایشیگامی   - 3
ونگ شو   - 8
جیمز استرلینگ   - 1
ویتو آکنچی   - 12
جین جیکوبز   - 1
ویوین وست وود   - 6
چارلز جنکس   - 5
ک. مایکل هیز   - 2
چارلز رنه مکینتاش   - 7
کارلو اسکارپا   - 5
چارلز کوریا   - 15
کازیو سجیما   - 2
چاینا میه ویل   - 4
کالین روو   - 1
حسن فتحی   - 5
کامران دیبا   - 13
حسین امانت   - 3
کامرون سینکلر   - 11
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کریستفر الکساندر   - 2
داریوش آشوری   - 1
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
داریوش شایگان   - 8
کریم رشید   - 5
دانیل لیبسکیند   - 22
کلر استرلینگ   - 2
دنیس اسکات براون   - 10
کلود پَره   - 3
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 22
کنت فرمپتن   - 14
دیوید رُی   - 2
کنزو تانگه   - 9
دیوید گیسن   - 2
کنستانتین ملنیکف   - 3
دیوید هاروی   - 24
کنگو کوما   - 47
رابرت نوزیک   - 2
کوپ هیمِلبِلا   - 21
رابرت ونتوری   - 13
کوین لینچ   - 7
رُدولف شیندلر   - 7
کیانوری کیکوتاکه   - 1
رضا دانشمیر   - 5
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
رم کولهاس   - 95
کیشو کـُـروکاوا   - 6
رنزو پیانو   - 30
یان گِل   - 8
ریچارد مِیر   - 8
یو ان استودیو   - 32
ریموند آبراهام   - 1
یورگن هابرماس   - 13
رینر بنهام   - 2
یونا فریدمن   - 5
رینهولد مارتین   - 5
یوهانی پالاسما   - 12

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -751
معماری مذهبی   -104
زیرساخت های شهری   -336
صنعتی   -99
فرهنگی   -297
گالری   -84
پاویون   -254
هتل   -73
موزه   -247
ورزشی   -64
اداری ـ خدماتی   -228
بهداشتی   -37
مسکونی ـ تجاری   -156
حمل و نقل عمومی   -35
تفریحی   -150
زاغه نشینی   -5
اموزشی   -129
حامی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : مهدي معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
کانال تلگرامی اتووود
اتووود کلاسیک ـ برج کپسولی ناکاگین ـ کیشو کـُروکاوا
اتووود سرویس خبر:   مينا ارجمند
1390/11/08
مـنـــــــبـع : Architectural Moleskine
تعداد بازدید : 10388

شاید برج کپسولی ناکاگین را بتوان بعنوان نمونه بارز از جنبش متابولیست خواند . این ساختمان توسط کیشو کوروکاوا در سال ۱۹۷۰ طراحی و یک سال بعد از آن هم ساخته شد. این ساختمان اولین ساختمان در نوع خود بود که برروی معماری هتل های کپسولی متداول در ژاپن امروزی تاثیر گذشته است.

هرچند امروزه ، عدم نگهداری وکهنگی این ساختمان سبب ایجاد بحث های جنجالی بین علاقمندان به نگهداری این آیکن شهری و علاقمندان به تخریب و جایگزینی برجی جدید بجای این ساختمان شده است.

پیش زمینه : در سال ۱۹۷۰ ، نمایشگاه اکسپو جهانی( Expo World ) در اوساکا در زمانی برگزار شد که ایده های متابولیستی در فیلدهای مختلف رسوخ کرده بود. تریزو واتانابه رییس جمهوروقت توکیو، زمانی که ازاین نمایشگاه دیدن کرد شدیدا تحت تاثیر تاکارا بیوتیلیون (Beautilion Takara) که طراحش کوروکاوا بود ، قرار گرفت. بلافاصله بعد از آن به کوروکاوا پیشنهاد طراحی گونه ای جدید از ساختمان مسکونی با کپسول های دائمی را داد که به کسانی که در حومه شهر زندگی میکند ،امکان داشتن محلی برای اقامت در مرکز توکیو را بدهد.

کوروکاوا از این پیشنهاد استقبال کرد و آنرا ساختمان مسکونی برای Movens Homo: مردمانی در تحرک و جنب و جوش نامید. موقعیت مکانی: برج ناکاگین در قلب تجاری گینزا ی توکیو موقعیت یابی شد. قیمت زمین در این منطقه شهری بسیار بالا است بطوریکه گاهی فراتراز قیمت خود ساختمان میشود. پروپوزال کوروکاوا تا حدی طرحی جاه طلبانه تر از طرحی که ساخته شد، داشت .

این طرح شامل دو برج بود که از کپسول هایی ساخته شده بودند که در آینده، بنابر احتیاج ،قابلیت افزایش ارگانیکی را داشتند . این ساختمان به دو بخش تقسیم میشود: ۱: سازه عظیم ازبتن مسلح که آسانسور، پله ها، و پل های ارتباطی به ساختمان های مجاور را در خود جای میدهد. ۲: کپسول ها که فقط در چهار نقطه به سازه متصل میشدند (این امر به سهولت جایگزینی یونیت ها در هر ۲۵ سال کمک میکند. ) سایز هر کپسول ۲.۱ x ۳.۸ x ۲.۳ متر بود که با پانل های فولادی که مشابه کانتینرهای باربری کارگو (Containers Shipping Cargo) هستند، ساخته شده اند. این یونیت ها پیش ساخته بوده و در محل نصب گردیدند . در این برج ۱۴ طبقه ، ۱۴۴ یونیت رندوم وار به گونه ای بروی یکدیگر قرار میگیرند که تاکید و بزرگنمائی بر نحوه ی قرارگیری ارگانیکی اشان به وضوح قابل مشاهده باشد .کابین ها برای یک نفر ساخته شده اند ، اما بنابر احتیاج ، با ادغام این کابین ها با یکدیگر میتوان فضای مناسبی برای یک خانواده را هم فراهم کرد. با استفاده از سهولت تکنولوژی روز، تجهیزاتی مانند تلویزیون ، ضبط و تلفن هم بصورت توکار به مبلما ن داخلی این ساختمان افزوده شدند . تخریب و زوال: بعد از تکمیل برج ناکاگین ، بعنوان اولین ساختمان در نوع خود ،این برج توجه و تحسین جهانی را به خود معطوف کرد. کوروکاوا فکر کرد که این میتواند آغاز عصری جدید در معماری باشد . هرچند با ظهورایده های جدید، مخصوصا پست مدرنیسم ، ایده های متابولیستی به سرعت متوقف شدند. علاوه بر آن ، این ساختمان معایب عملکردی جدی ای هم داشت ؛ از جمله : انعطاف پذیری کم و اتلاف زیاد مساحت در مکانی که ارزش و بهای زمین بسیار بالا می بود. کوروکاوا پیشنهاد کرده بود که این کپسولها هر ۲۵ سال بازسازی شوند که باتوجه به افزایش هزینه ها و رشد و افزایش شهرهای ژاپن این امر ناممکن بوده و ازینرو همه ی ساختمان شروع به متروکه شدن کرد. هرچند دوکومومو (DoCoMoMo )سازمان جهانی برای نگهداری و ثبت معماری مدرن ، این ساختمان را بعنوان میراث فرهنگی معماری شناسایی کرد، اما در جهت معرفی کردن و ارائه این برج به کمیته میراث جهانی (برای رسیدگی بیشتر ) تلاش های ناموفقی داشت. باتوجه به آنکه این ساختمان یکی از مهمترین ابتکارات ساختمانی بعد از جنگ بود ، بسیاری از موسسات از جمله "انجمن معماران ژاپن" خواهان ترمیم و نگهداری این ساختمان شدند . هرچند بنابرپیشنهاد کوروکاوا ، قرار بود که این یونیت ها بعد از ۲۵ سال ترمیم و جایگزین شوند ، اما درطی این ۴۰ سال تغییری در آنها رخ نداده و روز به روز تخریب و زوال آن بیشترمیشود. لانه سازی جانوران موذی در حفره های کپسول های ساختمان، و نفوذ آب و فاضلاب های آلوده و آلودگی های ناشی از عوامل متعدد ، تخریب این ساختمان را سریعتر کرده اند.

فضاهای داخلی کپسولها هم در مقایسه با ساختمان های مجاور بسیار کوچک میباشند. امکانات صوتی و تصویری آوانگاردی ساختمان هم دیگر منسوخ شده است.شما چگونه میتوانید تصور کنید که با یک تلویزیون دهه ی هفتادی به تماشای برنامه های تلویزیونی بپردازید !!!!! بنابر دلایل مذکور ، برنامه ی تخریب این ساختمان و جایگزین آن با برج ۱۴ طبقه ریخته شد که 60٪ فضای بیشتر به هر آپارتمان افزوده خواهد شد. برج کپسولی ناکاگین یکی از لندمارک های توکیو و یا شاید خود ژاپن باشد. برای خیلی ها این ساختمان ، ارزش نگهداری بدلیل خاطره و یادواره ای از استاد کوروکاوا را دارد (کوروکاوا اخیرا فوت کرد) اما من به جرات میتوانم بگویم که کسی نیست درمیان کسانی که عقیده به نگهداری این ساختمان دارند، که جرات زندگی کردن در این ساختمان را داشته باشد...

برج کپسولی ناکاگین شاید یکی از معدود بناهایی باشد که توانسته ایده های متابولیست ها را در شمایل کالبدی محقق کند اینجا می توانید با گوشه ای از افکار کنزو تانگه به عنوان پدر معنوی متابولیست ها اشنا شوید

اتووود در سه گانه ای تحت عنوان " جنبش متابولیسم و زایش تکنو توپیا" ـ بخش اول، بخش دوم و بخش سوم ـ زوایای پیدا و پنهان این جریان اسیایی در تاریخ را تدقیق نموده است

۲. برج کپسولی ناکاگین


۳. تاکارا بیوتیلیون (Beautilion Takara)، در اکسپو اوساکا ۱۹۷۰


۴. موقعیت مکانی


۵.طرح اصلی پروپوزال پیشنهادی کوروکاوا : دو برج که توسط پل به یکدیگر متصل شده اند.


۶. دیتایل اتصال کپسول به ستون سازه


۷. کپسول های پیش ساخته و نصب آنها در سایت


۸. ایزومتریک پلان کپسول ها


۹. ایزومتریک پلان یک کپسول


۱۰ . تجهیزات توکار : تلویزیون ، تلفن ، ضبط و....


۱۱. تخریب برج کپسولی ناکاگین


۱۲. تخریب برج کپسولی ناکاگین


۱۳. تخریب برج کپسولی ناکاگین


۱۴. تخریب برج کپسولی ناکاگین


۱۵. این تصویر، تولید مجدد از طرح اصلی یک کپسول ناکاگین است . این یونیت در نمایشگاه متابولیسم که قسمتی از کنگره ی جهانی معماری ۲۰۱۱ در موزه ی هنر موری در روپانگی هیلز بود، به نمایش گذاشته شد.


۱۶. فضای داخلی تولید مجدد از طرح اصلی یک کپسول ناکاگین


۱۷. فضای داخلی تولید مجدد از طرح اصلی یک کپسول ناکاگین


۱۸. فضای داخلی تولید مجدد از طرح اصلی یک کپسول ناکاگین


۱۹. فضای داخلی تولید مجدد از طرح اصلی یک کپسول ناکاگین




حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
سمیرا ارجمندی ( 1391/01/11 ) :
بسیار جامع بود این خبر.ممنون از گرد آوری.اما چرا نسخه ی پی دی اف ندارد؟
روناک احمدی ( 1394/05/13 ) :
لطفا در مورد سبک متابولیسم اطلاعات زیادی بگذارید با تشکر
آرش بصیرت "سردبیر اتووود" ( 1394/05/18 ) :
با سلام
در مورد متابولیست ها می توانید این سه مقاله را به ترتیب از نظر گذرانید
http://www.etoood.com/Security/Article/Article.aspx?ArtKey=558
http://www.etoood.com/Security/Article/Article.aspx?ArtKey=559
http://www.etoood.com/Security/Article/Article.aspx?ArtKey=560

در بخش اخبار اتووود نیز لینک از پی امده بر متابولیست ها متمرکز است
http://www.etoood.com/NewsList.aspx?Sub=42

موفق باشید
روناک احمدی ( 1394/05/21 ) :
سپاس گذارم از راهنماییتون
سوالی دارم: سبک متابولیسم بیشتر با چه سبکی سنخیت دارد؟
روناک احمدی ( 1394/07/17 ) :
آیا در سبک متابولیسم سازه خاصی استفاده می شده؟

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

سریعترین اثر ساخته شده در اس سی آی
اتووود کلاسیک ـ کاخ گوئل ـ آنتونی گائودی
پیتر آیزنمن و خانه شماره ده؛ تفسیر دی کامپوزیشن
خانه Hiedaira ، استودیو توماس دَنیِل ؛ فرمی انتزاعی از بتن عریان
دیوار اکولوژیک؛ پرداخت زیبایی شناسی پس ماندها
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group