معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1517
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 22
منظر شهری   - 1455
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 21
نظریه معماری   - 1094
جشن نامه اتووود   - 21
طراحي داخلي   - 1028
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
سازه های شهری   - 931
معماری جنگلی   - 19
تکنولوژی ساخت   - 917
شانزده کتاب برای ورود به جهان اِی آی و عصر آنتروپوسین   - 19
معماری حوزه عمومی   - 860
سینما به ترتیب الفبا به روایت هاوارد سوبر   - 18
مرزهای معماری   - 841
پردیس ویترا   - 18
نگاه نو به سكونت   - 801
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
نظریه شهری   - 787
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
المان شهری   - 772
معماری ـ موسیقی   - 16
معماری و سیاست   - 733
طراحی مُد   - 16
کلان سازه   - 649
معماری بایومورفیک   - 15
معماری مدرن   - 634
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
معماری پایدار   - 581
شهرهای در حرکت   - 15
منتقدان معماری   - 533
معماری بیابانی   - 14
آرمان شهرگرایی   - 528
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 14
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 514
فیلم پارازیت ساخته بونگْ جونْ هو   - 13
روح مکان   - 513
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 13
طراحی صنعتی   - 497
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
معماری منظر   - 493
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 10
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 482
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
معماری تندیس گون   - 480
بی ینال ونیز   - 10
آینده گرایی   - 465
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
معماری شمایل گون   - 442
درس گفتارهای اتووود   - 9
باز زنده سازی   - 425
معماری خوانی   - 9
هنر مدرنیستی   - 419
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
توسعه پایدار   - 415
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 9
معماری یادمانی   - 362
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه دوم   - 9
تراشه های کانسپچوال   - 356
ده زن برتر تاریخ معماری مدرن   - 9
معماریِ توسعه   - 346
شارلوت پریاند به روایت آلیس راستورن   - 8
معماری سبز   - 344
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه اول   - 8
طراحی نئولیبرال   - 330
اتوره سوتساس به روایت آلیس راستورن   - 8
معماری پست مدرن   - 329
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
تغییرات اقلیمی   - 299
طراحی و ضایعات به روای آلیس راستورن   - 7
اتووود کلاسیک   - 299
گونتا اشتلزل به روایت آلیس راستورن   - 7
محوطه سازی   - 271
مینت د سیلوا به روایت آلیس راستورن   - 7
بدنه سازی شهری   - 269
عبور از مرحله جنینی   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 269
معماری بلوک شرق ـ جهان در حال محو شدن   - 7
معماری محلی   - 266
جنبش "جانِ سیاهان مهم است" و مسئله‌ی طراحی به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ارزان   - 259
ریچارد نویترا به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محدود   - 257
طراحی در زمانه بحران به روایت آلیس راستورن   - 7
گرمایش زمین   - 253
کارلو اسکارپا به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری تجربی   - 249
معماری تخت جمشید   - 7
معماری انتقادی   - 244
منبع شناسی اتووود   - 7
بنای محدود   - 242
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ـ سینما   - 239
طراحی و پناهجویان   - 7
معماری های تک   - 224
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 7
زنان و معماری   - 219
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
مسکن حومه شهری   - 213
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
عکاسی   - 208
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن عمومی   - 200
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
هنر انتزاعی   - 197
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
گرافیک   - 176
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
فضای منفی   - 168
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 165
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
هنر گفت و گو   - 155
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن روستایی   - 151
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 7
طراحی مبلمان   - 149
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری و فاجعه   - 138
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
ترسیمات معماری   - 136
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
معماری ژاپن   - 133
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
معماری ایران   - 123
فرهنگ نفت   - 6
بلندمرتبه ها   - 117
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 6
اتووود ـ ایران معاصر   - 97
فرایند تکامل معماری مدرن هند   - 6
معماری مذهبی   - 87
پداگوژی انتقادی   - 6
معماران و چالش انتخاب معماری   - 86
سینما ـ طراحی صحنه ـ معماری   - 6
مدرنیته؛ از نو   - 85
ورنر پنتون به روایت آلیس رستورن   - 6
معماری فاشیستی   - 85
تناقض هاوپیچیدگی ها:تئوریهای پیچیدگیِ ونتوری وجیکوبز   - 5
اقتصادِ فضا   - 84
کتاب هایی در باب یوتوپیا   - 5
اکسپو   - 79
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 5
فیلوکیتکت   - 74
معماری مصر   - 5
ویروس کرونا و معماری   - 73
اتووودْ آبزرور   - 4
گفت و گو با مرگ   - 72
شهرسازی کوچک مقیاس   - 4
معماری و هنر انقلابی   - 71
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
معماری هند   - 67
بلوپرینت   - 4
معماری چین   - 67
شهر ژنریک و نامکان ها   - 4
معماری فضای داخلی   - 66
چالش های اخلاقی ریاضت ورزی در معماری به روایت پیر ویتوریو آئورلی   - 4
ویرانه ها   - 65
چگونه یوتوپیا در روسیه انقلابی مدفون شد   - 4
معماری و رسانه   - 60
فرایند خلاقیت چهار پیشگام معماری مدرن   - 4
معماری پراجکتیو   - 58
همه ما سایبورگ هستیم   - 4
مدارس معماری   - 57
اختلال های تشخیصی معماران مدرن   - 4
پداگوژی   - 54
فرهنگ کمپ به روایت سوزان سانتاگ   - 4
زاغه نشینی   - 53
داریوش شایگان و هنر ایرانی   - 3
معماری دیجیتال   - 50
باشگاه مشت زنی   - 3
معماری کانستراکتیویستی   - 49
بازپس گیری حریم خصوصی مان به روایت آنا وینر   - 3
جهان علمیْ تخیلی   - 47
ژان بودریار؛ شفافیت، ابتذال و آلودگی رابطه   - 3
طراحی در وضعیت پندمیک به روایت آلیس راستورن   - 45
اندیشیدن از مجرای پاسخ های کووید 19 با فوکو   - 3
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 44
فیلم پدر ساخته ی فلوریان زلر   - 3
معماری و روانشناسی   - 43
شش پروژه شاخص معماری پست مدرن   - 3
جنبش متابولیسم   - 42
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
باهاوس   - 41
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
هنر روسیه   - 39
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
معماری و نقاشی   - 37
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
معماری و ادبیات   - 34
یوتوپیاهای سیاره ای . نیکیتا داوان با آنجلا دیویس و گایاتری اسپیواک   - 2
معماری و هوش مصنوعی   - 34
تعییرات زیست محیطی ـ انقلاب یا انهدام   - 2
بحران آب   - 34
جودیت باتلر مارا به تغییر شکل خشم مان فرا می خواند؛ گفت و گویی با ماشا گِسِن   - 2
درگذشت زاها حدید   - 34
برج سیگرام چگونه جهانی شد؟   - 2
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 33
زیستْ ریاضت و همبستگی در فضای اضطراری   - 2
اکسپو شانگهای 2010   - 33
فیس بوک، گوگل و عصر تاریک سرمایه داری نظارتی   - 2
طراحی پارامتریک   - 30
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
اکسپو میلان 2015   - 28
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
پاویون های سرپنتین   - 27
شهرهای پیشاصنعتی   - 1
آنتروپوسین   - 26
فیلمْگفتارهای معماری و پداگوژی معماری   - 1
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 24
پیتر آیزنمن و خانه شماره یک به روایت روبرت سومول   - 1
معماری مجازی   - 23
ده پرسش از هشت معمار   - 1
معماری کوچک مقیاس   - 23
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
معماری و گیم   - 22
شهرْخوانی با اتووود   - 1

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
ژان بودریار   - 10
آراتا ایسوزاکی   - 16
ژان نوول   - 22
آرشیگرام   - 7
ژاک دریدا   - 18
آرکی زوم   - 6
ژاک لوگوف   - 4
آلبرت پوپ   - 4
ژیل دلوز   - 34
آلدو روسی   - 15
سائول باس   - 7
آلوار آلتو   - 19
ساسکیا ساسن   - 9
آلوارو سیزا   - 9
سالوادور دالی   - 2
آن تینگ   - 4
سانا   - 5
آنتونی گائودی   - 28
سانتیاگو کالاتراوا   - 13
آنتونی وایدلر   - 5
سدریک پرایس   - 3
آنتونیو نگری   - 6
سو فوجیموتو   - 11
آنیش کاپور   - 8
سوپراستودیو   - 9
آی وِی وِی   - 34
سورِ فِهْن   - 6
اُ ام اِی   - 44
سوزان سانتاگ   - 9
اتوره سوتساس   - 7
شاشونا زوبوف   - 2
ادریان لابوت هرناندز   - 5
شیگرو بان   - 33
ادوارد برتینسکی   - 1
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادوارد سعید   - 17
فدریکو بابینا   - 30
ادوارد سوجا   - 10
فرانک گهری   - 50
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فرانک لوید رایت   - 46
ادولف لوس   - 8
فرای اوتو   - 10
ارو سارینن   - 29
فردا کولاتان   - 2
اریک اوون موس   - 14
فردریک جیمسون   - 4
اریک هابسبام   - 2
فرشید موسوی   - 3
استن آلن   - 4
فمیهیکو ماکی   - 4
استیون هال   - 32
فیلیپ جنسن   - 7
اسلاوی ژیژک   - 18
گابریل کوکو شنل   - 2
اسوالد متیوز اونگرز   - 7
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 7
اسوتلانا بویم   - 4
گرگ لین   - 7
اسکار نیمایر   - 37
گونتا اشتلزل   - 1
اف او اِی   - 9
لئون کریر   - 2
ال لیسیتسکی   - 5
لبس وودز   - 26
الیس راستورن   - 112
لوئیس باراگان   - 2
اِم اِی دی   - 22
لوئیس مامفورد   - 1
ام وی آر دی وی   - 59
لودویگ لئو   - 3
اماندا لِــوِت   - 4
لودویگ میس ون دروهه   - 29
اویلر وو   - 9
لودویگ هیلبرزیمر   - 3
ایلین گری   - 8
لودویگ هیلبرزیمر   - 1
ایوان لئونیدوف   - 4
لوسی رای   - 15
بئاتریس کُلُمینا   - 11
لویی کان   - 39
بال کریشنادوشی   - 4
لوییجی مورتی   - 1
باک مینستر فولر   - 12
لوییس بورژوا   - 8
برنارد چومی   - 33
لُکُربُزیه   - 149
برنارد خوری   - 2
لیام یانگ   - 4
برنو زوی   - 7
لینا بو باردی   - 4
بنیامین برتون   - 8
مارتین هایدگر   - 31
بوگرتمن   - 1
مارسل بروئر   - 7
بی یارکه اینگلس   - 68
مارشال برمن   - 16
پائولو سولری   - 4
مانفردو تافوری   - 16
پائولو فریره   - 2
مانوئل کاستلز   - 2
پاتریک شوماخر   - 3
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 10
پال گلدبرگر   - 1
مایکل سورکین   - 4
پرویز تناولی   - 2
مایکل گریوز   - 6
پری اندرسون   - 3
محمدرضا مقتدر   - 4
پل ویریلیو   - 28
مخزن فکر شهر   - 1
پیتر آیزنمن   - 59
مـَــس استودیو   - 3
پیتر برنس   - 5
معماران آر سی آر   - 4
پیتر زُمتُر   - 69
معماران مورفسس   - 16
پیتر کوک   - 8
موریس مرلوپنتی   - 2
پیر بوردیو   - 5
موشه سفدی   - 12
پییر ویتوریو آئورلی   - 14
میشل سر   - 3
تئودور آدورنو   - 6
میشل فوکو   - 59
تادو اندو   - 13
نائومی کلاین   - 4
تام مین   - 13
نورمن فاستر   - 36
تام ویسکامب   - 10
نیکلای مارکوف   - 1
تاکامیتسو آزوما   - 3
هانا آرنت   - 9
توماس پیکتی   - 5
هانری لفور   - 24
توماس هیترویک   - 30
هانی رشید   - 5
تیتوس بورکهارت   - 2
هرزوگ دی مورن   - 30
تیموتی مورتُن   - 2
هرنان دیاز آلنسو   - 18
تیو ایتو   - 25
هنری ژیرو   - 3
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هنریک وایدولد   - 1
جان برجر   - 2
هنس هولین   - 5
جان هیداک   - 6
هوشنگ سیحون   - 14
جف منن   - 2
هومی بابا   - 2
جفری کیپنس   - 3
واسیلی کاندینسکی   - 2
جورجو آگامبن   - 8
والتر بنیامین   - 29
جوزپه ترانی   - 2
والتر گروپیوس   - 18
جولیا کریستوا   - 2
ورنر پنتون   - 5
جونیا ایشیگامی   - 3
ولادیمیر تاتلین   - 13
جیمز استرلینگ   - 1
ولف پریکس   - 1
جین جیکوبز   - 2
ونگ شو   - 8
چارلز جنکس   - 7
ویتو آکنچی   - 12
چارلز رنه مکینتاش   - 7
ویوین وست وود   - 6
چارلز کوریا   - 15
ک. مایکل هیز   - 2
چاینا میه ویل   - 4
کارلو اسکارپا   - 13
حسن فتحی   - 6
کازو شینوهارا   - 2
حسین امانت   - 3
کازیو سجیما   - 2
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کالین روو   - 1
داریوش آشوری   - 1
کامران دیبا   - 13
داریوش شایگان   - 13
کامرون سینکلر   - 11
دانیل لیبسکیند   - 24
کریستفر الکساندر   - 2
دنیس اسکات براون   - 10
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 22
کریم رشید   - 5
دیوید رُی   - 2
کلر استرلینگ   - 2
دیوید گیسن   - 2
کلود پَره   - 3
دیوید هاروی   - 25
کنت فرمپتن   - 14
رابرت نوزیک   - 2
کنزو تانگه   - 9
رابرت ونتوری   - 31
کنستانتین ملنیکف   - 3
رُدولف شیندلر   - 7
کنگو کوما   - 47
رضا دانشمیر   - 5
کوپ هیمِلبِلا   - 22
رم کولهاس   - 108
کورنلیوس کاستوریادیس   - 3
رنزو پیانو   - 32
کوین لینچ   - 7
ریچارد مِیر   - 8
کیانوری کیکوتاکه   - 1
ریچارد نویترا   - 7
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
ریموند آبراهام   - 1
کیشو کـُـروکاوا   - 6
رینر بنهام   - 2
یان گِل   - 9
رینهولد مارتین   - 5
یو ان استودیو   - 32
ریکاردو بوفیل   - 5
یورگن هابرماس   - 15
زاها حدید   - 194
یونا فریدمن   - 5
زیگموند فروید   - 19
یوهانی پالاسما   - 12

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -826
معماری مذهبی   -105
زیرساخت های شهری   -418
گالری   -87
فرهنگی   -339
هتل   -78
پاویون   -269
ورزشی   -65
موزه   -256
بیمارستان و داروخانه و کلینیک   -40
اداری ـ خدماتی   -234
حمل و نقل عمومی   -39
تفریحی   -165
ویلا   -12
مسکونی ـ تجاری   -165
زاغه نشینی   -5
اموزشی   -139
مجموعه های مسکونی   -4
صنعتی   -107
عناصر یادمانی شهری   -1
حامی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : م معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
کانال تلگرامی اتووود
اسكيت استان، اولين مدرسه ی اسكيت بورد در افغانستان
اتووود سرویس خبر:   ليلا اشرف
1391/06/17
مـنـــــــبـع : http://www.architectureofconsequence.nl
تعداد بازدید : 4077

معماري نتيجه ي تمركز بر پروژه هايي است كه:

- بيشتر از يك ايده ي عالي هستند.

- تركيب چالش ها در يك روش نوآورانه هستند.

- يك آينده ي جايگزين قابل باور ارائه مي نمايند.

- با نيازهاي اجتماعي مواجه مي شوند.

- به كاربر نقش محوري مي دهند.

- مي توانيد تغيير مثبت در دراز مدت و كوتاه مدت براي آنها به ارمغان بياوريد.

اسكيت استان

افغانستان- و جهان- اولين مدرسه ي اسكيت بورد به جوانان كابل قدرت داد كه آينده ي خود را به دست بگيرند ، دادن يك فرصت نادر به بچه هاي افغان براي يادگيري و سرگرمي ، و در فرايند آموزش بيشتر از يك ورزش است. دانش آموزان در اسكيت استان همچنين ميتوانند در كلاسهايي همانند هنر و سلامت محيطي شركت كنند ، و بسياري از آن در گير شده و به برنامه هاي ابتكاري مدرسه بر مي گردد.

مفهوم:

با 68 درصد جمعيت زير سن 25 سال – و 50 درصد زير سن 16 سال- توسعه ي تلاش ها در افغانستان كه به طور ضروري به جوانان مي پردازد، حياتي است ؛ تنها جوانترين شهروندان افغانستان به ادعاي مالكيت موضوعاتي كه به زودي به ارث مي برند، قادر خواهند بود. براي اين اتفاق ، بچه ها به محيط هاي امن و پشتيبان براي تعامل مسالمت آميز، به دست آوردن اعتماد به نفس و يادگيري مهارت هاي مهم نياز دارند. فعاليت هاي امن براي بچه ها به خصوص براي دختران ،در بيشتر افغانستان به شدت محدود هستند. ورزش يك راه سازنده براي بچه ها جهت ارتباط برقرار كردن است، اما بسياري از ورزش هاي محبوب افغان ، فوتبال، واليبال ، بزكشي ، پرواز بادبادك و حتي دوچرخه سواري- به عنوان فعاليت هاي مردانه هستند ، و زنان هميشه از شركت در آن محروم شده اند.

هيئت تبليغي:

در سال 2007 ، اليور پركوويچ Oliver Percovich و شارنا نولان Sharna Nolan به كابل وارد شدند. الي و شارنا به زودي كشف كردند كه تخته ها توسط بچه هاي محلي همانند يك نيروي مغناطيسي غير قابل توقف كشيده شده است. آنها به طور منظم جلسات اسكيت بورد را شروع كردند در سرچشمه ي رهاشده ي روسيه در ناحيه ي مكرويان Mekroyan ، و گروهي از پسران محلي ،پس از آن دختران شروع به پيوستن به آنها كردند. خوشبختانه ، افغان ها تا حد زيادي به ورزش اسكيت بورد به عنوان فعاليتي مناسب براي دختران رسيدگي كردند. اين جلسات نخستين ، در ابتدا غير رسمي بود ، در نهايت منجر به اسكيت استان ،اولين مدرسه ي آموزش اسكيت بورد افغانستان و جهان شد .

كه به عنوان سازمان غير دولتي مستقل و بي طرف افغان عمل مي كند ،مدرسه تعداد فزاينده اي از جوانان شهري و داخلي جا به جا شده در افغانستان را از طريق ورزش اسكيت بورد جذب مي كند ، و براي آنها فرصتهاي جديدی در ميان تعامل فرهنگي ، آموزشي و توانمندي هاي شخصي فراهم مي كند. دانش آموزان اسكيت استان از تمام قوم هاي مختلف افغانستان و زمينه هاي اجتماعي اقتصادي مختلف مي آيند. آنها نه تنها مهارت ها را در ورزش اسكيت بورد، بلكه عادات سالم ، مسئوليت مدني ، تكنولوژي اطلاعات ، هنر و مهارت هاي زبان خارجي را توسعه مي دهند. دانش آموزان خودشان تصميم ميگيرند كه چه چيزي را مي خواهند ياد بگيرند-اسكيت استان آنها را با معلمانشان ارتباط ميدهد و انها را به منظور توسعه ي مهارت هايي كه در نظرشان مهم است، قادر خواهد ساخت. اسكيت استان يك محيط امن و حامي فراهم ميكند كه در ميان شركت كنندگان اطمينان ايجاد شده است .

سازمان غير دولتي مستقل توانايي جوانان را براي بيان نظراتشان در باره ي مسائل مربوط به خود توسعه ميدهد ،و آنها را براي واقعيت بخشيدن روياهاشان براي آينده ي كشور خود قادر مي سازد.

اين به دانش آموزان براي پيدا كردن راه حل مشكلاتشان قدرت مي دهد ، آنها از طريق فعاليت هاي اجتماعي اين ساختمان ارزشمند و جوانان انجمن با آنها روبرو هستند؛ آنها نيز صداي خود را – با رضايت والدين و جامعه- در راديو، در مستند و رسانه هاي چاپي منتشر كردند.

ورزش اسكيت بورد يك ورزش غير رقابتي جهاني است كه به نظارت ومنابع حداقل نياز دارد. موفقيت ها در ورزش اسكيت بورد فردي است و به تعادل ، خلاقيت و بيان شخصي بستگي دارد. اسكيت ميتواند در هر جايي كه يك صفحه ي صاف است، تمرين شود ؛ آن گرد هم مي آورد مردم جوان را تا با هم فعاليت كنند و ارتباط داشته باشند. با توجه به تاريخ سياسي اخير اين كشور- موانع اجتماعي طولاني مدت ذكر نمي شود- اسكيت استان باور دارد كه اثرات ساختماني جامعه اسكيت بورد به خصوص در افغانستان قابل مشاهده است.

ادراك:

در 29 اكتبر 2009 ،ساخت و ساز اسكيت استان تكميل شد ،كه شامل پارك اسكيت و امكانات آموزشي در 5428 متر مربع از زمين هاي اهدايي توسط كميته ملي المپيك افغانستان است. در امكانات اسكيت استان ، بيش از 300 دانش آموز به طور منظم آموزش تمرين هاي اسكيت بورد را در يك محيط امن مي بينند. اسكيت ، كفش ها و تجهيزات ايمني در محل براي مدت زمان كلاس ها قرض داده مي شود. در حال حاضر ، 18 جلسه كلاس در هفته برگزار مي شود. به علاوه كلاس هاي روزنامه نگاري دختران، كلاس هاي هنري پيشرفته ، برنامه ي تئاتر و كلاسهايي در مورد بهداشت محيطي نيز در اسكيت استان اجرا ميشود .برنامه هاي بازگشت به محيط مدرسه كه به كودكان براي ثبت نام يا دوباره ثبت نام در مدارس دولتي كمك مي كند.

اسكيت استان همچنين از نظر ذهني و فيزيكي براي به چالش كشيدن افغان ها كار مي كند. سازمان غير دولتي يك برنامه ي آموزشي تخصصي را براي جوانان معلول توسعه داده است كه با استفاده از ورزش اسكيت بورد تحرك و ورزش درماني را فراهم ميكند. اسكيت استان براي گفتن يك داستان مثبت در مورد جوانان افغانستان ، با استفاده از رسانه هاي جهاني براي ارسال پيام اميد ، وحدت و صلح تلاش كرد. يك مستند اسكيت استان- كه به زودي اين فيلم ، جزئيات ساخت و ساز مدرسه ، دستاوردهاي دانش آموزان خود ، و آنچه در افغانستان قرن بيست و يكم رشد مي كند را منتشر خواهد ساخت.

طراح: اسكيت استان/ اليور پركوويچ و شارنا نولان.

مكان كابل، افانستان

اسكيت استان




حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
هنوز نظری برای این خبر ثبت نشده است.

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group