معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
منظر شهری   - 1322
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 34
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1112
اکسپو شانگهای 2010   - 33
نظریه معماری   - 936
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 33
طراحي داخلي   - 880
معماری پراجکتیو   - 32
سازه های شهری   - 850
معماری دیجیتال   - 32
تکنولوژی ساخت   - 831
معماری کانستراکتیویستی   - 32
مرزهای معماری   - 763
طراحی پارامتریک   - 29
معماری حوزه عمومی   - 717
بحران آب   - 28
المان شهری   - 689
هنر روسیه   - 27
نگاه نو به سكونت   - 680
اکسپو میلان 2015   - 27
نظریه شهری   - 670
پاویون های سرپنتین   - 23
کلان سازه   - 593
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 22
معماری و سیاست   - 514
جشن نامه اتووود   - 21
معماری پایدار   - 502
معماری مجازی   - 20
منتقدان معماری   - 474
باهاوس   - 20
معماری تندیس گون   - 446
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 20
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 429
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 428
پداگوژی   - 19
آرمان شهرگرایی   - 421
پردیس ویترا   - 18
معماری منظر   - 420
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 17
معماری مدرن   - 418
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
معماری شمایل گون   - 415
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
روح مکان   - 414
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
طراحی صنعتی   - 396
فیلوکیتکت   - 15
باز زنده سازی   - 366
معماری ـ موسیقی   - 14
توسعه پایدار   - 349
معماری بایومورفیک   - 14
تراشه های کانسپچوال   - 333
شهرهای در حرکت   - 12
معماری یادمانی   - 330
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
معماری سبز   - 302
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 11
معماریِ توسعه   - 298
مدرنیته؛ از نو   - 11
اتووود کلاسیک   - 263
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
طراحی نئولیبرال   - 260
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
هنر مدرنیستی   - 257
درس گفتارهای اتووود   - 9
بدنه سازی شهری   - 251
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
معماری محلی   - 247
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محدود   - 243
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ارزان   - 241
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
تغییرات اقلیمی   - 241
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری تجربی   - 241
بی ینال ونیز   - 7
محوطه سازی   - 236
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 235
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
آینده گرایی   - 225
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
بنای محدود   - 220
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 7
معماری های تک   - 217
طراحی و پناهجویان   - 7
گرمایش زمین   - 203
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری پست مدرن   - 196
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن عمومی   - 186
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
مسکن حومه شهری   - 185
معماری تخت جمشید   - 7
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 157
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری انتقادی   - 145
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
زنان و معماری   - 138
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
عکاسی   - 138
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 6
مسکن روستایی   - 131
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
هنر گفت و گو   - 127
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 6
معماری ـ سینما   - 125
جهان علمیْ تخیلی   - 5
هنر انتزاعی   - 119
معماری مصر   - 5
گرافیک   - 110
فرهنگ نفت   - 5
معماری ژاپن   - 109
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 5
معماری ایران   - 106
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
فضای منفی   - 101
بلوپرینت   - 4
بلندمرتبه ها   - 100
معماری خوانی   - 4
طراحی مبلمان   - 86
منبع شناسی اتووود   - 4
معماران و چالش انتخاب معماری   - 86
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
اتووود ـ ایران معاصر   - 86
اتووودْ آبزرور   - 4
معماری مذهبی   - 85
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 3
اکسپو   - 75
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
معماری هند   - 62
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
معماری چین   - 61
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
معماری فاشیستی   - 60
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
ترسیمات معماری   - 47
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 2
گفت و گو با مرگ   - 47
ده پرسش از هشت معمار   - 1
ویرانه ها   - 45
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
جنبش متابولیسم   - 41
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
معماری و هنر انقلابی   - 41
شهرْخوانی با اتووود   - 1
زاغه نشینی   - 38
شهرسازی کوچک مقیاس   - 1
مدارس معماری   - 38
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 1
درگذشت زاها حدید   - 34

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
ریکاردو بوفیل   - 3
آراتا ایسوزاکی   - 16
زاها حدید   - 187
آرشیگرام   - 7
زیگموند فروید   - 9
آرکی زوم   - 4
ژان بودریار   - 3
آلبرت پوپ   - 4
ژان نوول   - 22
آلدو روسی   - 13
ژاک دریدا   - 13
آلوار آلتو   - 19
ژاک لوگوف   - 4
آلوارو سیزا   - 9
ژیل دلوز   - 18
آن تینگ   - 4
سائول باس   - 7
آنتونی گائودی   - 27
ساسکیا ساسن   - 9
آنتونی وایدلر   - 5
سالوادور دالی   - 2
آنتونیو نگری   - 3
سانا   - 5
آنیش کاپور   - 8
سانتیاگو کالاتراوا   - 13
آی وِی وِی   - 34
سدریک پرایس   - 3
اُ ام اِی   - 34
سو فوجیموتو   - 11
ادریان لابوت هرناندز   - 5
سوپراستودیو   - 9
ادوارد برتینسکی   - 1
سورِ فِهْن   - 6
ادوارد سعید   - 12
شیگرو بان   - 33
ادوارد سوجا   - 9
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فدریکو بابینا   - 30
ادولف لوس   - 6
فرانک گهری   - 49
ارو سارینن   - 28
فرانک لوید رایت   - 43
اریک اوون موس   - 13
فرای اوتو   - 9
اریک هابسبام   - 2
فردریک جیمسون   - 1
استن آلن   - 4
فرشید موسوی   - 3
استیون هال   - 30
فمیهیکو ماکی   - 4
اسلاوی ژیژک   - 17
فیلیپ جنسن   - 5
اسوالد متیوز اونگرز   - 5
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 5
اسوتلانا بویم   - 4
گرگ لین   - 7
اسکار نیمایر   - 33
لئون کریر   - 2
اف او اِی   - 9
لبس وودز   - 23
ال لیسیتسکی   - 3
لوئیس باراگان   - 2
الیس راستورن   - 29
لوئیس مامفورد   - 1
اِم اِی دی   - 22
لودویگ میس ون دروهه   - 22
ام وی آر دی وی   - 49
لودویگ هیلبرزیمر   - 3
اماندا لِــوِت   - 3
لوسی رای   - 8
اویلر وو   - 9
لویی کان   - 37
ایلین گری   - 7
لوییس بورژوا   - 8
ایوان لئونیدوف   - 4
لُکُربُزیه   - 133
بئاتریس کُلُمینا   - 7
لیام یانگ   - 4
بال کریشنادوشی   - 4
مارتین هایدگر   - 27
باک مینستر فولر   - 11
مارسل بروئر   - 7
برنارد چومی   - 33
مارشال برمن   - 16
برنو زوی   - 7
مانفردو تافوری   - 16
بنیامین برتون   - 6
مانوئل کاستلز   - 2
بوگرتمن   - 1
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 9
بی یارکه اینگلس   - 68
مایکل سورکین   - 1
پائولو سولری   - 4
مایکل گریوز   - 6
پاتریک شوماخر   - 3
محمدرضا مقتدر   - 4
پال گلدبرگر   - 1
مخزن فکر شهر   - 1
پرویز تناولی   - 2
مـَــس استودیو   - 3
پری اندرسون   - 3
معماران مورفسس   - 16
پل ویریلیو   - 19
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر آیزنمن   - 57
موشه سفدی   - 12
پیتر برنس   - 2
میشل سر   - 3
پیتر زُمتُر   - 67
میشل فوکو   - 44
پیتر کوک   - 7
نائومی کلاین   - 4
پیر بوردیو   - 5
نورمن فاستر   - 35
پییر ویتوریو آئورلی   - 4
نیکلای مارکوف   - 1
تئودور آدورنو   - 3
هانا آرنت   - 6
تادو اندو   - 13
هانری لفور   - 23
تام مین   - 13
هانی رشید   - 5
تام ویسکامب   - 10
هرزوگ دی مورن   - 27
توماس پیکتی   - 5
هرنان دیاز آلنسو   - 18
توماس هیترویک   - 30
هنری ژیرو   - 3
تیتوس بورکهارت   - 2
هنریک وایدولد   - 1
تیموتی مورتُن   - 2
هنس هولین   - 4
تیو ایتو   - 23
هوشنگ سیحون   - 14
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هومی بابا   - 2
جان برجر   - 2
واسیلی کاندینسکی   - 1
جان هیداک   - 4
والتر بنیامین   - 25
جف منن   - 2
والتر گروپیوس   - 16
جفری کیپنس   - 3
ولادیمیر تاتلین   - 10
جورجو آگامبن   - 4
ولف پریکس   - 1
جوزپه ترانی   - 2
ونگ شو   - 8
جونیا ایشیگامی   - 3
ویتو آکنچی   - 12
جیمز استرلینگ   - 1
ویوین وست وود   - 6
جین جیکوبز   - 1
ک. مایکل هیز   - 2
چارلز جنکس   - 5
کارلو اسکارپا   - 5
چارلز رنه مکینتاش   - 7
کازیو سجیما   - 2
چارلز کوریا   - 15
کالین روو   - 1
چاینا میه ویل   - 4
کامران دیبا   - 13
حسن فتحی   - 5
کامرون سینکلر   - 11
حسین امانت   - 3
کریستفر الکساندر   - 2
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
داریوش آشوری   - 1
کریم رشید   - 5
داریوش شایگان   - 8
کلر استرلینگ   - 2
دانیل لیبسکیند   - 22
کلود پَره   - 3
دنیس اسکات براون   - 10
کنت فرمپتن   - 14
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 22
کنزو تانگه   - 9
دیوید رُی   - 2
کنستانتین ملنیکف   - 3
دیوید گیسن   - 2
کنگو کوما   - 47
دیوید هاروی   - 24
کوپ هیمِلبِلا   - 21
رابرت نوزیک   - 2
کوین لینچ   - 7
رابرت ونتوری   - 13
کیانوری کیکوتاکه   - 1
رُدولف شیندلر   - 7
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
رضا دانشمیر   - 5
کیشو کـُـروکاوا   - 6
رم کولهاس   - 95
یان گِل   - 8
رنزو پیانو   - 30
یو ان استودیو   - 32
ریچارد مِیر   - 8
یورگن هابرماس   - 13
ریموند آبراهام   - 1
یونا فریدمن   - 5
رینر بنهام   - 2
یوهانی پالاسما   - 12
رینهولد مارتین   - 5

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -750
معماری مذهبی   -104
زیرساخت های شهری   -335
صنعتی   -98
فرهنگی   -292
گالری   -84
پاویون   -254
هتل   -73
موزه   -247
ورزشی   -64
اداری ـ خدماتی   -228
بهداشتی   -37
مسکونی ـ تجاری   -156
حمل و نقل عمومی   -35
تفریحی   -150
زاغه نشینی   -5
اموزشی   -129
حامی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : مهدي معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
کانال تلگرامی اتووود
هنر گفت و گو ـ معماری و مادری
اتووود سرویس خبر:   ندا باقری "دبیر تحریریه اتووود"
1391/07/27
مـنـــــــبـع : www.archiparlour.org
تعداد بازدید : 3162

هنر گفت و گو نام اثری سترگ از هنرمند سورئال رنه مگریت است؛ در چشم اندازی از غول هایی در نبرد یا از اغاز جهان، دو انسان کوچک در گفت و گویند، سخنی ناشنیدنی جاریی است که در سکوت سنگ ها جذب می شود، اما در پای سنگ های تل انبار شده مجموعه حروفی شکل گرفته اند: رویا، صلح یا مرگ که تلاش دارند به اشوب سنگ ها نظمی دهند. اتووود گفت و گوهایش را زیر عنوان این ستون خواهد اورد. هنر گفت و گو نام اثری سترگ از هنرمند سورئال رنه مگریت است؛ در چشم اندازی از غول هایی در نبرد یا از اغاز جهان، دو انسان کوچک در گفت و گویند، سخنی ناشنیدنی جاریی است که در سکوت سنگ ها جذب می شود، اما در پای سنگ های تل انبار شده مجموعه حروفی شکل گرفته اند: رویا، صلح یا مرگ که تلاش دارند به اشوب سنگ ها نظمی دهند. اتووود گفت و گوهایش را زیر عنوان این ستون خواهد اورد.

مادر بودن تنها عامل تاثیر گذار بر مشارکت زنان در معماری نیست، بلکه برای بسیاری از افراد یک چالش بزرگ است.

سامارا گرین وود داستان تقابل زندگی حرفه ای معماری و مادر بودنش را روایت می کند .

 

" آرزوی من اینست که صادقانه با خودمان و با یکدیگر رفتار کنیم. "

الن، معمار و مادر دو کودک.

 

ماجراجویی من میان معماری و مادر بودن از شش سال پیش آغاز شد و تا کنون، به یک سوارکاری بسیار پرتلاطم شبیه بوده است. گاهی از اوقات من احساس آسیب ناپذیر بودن می کنم؛ مثل اینکه کلیدی جادویی برای زندگی ای درخشان یافته باشم. اما بیشتر مواقع زندگی را سختتر از آن احساس کرده ام، گویی که هیچ چیز به درستی اجرا نمی شود. اما دوباره و دوباره، من اقدام به حل این مشکلات کرده ام و برای پیدا کردن قطعه گم شده ی این پازل تلاش کرده ام ؛ گاهی موفق بوده ام و گاهی اوقات شکست خورده ام. من فکر نمی کنم که تنها هستم.

" تلاش برای ترکیب انجام یک کسب و کار، معمار بودن، مسافرت و پس از آن در تعطیلات آخر هفته همراه خانواده ام بودن خسته کننده است. هنگامی که پسرم کوچک بود من روزهای کاری هفته ام را به چهار روز کاهش داده بودم تا برای با او بودن انرژی کافی داشته باشم . من فکر می کنم شما باید چیزهای متفاوتی را تجربه کنید و بتوانید در طول این راه با تغییرات کنار بیایید . برای انجام و پذیرش هر کاری به طور مداوم با خود و خانوادتان ارزیابی کنید که آیا قادر به انجام آن هستید یا خیر ."

جین، معمار و مادر یک کودک.

برای من، چالش از همان ابتدا آغاز شد. وقتی که به خاطر بارداریم مجبور به ترک شغلم به عنوان معمار پروژه شدم تا به انجام کارهای پزشکیم برسم. در حالی که در ابتدا از آزادی و انعطاف پذیری که برایم بوجود آمده بود خرسند بودم ؛ خود را درگیر وظائف مادری یافتم.

" برای بازگشت به کارتان برنامه ی مشخص و فشرده ای در نظر نگیرید ؛ چون شما نمی دانید که پس از تولد فرزندتان چه احساسی خواهید داشت. شما ممکن است از سه ماهگی وی آماده باشید و یا تا زمان مهدکودکش این حس را پیدا نکنید. "

تالینا ، معمار و مادر دو کودک. 

بعد از تولد فرزندم ، شروع به تدريس پاره وقت در دانشگاه كردم ؛ در حاليكه هنوز دخترم كوچك بود طبيعت كاريم و دانشجويان مشتاقم مرا مجبور به تعريف و تعديل ساعتهاي كاريم كردند.

در عين حال پروژه هاي اجرايي هم اضافه شدند و من احساس كردم كه بايد عقب نشيني كنم. در واقع كارهاي خواسته شده در پروژه هاي بلند مدت به شدت با نيازهاي خانواده ام در تقابل و تضاد بود.

" با گذشت زمان ، كار در خانه بازده خودش را از دست مي دهد. من ترجيح مي دهم كه در دفتر كار كنم ؛ جايي كه تمركز بيشتري بر روي كارم دارم و از بودن با همكارهايم لذت مي برم و زماني كه به خانه مي آيم مي توانم استراحت كنم و ديگر به كارم فكر نكنم."

تالينا.

 " بزرگترين چالش ، جدال با زمان است.  نتيجه اين محدوديت زماني به طور كلي به كار كردن در شب منجر مي شود و باعث خستگي زياد و دور شدن از خانواده مي شود. اين همچنين بدان معني است كه شما وقت كافي براي درگير شدن با پروژه تان را نخواهيد داشت."

  ايسلي ، معمار و مادر دو كودك.

 در حاليكه در تلاش براي از سرگيري كارهايم بودم ، شوهرم در حال اجراي مشاوره هايش در زمينه IT و سفر به شهرهاي ديگر بود و من دريافتم كه در حال گستگي ميان پيدا كردن زمان براي انجام كارهاي خانه ، مراقبت از كودكم و اجراي كارهاي معماريم هستم. اين روند ميان خانه و كار برايم بسيار تيره و تار و استرس زا شده است.
حتی با بهترین شوهر در جهان، من احساس تنهایی، بی فایده بودن و خستگي مي كنم.

   در نهايت ، با وقوع يك سري از اتفاقها ، خانواده من در آستانه فروپاشي عاطفي قرار گرفت. تمامي كارهايم را بجز بازسازي خانه خودم را لغو كردم تا بتوتنم بر روي خودم و خانواده ام بيشتر تمركز كنم. اگر آن زمان از من مي پرسيديد ، ميگفتم كه معماري را به دلايل خوبي كنار گذاشته ام. همسرم نيز با كاهش ساعتهاي كاريش سعي كرد كه در اين دوره بسيار مشكل از زندگيمان زمان بيشتري را صرف خانه كند.

من خوشحالم كه اعلام كنم كه با تولد دومين دخترم و اتمام كار بازسازي خانه ام ، همه چيز به طور قطع بهتر و روشنتر شده است. حالا كه فرزند كوچكترم يك ساله شده است ، تصميم دارم كارم را از يك شغل انفرادي پاره وقت به يك حرفه كامل و صحيح تبديل كنم و اين بار من در اين مسير تنها نيستم.

هم اكنون احساس فوق العاده اي دارم ؛ اما شايد مشتاق عذابها و مجازات هاي اين كار شده ام.

اين مسائل باعث شده است كه من و همسرم با مشكلات كاري و خانواده مان خلاقانه تر رفتار كنيم. در حال حاضر او صبحها كار مي كند و من بعد از ظهرها. شايد اين جزئيات به زودي تغيير كنند اما من هنوز براي رسيدن به اين آرامش شيرين هيجان زده ام.

" حضور همسرم در خانه به من اين انعطاف پذيري را داده است كه براي شغلم به عنوان مدير يك پرروژه اجرايي بزرگ بتوانم  روي كارم تمركز كنم و يا به سفر بروم و بدون دستكاري در برنامه هاي روزانه ام به مراقبت و نگهداري از فرزندانم مشغول باشم. "

جين.

 

 " من بسيار خوش شانس بوده ام كه رئيس خوب و فوق العاده اي دارم كه مي توانم كارهايم را در ساعات كمتري چه در خانه، چه در دفتر انجام دهم. "

تالينا.

 

در حال حاضر فرزند بزرگترم به مدرسه مي رودد و من مي توانم ببينم كه اين معماري + مادري نمي تواند كاملا پيچيده باشد ؛ اما براي هر لحظه از زندگيمان حفظ تعادل ميان خانه و كار نمي تواند متوقف شود و تبديل به يك پروژه تمام وقت براي همه ماست.

با وجود عظمت اين چالش ، من ميدانم كه ارزش مقابله را داشته است و در واقع احساس مي كنم كه هم اكنون مادر و معمار بهتري شده ام . صبورتر شده ام و با مشكلات راحتتر كنار مي آيم. ياد گرفته ام كه به شهود زنانه ام بيشتر گوش دهم و روي مشكلات كار كنم به جاي اينكه از كنارشان بگذرم.

بهترين تاثير اين رويارويي بالا رفتن اعتماد به نفسم براي حل مشكلات در آينده است ؛ هر آن چه كه به ارمغان بياورد.

معماري + مادري شايد يك جدال دشوار باشد ؛ اما من راه رام كردن آن را يافته ام.

اتووود موضوع زنان و معماری را به فراخور محتوایی که در این زمینه تولید شده است پی گیری کرده

یادداشت زاهــــــــــا حـــــــــدیــد چیـــــــــــســــــت؟ نگاهی تاریخ نگارانه دارد به چرایی و چگونگی تولید زاها حدید به عنوان یکی از مهمترین معماران زن زنده

مقاله  زنان باهاوس؛ روایتی ربوده شده  نیز نگاهی است به زنان مدرسه باوهاوس و سرنوشتشان

مقاله اکثریت خاموش؛ ایا طراحی هنوز باشگاهی مردانه است نیز چرایی عدم تبلور تام و تمام زنان در محیط طراحی را مد نظر می اورد

مقاله تبعیض جنسی و سیستم ستاره ای در معماری نیز سعی دارد محیط کار و تبعیض های جنسیتی متبلور در ان را بازنمایاند 

سامارا گرين وود




حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
سحر پیغمبرزاده ( 1393/01/16 ) :
خیلی جالب بود.

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group