مسابقه دانشجویی اتووود
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
منظر شهری   - 1341
پداگوژی   - 30
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1168
طراحی پارامتریک   - 29
نظریه معماری   - 973
هنر روسیه   - 28
طراحي داخلي   - 904
بحران آب   - 28
سازه های شهری   - 866
اکسپو میلان 2015   - 27
تکنولوژی ساخت   - 844
پاویون های سرپنتین   - 24
مرزهای معماری   - 775
باهاوس   - 23
معماری حوزه عمومی   - 746
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 22
المان شهری   - 699
فیلوکیتکت   - 21
نظریه شهری   - 693
جشن نامه اتووود   - 21
نگاه نو به سكونت   - 683
معماری مجازی   - 20
کلان سازه   - 600
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 20
معماری و سیاست   - 540
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
معماری پایدار   - 517
پردیس ویترا   - 18
منتقدان معماری   - 485
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 18
معماری مدرن   - 480
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
معماری تندیس گون   - 452
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 441
مدرنیته؛ از نو   - 16
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 440
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
آرمان شهرگرایی   - 434
شهرهای در حرکت   - 14
روح مکان   - 428
معماری ـ موسیقی   - 14
معماری منظر   - 426
معماری بایومورفیک   - 14
معماری شمایل گون   - 422
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 14
طراحی صنعتی   - 417
اقتصادِ فضا   - 11
باز زنده سازی   - 378
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 11
توسعه پایدار   - 352
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
معماری یادمانی   - 336
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
تراشه های کانسپچوال   - 333
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
معماری سبز   - 306
درس گفتارهای اتووود   - 9
معماریِ توسعه   - 301
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
هنر مدرنیستی   - 291
معماری تخت جمشید   - 7
طراحی نئولیبرال   - 267
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
آینده گرایی   - 266
بی ینال ونیز   - 7
اتووود کلاسیک   - 263
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
بدنه سازی شهری   - 254
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محلی   - 249
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 7
معماری ارزان   - 246
طراحی و پناهجویان   - 7
معماری محدود   - 243
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری تجربی   - 243
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
تغییرات اقلیمی   - 241
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
محوطه سازی   - 239
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 237
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری پست مدرن   - 226
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
بنای محدود   - 220
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری های تک   - 218
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
گرمایش زمین   - 205
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن حومه شهری   - 189
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن عمومی   - 187
اتوره سوتساس به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری انتقادی   - 172
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 161
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
زنان و معماری   - 154
طراحی و ضایعات به روای آلیس راستورن   - 7
عکاسی   - 152
شارلوت پریاند به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ـ سینما   - 143
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه اول   - 7
مسکن روستایی   - 133
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 6
هنر انتزاعی   - 130
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 6
هنر گفت و گو   - 130
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
گرافیک   - 115
منبع شناسی اتووود   - 6
معماری ژاپن   - 113
معماری مصر   - 5
معماری ایران   - 107
فرهنگ نفت   - 5
طراحی مبلمان   - 105
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 5
فضای منفی   - 104
جهان علمیْ تخیلی   - 5
بلندمرتبه ها   - 101
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه دوم   - 5
اتووود ـ ایران معاصر   - 88
تناقض هاوپیچیدگی ها:تئوریهای پیچیدگیِ ونتوری وجیکوبز   - 5
معماری مذهبی   - 86
فرایند خلاقیت چهار پیشگام معماری مدرن   - 4
معماران و چالش انتخاب معماری   - 86
همه ما سایبورگ هستیم   - 4
اکسپو   - 75
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
معماری خوانی   - 4
معماری فاشیستی   - 65
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
معماری هند   - 62
بلوپرینت   - 4
معماری چین   - 61
اتووودْ آبزرور   - 4
ترسیمات معماری   - 60
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
گفت و گو با مرگ   - 50
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
ویرانه ها   - 50
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 3
معماری و هنر انقلابی   - 46
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
جنبش متابولیسم   - 41
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
مدارس معماری   - 40
فیس بوک، گوگل و عصر تاریک سرمایه داری نظارتی   - 2
زاغه نشینی   - 40
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
معماری دیجیتال   - 36
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
درگذشت زاها حدید   - 34
شهرهای پیشاصنعتی   - 1
معماری پراجکتیو   - 34
فیلمْگفتارهای معماری و پداگوژی معماری   - 1
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 34
شهرسازی کوچک مقیاس   - 1
معماری کانستراکتیویستی   - 33
ده پرسش از هشت معمار   - 1
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 33
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
اکسپو شانگهای 2010   - 33
شهرْخوانی با اتووود   - 1

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
ریکاردو بوفیل   - 3
آراتا ایسوزاکی   - 16
زاها حدید   - 187
آرشیگرام   - 7
زیگموند فروید   - 10
آرکی زوم   - 4
ژان بودریار   - 3
آلبرت پوپ   - 4
ژان نوول   - 22
آلدو روسی   - 13
ژاک دریدا   - 13
آلوار آلتو   - 19
ژاک لوگوف   - 4
آلوارو سیزا   - 9
ژیل دلوز   - 25
آن تینگ   - 4
سائول باس   - 7
آنتونی گائودی   - 27
ساسکیا ساسن   - 9
آنتونی وایدلر   - 5
سالوادور دالی   - 2
آنتونیو نگری   - 5
سانا   - 5
آنیش کاپور   - 8
سانتیاگو کالاتراوا   - 13
آی وِی وِی   - 34
سدریک پرایس   - 3
اُ ام اِی   - 34
سو فوجیموتو   - 11
اتوره سوتساس   - 7
سوپراستودیو   - 9
ادریان لابوت هرناندز   - 5
سورِ فِهْن   - 6
ادوارد برتینسکی   - 1
شاشونا زوبوف   - 2
ادوارد سعید   - 13
شیگرو بان   - 33
ادوارد سوجا   - 10
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فدریکو بابینا   - 30
ادولف لوس   - 7
فرانک گهری   - 49
ارو سارینن   - 28
فرانک لوید رایت   - 44
اریک اوون موس   - 13
فرای اوتو   - 9
اریک هابسبام   - 2
فردا کولاتان   - 2
استن آلن   - 4
فردریک جیمسون   - 2
استیون هال   - 30
فرشید موسوی   - 3
اسلاوی ژیژک   - 17
فمیهیکو ماکی   - 4
اسوالد متیوز اونگرز   - 5
فیلیپ جنسن   - 5
اسوتلانا بویم   - 4
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 5
اسکار نیمایر   - 33
گرگ لین   - 7
اف او اِی   - 9
لئون کریر   - 2
ال لیسیتسکی   - 3
لبس وودز   - 23
الیس راستورن   - 47
لوئیس باراگان   - 2
اِم اِی دی   - 22
لوئیس مامفورد   - 1
ام وی آر دی وی   - 49
لودویگ میس ون دروهه   - 22
اماندا لِــوِت   - 4
لودویگ هیلبرزیمر   - 3
اویلر وو   - 9
لوسی رای   - 15
ایلین گری   - 7
لویی کان   - 37
ایوان لئونیدوف   - 4
لوییس بورژوا   - 8
بئاتریس کُلُمینا   - 9
لُکُربُزیه   - 134
بال کریشنادوشی   - 4
لیام یانگ   - 4
باک مینستر فولر   - 11
مارتین هایدگر   - 27
برنارد چومی   - 33
مارسل بروئر   - 7
برنو زوی   - 7
مارشال برمن   - 16
بنیامین برتون   - 6
مانفردو تافوری   - 16
بوگرتمن   - 1
مانوئل کاستلز   - 2
بی یارکه اینگلس   - 68
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 10
پائولو سولری   - 4
مایکل سورکین   - 1
پاتریک شوماخر   - 3
مایکل گریوز   - 6
پال گلدبرگر   - 1
محمدرضا مقتدر   - 4
پرویز تناولی   - 2
مخزن فکر شهر   - 1
پری اندرسون   - 3
مـَــس استودیو   - 3
پل ویریلیو   - 21
معماران مورفسس   - 16
پیتر آیزنمن   - 57
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر برنس   - 2
موشه سفدی   - 12
پیتر زُمتُر   - 67
میشل سر   - 3
پیتر کوک   - 7
میشل فوکو   - 44
پیر بوردیو   - 5
نائومی کلاین   - 4
پییر ویتوریو آئورلی   - 4
نورمن فاستر   - 35
تئودور آدورنو   - 3
نیکلای مارکوف   - 1
تادو اندو   - 13
هانا آرنت   - 6
تام مین   - 13
هانری لفور   - 23
تام ویسکامب   - 10
هانی رشید   - 5
توماس پیکتی   - 5
هرزوگ دی مورن   - 27
توماس هیترویک   - 30
هرنان دیاز آلنسو   - 18
تیتوس بورکهارت   - 2
هنری ژیرو   - 3
تیموتی مورتُن   - 2
هنریک وایدولد   - 1
تیو ایتو   - 23
هنس هولین   - 4
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هوشنگ سیحون   - 14
جان برجر   - 2
هومی بابا   - 2
جان هیداک   - 4
واسیلی کاندینسکی   - 1
جف منن   - 2
والتر بنیامین   - 27
جفری کیپنس   - 3
والتر گروپیوس   - 16
جورجو آگامبن   - 5
ولادیمیر تاتلین   - 10
جوزپه ترانی   - 2
ولف پریکس   - 1
جونیا ایشیگامی   - 3
ونگ شو   - 8
جیمز استرلینگ   - 1
ویتو آکنچی   - 12
جین جیکوبز   - 1
ویوین وست وود   - 6
چارلز جنکس   - 7
ک. مایکل هیز   - 2
چارلز رنه مکینتاش   - 7
کارلو اسکارپا   - 5
چارلز کوریا   - 15
کازیو سجیما   - 2
چاینا میه ویل   - 4
کالین روو   - 1
حسن فتحی   - 5
کامران دیبا   - 13
حسین امانت   - 3
کامرون سینکلر   - 11
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کریستفر الکساندر   - 2
داریوش آشوری   - 1
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
داریوش شایگان   - 8
کریم رشید   - 5
دانیل لیبسکیند   - 22
کلر استرلینگ   - 2
دنیس اسکات براون   - 10
کلود پَره   - 3
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 22
کنت فرمپتن   - 14
دیوید رُی   - 2
کنزو تانگه   - 9
دیوید گیسن   - 2
کنستانتین ملنیکف   - 3
دیوید هاروی   - 24
کنگو کوما   - 47
رابرت نوزیک   - 2
کوپ هیمِلبِلا   - 21
رابرت ونتوری   - 28
کوین لینچ   - 7
رُدولف شیندلر   - 7
کیانوری کیکوتاکه   - 1
رضا دانشمیر   - 5
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
رم کولهاس   - 95
کیشو کـُـروکاوا   - 6
رنزو پیانو   - 30
یان گِل   - 9
ریچارد مِیر   - 8
یو ان استودیو   - 32
ریموند آبراهام   - 1
یورگن هابرماس   - 13
رینر بنهام   - 2
یونا فریدمن   - 5
رینهولد مارتین   - 5
یوهانی پالاسما   - 12

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -753
معماری مذهبی   -104
زیرساخت های شهری   -344
صنعتی   -101
فرهنگی   -315
گالری   -84
پاویون   -254
هتل   -73
موزه   -247
ورزشی   -65
اداری ـ خدماتی   -228
بهداشتی   -37
مسکونی ـ تجاری   -156
حمل و نقل عمومی   -35
تفریحی   -150
زاغه نشینی   -5
اموزشی   -129
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : م معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
  مسابقه دانشجویی اتووود
مُما در سانفرانسیسکو و بازخوانی آرمانگرایی لِبُس وودز
اتووود سرویس خبر:   فريبا شفیعی
1391/10/24
مـنـــــــبـع : www.archdaily.com
تعداد بازدید : 3895

اس اف ام اُ ام آ (موزه ی هنر مدرن سن فرانسیسکو)میراث برجسته ی لبس وودز را در یک نمایشگاه از 16 فوریه تا 2 ژوئن سال 2013 به نمایش گذاشته است. این آثار شامل 75 اثر از 35 سال حرفه ی وودز خواهد بود. لبس وودز را اغلب به عنوان یک معمار می شناسند, اما او همیشه در جایگاه یک هنرمند و رویا بین بوده است. آثار او مملو از جهش های خیالمند از طریق مفاهیم فضا و فرم, اکتشافات سیاسی, اجتماعی, اخلاقیات و اصول انسانی بود. چنانچه آنها تأثیری غیر قابل انکار بر معمارها, طراح ها, فیلم سازها, نویسنده ها و هنرمندان داشنتد.

این نمایشگاه به منظور بزرگداشت مرگ نابهنگام او در اواخر سال گذشته و گستره ی تأثیر آثارش بر جامعه ی هنر و طراحی, برپا خواهد شد. این رویداد در راستای بازنمایی بن مایه های غالب آثار وودز با تأکید بر بی زمانی ایده ها و بیانش رخ داد. آثار او معماری را به مخاطره انداخته و آن را در قامت پتانسیلی برای تغییر و آزاد کردن انسان از محدودیت های اجتماعی باز تعریف کرده است. ترسیمات او آزادی روانی هستند, مسائلی کاملاً تجربی و مفاهیمی که نهایتاً در آثار ساخته شده تغییرکرده اند.

تمام اکتشافات وودزدر دنیای فیزیکی قرار گرفته و مثال های او برآمده از رویدادهای دنیای واقعی است. به ویژه خطاب وودز مسائل مربوط به جنگ که شهرها را ویران کرده مانند زاگرب و سارایوو می باشد. ترسیمات او موجب راه حل های تجربی در پرداخت به نیروهای مخل کننده ی جهان هستند, خواه این نیروها طبیعی و یا ساخت بشر باشند.

اتووود همیشه برای نگاه او به معماری و نحوه به چالش کشیدن گفتمان های رایج معماری توسط لبس وودز اهمیت بسیاری قائل بوده است، نمونه ان چاپ دو یادداشت از وی بوده است یکی با عنوان دیوارهایِ تغییر؛ لبس وودز و هرمنوتیک عناصر شهری با برگردانی از فریبا شفیعی و دیگری یادداشت معماری پس از یازدهم سپتامبر ـ درجه ی صفرِ شهر

...


...


...


...


...


...




حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
سید رضا رزاز ( 1391/10/25 ) :
سلام
با کمال احترام
من چیزی جز ترس و تشویش و ایده های اسیر شده در هنجارهای خشک اجتماع در این ایده ها درک نمیکنم ،به نظر من ایشون در آثارشون به علت تفکر غلبه یافته جنگ نتونستند اون حرف اصلی رو بزنن
ولی خوب به قول خود متن ایشون یک هنرمند بودند نه یک معمار و اکثر هنرمندان خصوصا نقاشان در تفکر دوبعدی باقی می مانند و ایشون به نوعی تفکر دوبعدی و تصویر فلتی که از جامعه برداشت کرده اند اشکالی سه بعدی با مفاهیم مانده شده در همان تفکر دو بعدی اسکیس زده اند
و اینجا تفاوت بین یک معمار واقعی که ایده ها و تصاویر برداشت شده را در جامعه پخته کرده و در قالب کالبد و ایده ارائه می دهد با یک هنرمند مشخص میشود.
آرش بصیرت "سردبیر اتووود" ( 1391/10/25 ) :
دوست عزیز باسلام
متاسفانه شما بی نهایت کودکانه با مبحث معماری خیالی برخورد کرده اید، انچه از کامنت شما بر می اید، فقدان توانمندی در فاصله گذاری میان نقاشی و طراحی است، در تمام اثار وودز هم بن مایه های عمیق نظری وجود دارد و هم نگره های اوانگارد طراحی، او الهام بخش بسیاری از معماران تراز اول جهان بوده است، فقط کافی است نگاهی بیاندازید به انچه زاها حدید، تام مین و ولُف پریکس پس از فوت ناگهانی اش در رسایش نوشتند، جز این ها وودز تمام تلاشش را بر تبلور نظریه انتقادی در حوزه معماری موکد کرد و در یکی از پیشروترین دانشگاه های معماری دنیا؛ کوپر یونیونِ نیویرک مشغول تدریس بود.
به موازات اگر شما کمی فقط کمی دانش معماری داشتید و کمی روایت های تاریخی معماری را مرور می کردید و به پل عمیقی که میان نقاشی و معماری خورده است واقف بودید و می دانستید از سانت الیا تا گریت ریتولد تا کاندینسکی و تاتلین و پیتر کوک و زاها حدید و لبوس وودز راهی بس عظیم طی شده است، هیچگاه به خودتان اجازه نمی دادید این چنین توهماتی را به شکل کامنت بر یکی از خاضع ترین مدرسان معماری جاری کنید، مهمترین کار وودز گره زدن ترسیمات معماری با وجوه علمی است و البته این حتما در قرار اموزشی ما در اکادمی های ماموت وارمان هیچ جایگاهی ندارد.
و البته خیلی هم نباید تعجب کرد، شما هم احتمالا یکی از تولیدات اکادمی ایرانی هستید، پروفایل شخص تان را مشاهده کردم، نمی دانم در ان اکادمی چیزی هم به شما یاد داده اند، پاسخ این پرسش را بر عهده زمان می گذارم.
و البته یک نکته را هم یاداوری می کنم، وودز بر قوام خوانشی دریدایی؛ یک اسکیس موجه را فراتر از یک پروژه ساخت و ساز عظیم می دانست.
به سبب نثر کم و بیش تندم عذر می خواهم، برخورد شما بی نهایت غیر منصفانه بود و مرا بسیار ازرد.
سید رضا رزاز ( 1391/10/26 ) :
با عرض سلام و ادب خدمت مهندس بصیرت
در ابتدا سر ادب و تواضع در برابر شما و گروه بسیار محترم اتود پایین آورده و به خاطر اینکه اسباب آزردگی شما را فراهم کرده ام بی نهایت معذرت میخواهم.بنده از طرفداران مطالب شما هستم و متاسفانه تابحال سعادت آشنائی با شما را نداشته ام
ولی جناب مهندس اگر کامنتهای بنده را دنبال کرده باشید من مراتب ناراحتیم را از فقدان این هنرمند بزرگ اعلام کرده بودم و اصلا جایگاهم به اندازه ایشان بالا نیست که به خود اجازه نقد را بدهم.
میزان علاقه شما را نیز به ایشان می دانم ولی دلیل ادبیات بی ربط و تندتان را نسبت به خودم درک نکردم، به ترتیب عرض میکنم:
بی نهایت خوشحالم که مرا کودک دانستید چرا که خلوص تفکر یک کودک را می فهمم
از نظر توانمندی فهم بین طراحی و نقاشی خوب باید سعادتی شود و ملاقاتی داشته باشیم
ولی اینجا لازم می دانم که عرض کنم بنده نیز به ارتباط عمیق بین نقاشی و معماری واقفم و با مروری به زندگی معماران معروف هر کسی درک میکند قرابت یک معمار با نقاشی هایش را ولی شما حرف بنده را در ظاهرش خلاصه کردید ایشان معماری بوده اند که در مرز وارد شدن به دنیای غنی معماری متوقف شده اند و این به معنای بیسوادی ایشان نیست!شاید توقفش به خاطر درگیر شدن بیش از حد به مفاهیم خشن و خلاصه شده در اتودهایش بوده است.
شاید بشود ایشان را در دسته معمارانی طبقه بندی کرد که تمایلی به انجام رسالت معماری نداشته اند و اتودهایشان به دیوار اتاق کارشان خلاصه شده است
حال بزرگانی چون حدید و غیره الهام برده اند یا نه (که اصلا باید دید خود حدیدها جایگاهشان کجاست؟) چه بسا خیلی از معماران در اتودهایشان از باخ و امثالهم بهره جسته اند ولی نمیشه که گفت باخ یک معمار بوده است
در کل اگر بی طرفانه به نظر من مروری کنید شاید متوجه شوید که عصبانیت شما هیجانی بوده است.
همانطور که اشاره داشتید حرف از آکادمی و بیسوادی من و امثال من زدید
دوست عزیز بنده هم پروفایل شما و تخصص هایتان که ظاهرا عمران و شهرسازی بوده است را دیدم که تعجب میکنم که وقتی دوست عزیزی چون شما که حتی یک دوره آکادمیک معماری را طی نکرده اصرار دارد حرف از آکادمیک بزند آنهم اینکه آیا آکادمیک ما چیزی به من داده است یا نه، بله اعتراف میکنم در طول دوره کاردانی تا اکنون یعنی کارشناسی ارشد چیزی جز یک جمله از بهترین استادم به یاد ندارم و آن این جمله بود:
((معماران به مفهوم واقعی در کل دنیا به تعداد انگشتان دست هم نمیرسند.))
در آخر بنده به نوبه خود و تمامی دوستانم که دوست چند ساله اتود هستیم از تیم بسیار خوب اتود تشکر و قدردانی میکنیم
یا حق

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

موج زمین؛ تجربه حضور انسان در اولین اثر ساخته شده لبوس وودز پس از درگذشتش
پاویون نور؛ لبوس وودز و لیبدیوی تزریق تعلیق در فضاهای منتظم استیون هال
نقاشی های سه بعدی گری یهودا؛ تجسم عینی تباهی مخروبه ها به وام از لبس وودز و جکسون پولاک
هرنان دیاز آلونسو به روایت لبس وودز؛ شکست مرزهای معماری
گالری اس سی آی- آرک؛ لبس وودز به مثابه ی سرنمون
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group