معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
منظر شهری   - 1316
معماری و هنر انقلابی   - 39
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1078
ترسیمات معماری   - 39
نظریه معماری   - 914
زاغه نشینی   - 37
طراحي داخلي   - 870
درگذشت زاها حدید   - 34
سازه های شهری   - 849
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 33
تکنولوژی ساخت   - 830
اکسپو شانگهای 2010   - 33
مرزهای معماری   - 760
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 32
معماری حوزه عمومی   - 695
معماری دیجیتال   - 31
المان شهری   - 687
معماری کانستراکتیویستی   - 31
نگاه نو به سكونت   - 674
معماری پراجکتیو   - 30
نظریه شهری   - 657
طراحی پارامتریک   - 29
کلان سازه   - 592
اکسپو میلان 2015   - 27
معماری پایدار   - 502
بحران آب   - 27
معماری و سیاست   - 496
هنر روسیه   - 26
منتقدان معماری   - 462
مدارس معماری   - 25
معماری تندیس گون   - 446
پاویون های سرپنتین   - 22
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 428
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 22
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 425
جشن نامه اتووود   - 21
معماری منظر   - 420
معماری مجازی   - 20
معماری شمایل گون   - 415
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 20
آرمان شهرگرایی   - 414
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
روح مکان   - 407
پردیس ویترا   - 18
طراحی صنعتی   - 395
پداگوژی   - 18
معماری مدرن   - 382
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
باز زنده سازی   - 361
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
توسعه پایدار   - 349
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
معماری یادمانی   - 330
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 15
تراشه های کانسپچوال   - 330
فیلوکیتکت   - 14
معماری سبز   - 302
معماری ـ موسیقی   - 14
معماریِ توسعه   - 292
معماری بایومورفیک   - 14
اتووود کلاسیک   - 262
شهرهای در حرکت   - 12
طراحی نئولیبرال   - 254
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 11
بدنه سازی شهری   - 251
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
معماری محلی   - 245
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
معماری محدود   - 242
باهاوس   - 10
معماری ارزان   - 241
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
تغییرات اقلیمی   - 241
درس گفتارهای اتووود   - 9
معماری تجربی   - 241
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
محوطه سازی   - 236
مدرنیته؛ از نو   - 8
کتابخانه ی اتووود   - 233
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
هنر مدرنیستی   - 230
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
بنای محدود   - 220
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
معماری های تک   - 217
معماری تخت جمشید   - 7
آینده گرایی   - 207
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
گرمایش زمین   - 203
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 7
معماری پست مدرن   - 188
طراحی و پناهجویان   - 7
مسکن حومه شهری   - 185
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
مسکن عمومی   - 184
بی ینال ونیز   - 7
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 157
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
معماری انتقادی   - 139
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 6
زنان و معماری   - 130
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 6
مسکن روستایی   - 130
فرهنگ نفت   - 5
عکاسی   - 126
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 5
هنر گفت و گو   - 126
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
هنر انتزاعی   - 112
معماری مصر   - 4
معماری ژاپن   - 109
بلوپرینت   - 4
معماری ایران   - 106
اتووودْ آبزرور   - 4
معماری ـ سینما   - 102
منبع شناسی اتووود   - 4
گرافیک   - 101
معماری خوانی   - 4
بلندمرتبه ها   - 100
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
فضای منفی   - 97
جهان علمیْ تخیلی   - 3
معماران و چالش انتخاب معماری   - 86
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 3
اتووود ـ ایران معاصر   - 86
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
معماری مذهبی   - 85
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
طراحی مبلمان   - 83
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
اکسپو   - 75
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
معماری هند   - 62
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 1
معماری چین   - 61
ده پرسش از هشت معمار   - 1
معماری فاشیستی   - 59
شهرْخوانی با اتووود   - 1
گفت و گو با مرگ   - 46
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 1
ویرانه ها   - 43
شهرسازی کوچک مقیاس   - 1
جنبش متابولیسم   - 41

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
رینر بنهام   - 2
آراتا ایسوزاکی   - 16
رینهولد مارتین   - 5
آرشیگرام   - 6
ریکاردو بوفیل   - 3
آرکی زوم   - 4
زاها حدید   - 187
آلبرت پوپ   - 2
زیگموند فروید   - 8
آلدو روسی   - 13
ژان بودریار   - 3
آلوار آلتو   - 19
ژان نوول   - 22
آلوارو سیزا   - 9
ژاک دریدا   - 13
آن تینگ   - 4
ژاک لوگوف   - 4
آنتونی گائودی   - 27
ژیل دلوز   - 18
آنتونی وایدلر   - 5
ساسکیا ساسن   - 9
آنتونیو نگری   - 3
سالوادور دالی   - 2
آنیش کاپور   - 8
سانا   - 5
آی وِی وِی   - 34
سانتیاگو کالاتراوا   - 13
اُ ام اِی   - 33
سدریک پرایس   - 3
ادریان لابوت هرناندز   - 5
سو فوجیموتو   - 11
ادوارد برتینسکی   - 1
سوپراستودیو   - 9
ادوارد سعید   - 10
سورِ فِهْن   - 6
ادوارد سوجا   - 9
شیگرو بان   - 33
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادولف لوس   - 6
فدریکو بابینا   - 30
ارو سارینن   - 28
فرانک گهری   - 49
اریک اوون موس   - 13
فرانک لوید رایت   - 43
اریک هابسبام   - 2
فرای اوتو   - 9
استن آلن   - 4
فردریک جیمسون   - 1
استیون هال   - 30
فرشید موسوی   - 3
اسلاوی ژیژک   - 17
فمیهیکو ماکی   - 4
اسوالد متیوز اونگرز   - 5
فیلیپ جنسن   - 5
اسوتلانا بویم   - 4
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 5
اسکار نیمایر   - 33
گرگ لین   - 7
اف او اِی   - 9
لئون کریر   - 2
ال لیسیتسکی   - 3
لبس وودز   - 23
الیس راستورن   - 7
لوئیس باراگان   - 2
اِم اِی دی   - 22
لوئیس مامفورد   - 1
ام وی آر دی وی   - 49
لودویگ میس ون دروهه   - 22
اماندا لِــوِت   - 3
لودویگ هیلبرزیمر   - 3
اویلر وو   - 9
لویی کان   - 37
ایلین گری   - 7
لوییس بورژوا   - 8
ایوان لئونیدوف   - 4
لُکُربُزیه   - 132
بئاتریس کُلُمینا   - 4
لیام یانگ   - 4
بال کریشنادوشی   - 4
مارتین هایدگر   - 27
باک مینستر فولر   - 4
مارشال برمن   - 16
برنارد چومی   - 33
مانفردو تافوری   - 16
برنو زوی   - 7
مانوئل کاستلز   - 2
بنیامین برتون   - 6
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 9
بوگرتمن   - 1
مایکل گریوز   - 6
بی یارکه اینگلس   - 68
محمدرضا مقتدر   - 4
پائولو سولری   - 4
مخزن فکر شهر   - 1
پاتریک شوماخر   - 3
مـَــس استودیو   - 3
پال گلدبرگر   - 1
معماران مورفسس   - 16
پرویز تناولی   - 2
موریس مرلوپنتی   - 2
پری اندرسون   - 3
موشه سفدی   - 12
پل ویریلیو   - 19
میشل فوکو   - 42
پیتر آیزنمن   - 57
نائومی کلاین   - 4
پیتر زُمتُر   - 67
نورمن فاستر   - 35
پیتر کوک   - 7
نیکلای مارکوف   - 1
پیر بوردیو   - 5
هانا آرنت   - 6
پییر ویتوریو آئورلی   - 4
هانری لفور   - 23
تئودور آدورنو   - 3
هانی رشید   - 5
تادو اندو   - 13
هرزوگ دی مورن   - 27
تام مین   - 13
هرنان دیاز آلنسو   - 18
تام ویسکامب   - 10
هنری ژیرو   - 3
توماس پیکتی   - 5
هنریک وایدولد   - 1
توماس هیترویک   - 30
هنس هولین   - 4
تیتوس بورکهارت   - 2
هوشنگ سیحون   - 14
تیموتی مورتُن   - 2
هومی بابا   - 2
تیو ایتو   - 23
واسیلی کاندینسکی   - 1
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
والتر بنیامین   - 23
جان برجر   - 2
والتر گروپیوس   - 13
جان هیداک   - 4
ولادیمیر تاتلین   - 9
جف منن   - 2
ولف پریکس   - 1
جفری کیپنس   - 3
ونگ شو   - 8
جورجو آگامبن   - 4
ویتو آکنچی   - 12
جوزپه ترانی   - 2
ویوین وست وود   - 6
جونیا ایشیگامی   - 2
ک. مایکل هیز   - 2
جیمز استرلینگ   - 1
کارلو اسکارپا   - 5
جین جیکوبز   - 1
کازیو سجیما   - 2
چارلز جنکس   - 5
کالین روو   - 1
چارلز کوریا   - 15
کامران دیبا   - 13
چاینا میه ویل   - 4
کامرون سینکلر   - 11
حسن فتحی   - 5
کریستفر الکساندر   - 2
حسین امانت   - 3
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کریم رشید   - 5
داریوش آشوری   - 1
کلر استرلینگ   - 2
داریوش شایگان   - 8
کلود پَره   - 3
دانیل لیبسکیند   - 22
کنت فرمپتن   - 14
دنیس اسکات براون   - 10
کنزو تانگه   - 9
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 22
کنستانتین ملنیکف   - 3
دیوید رُی   - 2
کنگو کوما   - 47
دیوید گیسن   - 2
کوپ هیمِلبِلا   - 21
دیوید هاروی   - 24
کوین لینچ   - 7
رابرت نوزیک   - 1
کیانوری کیکوتاکه   - 1
رابرت ونتوری   - 13
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
رُدولف شیندلر   - 7
کیشو کـُـروکاوا   - 6
رضا دانشمیر   - 5
یان گِل   - 8
رم کولهاس   - 93
یو ان استودیو   - 32
رنزو پیانو   - 30
یورگن هابرماس   - 13
ریچارد مِیر   - 8
یونا فریدمن   - 5
ریموند آبراهام   - 1
یوهانی پالاسما   - 12

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -746
معماری مذهبی   -104
زیرساخت های شهری   -330
صنعتی   -97
فرهنگی   -268
گالری   -84
پاویون   -253
هتل   -73
موزه   -246
ورزشی   -64
اداری ـ خدماتی   -228
بهداشتی   -37
مسکونی ـ تجاری   -156
حمل و نقل عمومی   -35
تفریحی   -150
زاغه نشینی   -5
اموزشی   -112
حامی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : مهدي معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
کانال تلگرامی اتووود
تراشه های کانسپچوال ـ سرانجام دو رویا؛ از لیدی گاگا تا زاها حدید
اتووود سرویس خبر:   فريبا شفیعی
1391/11/29
مـنـــــــبـع : www.archdaily.com
تعداد بازدید : 7213

جم بارتون, ساکن برایتون انگلیس نویسنده, مدرس دانشگاه, برگزارکننده ی نمایشگاه و طراح به عنوان نویسنده ی روزنامه هایی مانند مارک, بلوپرینت, دیزاین بوریو و اینهبیتال شور و اشتیاق خود را در نوشته هایش برای معماری و طراحی به اشتراک می گذارد. بارتون در ستون بی - ساید آلترناتیوهای معماری سنتی و آنچه جهان طراحی را در قرن 21 درگیر خود کرده مورد بررسی قرار می دهد.آنچه که در پی می آید یکی از نوشته ی او در بی - ساید می باشد.

اجازه دهید تا من مقایسه ای بی جا بین دو هنرمند پر سر و صدا انجام دهم: زاها حدید و کسی که تا حدودی می توانم تحملش کنم؛ لیدی گاگا. هر دو هنرمند با زیباشناسی منحصر به فردشان از مرزهای عرفی هنرشان تخطی کردند, و دربالاترین سطح صنعت خود هستند, و همانطور که می بینیم موفقیت های تجاری بیشماری بدست آوردند. گرچه در این میان یک تفاوت غیر قابل اغماض وجود دارد: دنیا فقط چند سال زمان برای شناختن لیدی گاگا که موشک وار به سمت شهرت می رفت صرف کرد. در حالی که سه دهه برای اینکه خانم حدید سطحی نسبی از تحسین را دریافت کند زمان برد.

آیا منصفانه است که معماران موفق و خوانندگان فوق العاده را مقایسه کرد؟ در یک جهان معمارانه جایی که ما روزانه با واژه هایی مانند " شهرت" و " سوپر معمار" مواجه می شویم. شاید اکنون زمان مناسبی برای بررسی جدی این موضوع باشد. این گفتگو بر این دلالت دارد که هواداران موسیقی نمی توانند درک کنند که استعداد مترادف با سن است؛ هر کسی با هر سنی می تواند تعدادی آلبوم ضبط کرده و فروخته باشد. در واقع موزیسین های جوان موفق در جایگاه استعدادهای گرانبها, یک بلیط طلایی برای کارگزارانشان, بدست آوردن میلیون ها طرفدار و تولید مقدار زیادی پول برای همه ی آنهایی که درگیر شهرتشان بودند کسب کردند.

معماران فارغ التحصیل جوان درک کاملی از این سحر و جادو ندارند. تعداد فارغ التحصیلانی که استخدام نمی شوند کم نیستند. زیرا آنها چیزهایی نو می آفرینند یا شاید اصول طراحی را به چالش می کشند؛ نه بیشتر احتمال دارد آنها استخدام شوند زیرا آنها در کار کردن با محورهای XYZ قوطی کامپیوتر متخصص هستند و می توانند از دستورالعمل ها به خوبی پیروی کنند. اینها چیزهایی نیستند که مهم نباشند البته هستند؛ در غالب موارد خصیصه های مبتنی بر مهارت بیشتر از خلوص استعداد پاداش دارد. بر خلاف آنچه که در پی آمد موسیقی که عموم دوست دارند قابل فهم تر از معماری است. (زمان مراسم اهدای پاداش به هنرمندان متفرعن موسیقی گواهی بر این مدعاست)

صنعت موسیقی تفکری پیشرو می باشد و بیشتر بر پرورش و کشف استعدادهای نو متمرکز است. در حالی که محیط ساخته شده هنوز از قهرمان و قهرمانان خودش بت می آفریند. با تمایلی ظاهری در پرورش استعدادهای نوجوانان. من مدافعان تاریخ معماری را به اندازه ی اشخاصی که بعد از آنها آمدند تحسین می کنم و از کیفیات محیطی که انها کمک کردند خلق کنیم قدردانی می کنم. اما ما نه ضبط می کنیم و نه گوش می دهیم به گونه ی موسیقی که در دهه ی 60 پخش شد. پس چرا باید پاسخ ما به هر محیط ساخته شده ای متفاوت باشد؟ آیا این بنا در سبک معمارانه ی " کلیف ریچارد" طراحی شده است. کسی که کارش در دهه ی 60 رونق گرفت, هنوز هم برای روزگار مدرن مورد توجه است.

مسلماً صدای جوانان می تواند به ما کمک کند تا از این رخوت بیرون آییم البته اگر آنها این شانس را پیدا کنند. در بریتانیا معمارهای جوان را برای جایزه ی سال تعیین کردند, میانگین سن دفتر آنها باید زیر 40 سال باشد. اما در صنعت موسیقی شما در سن 40 سالگی در اوج شهرت هستید و حداقل دو آلبوم ضبط کردید, حتی به یک کارشناس بدل شدید و تجربه زیادی کسب کرده اید. اما در معماری شما هنوز حالا حالا باید بیایی و بری. چه مزخرف!

اگر ما طراحان جدید پرورش ندهیم, کسانی که جسارت نگاهی متفاوت به چیزها را دارند و اگر این کار را انجام ندهیم امکان از دست دادن ستاره های بالقوه ی آینده را داریم. پس چه می توانیم بکنیم؟ بسیار خوب, برگردیم به مقایسه ی موسیقی, ما می توانیم چیزی از گذشته بدزدیم و آن را ریمیکس کنیم الگو و بازآمیختن – گرفتن عناصر از تاریخ " الگو" اما بازسازی آن با کمک هنرمندهای آینده که بازی را تغییر می دهند. به جای خیال پردازی برای معمارهای جوان ما می توانیم استعدادهای جدید را به جای برده هایی که در گذشته بودند تشویق کنیم. ما می توانیم به جای چسبیدن به چیزهایی که می دانیم نمونه ای از این باشیم, باید ژانرها, سبک ها و گونه های جدید را بسط دهیم و تولید کنیم. شاید پس از آن بتوانیم فکر کنیم که می شود به معماری ادامه داد. آن زمان به جای اینکه بهترین کارها را در دوران کهن سالی انجام دهیم در جوانی به رویاهایمان می رسیم.

 

 برای اشنایی بیشتر با زاها حدید می توانید ببینید

نوشتار زاها حدید، بدویت عظیم و تمدن شکسته را به قلم سم جیکب

و نوشتار 

پارادایم جدید در معماری و تاثیر زاها حدید بر ان  را به قلم محمدرضا هل فروش

وهمچنین

یادداشت زاها حدید چیست؟ را

 



حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
محمد فیروزیان ( 1391/12/01 ) :
خوب بود. خوبه که مقایسه بشه بین هنرهای متفاوت.
علی ĩشوری ( 1392/01/07 ) :
این نوشته خالی از یک ذره منطق آکادمیک بوده و لب کلامش این است که چون ترانه خوانی و معماری هر دو هنرند و امروزه در ترانه خوان ها در جوانی به اوج شهرت می رسند معماران جوان نیز باید به اوج شهرت برسند!!!!!!

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

كانسپت فروشگاه در فروشگاه از زاها حديد ؛ جزء هايي منحصر بفرد از كليتي تنديس گون
آغاز ساخت فرودگاه بین المللی پکن از معماران زاها حدید
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی ـ پرشیا قره گوزلو
تراشه های کانسپچوال ـ زاها، بانوی سرمایه داری شرکتی و جهانی سازیِ تجارتِ ابژه های معمارانه
تراشه های کانسپچوال ـ مارگارت تاچر و تحقق امرانه معماری نئولیبرال
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group