معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
منظر شهری   - 1331
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 33
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1140
اکسپو شانگهای 2010   - 33
نظریه معماری   - 953
معماری کانستراکتیویستی   - 33
طراحي داخلي   - 895
طراحی پارامتریک   - 29
سازه های شهری   - 859
هنر روسیه   - 28
تکنولوژی ساخت   - 840
بحران آب   - 28
مرزهای معماری   - 767
اکسپو میلان 2015   - 27
معماری حوزه عمومی   - 727
پداگوژی   - 25
المان شهری   - 693
پاویون های سرپنتین   - 24
نگاه نو به سكونت   - 682
باهاوس   - 22
نظریه شهری   - 681
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 22
کلان سازه   - 598
جشن نامه اتووود   - 21
معماری و سیاست   - 524
معماری مجازی   - 20
معماری پایدار   - 515
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 20
منتقدان معماری   - 482
فیلوکیتکت   - 20
معماری مدرن   - 452
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
معماری تندیس گون   - 448
پردیس ویترا   - 18
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 433
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 18
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 431
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
آرمان شهرگرایی   - 429
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
معماری منظر   - 423
مدرنیته؛ از نو   - 15
معماری شمایل گون   - 418
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
روح مکان   - 416
معماری ـ موسیقی   - 14
طراحی صنعتی   - 410
معماری بایومورفیک   - 14
باز زنده سازی   - 371
شهرهای در حرکت   - 12
توسعه پایدار   - 352
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 11
معماری یادمانی   - 334
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
تراشه های کانسپچوال   - 333
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
معماری سبز   - 305
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
معماریِ توسعه   - 300
درس گفتارهای اتووود   - 9
هنر مدرنیستی   - 278
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
اتووود کلاسیک   - 263
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 9
طراحی نئولیبرال   - 260
اقتصادِ فضا   - 9
آینده گرایی   - 252
اتوره سوتساس به روایت آلیس راستورن   - 7
بدنه سازی شهری   - 251
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
معماری محلی   - 249
معماری تخت جمشید   - 7
معماری ارزان   - 243
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
معماری محدود   - 243
بی ینال ونیز   - 7
تغییرات اقلیمی   - 241
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
معماری تجربی   - 241
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
محوطه سازی   - 237
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 235
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
بنای محدود   - 220
طراحی و پناهجویان   - 7
معماری های تک   - 218
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری پست مدرن   - 211
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
گرمایش زمین   - 205
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن حومه شهری   - 187
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن عمومی   - 187
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری انتقادی   - 161
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 160
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
عکاسی   - 147
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
زنان و معماری   - 144
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن روستایی   - 132
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ـ سینما   - 131
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 6
هنر گفت و گو   - 128
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
هنر انتزاعی   - 125
منبع شناسی اتووود   - 6
معماری ژاپن   - 111
طراحی و ضایعات به روای آلیس راستورن   - 6
گرافیک   - 111
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 6
معماری ایران   - 106
جهان علمیْ تخیلی   - 5
فضای منفی   - 102
معماری مصر   - 5
بلندمرتبه ها   - 101
فرهنگ نفت   - 5
طراحی مبلمان   - 97
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 5
معماران و چالش انتخاب معماری   - 86
معماری خوانی   - 4
اتووود ـ ایران معاصر   - 86
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
معماری مذهبی   - 86
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
اکسپو   - 75
بلوپرینت   - 4
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
اتووودْ آبزرور   - 4
معماری فاشیستی   - 63
همه ما سایبورگ هستیم   - 4
معماری هند   - 62
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه دوم   - 3
معماری چین   - 61
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
ترسیمات معماری   - 58
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
گفت و گو با مرگ   - 50
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 3
ویرانه ها   - 48
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
معماری و هنر انقلابی   - 44
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
جنبش متابولیسم   - 41
شارلوت پریاند به روایت آلیس راستورن   - 2
مدارس معماری   - 39
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
زاغه نشینی   - 39
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 34
شهرسازی کوچک مقیاس   - 1
معماری دیجیتال   - 34
ده پرسش از هشت معمار   - 1
معماری پراجکتیو   - 34
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
درگذشت زاها حدید   - 34
شهرْخوانی با اتووود   - 1

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
ریکاردو بوفیل   - 3
آراتا ایسوزاکی   - 16
زاها حدید   - 187
آرشیگرام   - 7
زیگموند فروید   - 10
آرکی زوم   - 4
ژان بودریار   - 3
آلبرت پوپ   - 4
ژان نوول   - 22
آلدو روسی   - 13
ژاک دریدا   - 13
آلوار آلتو   - 19
ژاک لوگوف   - 4
آلوارو سیزا   - 9
ژیل دلوز   - 25
آن تینگ   - 4
سائول باس   - 7
آنتونی گائودی   - 27
ساسکیا ساسن   - 9
آنتونی وایدلر   - 5
سالوادور دالی   - 2
آنتونیو نگری   - 3
سانا   - 5
آنیش کاپور   - 8
سانتیاگو کالاتراوا   - 13
آی وِی وِی   - 34
سدریک پرایس   - 3
اُ ام اِی   - 34
سو فوجیموتو   - 11
اتوره سوتساس   - 7
سوپراستودیو   - 9
ادریان لابوت هرناندز   - 5
سورِ فِهْن   - 6
ادوارد برتینسکی   - 1
شیگرو بان   - 33
ادوارد سعید   - 12
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادوارد سوجا   - 10
فدریکو بابینا   - 30
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فرانک گهری   - 49
ادولف لوس   - 6
فرانک لوید رایت   - 43
ارو سارینن   - 28
فرای اوتو   - 9
اریک اوون موس   - 13
فردا کولاتان   - 2
اریک هابسبام   - 2
فردریک جیمسون   - 1
استن آلن   - 4
فرشید موسوی   - 3
استیون هال   - 30
فمیهیکو ماکی   - 4
اسلاوی ژیژک   - 17
فیلیپ جنسن   - 5
اسوالد متیوز اونگرز   - 5
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 5
اسوتلانا بویم   - 4
گرگ لین   - 7
اسکار نیمایر   - 33
لئون کریر   - 2
اف او اِی   - 9
لبس وودز   - 23
ال لیسیتسکی   - 3
لوئیس باراگان   - 2
الیس راستورن   - 46
لوئیس مامفورد   - 1
اِم اِی دی   - 22
لودویگ میس ون دروهه   - 22
ام وی آر دی وی   - 49
لودویگ هیلبرزیمر   - 3
اماندا لِــوِت   - 3
لوسی رای   - 10
اویلر وو   - 9
لویی کان   - 37
ایلین گری   - 7
لوییس بورژوا   - 8
ایوان لئونیدوف   - 4
لُکُربُزیه   - 133
بئاتریس کُلُمینا   - 8
لیام یانگ   - 4
بال کریشنادوشی   - 4
مارتین هایدگر   - 27
باک مینستر فولر   - 11
مارسل بروئر   - 7
برنارد چومی   - 33
مارشال برمن   - 16
برنو زوی   - 7
مانفردو تافوری   - 16
بنیامین برتون   - 6
مانوئل کاستلز   - 2
بوگرتمن   - 1
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 10
بی یارکه اینگلس   - 68
مایکل سورکین   - 1
پائولو سولری   - 4
مایکل گریوز   - 6
پاتریک شوماخر   - 3
محمدرضا مقتدر   - 4
پال گلدبرگر   - 1
مخزن فکر شهر   - 1
پرویز تناولی   - 2
مـَــس استودیو   - 3
پری اندرسون   - 3
معماران مورفسس   - 16
پل ویریلیو   - 19
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر آیزنمن   - 57
موشه سفدی   - 12
پیتر برنس   - 2
میشل سر   - 3
پیتر زُمتُر   - 67
میشل فوکو   - 44
پیتر کوک   - 7
نائومی کلاین   - 4
پیر بوردیو   - 5
نورمن فاستر   - 35
پییر ویتوریو آئورلی   - 4
نیکلای مارکوف   - 1
تئودور آدورنو   - 3
هانا آرنت   - 6
تادو اندو   - 13
هانری لفور   - 23
تام مین   - 13
هانی رشید   - 5
تام ویسکامب   - 10
هرزوگ دی مورن   - 27
توماس پیکتی   - 5
هرنان دیاز آلنسو   - 18
توماس هیترویک   - 30
هنری ژیرو   - 3
تیتوس بورکهارت   - 2
هنریک وایدولد   - 1
تیموتی مورتُن   - 2
هنس هولین   - 4
تیو ایتو   - 23
هوشنگ سیحون   - 14
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هومی بابا   - 2
جان برجر   - 2
واسیلی کاندینسکی   - 1
جان هیداک   - 4
والتر بنیامین   - 26
جف منن   - 2
والتر گروپیوس   - 16
جفری کیپنس   - 3
ولادیمیر تاتلین   - 10
جورجو آگامبن   - 4
ولف پریکس   - 1
جوزپه ترانی   - 2
ونگ شو   - 8
جونیا ایشیگامی   - 3
ویتو آکنچی   - 12
جیمز استرلینگ   - 1
ویوین وست وود   - 6
جین جیکوبز   - 1
ک. مایکل هیز   - 2
چارلز جنکس   - 6
کارلو اسکارپا   - 5
چارلز رنه مکینتاش   - 7
کازیو سجیما   - 2
چارلز کوریا   - 15
کالین روو   - 1
چاینا میه ویل   - 4
کامران دیبا   - 13
حسن فتحی   - 5
کامرون سینکلر   - 11
حسین امانت   - 3
کریستفر الکساندر   - 2
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
داریوش آشوری   - 1
کریم رشید   - 5
داریوش شایگان   - 8
کلر استرلینگ   - 2
دانیل لیبسکیند   - 22
کلود پَره   - 3
دنیس اسکات براون   - 10
کنت فرمپتن   - 14
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 22
کنزو تانگه   - 9
دیوید رُی   - 2
کنستانتین ملنیکف   - 3
دیوید گیسن   - 2
کنگو کوما   - 47
دیوید هاروی   - 24
کوپ هیمِلبِلا   - 21
رابرت نوزیک   - 2
کوین لینچ   - 7
رابرت ونتوری   - 22
کیانوری کیکوتاکه   - 1
رُدولف شیندلر   - 7
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
رضا دانشمیر   - 5
کیشو کـُـروکاوا   - 6
رم کولهاس   - 95
یان گِل   - 8
رنزو پیانو   - 30
یو ان استودیو   - 32
ریچارد مِیر   - 8
یورگن هابرماس   - 13
ریموند آبراهام   - 1
یونا فریدمن   - 5
رینر بنهام   - 2
یوهانی پالاسما   - 12
رینهولد مارتین   - 5

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -752
معماری مذهبی   -104
زیرساخت های شهری   -340
صنعتی   -101
فرهنگی   -307
گالری   -84
پاویون   -254
هتل   -73
موزه   -247
ورزشی   -64
اداری ـ خدماتی   -228
بهداشتی   -37
مسکونی ـ تجاری   -156
حمل و نقل عمومی   -35
تفریحی   -150
زاغه نشینی   -5
اموزشی   -129
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : م معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
  مسابقه دانشجویی اتووود
چه کسی نیوزویک را کشت؟
اتووود سرویس خبر:   گروه ترجمه و تحقيقات اتووود
1392/03/20
مـنـــــــبـع : نوشته اوون متیوز با برگردانی از فرزانه سالمی، دوماهنامه اندیشه پویا، دی و بهمن 1392 صفحه 29
تعداد بازدید : 2125

بدرود. مجله نیوزویک آخرین نسخه چاپی اش را به بازار فرستاد و تمام. مجله نیوزویک 79 ساله بود. من هم در 15 سال از این عمر کنارش بودم. کارفرمای من بود. حالا مجله محترم قدیمی سرنوشت مبهمی دارد، آن هم در آینده وب محور. کم شدن آگهی ها و روی آوردن خونندگان به اینترنت باعث شده که خیلی از روزنامه ها و مجله ها ضربه بخورند. اما نیوزویک احتمالاً اولین غولی است که دارد این طور زمین می خورد. اضمحلال نیوزویک خیلی توی چشم می زند، چون این مجله میان چند دوقلوی افسانه ای مطبوعات جا داشت: قل های تایم و نیوزویک، نیویورک تایمز و واشینگتن پست، تایمز و دیلی تلگراف.

نیوزویک در عنفوان جوانی اش بخش مهمی از مباحث ملی در آمریکا را تشکیل می داد. مجله ای جنجالی و لیبرال بود و معمولاً هم یک گامی جلوتر از آمریکای طبقه متوسط، در سال 1963 میلای ـ یک سالی قبل از تصویب قانون حقوق مدنی آمریکا ـ نیوزویک چهل پژوهشگر را استخدام کرد تا برای ویژه نامه ای با عنوان "سیاهپوستان در آمریکا" حدود 1250 مصاحبه انجام بدهند. این کار از آن نمونه های اعلای کار ژورنالیستی بود که در آن زمان در هفته نامه های آمریکایی رواج داشت. این مصاحبه ها اعلام جرمی بود علیه تبعیض، آن هم به زبان خود مردم، و بدون هیچ جدل و سر و صدایی.

در سال 1967 میلادی هم نیوزویک گزارشی سهمگین از آدام بر چاپ کرد که با گزارش تصویری عجیبی همراه شده بود؛ تصاویر کپه اجساد آمریکایی ها در ویتنام را نشان می داد. این گزارش و تصاویرش نمایانگر واقعیت شکست آمریکا در ویتنام بود؛ آن هم مدت زمانی قبل از مطرح شدن علنی این موضوع. ارائه گزارش های عمیق و به کار گرفتن آدم های زیاد برای شکل گیری این گزارش یکی از خصایل بارز نیوزویک بود. مینارد پارکر ـ اولین رئیس من در نیوزویک ـ از آن آدم هایی بود که موج کاری ایجاد می کرد. در آن واحد سی دفتر نیوزویک در نقاط مختلف دنیا را بسیج می کرد تا روی سوژه ای کار کنند و تا دوشنبه بعد کارشان را روی دکه می فرستاد. این جور کارها به نیروهای گزارشگر جسور و واردی نیاز داشت که بتوانند کله صبح به اقامتگاه فیدل کاسترو زنگ بزنند و وزیر خارجه آمریکا را موقع خروج از جلسات مهم گیر بیندازند. یکی شان همان آدام بر بود. مایک آیزیکوف هم بود، همان کسی که ماجرای ارتباط بین کلینتون و مونیکا لوینسکی را رو کرد (و البته دبیران بسیار هول شده نیوزویک در آن زمان جرأت نکردند، فوراً چاپش کنند).

در نیوزویک همه چیز در ابعاد بزرگ انجام می گرفت. سال 1995 که من کارم را در دفتر نیوزویک در مسکو شروع کردم، دو گزارشگر، شش آپارتمان، دو راننده، یک ادیتور عکس، یک مدیر دفتر، دو مترجم و یک آرشیو کار داشتیم. بی خود نبود که تینا براون ـ آخرین سردبیر نیوزویک چاپی ـ در گفت و گو با مجله نیویورک چنین لحن غمزده ای داشت: "وقتی قرار داد فروش مجله را نگاه می کردم انگار داشتم لاشه تایتانیک رادر فیلم جیمز کامرون می دیدم. داری درونش شنا می کنی و اتاق هایش را می بینی، و لوسترهایش را."

او حق دارد. از شکوه و جلال نیوزویک دیگر خبری نیست. اما در همین بستر مرگ هم باید رفت و دنبال نشانه های اولیه پوسیدگی گشت. نیوزویک با تمام بریز و بپاش هایش تا همین سال 2006 مجله ای سودآور بود. رقیب قدیمی و خوش بر و روی نیوزویک ـ یعنی مجله تایم ـ بنابر گفته روئسایش تا همین حالا هم سودآور بوده است. اوضاع مجله اکونومیست هم ظاهراً خوب است. پس وضعیت نیوزویک را نمی توان مستقیماً ناشی از مشکلات مشترک رسانه های چاپی امروز دانست. افول نیوزویک ناشی از وضعیت خودش بود.

ماجرا از سپتامبر سال 2006 شروع شد؛ یعنی زمانی که جان میچام ـ عاشق سینه چاک تاریخ آمریکا ـ سردبیر ارشد مجله شد. مجله به جای تمرکز روی "اخبار" به شدت به سمت "دیدگاه ها" تمایل پیدا کرد. آن موقع ستون نویس هایی مثل جورج ویل و آنا کوییندلن هنوز مطلب می نوشتند. اما برنامه میچام این بود که نیوزویک را به "مجله ایده ها" تبدیل کند. به همین خاطر حجم متون به شدت در مجله بالا رفت و عکس ها آب رفتند و مطالب وارد فاز بسیار جدی شدند. او می خواست به جای نیوزویک، یک جور اکونومیست جدید را برای خواننگان باهوش و پولدار روی دکه ها بفرستد. اما تنها کسی در مجله که خیلی جهانی فکر می کرد و ایده های عظیمی داشت، فرید زکریا بود. او آدمی خبره در گزارش نویسی همراه با تحلیل بود و مقالات معروفی مثل "چرا آنها از ما متنفرند" نوشت. بقیه دچار مرض "عجیب و غریب نویسی" شده بود و دیگر خبری از گزارش های خوب در مجله نبود. دو سال پیش کار به جایی رسدی که نیوزویک به یک میلیونر 92 ساله به اسم سیدنی هارمن واگذار شد. او یکی از غول های نشریات آنلاین ـ یعنی بری دیلر صاحب وب سایت پرطرفدار دیلی بیست ـ را وارد کار کرد و تینا براون هم در ماه مارس سال گذشته سردبیر نیوزویک شد.

نیوزویک در دوران سردبیری او رو به موت بود؛ اما در همین زمان هم بارقه هایی از کارهای ژورنالیستی گذشته در مجله دیده می شد. نمونه اش مصاحبه ای بود که کریستوفر دیکی انجام داد؛ با همان خدمتکاری که مدعی بود دومینیک استراس کان در یک اتاق هتل قصد تجاوز به او را داشته است. تینا براون در دوران سردبیری اش تصمیمات جنجال برانگیز زیادی گرفت و گاهی تیتر و عکس روی جلد مجله به شدت مورد انتقاد قرار می گرفت. نمونه اش عکس ایان هرسی علی و تیتر "خشم مسلمانان" بود که حتی باعث شورش و ناآرامی هم شد. اما به هر حال روی جلدهای نیوزویک هیچ وقت کسل کننده نشدند. حالا که نیوزویک زمین خورده است، مسئولانش می گویند همه چیز دست به دست هم داده بود که چنین اتفاقی رخ دهد. اما به نظر من این طور نیست. تیراژ نشریتی مثل تایم، نیویورکر و اکونومیست دارد این را نشان می دهد. نیوزویک تا همین پنج سال پیش 2/3 میلیون نسخه می فروخت اما ماه ژوئن سال گذشته میلای این رقم به 5/1 میلیون نسخه رسیده بود. نیوزویک داشت سالانه 20 میلیون دلار ضرر می داد. چاره ای جز رفتنش نبود.

نشریاتی که به صورت اینترنتی کار می کنند هنوز هم که هنوز است سود نمی دهند. درست است که سر و صدای روزنامه نگاری حالا در اینترنت خیلی بالاتر است، اما سود هنوز در نشریات چاپی است. روزگار روزنامه نگاری چاپی هم هنوز سپری نشده است.



حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
هنوز نظری برای این خبر ثبت نشده است.

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group