معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
منظر شهری   - 1358
فیلوکیتکت   - 24
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1229
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 22
نظریه معماری   - 1005
جشن نامه اتووود   - 21
طراحي داخلي   - 922
اقتصادِ فضا   - 21
سازه های شهری   - 878
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 20
تکنولوژی ساخت   - 852
معماری مجازی   - 20
مرزهای معماری   - 793
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
معماری حوزه عمومی   - 770
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 20
المان شهری   - 710
پردیس ویترا   - 18
نظریه شهری   - 709
معماری و فاجعه   - 18
نگاه نو به سكونت   - 700
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
کلان سازه   - 608
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
معماری و سیاست   - 575
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
معماری پایدار   - 523
معماری ـ موسیقی   - 15
معماری مدرن   - 515
معماری بایومورفیک   - 14
منتقدان معماری   - 494
شهرهای در حرکت   - 14
معماری تندیس گون   - 455
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 14
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 452
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 12
آرمان شهرگرایی   - 449
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 445
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
روح مکان   - 443
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
طراحی صنعتی   - 440
معماری فضای داخلی   - 10
معماری منظر   - 434
معماری کوچک مقیاس   - 9
معماری شمایل گون   - 424
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه دوم   - 9
باز زنده سازی   - 382
درس گفتارهای اتووود   - 9
توسعه پایدار   - 356
بی ینال ونیز   - 9
معماری یادمانی   - 339
جهان علمیْ تخیلی   - 9
تراشه های کانسپچوال   - 333
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
هنر مدرنیستی   - 321
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه اول   - 8
معماریِ توسعه   - 314
طراحی در وضعیت پندمیک به روایت آلیس راستورن   - 8
معماری سبز   - 309
فیلم پارازیت ساخته بونگْ جونْ هو   - 8
آینده گرایی   - 297
گونتا اشتلزل به روایت آلیس راستورن   - 7
طراحی نئولیبرال   - 282
مینت د سیلوا به روایت آلیس راستورن   - 7
اتووود کلاسیک   - 267
طراحی و ضایعات به روای آلیس راستورن   - 7
بدنه سازی شهری   - 255
شارلوت پریاند به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محلی   - 254
اتوره سوتساس به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ارزان   - 248
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محدود   - 248
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
تغییرات اقلیمی   - 247
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری تجربی   - 246
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری پست مدرن   - 246
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
محوطه سازی   - 242
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 239
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
بنای محدود   - 225
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری های تک   - 218
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 7
گرمایش زمین   - 209
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن حومه شهری   - 191
معماری تخت جمشید   - 7
مسکن عمومی   - 188
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
معماری انتقادی   - 183
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 7
زنان و معماری   - 171
طراحی و پناهجویان   - 7
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 164
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
عکاسی   - 161
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ـ سینما   - 154
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
هنر انتزاعی   - 146
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
هنر گفت و گو   - 133
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
مسکن روستایی   - 133
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 6
گرافیک   - 126
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 6
فضای منفی   - 123
منبع شناسی اتووود   - 6
طراحی مبلمان   - 121
معماری و روانشناسی   - 6
معماری ژاپن   - 120
ورنر پنتون به روایت آلیس رستورن   - 6
معماری ایران   - 110
تناقض هاوپیچیدگی ها:تئوریهای پیچیدگیِ ونتوری وجیکوبز   - 5
بلندمرتبه ها   - 104
معماری مصر   - 5
اتووود ـ ایران معاصر   - 88
فرهنگ نفت   - 5
معماری مذهبی   - 86
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 5
معماران و چالش انتخاب معماری   - 86
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
اکسپو   - 76
معماری خوانی   - 4
معماری فاشیستی   - 74
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
ترسیمات معماری   - 71
بلوپرینت   - 4
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
اتووودْ آبزرور   - 4
معماری هند   - 66
فرایند خلاقیت چهار پیشگام معماری مدرن   - 4
معماری چین   - 62
همه ما سایبورگ هستیم   - 4
گفت و گو با مرگ   - 55
اختلال های تشخیصی معماران مدرن   - 4
ویرانه ها   - 52
معماری و هوش مصنوعی   - 3
مدارس معماری   - 47
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
معماری و هنر انقلابی   - 47
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 3
زاغه نشینی   - 43
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
جنبش متابولیسم   - 41
شهرسازی کوچک مقیاس   - 3
پداگوژی   - 38
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
معماری دیجیتال   - 38
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
معماری پراجکتیو   - 37
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
معماری کانستراکتیویستی   - 35
معماری و گیم   - 2
باهاوس   - 35
فیس بوک، گوگل و عصر تاریک سرمایه داری نظارتی   - 2
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 34
معماری و نقاشی   - 2
درگذشت زاها حدید   - 34
معماری بیابانی   - 2
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 33
معماری و ادبیات   - 2
اکسپو شانگهای 2010   - 33
معماری جنگلی   - 2
مدرنیته؛ از نو   - 33
شهرهای پیشاصنعتی   - 1
طراحی پارامتریک   - 29
فیلمْگفتارهای معماری و پداگوژی معماری   - 1
هنر روسیه   - 28
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
بحران آب   - 28
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
اکسپو میلان 2015   - 27
شهرْخوانی با اتووود   - 1
پاویون های سرپنتین   - 24
ده پرسش از هشت معمار   - 1

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
ژان بودریار   - 3
آراتا ایسوزاکی   - 16
ژان نوول   - 22
آرشیگرام   - 7
ژاک دریدا   - 16
آرکی زوم   - 4
ژاک لوگوف   - 4
آلبرت پوپ   - 4
ژیل دلوز   - 28
آلدو روسی   - 13
سائول باس   - 7
آلوار آلتو   - 19
ساسکیا ساسن   - 9
آلوارو سیزا   - 9
سالوادور دالی   - 2
آن تینگ   - 4
سانا   - 5
آنتونی گائودی   - 27
سانتیاگو کالاتراوا   - 13
آنتونی وایدلر   - 5
سدریک پرایس   - 3
آنتونیو نگری   - 5
سو فوجیموتو   - 11
آنیش کاپور   - 8
سوپراستودیو   - 9
آی وِی وِی   - 34
سورِ فِهْن   - 6
اُ ام اِی   - 35
سوزان سانتاگ   - 4
اتوره سوتساس   - 7
شاشونا زوبوف   - 2
ادریان لابوت هرناندز   - 5
شیگرو بان   - 33
ادوارد برتینسکی   - 1
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادوارد سعید   - 13
فدریکو بابینا   - 30
ادوارد سوجا   - 10
فرانک گهری   - 49
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فرانک لوید رایت   - 45
ادولف لوس   - 8
فرای اوتو   - 9
ارو سارینن   - 28
فردا کولاتان   - 2
اریک اوون موس   - 13
فردریک جیمسون   - 2
اریک هابسبام   - 2
فرشید موسوی   - 3
استن آلن   - 4
فمیهیکو ماکی   - 4
استیون هال   - 30
فیلیپ جنسن   - 5
اسلاوی ژیژک   - 17
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 5
اسوالد متیوز اونگرز   - 5
گرگ لین   - 7
اسوتلانا بویم   - 4
گونتا اشتلزل   - 1
اسکار نیمایر   - 33
لئون کریر   - 2
اف او اِی   - 9
لبس وودز   - 23
ال لیسیتسکی   - 3
لوئیس باراگان   - 2
الیس راستورن   - 68
لوئیس مامفورد   - 1
اِم اِی دی   - 22
لودویگ لئو   - 3
ام وی آر دی وی   - 51
لودویگ میس ون دروهه   - 23
اماندا لِــوِت   - 4
لودویگ هیلبرزیمر   - 3
اویلر وو   - 9
لودویگ هیلبرزیمر   - 1
ایلین گری   - 7
لوسی رای   - 15
ایوان لئونیدوف   - 4
لویی کان   - 37
بئاتریس کُلُمینا   - 9
لوییس بورژوا   - 8
بال کریشنادوشی   - 4
لُکُربُزیه   - 138
باک مینستر فولر   - 11
لیام یانگ   - 4
برنارد چومی   - 33
مارتین هایدگر   - 27
برنو زوی   - 7
مارسل بروئر   - 7
بنیامین برتون   - 6
مارشال برمن   - 16
بوگرتمن   - 1
مانفردو تافوری   - 16
بی یارکه اینگلس   - 68
مانوئل کاستلز   - 2
پائولو سولری   - 4
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 10
پاتریک شوماخر   - 3
مایکل سورکین   - 3
پال گلدبرگر   - 1
مایکل گریوز   - 6
پرویز تناولی   - 2
محمدرضا مقتدر   - 4
پری اندرسون   - 3
مخزن فکر شهر   - 1
پل ویریلیو   - 21
مـَــس استودیو   - 3
پیتر آیزنمن   - 57
معماران مورفسس   - 16
پیتر برنس   - 3
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر زُمتُر   - 67
موشه سفدی   - 12
پیتر کوک   - 7
میشل سر   - 3
پیر بوردیو   - 5
میشل فوکو   - 44
پییر ویتوریو آئورلی   - 4
نائومی کلاین   - 4
تئودور آدورنو   - 3
نورمن فاستر   - 35
تادو اندو   - 13
نیکلای مارکوف   - 1
تام مین   - 13
هانا آرنت   - 7
تام ویسکامب   - 10
هانری لفور   - 23
تاکامیتسو آزوما   - 3
هانی رشید   - 5
توماس پیکتی   - 5
هرزوگ دی مورن   - 28
توماس هیترویک   - 30
هرنان دیاز آلنسو   - 18
تیتوس بورکهارت   - 2
هنری ژیرو   - 3
تیموتی مورتُن   - 2
هنریک وایدولد   - 1
تیو ایتو   - 25
هنس هولین   - 5
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هوشنگ سیحون   - 14
جان برجر   - 2
هومی بابا   - 2
جان هیداک   - 4
واسیلی کاندینسکی   - 1
جف منن   - 2
والتر بنیامین   - 27
جفری کیپنس   - 3
والتر گروپیوس   - 16
جورجو آگامبن   - 5
ورنر پنتون   - 5
جوزپه ترانی   - 2
ولادیمیر تاتلین   - 10
جونیا ایشیگامی   - 3
ولف پریکس   - 1
جیمز استرلینگ   - 1
ونگ شو   - 8
جین جیکوبز   - 1
ویتو آکنچی   - 12
چارلز جنکس   - 7
ویوین وست وود   - 6
چارلز رنه مکینتاش   - 7
ک. مایکل هیز   - 2
چارلز کوریا   - 15
کارلو اسکارپا   - 5
چاینا میه ویل   - 4
کازو شینوهارا   - 1
حسن فتحی   - 5
کازیو سجیما   - 2
حسین امانت   - 3
کالین روو   - 1
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کامران دیبا   - 13
داریوش آشوری   - 1
کامرون سینکلر   - 11
داریوش شایگان   - 9
کریستفر الکساندر   - 2
دانیل لیبسکیند   - 22
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
دنیس اسکات براون   - 10
کریم رشید   - 5
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 22
کلر استرلینگ   - 2
دیوید رُی   - 2
کلود پَره   - 3
دیوید گیسن   - 2
کنت فرمپتن   - 14
دیوید هاروی   - 25
کنزو تانگه   - 9
رابرت نوزیک   - 2
کنستانتین ملنیکف   - 3
رابرت ونتوری   - 29
کنگو کوما   - 47
رُدولف شیندلر   - 7
کوپ هیمِلبِلا   - 21
رضا دانشمیر   - 5
کوین لینچ   - 7
رم کولهاس   - 96
کیانوری کیکوتاکه   - 1
رنزو پیانو   - 30
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
ریچارد مِیر   - 8
کیشو کـُـروکاوا   - 6
ریموند آبراهام   - 1
یان گِل   - 9
رینر بنهام   - 2
یو ان استودیو   - 32
رینهولد مارتین   - 5
یورگن هابرماس   - 13
ریکاردو بوفیل   - 3
یونا فریدمن   - 5
زاها حدید   - 187
یوهانی پالاسما   - 12
زیگموند فروید   - 10

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -759
معماری مذهبی   -104
زیرساخت های شهری   -357
صنعتی   -101
فرهنگی   -320
گالری   -84
پاویون   -255
هتل   -73
موزه   -250
ورزشی   -65
اداری ـ خدماتی   -229
بهداشتی   -38
مسکونی ـ تجاری   -158
حمل و نقل عمومی   -37
تفریحی   -150
زاغه نشینی   -5
اموزشی   -130
ویلا   -3
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : م معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
  مسابقه دانشجویی اتووود
سخنراني ملاله يوسف زي در سازمان ملل؛ درخواست براي دفاع از حق تحصيل زنان و كودكان
اتووود سرویس خبر:   گروه ترجمه و تحقيقات اتووود
1392/04/25
مـنـــــــبـع : اختصاصي اتووود
تعداد بازدید : 2685

ملاله یوسف زی، نوجوان شانزده ساله پاکستانی که به دلیل دفاع از حق تحصیل زنان و کودکان از سوی طالبان مورد سوءقصد قرار گرفته بود در مقر سازمان ملل متحد به سخنرانی پرداخت.

به گزارش یورو نیوز، وی در سالروز تولدش در حضور اعضای خانواده، گردون براون، نخست وزیر پیشین بریتانیا، بانکی مون دبیرکل سازمان ملل متحد و نیز حدود یکصد تن از جوانان از اقصی نقاط جهان از دولت ها خواست تا امکان برابر تحصیل را برای همه زنان و کودکان فراهم سازند.

به گزارش شفقنا(پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه)به نقل ازایسنا، ملاله یوسف‌زی در سخنرانی روز جمعه خود در سازمان ملل از حق تحصیل برای همه کودکان دفاع کرد. وی همچنین خواستار تلاشی جهانی علیه بی‌سوادی شد.

سخنرانی ملاله یوسف‌زی در مقر سازمان ملل اولین حضور وی در انظار عمومی از زمان سوءقصد به جانش در اکتبر سال گذشته بود. ملاله از تمامی قدرت‌های جهان خواست تا استراتژی‌های خود را در جهت برقراری صلح تغییر دهند.

این دختر پاکستانی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد که برای احقاق حقوق زنان خواهد جنگید به این دلیل که آنها بیش از همه در رنج هستند. به گزارش پایگاه اینترنتی دیلی استار و شبکه بی بی سی، ملاله همچنین از سیاستمداران خواست تا برای تضمین این که همه کودکان از حق راهیابی به مدرسه برخوردار باشند، دست به اقداماتی ضروری بزنند.

ملاله یوسف‌زی در اکتبر سال گذشته میلادی در پاکستان در حالی که در خودروی حامل دختران مدرسه بود، هدف دو مرد مسلح وابسته به طالبان قرار گرفت. پس از این حمله وی به شدت از ناحیه جمجمه آسیب دید و برای درمان به انگلیس اعزام شد و در بیمارستانی در شهر بیرمنگهام بستری شد.

در ادامه متن كامل سخنراني وي را كه توسط شبكه اطلاع رساني افغان منتشر شده است را ميخوانيد:

به نام خداوند بخشنده مهربان

با سلام به آقای بانکیمون دبیر کل سازمان ملل متحد، رییس مجمع سازمان ملل، نماینده جهانی سازمان ملل در بخش آموزش و پرورش و خواهران و برادران گرامی.

امروز که در جمع شما صحبت می کنم، یک روز با افتخار برای من است و افتخار می کنم که پرچمی از بی نظیر بوتو را در شانه خود دارم. در آغاز از همه کسانی که برای معالجه من تلاش نمودند و از همه کودکان بی گناهی که مرا تشویق نمودند، تشکر می کنم.

هم چنین از تلاش آقای بانکیمون، گردون براون و رییس مجمع سازمان ملل نیز کمال تشکر را دارم. همه این اشخاص تلاش نمودند تا زمینه آموزش و پرورش ما مساعد شود.

یک چیز را از یاد نبرید و آن اینکه روز ملاله، روز من نیست. امروز، روز همه زنان و دخترانی است که به جهت دفاع از حقوق شان صدای خود را بلند می کنند. اینجا هزاران فعال اجتماعی حضور دارند که نمی توانند به خاطر دفاع از حقوق خود، صدای خود را بلند کنند اما برای رسیدن به اهداف آموزش ابتدایی و مساوی تلاش می کنند. هزاران تن توسط هراس افکنان کشته می شوند و میلیون ها تن نیز زخم برمی دارند و من تنها یک نمونه از این افراد هستم.

من به عنوان یک دختر در میان یک جمعیت انبوه ایستاده ام و برای کسانی صحبت می کنم که نمی توانند صدای خود را بلند کنند و برای کسانی که به خاطر حقوق خود مبارزه می کنند. باید به حقوقی که بر مبنای صلح است، محترمانه نگریسته شود و فرصت های آموزشی باید بطور مساوی برای همه وجود داشته باشد.

در نهم اکتبر 2012 طالبان به من و دوستانم حمله نمودند و فکر می کردند که با گلوله خود می توانند ما را خاموش بسازند اما ناکام شدند. این اقدام نه تنها موجب خاموشی ما نشد بلکه هزاران صدای دیگر را بلند کرد. هیچ چیز در زندگی من تغییر نکرده است. ضعف، ناکامی و نا امیدی زمینه ساز تقویت، قوت و تشویق و ترغیب من شد. من همان ملاله هستم و اهداف من نیز همان است. امیدهای من نیز همان امیدها است.

من در مقابل هیچکس نیستم و در اینجا به خاطر انتقام جویی در برابر طالبان و هیچ گروه هراس افکنانه ای صحبت نمی کنم بلکه به خاطر آموزش و پرورش کودکان سخن می گویم. من آموزش را برای دختران و پسران طالبان و تمامی هراس افکنان نیز می خواهم. من از طالبان نفرت ندارم. طالبان در برابر من ایستادند اما من این اشخاص را مورد هدف قرار ندادم و این چیزی است که من از پیامبر خود حضرت محمد (ص) آموخته ام.

این میراثی است که برای من باقی مانده است و میراثی است که نلسون ماندلا و محمد علی جناح برایم به یادگار گذاشته اند. من فلسفه عدم خشونت را از گاندی آموخته ام و این بخشش را از پدر و مادر خود آموخته ام. روحم به من فرمان می دهد که در صلح باشم. ما روشنایی و تاریکی را درک کرده ایم. ما اهمیت بلند کردن صدای خود و خاموشی خود را درک کرده ایم. ما اهمیت کتاب و سلاح را درک کرده ایم.

افراط گرایان از قلم، کتاب و قدرت آموزش و پرورش می ترسند. آنها از زنان و قدرت صدای شان می ترسند. این گروه 40 کودک بی گناه را در کویته کشتند. آنها در پختون خواه عده ای از زنان را مورد هدف قرار دادند. آنها هر روز دروازه مکاتب را می بندند. آنها می جنگند و از تغییری که باید در جامعه رونما شود، می ترسند.

چرا طالبان از آموزش می ترسند؟ طالبان نمی دانند که در میان این کتاب ها چیست؟ هراس افکنان از نام اسلام و پشتون ها به خاطر اهداف خاص خود استفاده می کنند. پاکستان یک کشور مردم سالار و خواهان صلح است. پشتون ها برای دختران و پسران خود آموزش می خواهند و اسلام دین صلح و برادری است. اسلام می گوید که هر کودکی حق دسترسی به آموزش را دارد. صلح برای آموزش یک نیاز اساسی است.

در گوشه هایی از جهان بویژه افغانستان و پاکستان هراس افکنی و جنگ کودکان را از آموزش بازمی دارد. ما واقعا از این جنگ خسته شده ایم. زنان و کودکان از راه های مختلفی در گوشه و کنار جهان رنج می برند. کودکان بی گناه از کارهای مشقت بار رنج می برند. مکاتب زیادی در نیجریه تخریب می شود. مردم در افغانستان از کارهای هراس افکنانه متاثر می شوند و دختران جوان در دوران کودکی مجبور به ازدواج می شوند.

فقر، جهالت، بی عدالتی و تبعیض این افراد را از حقوق ابتدایی شان محروم ساخته است. امروز من متمرکز به آموزش زنان و کودکان می باشم و می خواهم فراتر از بحث حقوق زنان بلکه آزادی زنان به خاطر حقوق شان صحبت کنم. ما از تمام رهبران جهان می خواهیم که راهبردشان را در جهت برقراری صلح و خوشبختی تغییر دهند و از حقوق کودکان و زنان دفاع کنند.

ما به تمام دولت ها می گوییم که زمینه آموزش را برای تمام کودکان فراهم کنند و علیه خشونت و هراس افکنی مبارزه کنند تا کودکان از وحشت مصون باشند. از کشورهای توسعه یافته می خواهیم که در جهت زمینه سازی آموزش و پرورش تلاش کنند و تحمل پذیری را برای ایجاد آموزش و پرورش بدون در نظرداشت رنگ ، مذهب و نژاد مساعد بسازند تا آزادی و مساوات برای تمامی زنان مساعد شود. از تمامی خواهران خود نیز می خواهم شجاعت داشته باشند و نیروی خود را درک کنند.

ما مکاتب و آموزش را برای آینده روشن هر کودک می خواهیم. ما این سفر خود را در جهت رسیدن به مقصدمان که صلح و آموزش است، ادامه می دهیم و هیچکس نمی تواند ما را از مسیرمان متوقف بسازد. ما قدرت خود را باور داریم. کلام ما می تواند تمام دنیا را تغییر دهد، زیرا ما جهت آموزش و پرورش با یکدیگر متحد هستیم. اگر بخواهیم به اهداف خود برسیم باید خود را با سلاح آموزش تجهیز کنیم.

ما نباید فراموش کنیم که میلیون ها شخص از فقر، بی عدالتی و جهالت رنج می برند. نباید فراموش کنیم که میلیون ها کودک از رفتن به مکتب محروم می شوند و خواهران و برادران ما به خاطر آینده روشن شان انتظار می کشند. پس باید تلاش جهانی را در برابر بی سوادی، فقر و هراس افکنی انجام دهیم. باید کتاب های خود را باز نگه داریم و این یک نیروی مهم برای ما است. یک کودک، یک معلم، یک کتاب و یک قلم می تواند دنیا را تغییر دهد و آموزش و پرورش یگانه راه حل است.

ملاله یوسف‌زی در مقر سازمان ملل




حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
امیر (archbiz.sellfile.ir)محمّدی ( 1393/10/15 ) :
باسلام وعرض ادب و احترام به ملاله و نظر نویسنده در اهمیت دادن به این موضوع لطفا بفرمایید چه ارتباطی با معماری داشت ؟
آرش بصیرت "سردبیر اتووود" ( 1393/10/17 ) :
با سلام

ما در یک جهان اتمیزه و گلوبالیزه زندگی می کنیم، جهان از یک سو خرد و خردتر می شود و از سوی دیگر همه تکه ها بیشتر و بیشتر با هم ممزوج می شوند، از این رو تمام تحولات خرد بر هم تاثیر می گذارند.
از سوی دیگر رسانه خودش پیام است و اتووود می خواهد به جامعه معماری تک ساحتی، مغرور و تک بعدی و کم رمق و یکسو نگر ایرانی یاداوری کند زیر پوست انچه در قامت فرم نمود عینی می یابد تحولات عمیق تری در جریان است.

از این روست که غالبا به تحولات حادث در حوزه عمومی نیز می پردازیم، چرا که باور داریم بافت یک مفهوم چندلایه و پیچیده است و یک گفتمان پر مغز گفتمانی است برامده از این پیچیدگی.

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group