معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
منظر شهری   - 1401
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 22
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1348
جشن نامه اتووود   - 21
نظریه معماری   - 1040
معماری مجازی   - 21
طراحي داخلي   - 954
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 20
سازه های شهری   - 900
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
تکنولوژی ساخت   - 886
پردیس ویترا   - 18
معماری حوزه عمومی   - 814
معماری و رسانه   - 18
مرزهای معماری   - 811
معماری کوچک مقیاس   - 17
نظریه شهری   - 742
معماری و نقاشی   - 17
المان شهری   - 740
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
نگاه نو به سكونت   - 736
جهان علمیْ تخیلی   - 17
معماری و سیاست   - 640
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
کلان سازه   - 632
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
معماری مدرن   - 561
معماری ـ موسیقی   - 15
معماری پایدار   - 538
معماری بایومورفیک   - 15
منتقدان معماری   - 505
شهرهای در حرکت   - 14
آرمان شهرگرایی   - 482
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 14
روح مکان   - 474
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 13
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 474
معماری و روانشناسی   - 13
طراحی صنعتی   - 470
معماری و هوش مصنوعی   - 12
معماری تندیس گون   - 469
معماری و گیم   - 11
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 458
فیلم پارازیت ساخته بونگْ جونْ هو   - 11
معماری منظر   - 454
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
معماری شمایل گون   - 431
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
باز زنده سازی   - 397
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
توسعه پایدار   - 377
بی ینال ونیز   - 10
هنر مدرنیستی   - 377
درس گفتارهای اتووود   - 9
آینده گرایی   - 373
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
معماری یادمانی   - 356
معماری و ادبیات   - 9
تراشه های کانسپچوال   - 334
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه دوم   - 9
معماریِ توسعه   - 332
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه اول   - 8
معماری سبز   - 320
طراحی و ضایعات به روای آلیس راستورن   - 7
طراحی نئولیبرال   - 308
شارلوت پریاند به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری پست مدرن   - 286
اتوره سوتساس به روایت آلیس راستورن   - 7
اتووود کلاسیک   - 273
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
بدنه سازی شهری   - 262
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
تغییرات اقلیمی   - 261
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محلی   - 259
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محدود   - 253
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
محوطه سازی   - 252
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ارزان   - 251
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری تجربی   - 248
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 244
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 7
بنای محدود   - 229
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری های تک   - 220
مینت د سیلوا به روایت آلیس راستورن   - 7
گرمایش زمین   - 219
گونتا اشتلزل به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن حومه شهری   - 200
جنبش "جانِ سیاهان مهم است" و مسئله‌ی طراحی به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری انتقادی   - 200
کارلو اسکارپا به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن عمومی   - 194
ریچارد نویترا به روایت آلیس راستورن   - 7
زنان و معماری   - 191
طراحی در زمانه بحران به روایت آلیس راستورن   - 7
عکاسی   - 178
معماری تخت جمشید   - 7
هنر انتزاعی   - 176
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
معماری ـ سینما   - 174
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 165
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
گرافیک   - 159
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
فضای منفی   - 147
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 7
مسکن روستایی   - 141
طراحی و پناهجویان   - 7
هنر گفت و گو   - 140
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
معماری ژاپن   - 126
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
طراحی مبلمان   - 126
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 6
معماری ایران   - 114
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 6
بلندمرتبه ها   - 112
معماری خوانی   - 6
ترسیمات معماری   - 104
منبع شناسی اتووود   - 6
معماری و فاجعه   - 94
معماری بیابانی   - 6
اتووود ـ ایران معاصر   - 88
ورنر پنتون به روایت آلیس رستورن   - 6
معماری مذهبی   - 87
معماری جنگلی   - 6
معماران و چالش انتخاب معماری   - 86
تناقض هاوپیچیدگی ها:تئوریهای پیچیدگیِ ونتوری وجیکوبز   - 5
معماری فاشیستی   - 80
معماری مصر   - 5
اکسپو   - 79
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 5
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
فرهنگ نفت   - 5
معماری هند   - 66
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
معماری چین   - 63
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
معماری و هنر انقلابی   - 62
شهرسازی کوچک مقیاس   - 4
ویروس کرونا و معماری   - 62
بلوپرینت   - 4
مدرنیته؛ از نو   - 61
اتووودْ آبزرور   - 4
ویرانه ها   - 58
فرایند خلاقیت چهار پیشگام معماری مدرن   - 4
اقتصادِ فضا   - 57
همه ما سایبورگ هستیم   - 4
گفت و گو با مرگ   - 56
اختلال های تشخیصی معماران مدرن   - 4
مدارس معماری   - 50
فرهنگ کمپ به روایت سوزان سانتاگ   - 4
زاغه نشینی   - 48
چگونه یوتوپیا در روسیه انقلابی مدفون شد   - 4
طراحی در وضعیت پندمیک به روایت آلیس راستورن   - 45
چالش های اخلاقی ریاضت ورزی در معماری به روایت پیر ویتوریو آئورلی   - 4
پداگوژی   - 44
داریوش شایگان و هنر ایرانی   - 3
معماری کانستراکتیویستی   - 43
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
معماری دیجیتال   - 43
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 3
معماری پراجکتیو   - 43
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
جنبش متابولیسم   - 42
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 41
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
باهاوس   - 39
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
هنر روسیه   - 35
برج سیگرام چگونه جهانی شد؟   - 2
درگذشت زاها حدید   - 34
زیستْ ریاضت و همبستگی در فضای اضطراری   - 2
فیلوکیتکت   - 33
جودیت باتلر مارا به تغییر شکل خشم مان فرا می خواند؛ گفت و گویی با ماشا گِسِن   - 2
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 33
فیس بوک، گوگل و عصر تاریک سرمایه داری نظارتی   - 2
اکسپو شانگهای 2010   - 33
شهرهای پیشاصنعتی   - 1
طراحی پارامتریک   - 30
فیلمْگفتارهای معماری و پداگوژی معماری   - 1
بحران آب   - 29
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
اکسپو میلان 2015   - 28
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
معماری فضای داخلی   - 28
شهرْخوانی با اتووود   - 1
پاویون های سرپنتین   - 27
ده پرسش از هشت معمار   - 1
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 22

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
زیگموند فروید   - 11
آراتا ایسوزاکی   - 16
ژان بودریار   - 3
آرشیگرام   - 7
ژان نوول   - 22
آرکی زوم   - 4
ژاک دریدا   - 18
آلبرت پوپ   - 4
ژاک لوگوف   - 4
آلدو روسی   - 13
ژیل دلوز   - 29
آلوار آلتو   - 19
سائول باس   - 7
آلوارو سیزا   - 9
ساسکیا ساسن   - 9
آن تینگ   - 4
سالوادور دالی   - 2
آنتونی گائودی   - 27
سانا   - 5
آنتونی وایدلر   - 5
سانتیاگو کالاتراوا   - 13
آنتونیو نگری   - 5
سدریک پرایس   - 3
آنیش کاپور   - 8
سو فوجیموتو   - 11
آی وِی وِی   - 34
سوپراستودیو   - 9
اُ ام اِی   - 40
سورِ فِهْن   - 6
اتوره سوتساس   - 7
سوزان سانتاگ   - 8
ادریان لابوت هرناندز   - 5
شاشونا زوبوف   - 2
ادوارد برتینسکی   - 1
شیگرو بان   - 33
ادوارد سعید   - 13
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادوارد سوجا   - 10
فدریکو بابینا   - 30
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فرانک گهری   - 49
ادولف لوس   - 8
فرانک لوید رایت   - 45
ارو سارینن   - 28
فرای اوتو   - 10
اریک اوون موس   - 13
فردا کولاتان   - 2
اریک هابسبام   - 2
فردریک جیمسون   - 2
استن آلن   - 4
فرشید موسوی   - 3
استیون هال   - 32
فمیهیکو ماکی   - 4
اسلاوی ژیژک   - 17
فیلیپ جنسن   - 5
اسوالد متیوز اونگرز   - 5
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 5
اسوتلانا بویم   - 4
گرگ لین   - 7
اسکار نیمایر   - 33
گونتا اشتلزل   - 1
اف او اِی   - 9
لئون کریر   - 2
ال لیسیتسکی   - 5
لبس وودز   - 25
الیس راستورن   - 111
لوئیس باراگان   - 2
اِم اِی دی   - 22
لوئیس مامفورد   - 1
ام وی آر دی وی   - 53
لودویگ لئو   - 3
اماندا لِــوِت   - 4
لودویگ میس ون دروهه   - 25
اویلر وو   - 9
لودویگ هیلبرزیمر   - 3
ایلین گری   - 7
لودویگ هیلبرزیمر   - 1
ایوان لئونیدوف   - 4
لوسی رای   - 15
بئاتریس کُلُمینا   - 9
لویی کان   - 37
بال کریشنادوشی   - 4
لوییس بورژوا   - 8
باک مینستر فولر   - 11
لُکُربُزیه   - 142
برنارد چومی   - 33
لیام یانگ   - 4
برنو زوی   - 7
مارتین هایدگر   - 29
بنیامین برتون   - 8
مارسل بروئر   - 7
بوگرتمن   - 1
مارشال برمن   - 16
بی یارکه اینگلس   - 68
مانفردو تافوری   - 16
پائولو سولری   - 4
مانوئل کاستلز   - 2
پاتریک شوماخر   - 3
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 10
پال گلدبرگر   - 1
مایکل سورکین   - 4
پرویز تناولی   - 2
مایکل گریوز   - 6
پری اندرسون   - 3
محمدرضا مقتدر   - 4
پل ویریلیو   - 22
مخزن فکر شهر   - 1
پیتر آیزنمن   - 58
مـَــس استودیو   - 3
پیتر برنس   - 3
معماران مورفسس   - 16
پیتر زُمتُر   - 68
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر کوک   - 7
موشه سفدی   - 12
پیر بوردیو   - 5
میشل سر   - 3
پییر ویتوریو آئورلی   - 8
میشل فوکو   - 46
تئودور آدورنو   - 5
نائومی کلاین   - 4
تادو اندو   - 13
نورمن فاستر   - 35
تام مین   - 13
نیکلای مارکوف   - 1
تام ویسکامب   - 10
هانا آرنت   - 9
تاکامیتسو آزوما   - 3
هانری لفور   - 24
توماس پیکتی   - 5
هانی رشید   - 5
توماس هیترویک   - 30
هرزوگ دی مورن   - 28
تیتوس بورکهارت   - 2
هرنان دیاز آلنسو   - 18
تیموتی مورتُن   - 2
هنری ژیرو   - 3
تیو ایتو   - 25
هنریک وایدولد   - 1
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هنس هولین   - 5
جان برجر   - 2
هوشنگ سیحون   - 14
جان هیداک   - 4
هومی بابا   - 2
جف منن   - 2
واسیلی کاندینسکی   - 2
جفری کیپنس   - 3
والتر بنیامین   - 27
جورجو آگامبن   - 5
والتر گروپیوس   - 18
جوزپه ترانی   - 2
ورنر پنتون   - 5
جونیا ایشیگامی   - 3
ولادیمیر تاتلین   - 12
جیمز استرلینگ   - 1
ولف پریکس   - 1
جین جیکوبز   - 2
ونگ شو   - 8
چارلز جنکس   - 7
ویتو آکنچی   - 12
چارلز رنه مکینتاش   - 7
ویوین وست وود   - 6
چارلز کوریا   - 15
ک. مایکل هیز   - 2
چاینا میه ویل   - 4
کارلو اسکارپا   - 12
حسن فتحی   - 5
کازو شینوهارا   - 1
حسین امانت   - 3
کازیو سجیما   - 2
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کالین روو   - 1
داریوش آشوری   - 1
کامران دیبا   - 13
داریوش شایگان   - 13
کامرون سینکلر   - 11
دانیل لیبسکیند   - 24
کریستفر الکساندر   - 2
دنیس اسکات براون   - 10
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 22
کریم رشید   - 5
دیوید رُی   - 2
کلر استرلینگ   - 2
دیوید گیسن   - 2
کلود پَره   - 3
دیوید هاروی   - 25
کنت فرمپتن   - 14
رابرت نوزیک   - 2
کنزو تانگه   - 9
رابرت ونتوری   - 29
کنستانتین ملنیکف   - 3
رُدولف شیندلر   - 7
کنگو کوما   - 47
رضا دانشمیر   - 5
کوپ هیمِلبِلا   - 22
رم کولهاس   - 100
کوین لینچ   - 7
رنزو پیانو   - 30
کیانوری کیکوتاکه   - 1
ریچارد مِیر   - 8
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
ریچارد نویترا   - 7
کیشو کـُـروکاوا   - 6
ریموند آبراهام   - 1
یان گِل   - 9
رینر بنهام   - 2
یو ان استودیو   - 32
رینهولد مارتین   - 5
یورگن هابرماس   - 15
ریکاردو بوفیل   - 4
یونا فریدمن   - 5
زاها حدید   - 190
یوهانی پالاسما   - 12

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -773
معماری مذهبی   -105
زیرساخت های شهری   -375
صنعتی   -102
فرهنگی   -329
گالری   -84
پاویون   -264
هتل   -75
موزه   -254
ورزشی   -65
اداری ـ خدماتی   -232
بهداشتی   -40
مسکونی ـ تجاری   -161
حمل و نقل عمومی   -37
تفریحی   -154
ویلا   -6
اموزشی   -133
زاغه نشینی   -5
حامی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : م معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
کانال تلگرامی اتووود
هنر گفت و گو ـ مايكل هولت با بياركه اينگس
اتووود سرویس خبر:   ندا باقری "دبیر تحریریه اتووود"
1392/06/19
مـنـــــــبـع : www.australiandesignreview.com
تعداد بازدید : 3068

هنر گفت و گو نام اثری سترگ از هنرمند سورئال رنه مگریت است؛ در چشم اندازی از غول هایی در نبرد یا از اغاز جهان، دو انسان کوچک در گفت و گویند، سخنی ناشنیدنی جاری است که در سکوت سنگ ها جذب می شود، اما در پای سنگ های تل انبار شده مجموعه حروفی شکل گرفته اند: رویا، صلح یا مرگ که تلاش دارند به اشوب سنگ ها نظمی دهند. اتووود گفت و گوهایش را زیر عنوان این ستون خواهد آورد.

 

مايكل هولت: گروه بياركه اينگلز طيف گسترده اي از پروژه ها را در مراحل مختلف طراحي و نقاط متفاوتي از جهان بدست آورده است، مي توانيد چند پروژه ي كليدي شركت را معرفي نماييد؟

بياركه اينگلز: ما در حال ساخت پروژه هايي در دانمارك، مكزيكوسيتي، آسياي ميانه،چين و نيويورك مي باشيم. ما همينك به عنوان يكي از برگزيدگان مرحله اول رقابت موزه لگو انتخاب شده ايم؛ كه طرحمان برگرفته از پروژه برج لگوي سابق شركت است كه ساخت آن به دليل مشكلات اقتصادي، همانند بسياري از پروژه هاي ديگر، درسال 2008 متوقف گشت.

برج لگو از مجموعه اي از عمليات بولي ساخته شده است: طرق مختلف تركيب نهادها و موجوديت هاي جداگانه به وسيله ي منطبق كردن و يا كاستن اشيا از يكديگر. شما مي توانيد قطعات لگوي بزرگي از قالب هاي آلومينيومي ِ پر شده از فوم را تصور كنيد كه همچون يك سازه، عايق و كنترل كننده ي باد عمل مي كنند.

در دانمارك همه چيز در مورد به حداقل رساندن زمان كار بر روي سايت از طريق پيش ساخته هاي گسترده است. ساختن به روش مونتاژ قطعات پيش ساخته ي مدولار. به معناي واقعي كلمه مي توان گفت كه كشور ما از لگو ساخته شده است. گروه ما همچنين در حال ساخت يك مركز مالي بلند مرتبه با ارتفاع 588 متر در تيانجين چين براي مركز مالي بين المللي راك رز مي باشد كه توسط استيون راكفيلد دوم اداره مي گردد.

 

ساختمان خيابان پنجاه و هفتم غربي در نيويورك، نوع شناسي حياط مركزي اروپايي را گرفته و بر بستر امريكايي و يا به طور خاص با محيط منهتن منطبق كرده است. اين عمل بزرگ نمودن مقياس ِ مدولار از يك جزء واحد به سطحي از تايپولوژي نيست؟

اساسا منهتن خود يك حياط مركزي بزرگ است؛ همراه با سنترال پارك در هسته ي شهر، كه بوسيله ي تراكم شديد شهري محاصره شده است. نسبت حياط مركزي طرح نيز همچون سنترال پارك به منهتن است اما با مقياس 1500 برابر كوچكتر! ما تنها ايده ي منهتن را در يك مولكول كوچك شده از آن، پياده نموده ايم.

ما حياط مركزي اروپايي را با تراكم آسمانخراش هاي منهتن ادغام نموده ايم.سنخيت آسمانخراش، در واقع خانه ي شهري اكسترود شده به صورت عمودي ست. شما واقعا مي توانيد در برخي از آسمانخراش هاي قديمي ببينيد كه يك ساختمان معمولي شهري اند كه به سادگي بوسيله ي طبقات افقي خود، كشيده شده اند.

اما حياط مركزي در ميان چنين ساختار عمودي و سلبي مي ميرد و اينجاست كه عدم تقارن به عنوان يك پيامد طبيعي به سازه اضافه شده است، تا تراكم منهتن را در كنار حياط مركزي كپنهاگ داشته باشيم و مي تواند گونه ي جديدي از نوع شناسي با نام " حياط خراش " (courtscraper) باشد.

 

پس اين طرح، نوعي انتقال تايپولوژي ست؛ نوعي از تكامل يا تبارشناسي، انتقال يك وجه آشنا به بسترهاي متفاوت؟

خانه اپراي سيدني نشاندهنده ي چيزي ست كه در فضاي عمومي بسيار نوآوارنه است. اين پوسته هاي سفيد بسيار قابل توجه و منحصرند؛ پيوندي غريب ميان پاگادوهاي چيني ( معابد بودا )، طاق هاي گوتيك و پرستشگاه هاي مايان؛ اما زيركي ناديده ي آن در پلكاني بودن است. اين طرح، يك لنداسكيپ عظيم دست ساز بشر است. برداشتن محدوديت از منطقه عمومي شهري و رخداد آن در سطح خيابان، باورنكردني ست.

اوتزان، خردمند بود؛ او در مورد چگونگي قرارگيري اشياء در كنار هم و پتانسيل توليد صنعتي و پيش ساخته ها، وسواسي و متفكر بود. او دائما به دنبال راه حل هاي تكاملي بود. اگر شما به عناصر تشكيل دهنده ي تكامل داروين بنگريد، خواهيد ديد كه يكي از آن ها مهاجرت است. در طبيعت، اغلب عناصر در يك بستر رشد مي كنند، اما موفقيت واقعي در بستري ديگر بدست مي آيد. من فكر مي كنم هميشه بايد مهاجرت ايده ها و مهاجرت نوع شناسي ها وجود داشته باشد. اين امر مي تواند، شكل باروري از خلاقيت را بسازد.

 

با كار كردن در استراليا، آيا فكر مي كنيد كه بيگ بتواند ايده هاي تركيب نوع شناسي اش را در همكاري با معماران محلي توسعه بخشد؟

بله، من به استراليا همچون آسيا نگاه مي كنم؛ حتي اگر بيشتر انگليسي (آنگلو ساكسون) باشند. چيزي بسيار منحصر بفرد راجع به فرهنگ كاملا غربي نشسته بر آسيا وجود دارد. نوع ديگري از تركيب و هيبريد؛ مشابه رابطه ي دانمارك و آلمان؛ كه اغلب ناديده گرفته مي شود: برادر كوچك شمالي، سختكوش تر و متهاجم تر از برادر بزرگتر جنوبي ست. استراليا هم مي تواند برادر كوچك انگلستان باشد. اين ايده همانند جزئي از يك كل بزرگتر بودن و در عين حال جدا بودن، است.

به عنوان يك معمار دانماركي، سيدني همانند مكه ي معماري دانمارك است. شما 24 ساعت سفر مي كنيد تا بهترين قطعه ي معماري دانماركي را ببينيد. اوتزان اين پوسته هاي قالبي را درست در جاي خود و با اصرار بر پيش ساخته ها و اجزاي هندسي مدولار، ساخته است. در داخل اين پوسته، ساختمان حس يك مگا- آذين را مي يابد.

به عنوان يك شركت و يا يك همكار، ما به اندازه كافي خوش شانس بوده ايم كه پروژه هايي داشته باشيم كه در آن ها، تكنيك ساخت و ساز كمي بيشتر مخاطره طلب باشد همانند پاويون دانمارك در اكسپو 2010 شانگهاي و يا موزه دريايي دانمارك در كپنهاگ.

 

آيا مي توان گفت فرهنگ معماري آسيا و اقيانوسيه در تبادل فرهنگي خود، همچون تكامل داروين عمل مي كنند؟

در اينجا هميشه حس انطباق وجود دارد، آن هم زماني كه دخالت هاي خارجي جاي كميسيون هاي محلي را مي گيرد. هرگاه ما در خارج از دانمارك كار مي كنيم، تبادل تجربي وجود دارد؛ تا آنجا كه ما از يك شركت محلي به عنوان همكار استفاده مي كنيم.

همانطور كه در اروپاي اوايل رنسانس، براي دستيابي به گواهي و اعتبار خود در شهري ديگر، نياز داشتيد كه كارآموزي از آن شهر قبول كنيد و تا اتمام پنج سال تحصيل و تحقيق در آن شهر، اجازه ي كار كردن را نيز بدست نمي آورديد. در هنگامي كه به يك شهر مي رويد، مهارت هاي جديدي را بدست مي آوريد؛ در حاليكه مهارت هاي پيشين خود را نيز به آن شهر برده ايد.

در معماري نيز به همين گونه است؛ ايده ي تبادل فرهنگي در مهارت ها مي تواند بسيار انطباق پذير و مفيد واقع شود.  همانطور كه اگر ما در استراليا كار كنيم؛ پس از بازگشتمان از اين كشور، كمي بيشتر از ورودمان استراليايي هستيم. 

 

براي آشنايي بيشتر با طرح ساختمان خيابان پنجاه و هفتم غربي در نيويورك، مي توانيد به اين خبر و اين خبر مراجعه فرماييد.



حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
مریم ح ( 1392/11/28 ) :
عالیه کار لگو
بیارکه هم که فوق العادس

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

مرکز هنری کمبال از دفتر معماری بیگ؛ پیچش شهری با پس زمینه ی منطقهْ شمولی
مجتمع مسکونی لانه زنبوری از بیارکه اینگلس ؛ حداکثر کیفیت و امکانات در باهاماس
شانگهاي 2010: غرفه ي دانمارك؛ حجمی نمادین در شمایل پرچم
طراحی ظروف چینی و بیارکه اینگلس ؛ گرافیکی ساده از خط آسمان کلان شهرها
برج "وایا 57 غربی" از بیارکه اینگلس؛ تغییر تایپولوژی رایج منهتن
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group