معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1453
جشن نامه اتووود   - 21
منظر شهری   - 1439
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 20
نظریه معماری   - 1079
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
طراحي داخلي   - 998
معماری و هوش مصنوعی   - 20
سازه های شهری   - 925
معماری و گیم   - 20
تکنولوژی ساخت   - 909
پردیس ویترا   - 18
معماری حوزه عمومی   - 852
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
مرزهای معماری   - 832
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
نگاه نو به سكونت   - 780
شهرهای در حرکت   - 15
نظریه شهری   - 774
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
المان شهری   - 765
معماری ـ موسیقی   - 15
معماری و سیاست   - 704
معماری بایومورفیک   - 15
کلان سازه   - 641
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 14
معماری مدرن   - 615
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 13
معماری پایدار   - 559
فیلم پارازیت ساخته بونگْ جونْ هو   - 13
منتقدان معماری   - 530
معماری جنگلی   - 12
آرمان شهرگرایی   - 513
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
روح مکان   - 499
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 497
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
طراحی صنعتی   - 484
بی ینال ونیز   - 10
معماری تندیس گون   - 477
سینما به ترتیب الفبا به روایت هاوارد سوبر   - 10
معماری منظر   - 475
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه دوم   - 9
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 473
درس گفتارهای اتووود   - 9
معماری شمایل گون   - 438
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 9
آینده گرایی   - 426
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
باز زنده سازی   - 414
معماری خوانی   - 8
هنر مدرنیستی   - 410
اتوره سوتساس به روایت آلیس راستورن   - 8
توسعه پایدار   - 396
شارلوت پریاند به روایت آلیس راستورن   - 8
معماری یادمانی   - 362
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه اول   - 8
تراشه های کانسپچوال   - 345
معماری بیابانی   - 8
معماریِ توسعه   - 339
آنتروپوسین   - 8
معماری سبز   - 333
طراحی مُد   - 8
طراحی نئولیبرال   - 323
معماری بلوک شرق ـ جهان در حال محو شدن   - 7
معماری پست مدرن   - 319
کارلو اسکارپا به روایت آلیس راستورن   - 7
اتووود کلاسیک   - 288
جنبش "جانِ سیاهان مهم است" و مسئله‌ی طراحی به روایت آلیس راستورن   - 7
تغییرات اقلیمی   - 277
ریچارد نویترا به روایت آلیس راستورن   - 7
بدنه سازی شهری   - 268
طراحی در زمانه بحران به روایت آلیس راستورن   - 7
محوطه سازی   - 264
گونتا اشتلزل به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محلی   - 264
مینت د سیلوا به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ارزان   - 259
طراحی و ضایعات به روای آلیس راستورن   - 7
معماری محدود   - 255
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 251
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری تجربی   - 249
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
بنای محدود   - 240
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
گرمایش زمین   - 233
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری انتقادی   - 233
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری های تک   - 223
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن حومه شهری   - 209
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
زنان و معماری   - 208
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ـ سینما   - 206
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن   - 7
عکاسی   - 200
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن عمومی   - 198
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
هنر انتزاعی   - 193
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 7
گرافیک   - 170
طراحی و پناهجویان   - 7
فضای منفی   - 166
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 7
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 165
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
هنر گفت و گو   - 151
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
مسکن روستایی   - 147
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
طراحی مبلمان   - 139
معماری تخت جمشید   - 7
معماری ژاپن   - 133
منبع شناسی اتووود   - 6
ترسیمات معماری   - 129
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
معماری ایران   - 119
ورنر پنتون به روایت آلیس رستورن   - 6
معماری و فاجعه   - 119
فرایند تکامل معماری مدرن هند   - 6
بلندمرتبه ها   - 113
شانزده کتاب برای ورود به جهان اِی آی و عصر آنتروپوسین   - 5
اتووود ـ ایران معاصر   - 92
کتاب هایی در باب یوتوپیا   - 5
معماری مذهبی   - 87
تناقض هاوپیچیدگی ها:تئوریهای پیچیدگیِ ونتوری وجیکوبز   - 5
معماران و چالش انتخاب معماری   - 86
فرهنگ نفت   - 5
معماری فاشیستی   - 83
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 5
مدرنیته؛ از نو   - 81
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 5
اکسپو   - 79
معماری مصر   - 5
اقتصادِ فضا   - 79
اتووودْ آبزرور   - 4
ویروس کرونا و معماری   - 70
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
شهرسازی کوچک مقیاس   - 4
معماری و هنر انقلابی   - 68
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
فیلوکیتکت   - 67
بلوپرینت   - 4
گفت و گو با مرگ   - 67
فرایند خلاقیت چهار پیشگام معماری مدرن   - 4
معماری هند   - 66
همه ما سایبورگ هستیم   - 4
معماری چین   - 66
اختلال های تشخیصی معماران مدرن   - 4
ویرانه ها   - 62
عبور از مرحله جنینی   - 4
مدارس معماری   - 55
فرهنگ کمپ به روایت سوزان سانتاگ   - 4
معماری پراجکتیو   - 53
چگونه یوتوپیا در روسیه انقلابی مدفون شد   - 4
زاغه نشینی   - 52
چالش های اخلاقی ریاضت ورزی در معماری به روایت پیر ویتوریو آئورلی   - 4
معماری فضای داخلی   - 52
پداگوژی انتقادی   - 3
پداگوژی   - 51
داریوش شایگان و هنر ایرانی   - 3
معماری دیجیتال   - 48
شهر ژنریک و نامکان ها   - 3
معماری کانستراکتیویستی   - 47
باشگاه مشت زنی   - 3
معماری و رسانه   - 47
بازپس گیری حریم خصوصی مان به روایت آنا وینر   - 3
طراحی در وضعیت پندمیک به روایت آلیس راستورن   - 45
ژان بودریار؛ شفافیت، ابتذال و آلودگی رابطه   - 3
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 43
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
جنبش متابولیسم   - 42
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
باهاوس   - 41
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
هنر روسیه   - 38
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
جهان علمیْ تخیلی   - 34
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
درگذشت زاها حدید   - 34
برج سیگرام چگونه جهانی شد؟   - 2
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 33
زیستْ ریاضت و همبستگی در فضای اضطراری   - 2
اکسپو شانگهای 2010   - 33
تعییرات زیست محیطی ـ انقلاب یا انهدام   - 2
معماری و روانشناسی   - 33
جودیت باتلر مارا به تغییر شکل خشم مان فرا می خواند؛ گفت و گویی با ماشا گِسِن   - 2
طراحی پارامتریک   - 30
یوتوپیاهای سیاره ای . نیکیتا داوان با آنجلا دیویس و گایاتری اسپیواک   - 2
بحران آب   - 29
فیس بوک، گوگل و عصر تاریک سرمایه داری نظارتی   - 2
معماری و نقاشی   - 29
شهرهای پیشاصنعتی   - 1
اکسپو میلان 2015   - 28
فیلمْگفتارهای معماری و پداگوژی معماری   - 1
پاویون های سرپنتین   - 27
پیتر آیزنمن و خانه شماره یک به روایت روبرت سومول   - 1
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 24
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
معماری مجازی   - 23
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 22
شهرْخوانی با اتووود   - 1
معماری و ادبیات   - 22
ده پرسش از هشت معمار   - 1
معماری کوچک مقیاس   - 21

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
ژان بودریار   - 10
آراتا ایسوزاکی   - 16
ژان نوول   - 22
آرشیگرام   - 7
ژاک دریدا   - 18
آرکی زوم   - 6
ژاک لوگوف   - 4
آلبرت پوپ   - 4
ژیل دلوز   - 32
آلدو روسی   - 14
سائول باس   - 7
آلوار آلتو   - 19
ساسکیا ساسن   - 9
آلوارو سیزا   - 9
سالوادور دالی   - 2
آن تینگ   - 4
سانا   - 5
آنتونی گائودی   - 28
سانتیاگو کالاتراوا   - 13
آنتونی وایدلر   - 5
سدریک پرایس   - 3
آنتونیو نگری   - 5
سو فوجیموتو   - 11
آنیش کاپور   - 8
سوپراستودیو   - 9
آی وِی وِی   - 34
سورِ فِهْن   - 6
اُ ام اِی   - 42
سوزان سانتاگ   - 9
اتوره سوتساس   - 7
شاشونا زوبوف   - 2
ادریان لابوت هرناندز   - 5
شیگرو بان   - 33
ادوارد برتینسکی   - 1
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادوارد سعید   - 15
فدریکو بابینا   - 30
ادوارد سوجا   - 10
فرانک گهری   - 50
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فرانک لوید رایت   - 46
ادولف لوس   - 8
فرای اوتو   - 10
ارو سارینن   - 29
فردا کولاتان   - 2
اریک اوون موس   - 14
فردریک جیمسون   - 4
اریک هابسبام   - 2
فرشید موسوی   - 3
استن آلن   - 4
فمیهیکو ماکی   - 4
استیون هال   - 32
فیلیپ جنسن   - 6
اسلاوی ژیژک   - 18
گابریل کوکو شنل   - 2
اسوالد متیوز اونگرز   - 5
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 7
اسوتلانا بویم   - 4
گرگ لین   - 7
اسکار نیمایر   - 37
گونتا اشتلزل   - 1
اف او اِی   - 9
لئون کریر   - 2
ال لیسیتسکی   - 5
لبس وودز   - 26
الیس راستورن   - 112
لوئیس باراگان   - 2
اِم اِی دی   - 22
لوئیس مامفورد   - 1
ام وی آر دی وی   - 56
لودویگ لئو   - 3
اماندا لِــوِت   - 4
لودویگ میس ون دروهه   - 26
اویلر وو   - 9
لودویگ هیلبرزیمر   - 3
ایلین گری   - 8
لودویگ هیلبرزیمر   - 1
ایوان لئونیدوف   - 4
لوسی رای   - 15
بئاتریس کُلُمینا   - 10
لویی کان   - 39
بال کریشنادوشی   - 4
لوییس بورژوا   - 8
باک مینستر فولر   - 12
لُکُربُزیه   - 147
برنارد چومی   - 33
لیام یانگ   - 4
برنارد خوری   - 2
مارتین هایدگر   - 31
برنو زوی   - 7
مارسل بروئر   - 7
بنیامین برتون   - 8
مارشال برمن   - 16
بوگرتمن   - 1
مانفردو تافوری   - 16
بی یارکه اینگلس   - 68
مانوئل کاستلز   - 2
پائولو سولری   - 4
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 10
پائولو فریره   - 2
مایکل سورکین   - 4
پاتریک شوماخر   - 3
مایکل گریوز   - 6
پال گلدبرگر   - 1
محمدرضا مقتدر   - 4
پرویز تناولی   - 2
مخزن فکر شهر   - 1
پری اندرسون   - 3
مـَــس استودیو   - 3
پل ویریلیو   - 28
معماران آر سی آر   - 4
پیتر آیزنمن   - 59
معماران مورفسس   - 16
پیتر برنس   - 5
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر زُمتُر   - 69
موشه سفدی   - 12
پیتر کوک   - 8
میشل سر   - 3
پیر بوردیو   - 5
میشل فوکو   - 54
پییر ویتوریو آئورلی   - 12
نائومی کلاین   - 4
تئودور آدورنو   - 6
نورمن فاستر   - 35
تادو اندو   - 13
نیکلای مارکوف   - 1
تام مین   - 13
هانا آرنت   - 9
تام ویسکامب   - 10
هانری لفور   - 24
تاکامیتسو آزوما   - 3
هانی رشید   - 5
توماس پیکتی   - 5
هرزوگ دی مورن   - 30
توماس هیترویک   - 30
هرنان دیاز آلنسو   - 18
تیتوس بورکهارت   - 2
هنری ژیرو   - 3
تیموتی مورتُن   - 2
هنریک وایدولد   - 1
تیو ایتو   - 25
هنس هولین   - 5
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هوشنگ سیحون   - 14
جان برجر   - 2
هومی بابا   - 2
جان هیداک   - 6
واسیلی کاندینسکی   - 2
جف منن   - 2
والتر بنیامین   - 29
جفری کیپنس   - 3
والتر گروپیوس   - 18
جورجو آگامبن   - 6
ورنر پنتون   - 5
جوزپه ترانی   - 2
ولادیمیر تاتلین   - 13
جونیا ایشیگامی   - 3
ولف پریکس   - 1
جیمز استرلینگ   - 1
ونگ شو   - 8
جین جیکوبز   - 2
ویتو آکنچی   - 12
چارلز جنکس   - 7
ویوین وست وود   - 6
چارلز رنه مکینتاش   - 7
ک. مایکل هیز   - 2
چارلز کوریا   - 15
کارلو اسکارپا   - 13
چاینا میه ویل   - 4
کازو شینوهارا   - 2
حسن فتحی   - 6
کازیو سجیما   - 2
حسین امانت   - 3
کالین روو   - 1
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کامران دیبا   - 13
داریوش آشوری   - 1
کامرون سینکلر   - 11
داریوش شایگان   - 13
کریستفر الکساندر   - 2
دانیل لیبسکیند   - 24
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
دنیس اسکات براون   - 10
کریم رشید   - 5
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 22
کلر استرلینگ   - 2
دیوید رُی   - 2
کلود پَره   - 3
دیوید گیسن   - 2
کنت فرمپتن   - 14
دیوید هاروی   - 25
کنزو تانگه   - 9
رابرت نوزیک   - 2
کنستانتین ملنیکف   - 3
رابرت ونتوری   - 29
کنگو کوما   - 47
رُدولف شیندلر   - 7
کوپ هیمِلبِلا   - 22
رضا دانشمیر   - 5
کورنلیوس کاستوریادیس   - 3
رم کولهاس   - 103
کوین لینچ   - 7
رنزو پیانو   - 31
کیانوری کیکوتاکه   - 1
ریچارد مِیر   - 8
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
ریچارد نویترا   - 7
کیشو کـُـروکاوا   - 6
ریموند آبراهام   - 1
یان گِل   - 9
رینر بنهام   - 2
یو ان استودیو   - 32
رینهولد مارتین   - 5
یورگن هابرماس   - 15
ریکاردو بوفیل   - 5
یونا فریدمن   - 5
زاها حدید   - 191
یوهانی پالاسما   - 12
زیگموند فروید   - 18

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -810
معماری مذهبی   -105
زیرساخت های شهری   -396
گالری   -87
فرهنگی   -336
هتل   -77
پاویون   -268
ورزشی   -65
موزه   -255
بیمارستان و داروخانه و کلینیک   -40
اداری ـ خدماتی   -232
حمل و نقل عمومی   -39
تفریحی   -163
ویلا   -8
مسکونی ـ تجاری   -163
زاغه نشینی   -5
اموزشی   -138
مجموعه های مسکونی   -4
صنعتی   -106
عناصر یادمانی شهری   -1
حامی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : م معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
کانال تلگرامی اتووود
هنر گفت و گو ـ آرک دیلی با بن ون برکل از یو ان استودیو
اتووود سرویس خبر:   ندا باقری "دبیر تحریریه اتووود"
1392/10/27
مـنـــــــبـع : www.archdaily.com
تعداد بازدید : 4667

هنر گفت و گو نام اثری سترگ از هنرمند سورئال رنه مگریت است؛ در چشم اندازی از غول هایی در نبرد یا از اغاز جهان، دو انسان کوچک در گفت و گویند، سخنی ناشنیدنی جاری است که در سکوت سنگ ها جذب می شود، اما در پای سنگ های تل انبار شده مجموعه حروفی شکل گرفته اند: رویا، صلح یا مرگ که تلاش دارند به اشوب سنگ ها نظمی دهند. اتووود گفت و گوهایش را زیر عنوان این ستون خواهد آورد.

 

بن ون برکل، از بنیان گذاران و معمار اصلی یو ان استودیو، یک شبکه ی بین المللی از متخصصان در معماری، توسعه و زیرساختهای شهری ست که در هلند مستقر می باشد. این دفتر که در سال 1988 افتتاح شده است، پروژه های متعددی را در سراسر جهان به پایان رسانده است؛ از پل ارسموس تا موزه ی مرسدس بنز در اشتوتگارت. از میان 81 پروژه ی ساخته شده و 54 پروژه ی در حال ساخت، همانند شهر رافلز در چین و برج اسکاتز در سنگاپور، برج کانولتو در لندن اولین پروژه ی عظیم این استودیو در انگلستان است که ساخت آن تا سال 2015 به طول می انجامد.

در کنار رهبری پروژه های معماری یو ان استودیو، ون برکل در انتقاد طراحیِ معماری کنزو تانگه در فارغ التحصیلان دانشکده طراحی هاروارد و به عنوان استاد طراحی کانسپچوال در دانشگاه فرانکفورت مشغول به کار می باشد. " من عاشق تدریس هستم و چیزهای زیادی از آن به دست آورده ام. وقتی که شما کاملا در کار اجرایی جذب شده اید، بسیار مهم است که دانشتان را به دیگرانی که مشابه شما هستند و یا استعداد بیشتری دارند، بیاموزید. من به آخرین استراتژی های معماری معتقدم و این آخرین ایده های جدید، به این که ما چگونه مدل های تازه ی کار همراه با دانش را درک کنیم، وابسته است و من این امر را بیشتر از دانش آموزانم آموخته ام. "

هنرمند مورد علاقه تان کیست؟

کاراواجو.

موسیقی دان مورد علاقه؟

باخ.

ساختمان مورد علاقه؟

من ساختمان مورد علاقه ای ندارم، اما جنبه های متفاوت آثار متفاوت بسیاری را تقدیر می کنم ؛ همچون افقیت کارهای فرانک لوید رایت و یا کیفیت تندیس گون آثار لوکوربوزیه.

شهر مورد علاقه؟

آمستردام.

معماری چیست؟

معماری تنها پس زمینه است. زیبایی معماری ست که مردم را دور هم جمع می کند و می تواند ساختاری عمومی ایجاد کند. اگر شما بدانید که چگونه می توانید آن را جذاب کنید، نه تنها در تصویر آن، بلکه در تصویر پس از آن. این معماری تبدیل به چیزی می شود که مردم می توانند به آنجا برگردند و آن را دوباره تفسیر کنند.

معماری یک پیشه است یا یک رشته؟

یک رشته است. برای من، صحبت درباره ی آن همچون تاریخ، مجموعه ای از مهارت ها، تئوری ها و فلسفه، بخشی از جریان معماری ست. مسلما، معماری یک شغل و پیشه می باشد اما، ایده ی این کار، چیزی متفاوت تر از یک رشته است و بیشتر به چگونگی تدریس معماری مربوط می گردد.

برج کاناتلو، آخرین کار در لیست طولانی ساختمان های مسکونی یو ان استودیو می باشد. با طراحی خانه در شهرهای بزرگ چگونه برخورد می کنید؟

من مجذوب انواع روش های جدید زندگی مردم و اینکه چگونه با مفهوم محله خود ارتباط برقرار می کنند، می باشم.شما چگونه می توانید در پروژه های مسکونی کیفیت مشترک ایجاد کنید، هنگامی که ساکنین، غالبا همسایه های خود را نمی بینند؟ شما می توانید این روابط مشترک را پرورش دهید، به طور مثال با ایجاد یک سینمای کوچک، جایی که شما با دوستانتان می توانید در یک فضای مشترک بنشینید، و یا یک کافه، رستوران و یا سالن ورزش. من فکر می کنم که ما ترجیح می دهیم که در این دنیای مدرن، اینگونه زندگی کنیم. چرا تاریخ معماری مدرن، از جمله ساختمان های بلند مرتبه ی مسکونی، یکنواخت به نظر می رسند؟ برج های مسکونی بایستی شبیه به برج های مسکونی باشند و حس دعوت کنندگی داشته باشند. شما باید بخواهید که به آن اشاره کنید و بگویید " آن جا خانه ی من است".

سال 2013، شاهد برج هایی با سطح استاندارهای بالا همانند برج شماره 20 خیابان فنچرچ از وینولی و شارد از رنزو پیانو در افق لندن بوده ایم. فکر می کنید کانولتو بتواند بدل به سابقه و نمونه ای برای برج های مسکونی آینده در مرکز لندن گردد؟

فکر می کنم که بتواند. البته بسیار سخت است که از روی مدل سازی و چند رندر بتوان چنین گفت اما به نظر استثنایی و متفاوت می رسد و شاید از روی خوش فکری ساختمان چنین چیزی محقق گردد.

با این وجود، من درباره اینکه چگونه ما یک ساختمان را در معماری یک " آیکون " می نامیم بسیار محتاط و مراقب هستم؛ به این دلیل ساده که آیکون ها به مرور زمان رشد کرده و مشخص می گردند. من این امر را در پل ارسموس، موزه ی مرسدس بنز و اخیرا در برج سنگاپور مشاهده کرده ام که ساختمان به "زمان پخت " نیاز دارد. من اطمینان دارم که این ساختمان به گونه ای خواهد بود که در آینده درباره ی آن صحبت خواهیم کرد؛ بعضی از مردم آن را دوست خواهند داشت و بعضی نمی پسندند، اما این مهم نیست. مساله ای که اهمیت دارد و می توان به آن استناد کرد این است که این ساختمان لایه هایی در درون خود دارد که موجب بحث و گفتگو خواهد شد.

من به قضاوت لحظه ای اعتقادی ندارم و فکر می کنم که تصویر بعدی که یک ساختمان در ذهن می سازد، ماندگار می شود و تبدیل به ساختمانی می گردد؛ مکانی که بتوانید برگردید و در آن چیزهای تازه ای ببینید. من فکر می کنم که ساختمان ها می توانند از طرق دیگری همچون یک آیکون و نماد عمل نمایند.

برج کانالتو، اولین پروژه ی بزرگ یو ان استودیو در انگلستان می باشد و آیا آغازی برای پروژه های بیشتر است؟

بله. فراموش نکنید که من نیمه انگلیسی هستم. سال های بسیاری را در لندن زندگی کرده ام و در AA تحصیل کرده ام. من هنوز هم چای ارل گری می نوشم!!



حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
هنوز نظری برای این خبر ثبت نشده است.

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

ساخت دانشگاه تکنولوژی و طراحی سنگاپور از یو ان استودیو ؛ پلت فرمی جهت اشتراک ایده ها و نوآوری ها
یو ان استودیو و برج دیدبانی در قامت ابژه ی پژوهش محور
فرودگاه پادشاه داوود از یو ان استودیو ؛ غنای فرهنگی گرجستان در بدنه ای مدرن
خانه موبیوس از یو ان استودیو؛ حلقه های ممزوج فضایی و فروپاشی مرز بیرون و درون
بازسازي وتوسعه اداره پست روتردام،هلند ؛ UNStudio
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group