معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
منظر شهری   - 1390
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 22
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1324
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 22
نظریه معماری   - 1033
جشن نامه اتووود   - 21
طراحي داخلي   - 945
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 20
سازه های شهری   - 896
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
تکنولوژی ساخت   - 882
معماری مجازی   - 20
مرزهای معماری   - 807
پردیس ویترا   - 18
معماری حوزه عمومی   - 805
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
نظریه شهری   - 736
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
المان شهری   - 734
جهان علمیْ تخیلی   - 16
نگاه نو به سكونت   - 727
معماری و نقاشی   - 16
کلان سازه   - 629
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
معماری و سیاست   - 623
معماری ـ موسیقی   - 15
معماری مدرن   - 555
معماری بایومورفیک   - 15
معماری پایدار   - 536
شهرهای در حرکت   - 14
منتقدان معماری   - 500
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 14
آرمان شهرگرایی   - 476
معماری کوچک مقیاس   - 14
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 467
معماری و روانشناسی   - 13
طراحی صنعتی   - 466
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 13
معماری تندیس گون   - 464
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
روح مکان   - 459
فیلم پارازیت ساخته بونگْ جونْ هو   - 11
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 454
معماری و گیم   - 10
معماری منظر   - 446
معماری و هوش مصنوعی   - 10
معماری شمایل گون   - 431
معماری و رسانه   - 10
باز زنده سازی   - 393
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
توسعه پایدار   - 372
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
هنر مدرنیستی   - 365
بی ینال ونیز   - 10
آینده گرایی   - 358
درس گفتارهای اتووود   - 9
معماری یادمانی   - 347
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
تراشه های کانسپچوال   - 334
معماری و ادبیات   - 9
معماریِ توسعه   - 327
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه دوم   - 9
معماری سبز   - 317
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه اول   - 8
طراحی نئولیبرال   - 303
طراحی و ضایعات به روای آلیس راستورن   - 7
معماری پست مدرن   - 281
شارلوت پریاند به روایت آلیس راستورن   - 7
اتووود کلاسیک   - 270
اتوره سوتساس به روایت آلیس راستورن   - 7
بدنه سازی شهری   - 261
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
تغییرات اقلیمی   - 257
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محلی   - 256
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ارزان   - 251
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محدود   - 250
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
محوطه سازی   - 247
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری تجربی   - 247
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 242
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
بنای محدود   - 227
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری های تک   - 219
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن   - 7
گرمایش زمین   - 217
مینت د سیلوا به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن حومه شهری   - 197
گونتا اشتلزل به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن عمومی   - 194
ریچارد نویترا به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری انتقادی   - 194
طراحی در زمانه بحران به روایت آلیس راستورن   - 7
زنان و معماری   - 185
معماری تخت جمشید   - 7
عکاسی   - 174
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
معماری ـ سینما   - 171
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
هنر انتزاعی   - 165
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 165
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
گرافیک   - 150
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 7
فضای منفی   - 140
طراحی و پناهجویان   - 7
هنر گفت و گو   - 138
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
مسکن روستایی   - 137
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
طراحی مبلمان   - 126
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 6
معماری ژاپن   - 124
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 6
معماری ایران   - 113
منبع شناسی اتووود   - 6
بلندمرتبه ها   - 109
ورنر پنتون به روایت آلیس رستورن   - 6
ترسیمات معماری   - 96
معماری بیابانی   - 5
اتووود ـ ایران معاصر   - 88
تناقض هاوپیچیدگی ها:تئوریهای پیچیدگیِ ونتوری وجیکوبز   - 5
معماری مذهبی   - 87
کارلو اسکارپا به روایت آلیس راستورن   - 5
معماران و چالش انتخاب معماری   - 86
معماری مصر   - 5
اکسپو   - 79
فرهنگ نفت   - 5
معماری فاشیستی   - 79
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 5
معماری و فاجعه   - 74
معماری خوانی   - 5
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
معماری هند   - 66
شهرسازی کوچک مقیاس   - 4
معماری چین   - 63
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
مدرنیته؛ از نو   - 60
بلوپرینت   - 4
گفت و گو با مرگ   - 56
اتووودْ آبزرور   - 4
معماری و هنر انقلابی   - 55
فرهنگ کمپ به روایت سوزان سانتاگ   - 4
ویرانه ها   - 54
چگونه یوتوپیا در روسیه انقلابی مدفون شد   - 4
ویروس کرونا و معماری   - 52
فرایند خلاقیت چهار پیشگام معماری مدرن   - 4
مدارس معماری   - 50
همه ما سایبورگ هستیم   - 4
زاغه نشینی   - 47
معماری جنگلی   - 4
اقتصادِ فضا   - 47
اختلال های تشخیصی معماران مدرن   - 4
پداگوژی   - 44
داریوش شایگان و هنر ایرانی   - 3
معماری دیجیتال   - 42
چالش های اخلاقی ریاضت ورزی در معماری به روایت پیر ویتوریو آئورلی   - 3
معماری پراجکتیو   - 42
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
جنبش متابولیسم   - 42
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 3
طراحی در وضعیت پندمیک به روایت آلیس راستورن   - 41
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
معماری کانستراکتیویستی   - 40
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 40
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
باهاوس   - 39
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
درگذشت زاها حدید   - 34
برج سیگرام چگونه جهانی شد؟   - 2
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 33
زیستْ ریاضت و همبستگی در فضای اضطراری   - 2
اکسپو شانگهای 2010   - 33
فیس بوک، گوگل و عصر تاریک سرمایه داری نظارتی   - 2
هنر روسیه   - 33
شهرهای پیشاصنعتی   - 1
فیلوکیتکت   - 32
فیلمْگفتارهای معماری و پداگوژی معماری   - 1
طراحی پارامتریک   - 30
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
بحران آب   - 29
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
اکسپو میلان 2015   - 28
شهرْخوانی با اتووود   - 1
معماری فضای داخلی   - 27
ده پرسش از هشت معمار   - 1
پاویون های سرپنتین   - 25

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
زیگموند فروید   - 11
آراتا ایسوزاکی   - 16
ژان بودریار   - 3
آرشیگرام   - 7
ژان نوول   - 22
آرکی زوم   - 4
ژاک دریدا   - 18
آلبرت پوپ   - 4
ژاک لوگوف   - 4
آلدو روسی   - 13
ژیل دلوز   - 29
آلوار آلتو   - 19
سائول باس   - 7
آلوارو سیزا   - 9
ساسکیا ساسن   - 9
آن تینگ   - 4
سالوادور دالی   - 2
آنتونی گائودی   - 27
سانا   - 5
آنتونی وایدلر   - 5
سانتیاگو کالاتراوا   - 13
آنتونیو نگری   - 5
سدریک پرایس   - 3
آنیش کاپور   - 8
سو فوجیموتو   - 11
آی وِی وِی   - 34
سوپراستودیو   - 9
اُ ام اِی   - 40
سورِ فِهْن   - 6
اتوره سوتساس   - 7
سوزان سانتاگ   - 8
ادریان لابوت هرناندز   - 5
شاشونا زوبوف   - 2
ادوارد برتینسکی   - 1
شیگرو بان   - 33
ادوارد سعید   - 13
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادوارد سوجا   - 10
فدریکو بابینا   - 30
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فرانک گهری   - 49
ادولف لوس   - 8
فرانک لوید رایت   - 45
ارو سارینن   - 28
فرای اوتو   - 9
اریک اوون موس   - 13
فردا کولاتان   - 2
اریک هابسبام   - 2
فردریک جیمسون   - 2
استن آلن   - 4
فرشید موسوی   - 3
استیون هال   - 30
فمیهیکو ماکی   - 4
اسلاوی ژیژک   - 17
فیلیپ جنسن   - 5
اسوالد متیوز اونگرز   - 5
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 5
اسوتلانا بویم   - 4
گرگ لین   - 7
اسکار نیمایر   - 33
گونتا اشتلزل   - 1
اف او اِی   - 9
لئون کریر   - 2
ال لیسیتسکی   - 5
لبس وودز   - 24
الیس راستورن   - 100
لوئیس باراگان   - 2
اِم اِی دی   - 22
لوئیس مامفورد   - 1
ام وی آر دی وی   - 53
لودویگ لئو   - 3
اماندا لِــوِت   - 4
لودویگ میس ون دروهه   - 25
اویلر وو   - 9
لودویگ هیلبرزیمر   - 3
ایلین گری   - 7
لودویگ هیلبرزیمر   - 1
ایوان لئونیدوف   - 4
لوسی رای   - 15
بئاتریس کُلُمینا   - 9
لویی کان   - 37
بال کریشنادوشی   - 4
لوییس بورژوا   - 8
باک مینستر فولر   - 11
لُکُربُزیه   - 142
برنارد چومی   - 33
لیام یانگ   - 4
برنو زوی   - 7
مارتین هایدگر   - 29
بنیامین برتون   - 8
مارسل بروئر   - 7
بوگرتمن   - 1
مارشال برمن   - 16
بی یارکه اینگلس   - 68
مانفردو تافوری   - 16
پائولو سولری   - 4
مانوئل کاستلز   - 2
پاتریک شوماخر   - 3
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 10
پال گلدبرگر   - 1
مایکل سورکین   - 4
پرویز تناولی   - 2
مایکل گریوز   - 6
پری اندرسون   - 3
محمدرضا مقتدر   - 4
پل ویریلیو   - 22
مخزن فکر شهر   - 1
پیتر آیزنمن   - 57
مـَــس استودیو   - 3
پیتر برنس   - 3
معماران مورفسس   - 16
پیتر زُمتُر   - 67
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر کوک   - 7
موشه سفدی   - 12
پیر بوردیو   - 5
میشل سر   - 3
پییر ویتوریو آئورلی   - 6
میشل فوکو   - 46
تئودور آدورنو   - 4
نائومی کلاین   - 4
تادو اندو   - 13
نورمن فاستر   - 35
تام مین   - 13
نیکلای مارکوف   - 1
تام ویسکامب   - 10
هانا آرنت   - 9
تاکامیتسو آزوما   - 3
هانری لفور   - 24
توماس پیکتی   - 5
هانی رشید   - 5
توماس هیترویک   - 30
هرزوگ دی مورن   - 28
تیتوس بورکهارت   - 2
هرنان دیاز آلنسو   - 18
تیموتی مورتُن   - 2
هنری ژیرو   - 3
تیو ایتو   - 25
هنریک وایدولد   - 1
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هنس هولین   - 5
جان برجر   - 2
هوشنگ سیحون   - 14
جان هیداک   - 4
هومی بابا   - 2
جف منن   - 2
واسیلی کاندینسکی   - 2
جفری کیپنس   - 3
والتر بنیامین   - 27
جورجو آگامبن   - 5
والتر گروپیوس   - 18
جوزپه ترانی   - 2
ورنر پنتون   - 5
جونیا ایشیگامی   - 3
ولادیمیر تاتلین   - 12
جیمز استرلینگ   - 1
ولف پریکس   - 1
جین جیکوبز   - 1
ونگ شو   - 8
چارلز جنکس   - 7
ویتو آکنچی   - 12
چارلز رنه مکینتاش   - 7
ویوین وست وود   - 6
چارلز کوریا   - 15
ک. مایکل هیز   - 2
چاینا میه ویل   - 4
کارلو اسکارپا   - 10
حسن فتحی   - 5
کازو شینوهارا   - 1
حسین امانت   - 3
کازیو سجیما   - 2
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کالین روو   - 1
داریوش آشوری   - 1
کامران دیبا   - 13
داریوش شایگان   - 13
کامرون سینکلر   - 11
دانیل لیبسکیند   - 23
کریستفر الکساندر   - 2
دنیس اسکات براون   - 10
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 22
کریم رشید   - 5
دیوید رُی   - 2
کلر استرلینگ   - 2
دیوید گیسن   - 2
کلود پَره   - 3
دیوید هاروی   - 25
کنت فرمپتن   - 14
رابرت نوزیک   - 2
کنزو تانگه   - 9
رابرت ونتوری   - 29
کنستانتین ملنیکف   - 3
رُدولف شیندلر   - 7
کنگو کوما   - 47
رضا دانشمیر   - 5
کوپ هیمِلبِلا   - 22
رم کولهاس   - 100
کوین لینچ   - 7
رنزو پیانو   - 30
کیانوری کیکوتاکه   - 1
ریچارد مِیر   - 8
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
ریچارد نویترا   - 7
کیشو کـُـروکاوا   - 6
ریموند آبراهام   - 1
یان گِل   - 9
رینر بنهام   - 2
یو ان استودیو   - 32
رینهولد مارتین   - 5
یورگن هابرماس   - 15
ریکاردو بوفیل   - 3
یونا فریدمن   - 5
زاها حدید   - 190
یوهانی پالاسما   - 12

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -768
معماری مذهبی   -105
زیرساخت های شهری   -372
صنعتی   -101
فرهنگی   -327
گالری   -84
پاویون   -258
هتل   -75
موزه   -253
ورزشی   -65
اداری ـ خدماتی   -232
بهداشتی   -38
مسکونی ـ تجاری   -159
حمل و نقل عمومی   -37
تفریحی   -152
ویلا   -6
اموزشی   -132
زاغه نشینی   -5
حامی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : م معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
کانال تلگرامی اتووود
امکان تولید الماس از هوای آلوده
اتووود سرویس خبر:   گروه ترجمه و تحقيقات اتووود
1393/03/25
مـنـــــــبـع : persian.euronews.com
تعداد بازدید : 2691

شرکت “روسه گارد” هلندی قصد دارد پروژه هایی نوآورانه برای تصفیه آلودگی ها از هوا اجرا کند که از جمله آنها تولید الماس از کربن موجود در آلاینده های هواست. هم اکنون مدلی کوچک از یک تصفیه کننده هوا در هلند تهیه شده و قرار است نمونه های صنعتیِ بزرگترین مکنده الکترونیکی جهان، برای رفع مشکل آلودگی هوای پکن پایتخت چین در آن کشور به کار گرفته شود.

این دستگاه بسادگی به مکیدن دود از هوا می پردازد و دان روسه گارد هلندی، طراح این پروژه می گوید برای آزمایش نمونه اولیه دستگاهش در سال آینده در پارک شهر پکن، با مدیران این شهر به توافق رسیده است. آقای روسه گارد می گوید عملکرد این دستگاه بسیار ساده است. سیم پیچ های مسی این دستگاه که در زیر زمین قرار دارند باعث ایجاد یک میدان الکترومغناطیسی می شوند که ذرات ریز آلودگی و دود را جذب، و هوا را پاک و قابل تنفس می کند.

او اضافه می کند: “با ایجاد یک میدان یونی، تمام ذرات در مقیاس نانو دارای بار مثبت می شوند و با منفی کردن بار الکتریکی زمین، می توان تمام این ذرات کربن را جذب کرد. این کار باعث تمیز شدن هوا به میزان هشتاد درصد می شود. بی خطری، مهمترین نکته این فن آوری است.

از این فن آوری هم اکنون در بیمارستان ها استفاده می شود و آن را می توان بسیار کم مصرف دانست زیرا برای داشتن ۳۰ هزار متر مکعب هوای پاک، تنها لازم به مصرف انرژی به میزان ۳۰ وات است، یعنی مقداری که برای مصرف یک لامپ لازم است.” شهرهای کمی در جهان وجود دارند که لازم است هوایشان تمیز شود. رشد فعالیتهای صنعتی در دهه های گذشته باعث بحران آلودگی هوا شده و مدیران این شهرها در تلاشند تا راهی برای کاهش آلودگی ها بیابند.

آقای روسه گارد می گوید که فن آوری اش می تواند به حل این مشکل کمک کند و با تولید راهرویی از هوای پاک، به نور خورشید اجازه درخشش بر این شهرها را بدهد. او می گوید دستگاهی که برای پکن برنامه ریزی شده، تونل های هوایی به قطر ۵۰ متر بوجود خواهد آورد. اما آقای روسه گارد در همین جا متوقف نشده است. او مرحله بعدی پروژه اش را نیز توضیح می دهد. او قصد دارد پس از جمع آوری دوده ها در مقیاسی وسیع، از آنها در ساخت جواهرات استفاده کند.

او می گوید: “ما متوجه شدیم که بخش زیادی از ذرات دود موجود در هوا کربن است. هنگامی که کربن تحت فشار زیادی برای دو یا سه هفته قرار دهیم چه اتفاقی می افتد؟ الماس بدست می آید…. ما درباره جذب و فشرده سازی یک هزار متر مکعب دود موجود در هوا صحبت می کنیم و اگر آنها را بطور واقعی و بطور کامل فشرده کنیم چیزی شبیه به الماس خواهیم داشت. می توان با فشرده ساختن کمتر این کربن ها، مجموعه بزرگی از قطعات کریستالی را بدست آورد که اگرچه هنوز کمی دودی به نظر می رسند اما زیبایند و می توان آنها را مانند انگشترهای الماس به فروش رساند که در واقع یک حلقه دود است و با این کار می توان هزار متر مکعب هوای تمیز به شهری مانند پکن نیز هدیه کرد.”

آقای روسه گارد به این موضوع واقف است که چنین پروژه هایی تنها نوعی راه حل برای کاهش مشکل است و راه حل اساسی برای رفع آلودگی شهری مانند پکن محسوب نمی شود. بر اساس گفته های او، پاسخ واقعی برای حل چنین مشکلاتی استفاده از اتوموبیل های پاک و صنایع پاک و تغییر سبک زندگی است. با این حال، او امیدوار است این پروژه به ساکنان شهر پکن فرصتی دهد تا تفاوت میان تنفس هوای پاک و هوای پردود را درک کنند.

به گفته او، پکن محیط خوبی برای آزمایش فن آوری اش است زیرا از لحاظ جغرافیایی در یک دره قرار دارد و باد زیادی در آنجا نمی وزد. دان روسه گارد، ایده های دیگری نیز دارد تا از انرژی الکتریسیته بگونه ای جدید استفاده کند. مثلا پروژه ای برای تجهیز بخشی از جاده ها، تا هنگام عبور اتومبیل های برقی، باتری آنها شارژ شود. اما تولید الماس از دود را می توان غیرمعمول ترین پروژه او دانست.

مشخص نیست که آیا می توان روزی الماسی واقعی را از دود هوا تهیه کرد یا خیر. به هر حال این پروژه برای آقای روسه گارد نمادی از قدرت است و او می گوید باید دید که چگونه آلودگی های حاصل از فعالیتهای یک نفر می تواند برای دیگری حکم یک گنج را داشته باشد.



حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
هنوز نظری برای این خبر ثبت نشده است.

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

طراحی خودرو برای ماهی ها
ساخت سنگفرش هاي سولارود در هلند؛ توليد الكتريسيته از عبور دوچرخه سواران
ساختمان الحاقیه کارخانه واچرون کنستانتین از برنارد چومی
چاپ یومر ؛ نوسازی و بهسازی بافت
آیا قارچ اسپرسو طعم قهوه می دهد؟
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group