معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
منظر شهری   - 1328
اکسپو شانگهای 2010   - 33
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1134
معماری دیجیتال   - 33
نظریه معماری   - 949
معماری کانستراکتیویستی   - 33
طراحي داخلي   - 893
معماری پراجکتیو   - 32
سازه های شهری   - 857
طراحی پارامتریک   - 29
تکنولوژی ساخت   - 838
بحران آب   - 28
مرزهای معماری   - 767
هنر روسیه   - 28
معماری حوزه عمومی   - 725
اکسپو میلان 2015   - 27
المان شهری   - 693
پاویون های سرپنتین   - 24
نگاه نو به سكونت   - 682
پداگوژی   - 24
نظریه شهری   - 679
باهاوس   - 22
کلان سازه   - 597
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 22
معماری و سیاست   - 523
جشن نامه اتووود   - 21
معماری پایدار   - 513
معماری مجازی   - 20
منتقدان معماری   - 482
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 20
معماری تندیس گون   - 448
فیلوکیتکت   - 20
معماری مدرن   - 446
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 432
پردیس ویترا   - 18
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 431
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 18
آرمان شهرگرایی   - 427
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
معماری منظر   - 422
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
معماری شمایل گون   - 418
مدرنیته؛ از نو   - 15
روح مکان   - 415
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
طراحی صنعتی   - 407
معماری ـ موسیقی   - 14
باز زنده سازی   - 370
معماری بایومورفیک   - 14
توسعه پایدار   - 351
شهرهای در حرکت   - 12
معماری یادمانی   - 333
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 11
تراشه های کانسپچوال   - 333
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
معماری سبز   - 304
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
معماریِ توسعه   - 300
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
هنر مدرنیستی   - 274
درس گفتارهای اتووود   - 9
اتووود کلاسیک   - 263
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
طراحی نئولیبرال   - 260
اقتصادِ فضا   - 9
بدنه سازی شهری   - 251
اتوره سوتساس به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محلی   - 249
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
آینده گرایی   - 246
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 7
معماری ارزان   - 243
معماری تخت جمشید   - 7
معماری محدود   - 243
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
تغییرات اقلیمی   - 241
بی ینال ونیز   - 7
معماری تجربی   - 241
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
محوطه سازی   - 237
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 235
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 7
بنای محدود   - 220
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
معماری های تک   - 218
طراحی و پناهجویان   - 7
معماری پست مدرن   - 208
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
گرمایش زمین   - 204
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن حومه شهری   - 187
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن عمومی   - 187
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 160
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری انتقادی   - 158
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
عکاسی   - 145
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
زنان و معماری   - 142
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن روستایی   - 132
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ـ سینما   - 130
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن   - 7
هنر گفت و گو   - 127
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 6
هنر انتزاعی   - 124
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
گرافیک   - 111
منبع شناسی اتووود   - 6
معماری ژاپن   - 110
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 6
معماری ایران   - 106
جهان علمیْ تخیلی   - 5
فضای منفی   - 102
معماری مصر   - 5
بلندمرتبه ها   - 101
فرهنگ نفت   - 5
طراحی مبلمان   - 94
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 5
معماران و چالش انتخاب معماری   - 86
معماری خوانی   - 4
اتووود ـ ایران معاصر   - 86
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
معماری مذهبی   - 86
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
اکسپو   - 75
بلوپرینت   - 4
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
اتووودْ آبزرور   - 4
معماری فاشیستی   - 63
طراحی و ضایعات به روای آلیس راستورن   - 4
معماری هند   - 62
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه دوم   - 3
معماری چین   - 61
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
ترسیمات معماری   - 57
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
گفت و گو با مرگ   - 49
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 3
ویرانه ها   - 48
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
معماری و هنر انقلابی   - 44
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
جنبش متابولیسم   - 41
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
مدارس معماری   - 39
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
زاغه نشینی   - 39
شهرسازی کوچک مقیاس   - 1
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 34
ده پرسش از هشت معمار   - 1
درگذشت زاها حدید   - 34
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 33
شهرْخوانی با اتووود   - 1

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
ریکاردو بوفیل   - 3
آراتا ایسوزاکی   - 16
زاها حدید   - 187
آرشیگرام   - 7
زیگموند فروید   - 10
آرکی زوم   - 4
ژان بودریار   - 3
آلبرت پوپ   - 4
ژان نوول   - 22
آلدو روسی   - 13
ژاک دریدا   - 13
آلوار آلتو   - 19
ژاک لوگوف   - 4
آلوارو سیزا   - 9
ژیل دلوز   - 24
آن تینگ   - 4
سائول باس   - 7
آنتونی گائودی   - 27
ساسکیا ساسن   - 9
آنتونی وایدلر   - 5
سالوادور دالی   - 2
آنتونیو نگری   - 3
سانا   - 5
آنیش کاپور   - 8
سانتیاگو کالاتراوا   - 13
آی وِی وِی   - 34
سدریک پرایس   - 3
اُ ام اِی   - 34
سو فوجیموتو   - 11
اتوره سوتساس   - 7
سوپراستودیو   - 9
ادریان لابوت هرناندز   - 5
سورِ فِهْن   - 6
ادوارد برتینسکی   - 1
شیگرو بان   - 33
ادوارد سعید   - 12
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادوارد سوجا   - 10
فدریکو بابینا   - 30
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فرانک گهری   - 49
ادولف لوس   - 6
فرانک لوید رایت   - 43
ارو سارینن   - 28
فرای اوتو   - 9
اریک اوون موس   - 13
فردا کولاتان   - 2
اریک هابسبام   - 2
فردریک جیمسون   - 1
استن آلن   - 4
فرشید موسوی   - 3
استیون هال   - 30
فمیهیکو ماکی   - 4
اسلاوی ژیژک   - 17
فیلیپ جنسن   - 5
اسوالد متیوز اونگرز   - 5
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 5
اسوتلانا بویم   - 4
گرگ لین   - 7
اسکار نیمایر   - 33
لئون کریر   - 2
اف او اِی   - 9
لبس وودز   - 23
ال لیسیتسکی   - 3
لوئیس باراگان   - 2
الیس راستورن   - 45
لوئیس مامفورد   - 1
اِم اِی دی   - 22
لودویگ میس ون دروهه   - 22
ام وی آر دی وی   - 49
لودویگ هیلبرزیمر   - 3
اماندا لِــوِت   - 3
لوسی رای   - 8
اویلر وو   - 9
لویی کان   - 37
ایلین گری   - 7
لوییس بورژوا   - 8
ایوان لئونیدوف   - 4
لُکُربُزیه   - 133
بئاتریس کُلُمینا   - 8
لیام یانگ   - 4
بال کریشنادوشی   - 4
مارتین هایدگر   - 27
باک مینستر فولر   - 11
مارسل بروئر   - 7
برنارد چومی   - 33
مارشال برمن   - 16
برنو زوی   - 7
مانفردو تافوری   - 16
بنیامین برتون   - 6
مانوئل کاستلز   - 2
بوگرتمن   - 1
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 9
بی یارکه اینگلس   - 68
مایکل سورکین   - 1
پائولو سولری   - 4
مایکل گریوز   - 6
پاتریک شوماخر   - 3
محمدرضا مقتدر   - 4
پال گلدبرگر   - 1
مخزن فکر شهر   - 1
پرویز تناولی   - 2
مـَــس استودیو   - 3
پری اندرسون   - 3
معماران مورفسس   - 16
پل ویریلیو   - 19
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر آیزنمن   - 57
موشه سفدی   - 12
پیتر برنس   - 2
میشل سر   - 3
پیتر زُمتُر   - 67
میشل فوکو   - 44
پیتر کوک   - 7
نائومی کلاین   - 4
پیر بوردیو   - 5
نورمن فاستر   - 35
پییر ویتوریو آئورلی   - 4
نیکلای مارکوف   - 1
تئودور آدورنو   - 3
هانا آرنت   - 6
تادو اندو   - 13
هانری لفور   - 23
تام مین   - 13
هانی رشید   - 5
تام ویسکامب   - 10
هرزوگ دی مورن   - 27
توماس پیکتی   - 5
هرنان دیاز آلنسو   - 18
توماس هیترویک   - 30
هنری ژیرو   - 3
تیتوس بورکهارت   - 2
هنریک وایدولد   - 1
تیموتی مورتُن   - 2
هنس هولین   - 4
تیو ایتو   - 23
هوشنگ سیحون   - 14
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هومی بابا   - 2
جان برجر   - 2
واسیلی کاندینسکی   - 1
جان هیداک   - 4
والتر بنیامین   - 26
جف منن   - 2
والتر گروپیوس   - 16
جفری کیپنس   - 3
ولادیمیر تاتلین   - 10
جورجو آگامبن   - 4
ولف پریکس   - 1
جوزپه ترانی   - 2
ونگ شو   - 8
جونیا ایشیگامی   - 3
ویتو آکنچی   - 12
جیمز استرلینگ   - 1
ویوین وست وود   - 6
جین جیکوبز   - 1
ک. مایکل هیز   - 2
چارلز جنکس   - 5
کارلو اسکارپا   - 5
چارلز رنه مکینتاش   - 7
کازیو سجیما   - 2
چارلز کوریا   - 15
کالین روو   - 1
چاینا میه ویل   - 4
کامران دیبا   - 13
حسن فتحی   - 5
کامرون سینکلر   - 11
حسین امانت   - 3
کریستفر الکساندر   - 2
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
داریوش آشوری   - 1
کریم رشید   - 5
داریوش شایگان   - 8
کلر استرلینگ   - 2
دانیل لیبسکیند   - 22
کلود پَره   - 3
دنیس اسکات براون   - 10
کنت فرمپتن   - 14
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 22
کنزو تانگه   - 9
دیوید رُی   - 2
کنستانتین ملنیکف   - 3
دیوید گیسن   - 2
کنگو کوما   - 47
دیوید هاروی   - 24
کوپ هیمِلبِلا   - 21
رابرت نوزیک   - 2
کوین لینچ   - 7
رابرت ونتوری   - 20
کیانوری کیکوتاکه   - 1
رُدولف شیندلر   - 7
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
رضا دانشمیر   - 5
کیشو کـُـروکاوا   - 6
رم کولهاس   - 95
یان گِل   - 8
رنزو پیانو   - 30
یو ان استودیو   - 32
ریچارد مِیر   - 8
یورگن هابرماس   - 13
ریموند آبراهام   - 1
یونا فریدمن   - 5
رینر بنهام   - 2
یوهانی پالاسما   - 12
رینهولد مارتین   - 5

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -752
معماری مذهبی   -104
زیرساخت های شهری   -338
صنعتی   -100
فرهنگی   -304
گالری   -84
پاویون   -254
هتل   -73
موزه   -247
ورزشی   -64
اداری ـ خدماتی   -228
بهداشتی   -37
مسکونی ـ تجاری   -156
حمل و نقل عمومی   -35
تفریحی   -150
زاغه نشینی   -5
اموزشی   -129
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : م معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
  مسابقه دانشجویی اتووود
معماری نرمِ رادیکال؛ از دهه 1950 تا امروز
اتووود سرویس خبر:   ندا باقری "دبیر تحریریه اتووود"
1394/08/17
مـنـــــــبـع : architizer.com
تعداد بازدید : 2160

اصطلاح "نرم" معانی گسترده ای دارد. متريال نرم، صدای نرم، نرم خو، فروش نرم، مدیریت نرم، محاسبات نرم، نرم افزار و معماری نرم. این اصطلاح توصیف کننده ی کیفیت متريال و تداعی کننده ی شخصیت فرد است و یا به تعریف استراتژی ترغیب، مدل های سیستم تفکر و حل مسئله و رویکردهای جدید طراحی می پردازد.

اما واضح ترین ترکیب با نرم پیرامون ویژگی های متريال مشخص می شود؛ می توانید به آسانی با لمس یا فشار به واقعیت آن برسید؛ انعطاف پذیری، چکش خوار بودن، کمبود سختی، نرم یا پلاستیکی بود متريال با لمس آن تعریف می گردد. تعریف واژه ی "نرم" برای توصیف برخی از پر انگیزه ترین طراحی های هیجان انگیز دهه 1960 و 1970 شکل گرفت. این روش های جدید طراحی، مدرنیسم را باور نداشتند و نرم به توانایی فردگرایی، پاسخگویی، کوچگری و هرج و مرج تلقی شد.

آرشیگرام، باکمینستر فولر، سدریک پرایس و یونا فریدمن از پیشگامان معماری نرم بوده اند. تحقیقات آرشیگرام بر غلاف ها، پرایس بر سازه های سقفی و پژوهش های فولر بر سبکی به معنای واقعی کلمه "نرم" بودند و اغلب به خصوصیات متريال در سکونت انسان پرداخته اند. با این حال، چشم اندازهای بزرگ تری شهری همچون شهرهای پلاگین، شهر فضایی یا پروژه ی تینکبل می توانند معماری نرم محسوب گردند. آن چه این پروژه ها را به هم مرتبط می نماید، تلاش آن ها برای توسعه ی استراتژی های طراحی ست که با استفاده از انتقال انعطاف پذیری یک متريال به یک سیستم شکل گرفته است. در انجام این امر، آن ها ویژگی های جدیدی از "نرم" را توسعه بخشیدند.

در اینجا به برخی از "نرم" ترین ایده ها، سازه ها و کانسپت های رادیکال معماری نگاهی می کنیم.

سدریک پرایس، پرایس پاتریز تینکبل، 1964

صنعت سفالگری شمالی استافوردشایر در بحران اقتصادی دهه های 1950 و 60 صدمه دید و به یک چشم انداز افول کرده با زیرساخت های کمتر استفاده شده و صنعتی بدل شد. پرایس طرح پاتریز تینکبل را در سال 1966 منتشر نمود که امکانات و راه آهن این منطقه را به یک شبکه ی آموزشی گسترده برای 20 هزار دانشجو تبدیل می نمود. این شبکه، نرم و قابل انعطاف بود و شامل یک برنامه ریزی یا زمان بندی فرایند طراحی بود.

بینر بنهام و فرانسوا دلگرت، حباب زیستی، 1965

حباب زیستی، یوتوپیایی داخلی بود که با تمام امکانات اساسی زندگی مدرن (سرپناه، غذا، انرژی ... تلویزیون) و بدون اینکه به ساختمانی موقت و سازه ی شهرک های ابتدایی انسان متصل گردد، پیشنهاد شد. این گنبد شفاف پلاستیکی که با هوا پر می شد، الگوی نمونه های اولیه خانه را رد می نمود. اما به جای آن توسط فرد و آرزوهای بلند ذهنی او تعریف می گشت.

هانس هولاین، دفتر موبایل، 1969

پیش از دوران ارتباطات تلفن همراه، هانس هولاین دفتر موبایل را طراحی نمود. این طراحی یک دفتر را به یک نمایش حبابی، قابل حمل و نقل و ضد آب و هوا بدل نمود.

کپ هیملبلاو، رویداد بازل: کره ی بی قرار، 1971

حرکت مکانیکی تولید شد از فشار گاز، قلمرویی از تکنولوژی به نام پنوماتیک (بادی) را شکل داد، که مانیفست خود در فرهنگ طراحی را در دهه 1960 بیان نمود. رویداد بازل، یک نمایش عمومی ساخت و ساز بادی، نمایش کره ی بی قرار؛ چهار متر قطر بود که توسط نیروی ساکنینش حرکت می کرد. کپ هیملبلاو به دنیال ایجاد یک معماری به سبکی آسمان بود وانجام آن عواقب سیاسی نیز به همراه داشت.

فیلیپ رام، آب و هوای داخلی، 2006

فیلیپ رام، معماری هواشناسی را شامل تایپولوژی های نرم و مجموعه ی داده می شمارد که در برابر چشم انسان نامرئی است. آب و هوای داخلی، اینستالیشنی با مجموعه ای از دو فضاست: فضای "ابژه" که دما، شدت نور و رطوبت در آن جریان دارد و فضای "سوبژه" که ساکنانش ارزش های فیزیولوژیکی و رفتار اجتماعی را مشاهده می نمایند. مرزها در این اینستالیشن توسط حواس و نه با دیوارها تعریف شده اند.

والتر هن، بورولندزچفت، 1963

دوران پدرسالاری و فضاهای اداری سخت، ثابت و سلسله مراتبی به یک تایپولوژی جدید از انعطاف پذیری و مدولارسازی تبدیل شدند. ایده ی "اطاقک" در فرم های مدولار و غیر سلسله مراتبی نو و بدیع بود. بورولندزچفت یا به معنای لغوی "چشم انداز دفتر"، جنبشی بر اساس یک برنامه ی پلان آزاد از پارتیشن ها شکل گرفت. این طرح به شدت پروژه های معاصر را تخت تاثیر قرار داده که فضایی انعطاف پذیر را از طریق چیدمان مبلمان ها ایجاد می نمایند.

کنراد وادینگتون، چشم انداز اپی ژنتیک، 1957

وادینگتون لندسکیپ اپی ژنتیک را با ارائه ی تشابهی برای تمایز و تکثیر سلول ها، نمایش چگونگی گرویدن مرمر به سمت پایین ترین ارتفاع محلی، رسمیت بخشید. شبکه بولین، نتیجه ی یک مثال از تجسم مجموعه ی داده هایی ست که از طریق مکانیزم بازخورد، سازماندهی مجدد شده اند.

یونا فریدمن، شهر فضایی، 1970

شهر فضایی بیان اعتقادی فریدمن است که معماری باید تنها در یک چهارچوب مهیا شود که در آن ساکنان آزادی بیان فضایی برای نیازهای خاص خود را دارا هستند. این طرح که "آزاد از استبداد" است در چند طبقه، با شبکه بندی قاب فضایی، زیرساخت های موبایل، موقت و سبک وزن است.

مایکل وب (آرشیگرام)، فرش جادویی و حلقه ی جادویی برونهیلدا از آتش، 1968

این طرح که از عدم قطعیت فرهنگ دهه 1970 و انحلال ساختمان ها پیشنهاد شده، یک "هاورکرافت معکوس" است بدنی در فضا را که با استفاده از جت های هوا معلق نگه داشته شده، نشان می دهد.

راد گارت، شهر سنگ سیاه

یکی از اصول فستیوال سوختن مرد، به جای نگذاشتن هیچ اثری ست: "ما بعد از خود و تلاشمان، همه جا را تمیز می کنیم و در صورت امکان، مکان ها را در شرایطی بهتر از زمانی که به آن ها وارد شدیم، رها می نماییم." شهر سنگ سیاه به عنوان لوح سفیدی در صحرای نوادا نشات گرفته است؛ جمعیت آن 50 هزار نفر است و این فستیوال هر سال در این مکان برگزار می گردد. این شهرسازی از چهارچوب های نرم به صورت موقت و هر سال ساخته می شود.

سدریک پرایس، پرایس پاتریز تینکبل، 1964


بینر بنهام و فرانسوا دلگرت، حباب زیستی، 1965


بینر بنهام و فرانسوا دلگرت، حباب زیستی، 1965


هانس هولاین، دفتر موبایل، 1969


کپ هیملبلاو، رویداد بازل: کره ی بی قرار، 1971


کپ هیملبلاو، رویداد بازل: کره ی بی قرار، 1971


فیلیپ رام، آب و هوای داخلی، 2006


فیلیپ رام، آب و هوای داخلی، 2006


والتر هن، بورولندزچفت، 1963


والتر هن، بورولندزچفت، 1963


کنراد وادینگتون، چشم انداز اپی ژنتیک، 1957


کنراد وادینگتون، چشم انداز اپی ژنتیک، 1957


یونا فریدمن، شهر فضایی، 1970


مایکل وب (آرشیگرام)، فرش جادویی و حلقه ی جادویی برونهیلدا از آتش، 1968


راد گارت، شهر سنگ سیاه




حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
هنوز نظری برای این خبر ثبت نشده است.

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group