معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
منظر شهری   - 1389
پاویون های سرپنتین   - 25
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1323
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 22
نظریه معماری   - 1032
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 22
طراحي داخلي   - 944
جشن نامه اتووود   - 21
سازه های شهری   - 896
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 20
تکنولوژی ساخت   - 880
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
مرزهای معماری   - 806
معماری مجازی   - 20
معماری حوزه عمومی   - 804
پردیس ویترا   - 18
نظریه شهری   - 735
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
المان شهری   - 733
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
نگاه نو به سكونت   - 727
جهان علمیْ تخیلی   - 16
کلان سازه   - 628
معماری و نقاشی   - 16
معماری و سیاست   - 623
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
معماری مدرن   - 554
معماری ـ موسیقی   - 15
معماری پایدار   - 536
معماری بایومورفیک   - 15
منتقدان معماری   - 500
شهرهای در حرکت   - 14
آرمان شهرگرایی   - 475
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 14
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 467
معماری کوچک مقیاس   - 14
طراحی صنعتی   - 466
معماری و روانشناسی   - 13
معماری تندیس گون   - 463
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 13
روح مکان   - 458
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 453
فیلم پارازیت ساخته بونگْ جونْ هو   - 11
معماری منظر   - 446
معماری و گیم   - 10
معماری شمایل گون   - 430
معماری و هوش مصنوعی   - 10
باز زنده سازی   - 393
معماری و رسانه   - 10
توسعه پایدار   - 372
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
هنر مدرنیستی   - 364
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
آینده گرایی   - 358
بی ینال ونیز   - 10
معماری یادمانی   - 346
درس گفتارهای اتووود   - 9
تراشه های کانسپچوال   - 334
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
معماریِ توسعه   - 327
معماری و ادبیات   - 9
معماری سبز   - 317
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه دوم   - 9
طراحی نئولیبرال   - 302
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه اول   - 8
معماری پست مدرن   - 280
طراحی و ضایعات به روای آلیس راستورن   - 7
اتووود کلاسیک   - 270
شارلوت پریاند به روایت آلیس راستورن   - 7
بدنه سازی شهری   - 261
اتوره سوتساس به روایت آلیس راستورن   - 7
تغییرات اقلیمی   - 257
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محلی   - 256
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ارزان   - 251
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محدود   - 250
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
محوطه سازی   - 247
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری تجربی   - 247
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 242
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
بنای محدود   - 227
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری های تک   - 219
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 7
گرمایش زمین   - 217
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن حومه شهری   - 196
مینت د سیلوا به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن عمومی   - 194
گونتا اشتلزل به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری انتقادی   - 194
ریچارد نویترا به روایت آلیس راستورن   - 7
زنان و معماری   - 185
طراحی در زمانه بحران به روایت آلیس راستورن   - 7
عکاسی   - 174
معماری تخت جمشید   - 7
معماری ـ سینما   - 171
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
هنر انتزاعی   - 165
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 165
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
گرافیک   - 150
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
فضای منفی   - 140
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 7
هنر گفت و گو   - 138
طراحی و پناهجویان   - 7
مسکن روستایی   - 136
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
طراحی مبلمان   - 126
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
معماری ژاپن   - 124
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 6
معماری ایران   - 113
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 6
بلندمرتبه ها   - 109
منبع شناسی اتووود   - 6
ترسیمات معماری   - 96
ورنر پنتون به روایت آلیس رستورن   - 6
اتووود ـ ایران معاصر   - 88
معماری بیابانی   - 5
معماری مذهبی   - 87
تناقض هاوپیچیدگی ها:تئوریهای پیچیدگیِ ونتوری وجیکوبز   - 5
معماران و چالش انتخاب معماری   - 86
معماری مصر   - 5
اکسپو   - 79
فرهنگ نفت   - 5
معماری فاشیستی   - 79
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 5
معماری و فاجعه   - 73
معماری خوانی   - 5
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
معماری هند   - 66
شهرسازی کوچک مقیاس   - 4
معماری چین   - 63
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
مدرنیته؛ از نو   - 60
بلوپرینت   - 4
گفت و گو با مرگ   - 56
اتووودْ آبزرور   - 4
معماری و هنر انقلابی   - 55
فرایند خلاقیت چهار پیشگام معماری مدرن   - 4
ویرانه ها   - 54
همه ما سایبورگ هستیم   - 4
ویروس کرونا و معماری   - 51
معماری جنگلی   - 4
مدارس معماری   - 50
اختلال های تشخیصی معماران مدرن   - 4
زاغه نشینی   - 47
فرهنگ کمپ به روایت سوزان سانتاگ   - 4
اقتصادِ فضا   - 46
چگونه یوتوپیا در روسیه انقلابی مدفون شد   - 4
پداگوژی   - 44
کارلو اسکارپا به روایت آلیس راستورن   - 4
معماری دیجیتال   - 42
داریوش شایگان و هنر ایرانی   - 3
معماری پراجکتیو   - 42
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
جنبش متابولیسم   - 42
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 3
معماری کانستراکتیویستی   - 40
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 40
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
طراحی در وضعیت پندمیک به روایت آلیس راستورن   - 40
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
باهاوس   - 39
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
درگذشت زاها حدید   - 34
برج سیگرام چگونه جهانی شد؟   - 2
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 33
زیستْ ریاضت و همبستگی در فضای اضطراری   - 2
اکسپو شانگهای 2010   - 33
فیس بوک، گوگل و عصر تاریک سرمایه داری نظارتی   - 2
هنر روسیه   - 33
شهرهای پیشاصنعتی   - 1
فیلوکیتکت   - 32
فیلمْگفتارهای معماری و پداگوژی معماری   - 1
طراحی پارامتریک   - 30
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
بحران آب   - 29
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
اکسپو میلان 2015   - 28
شهرْخوانی با اتووود   - 1
معماری فضای داخلی   - 26
ده پرسش از هشت معمار   - 1

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
زیگموند فروید   - 11
آراتا ایسوزاکی   - 16
ژان بودریار   - 3
آرشیگرام   - 7
ژان نوول   - 22
آرکی زوم   - 4
ژاک دریدا   - 18
آلبرت پوپ   - 4
ژاک لوگوف   - 4
آلدو روسی   - 13
ژیل دلوز   - 29
آلوار آلتو   - 19
سائول باس   - 7
آلوارو سیزا   - 9
ساسکیا ساسن   - 9
آن تینگ   - 4
سالوادور دالی   - 2
آنتونی گائودی   - 27
سانا   - 5
آنتونی وایدلر   - 5
سانتیاگو کالاتراوا   - 13
آنتونیو نگری   - 5
سدریک پرایس   - 3
آنیش کاپور   - 8
سو فوجیموتو   - 11
آی وِی وِی   - 34
سوپراستودیو   - 9
اُ ام اِی   - 40
سورِ فِهْن   - 6
اتوره سوتساس   - 7
سوزان سانتاگ   - 8
ادریان لابوت هرناندز   - 5
شاشونا زوبوف   - 2
ادوارد برتینسکی   - 1
شیگرو بان   - 33
ادوارد سعید   - 13
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادوارد سوجا   - 10
فدریکو بابینا   - 30
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فرانک گهری   - 49
ادولف لوس   - 8
فرانک لوید رایت   - 45
ارو سارینن   - 28
فرای اوتو   - 9
اریک اوون موس   - 13
فردا کولاتان   - 2
اریک هابسبام   - 2
فردریک جیمسون   - 2
استن آلن   - 4
فرشید موسوی   - 3
استیون هال   - 30
فمیهیکو ماکی   - 4
اسلاوی ژیژک   - 17
فیلیپ جنسن   - 5
اسوالد متیوز اونگرز   - 5
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 5
اسوتلانا بویم   - 4
گرگ لین   - 7
اسکار نیمایر   - 33
گونتا اشتلزل   - 1
اف او اِی   - 9
لئون کریر   - 2
ال لیسیتسکی   - 5
لبس وودز   - 24
الیس راستورن   - 99
لوئیس باراگان   - 2
اِم اِی دی   - 22
لوئیس مامفورد   - 1
ام وی آر دی وی   - 53
لودویگ لئو   - 3
اماندا لِــوِت   - 4
لودویگ میس ون دروهه   - 25
اویلر وو   - 9
لودویگ هیلبرزیمر   - 3
ایلین گری   - 7
لودویگ هیلبرزیمر   - 1
ایوان لئونیدوف   - 4
لوسی رای   - 15
بئاتریس کُلُمینا   - 9
لویی کان   - 37
بال کریشنادوشی   - 4
لوییس بورژوا   - 8
باک مینستر فولر   - 11
لُکُربُزیه   - 142
برنارد چومی   - 33
لیام یانگ   - 4
برنو زوی   - 7
مارتین هایدگر   - 29
بنیامین برتون   - 8
مارسل بروئر   - 7
بوگرتمن   - 1
مارشال برمن   - 16
بی یارکه اینگلس   - 68
مانفردو تافوری   - 16
پائولو سولری   - 4
مانوئل کاستلز   - 2
پاتریک شوماخر   - 3
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 10
پال گلدبرگر   - 1
مایکل سورکین   - 4
پرویز تناولی   - 2
مایکل گریوز   - 6
پری اندرسون   - 3
محمدرضا مقتدر   - 4
پل ویریلیو   - 22
مخزن فکر شهر   - 1
پیتر آیزنمن   - 57
مـَــس استودیو   - 3
پیتر برنس   - 3
معماران مورفسس   - 16
پیتر زُمتُر   - 67
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر کوک   - 7
موشه سفدی   - 12
پیر بوردیو   - 5
میشل سر   - 3
پییر ویتوریو آئورلی   - 5
میشل فوکو   - 46
تئودور آدورنو   - 4
نائومی کلاین   - 4
تادو اندو   - 13
نورمن فاستر   - 35
تام مین   - 13
نیکلای مارکوف   - 1
تام ویسکامب   - 10
هانا آرنت   - 9
تاکامیتسو آزوما   - 3
هانری لفور   - 24
توماس پیکتی   - 5
هانی رشید   - 5
توماس هیترویک   - 30
هرزوگ دی مورن   - 28
تیتوس بورکهارت   - 2
هرنان دیاز آلنسو   - 18
تیموتی مورتُن   - 2
هنری ژیرو   - 3
تیو ایتو   - 25
هنریک وایدولد   - 1
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هنس هولین   - 5
جان برجر   - 2
هوشنگ سیحون   - 14
جان هیداک   - 4
هومی بابا   - 2
جف منن   - 2
واسیلی کاندینسکی   - 2
جفری کیپنس   - 3
والتر بنیامین   - 27
جورجو آگامبن   - 5
والتر گروپیوس   - 18
جوزپه ترانی   - 2
ورنر پنتون   - 5
جونیا ایشیگامی   - 3
ولادیمیر تاتلین   - 12
جیمز استرلینگ   - 1
ولف پریکس   - 1
جین جیکوبز   - 1
ونگ شو   - 8
چارلز جنکس   - 7
ویتو آکنچی   - 12
چارلز رنه مکینتاش   - 7
ویوین وست وود   - 6
چارلز کوریا   - 15
ک. مایکل هیز   - 2
چاینا میه ویل   - 4
کارلو اسکارپا   - 9
حسن فتحی   - 5
کازو شینوهارا   - 1
حسین امانت   - 3
کازیو سجیما   - 2
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کالین روو   - 1
داریوش آشوری   - 1
کامران دیبا   - 13
داریوش شایگان   - 13
کامرون سینکلر   - 11
دانیل لیبسکیند   - 23
کریستفر الکساندر   - 2
دنیس اسکات براون   - 10
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 22
کریم رشید   - 5
دیوید رُی   - 2
کلر استرلینگ   - 2
دیوید گیسن   - 2
کلود پَره   - 3
دیوید هاروی   - 25
کنت فرمپتن   - 14
رابرت نوزیک   - 2
کنزو تانگه   - 9
رابرت ونتوری   - 29
کنستانتین ملنیکف   - 3
رُدولف شیندلر   - 7
کنگو کوما   - 47
رضا دانشمیر   - 5
کوپ هیمِلبِلا   - 22
رم کولهاس   - 100
کوین لینچ   - 7
رنزو پیانو   - 30
کیانوری کیکوتاکه   - 1
ریچارد مِیر   - 8
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
ریچارد نویترا   - 7
کیشو کـُـروکاوا   - 6
ریموند آبراهام   - 1
یان گِل   - 9
رینر بنهام   - 2
یو ان استودیو   - 32
رینهولد مارتین   - 5
یورگن هابرماس   - 15
ریکاردو بوفیل   - 3
یونا فریدمن   - 5
زاها حدید   - 190
یوهانی پالاسما   - 12

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -768
معماری مذهبی   -105
زیرساخت های شهری   -372
صنعتی   -101
فرهنگی   -327
گالری   -84
پاویون   -258
هتل   -75
موزه   -253
ورزشی   -65
اداری ـ خدماتی   -232
بهداشتی   -38
مسکونی ـ تجاری   -159
حمل و نقل عمومی   -37
تفریحی   -152
ویلا   -6
اموزشی   -132
زاغه نشینی   -5
حامی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : م معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
کانال تلگرامی اتووود
تمایز (منطقه ای) ـ (ماهییت) شبکه ای
اتووود سرویس خبر:   تيم اتووود
1396/07/12
مـنـــــــبـع : اختصاصی اتووود به قلم نشید نبیان و رامبد ایلخانی
تعداد بازدید : 1080

سهولت بی سابقه استفاده از  ابزار های رایانه ای مستند سازی فضا های محقق شده و بازنمود سناریو های فضا مند در دست طراحی، و همچنین، مکانیزم های رایانشی تولید نظام های فضایی دارای هندسه های پیچیده، سه گانه ای است که زمینه تولید تصاویر بی شمار از معماری های ساخته شده و ساخته نشده را به وجود آورده است. همچنین، ظهور تکنولوژی های پیشرفته نگهداری، مدیریت، و توزیع اطلاعات از یک سوی، و فراگیر شدن فرهنگ دیجیتال از سوی دیگر، دسترسی همْزمان و درْمکان به اطلاعات دسته بندی شده در سپهر مجازی را بیش از پیش دموکراتیزه کرده است.

نتیجتا، دسترسی آسان و همیشگی به مجموعه بزرگی از تصاویر معمارانه،  حافظه جمعی تمدن بشری در حوزه کالبد های ممکن، محتمل و حتی غیر قابل تصور و نا ممکن را مدام به روز کرده و نتیجه آن در حالت ایده آل، همگون سازی منش و ادبیات معماری در دنیای شبکه ای حال حاضر خواهد بود.

علی رغم ماهییت به هم تنیده و شبکه ای بستر شکل گیری گفتمان معماری معاصر، هر نقطه از جغرافیای سیاسیْ اقتصادی این شبکه، به واسطه وجوه تمایز منطقه ای خویش، همواره در برابر نیروهای همسان ساز شبکه مقاومت می کند. نهایتا، به رغم هموژنیتی متصور در شرایط ایده آل سپهر دیجیتال، عرصه فیزیکی به واسطه طبیعت آنالوگ خود، کلییتی غامض، به هم تنیده، و در عین حال، متشکل از تمایز های متعدد خواهد بود.

اگر که ماهییت به هم پیوسته مدرنیته در عرصه معماری شرایط تبلور "سبک بین المللی" را فراهم کرد، در عصر حاضر، شبکه به هم پیوسته نقاط متمایز، راه را برای بروز معاصرییت های موازی، به نوعی هم خانواده، و در عین حال، دارای تمایزات متعدد و قابل تفکیک را فراهم می کند.

در آینده نزدیک، بازیگردانان عرصه معماری در دوگانه "مولفین" و "متاثرین از تالیف" پارادایم های معاصرییت، "جهان اول" و "جهان سوم"، یا در ادبیات به روزتر، کشور های "شمال" جهانی و "جنوب" جهانی، قابل تفکیک نخواهند بود. بدین معنی که، هر منطقه با خوانشی متمایز از دیگر مناطق، معاصرییت خاص خود را در ردای معماری تولید و مستند خواهد نمود. روند متمایز سازی منطقه ای در عین حفظ ارتباط با نظام شبکه ای، در حال فراگیر شدن است و نمونه های آن در ویتنام، حوزه بالکان و کشور های آمریکای جنوبی قابل شناسایی و بررسی است.

"معاصرییت متمایز"، در عین حفظ ماهییت شبکه ای، از طریق به روز رسانی الگو های منتج از حکمت سرزمینی و از آن خود سازی پارادایم های  تبلیغ شده در ارتباطات شبکه ای میسر خواهد بود.

در این روند، در عین گشایش حد اکثری در حوزه گفتمان، دولتْ شهرها و نظام های سیاسیْ اقتصادی موفق خواهند بود که بازار های مرتبط با صنعت ساختمان خویش را "محتاطانه" به اقتصاد جهانی متصل کرده و به تعبیری با حفظ ارتباط، در آن "حل" نشوند.

اگر که "تولید" دانش مقوله ای بین منطقه ای و بین المللی است، "اِعْمال" دانش در هر منطقه می بایست آگاهانه محدود به نهاد های برخواسته از همان منطقه باشد. در روند "اعمال"، نهاد های بومی هر منطقه، با استنتاج نظام علت و معلولی حاکم بر سیر تحولات معاصر مناطق دیگر، نهایتا، منطقی مختص منطقه خویش برای معاصر ساختن و معاصر ماندن تالیف می کنند. نتیجه، مجموعه ای تالیفات معمارانه است که به واسطه شبکه ارتباطات جهانی به اشتراک گذارده شده و حافظه جمعی را برای شروع دوره بعدی معاصر سازی و به روز رسانی منطقه ای هموار می سازد.



حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
هنوز نظری برای این خبر ثبت نشده است.

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

کانتینری در ساحل مارینا دی کارا؛ زیبایی شناسی ابژه ناقص
لوله بزرگ صورتی؛ لودویگ لئو و تلاش برای تولید کل غیر ممکنِ کارکردی در برلین
مرمت قلعه تولا در یمن؛ نامزد دریافت جایزه آقا خان 2013
هنر گفت و گو ـ دربارهء هینترلند؛ به مثابه چشم انداز جدید طبقه و تعارض . قسمت اول
دو ایستگاه متروی بوداپست از معماران اسپورا ؛ فضاهای اکسپوز در تضاد با بافت تاریخی شهر
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group