معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
منظر شهری   - 1318
زاغه نشینی   - 37
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1084
درگذشت زاها حدید   - 34
نظریه معماری   - 921
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 33
طراحي داخلي   - 872
اکسپو شانگهای 2010   - 33
سازه های شهری   - 849
معماری دیجیتال   - 32
تکنولوژی ساخت   - 830
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 32
مرزهای معماری   - 762
معماری کانستراکتیویستی   - 31
معماری حوزه عمومی   - 699
معماری پراجکتیو   - 31
المان شهری   - 689
مدارس معماری   - 30
نگاه نو به سكونت   - 674
طراحی پارامتریک   - 29
نظریه شهری   - 661
اکسپو میلان 2015   - 27
کلان سازه   - 593
بحران آب   - 27
معماری و سیاست   - 504
هنر روسیه   - 26
معماری پایدار   - 502
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 22
منتقدان معماری   - 466
پاویون های سرپنتین   - 22
معماری تندیس گون   - 446
جشن نامه اتووود   - 21
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 428
معماری مجازی   - 20
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 425
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 20
معماری منظر   - 420
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
آرمان شهرگرایی   - 417
پردیس ویترا   - 18
معماری شمایل گون   - 415
پداگوژی   - 18
روح مکان   - 409
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
طراحی صنعتی   - 395
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
معماری مدرن   - 392
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
باز زنده سازی   - 361
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 15
توسعه پایدار   - 349
فیلوکیتکت   - 14
تراشه های کانسپچوال   - 331
معماری ـ موسیقی   - 14
معماری یادمانی   - 330
معماری بایومورفیک   - 14
معماری سبز   - 302
شهرهای در حرکت   - 12
معماریِ توسعه   - 296
باهاوس   - 12
اتووود کلاسیک   - 263
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
طراحی نئولیبرال   - 256
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 11
بدنه سازی شهری   - 251
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
معماری محلی   - 245
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
معماری محدود   - 242
درس گفتارهای اتووود   - 9
معماری ارزان   - 241
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
تغییرات اقلیمی   - 241
مدرنیته؛ از نو   - 9
معماری تجربی   - 241
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
هنر مدرنیستی   - 237
بی ینال ونیز   - 7
محوطه سازی   - 236
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 233
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 7
بنای محدود   - 220
طراحی و پناهجویان   - 7
معماری های تک   - 217
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
آینده گرایی   - 209
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
گرمایش زمین   - 203
معماری تخت جمشید   - 7
معماری پست مدرن   - 192
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن عمومی   - 185
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 6
مسکن حومه شهری   - 185
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 157
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 6
معماری انتقادی   - 139
فرهنگ نفت   - 5
زنان و معماری   - 130
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 5
مسکن روستایی   - 130
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
عکاسی   - 129
معماری مصر   - 4
هنر گفت و گو   - 126
بلوپرینت   - 4
هنر انتزاعی   - 114
منبع شناسی اتووود   - 4
معماری ژاپن   - 109
اتووودْ آبزرور   - 4
معماری ایران   - 106
معماری خوانی   - 4
معماری ـ سینما   - 104
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
گرافیک   - 102
جهان علمیْ تخیلی   - 3
بلندمرتبه ها   - 100
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 3
فضای منفی   - 99
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
معماران و چالش انتخاب معماری   - 86
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
اتووود ـ ایران معاصر   - 86
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 2
معماری مذهبی   - 85
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
طراحی مبلمان   - 84
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
اکسپو   - 75
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 2
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
معماری هند   - 62
ده پرسش از هشت معمار   - 1
معماری چین   - 61
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
معماری فاشیستی   - 59
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
گفت و گو با مرگ   - 46
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 1
ویرانه ها   - 43
شهرْخوانی با اتووود   - 1
جنبش متابولیسم   - 41
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 1
معماری و هنر انقلابی   - 39
شهرسازی کوچک مقیاس   - 1
ترسیمات معماری   - 39

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
ریکاردو بوفیل   - 3
آراتا ایسوزاکی   - 16
زاها حدید   - 187
آرشیگرام   - 6
زیگموند فروید   - 8
آرکی زوم   - 4
ژان بودریار   - 3
آلبرت پوپ   - 2
ژان نوول   - 22
آلدو روسی   - 13
ژاک دریدا   - 13
آلوار آلتو   - 19
ژاک لوگوف   - 4
آلوارو سیزا   - 9
ژیل دلوز   - 18
آن تینگ   - 4
ساسکیا ساسن   - 9
آنتونی گائودی   - 27
سالوادور دالی   - 2
آنتونی وایدلر   - 5
سانا   - 5
آنتونیو نگری   - 3
سانتیاگو کالاتراوا   - 13
آنیش کاپور   - 8
سدریک پرایس   - 3
آی وِی وِی   - 34
سو فوجیموتو   - 11
اُ ام اِی   - 33
سوپراستودیو   - 9
ادریان لابوت هرناندز   - 5
سورِ فِهْن   - 6
ادوارد برتینسکی   - 1
شیگرو بان   - 33
ادوارد سعید   - 10
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادوارد سوجا   - 9
فدریکو بابینا   - 30
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فرانک گهری   - 49
ادولف لوس   - 6
فرانک لوید رایت   - 43
ارو سارینن   - 28
فرای اوتو   - 9
اریک اوون موس   - 13
فردریک جیمسون   - 1
اریک هابسبام   - 2
فرشید موسوی   - 3
استن آلن   - 4
فمیهیکو ماکی   - 4
استیون هال   - 30
فیلیپ جنسن   - 5
اسلاوی ژیژک   - 17
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 5
اسوالد متیوز اونگرز   - 5
گرگ لین   - 7
اسوتلانا بویم   - 4
لئون کریر   - 2
اسکار نیمایر   - 33
لبس وودز   - 23
اف او اِی   - 9
لوئیس باراگان   - 2
ال لیسیتسکی   - 3
لوئیس مامفورد   - 1
الیس راستورن   - 8
لودویگ میس ون دروهه   - 22
اِم اِی دی   - 22
لودویگ هیلبرزیمر   - 3
ام وی آر دی وی   - 49
لوسی رای   - 2
اماندا لِــوِت   - 3
لویی کان   - 37
اویلر وو   - 9
لوییس بورژوا   - 8
ایلین گری   - 7
لُکُربُزیه   - 133
ایوان لئونیدوف   - 4
لیام یانگ   - 4
بئاتریس کُلُمینا   - 4
مارتین هایدگر   - 27
بال کریشنادوشی   - 4
مارسل بروئر   - 2
باک مینستر فولر   - 4
مارشال برمن   - 16
برنارد چومی   - 33
مانفردو تافوری   - 16
برنو زوی   - 7
مانوئل کاستلز   - 2
بنیامین برتون   - 6
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 9
بوگرتمن   - 1
مایکل سورکین   - 1
بی یارکه اینگلس   - 68
مایکل گریوز   - 6
پائولو سولری   - 4
محمدرضا مقتدر   - 4
پاتریک شوماخر   - 3
مخزن فکر شهر   - 1
پال گلدبرگر   - 1
مـَــس استودیو   - 3
پرویز تناولی   - 2
معماران مورفسس   - 16
پری اندرسون   - 3
موریس مرلوپنتی   - 2
پل ویریلیو   - 19
موشه سفدی   - 12
پیتر آیزنمن   - 57
میشل فوکو   - 42
پیتر زُمتُر   - 67
نائومی کلاین   - 4
پیتر کوک   - 7
نورمن فاستر   - 35
پیر بوردیو   - 5
نیکلای مارکوف   - 1
پییر ویتوریو آئورلی   - 4
هانا آرنت   - 6
تئودور آدورنو   - 3
هانری لفور   - 23
تادو اندو   - 13
هانی رشید   - 5
تام مین   - 13
هرزوگ دی مورن   - 27
تام ویسکامب   - 10
هرنان دیاز آلنسو   - 18
توماس پیکتی   - 5
هنری ژیرو   - 3
توماس هیترویک   - 30
هنریک وایدولد   - 1
تیتوس بورکهارت   - 2
هنس هولین   - 4
تیموتی مورتُن   - 2
هوشنگ سیحون   - 14
تیو ایتو   - 23
هومی بابا   - 2
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
واسیلی کاندینسکی   - 1
جان برجر   - 2
والتر بنیامین   - 24
جان هیداک   - 4
والتر گروپیوس   - 16
جف منن   - 2
ولادیمیر تاتلین   - 9
جفری کیپنس   - 3
ولف پریکس   - 1
جورجو آگامبن   - 4
ونگ شو   - 8
جوزپه ترانی   - 2
ویتو آکنچی   - 12
جونیا ایشیگامی   - 2
ویوین وست وود   - 6
جیمز استرلینگ   - 1
ک. مایکل هیز   - 2
جین جیکوبز   - 1
کارلو اسکارپا   - 5
چارلز جنکس   - 5
کازیو سجیما   - 2
چارلز کوریا   - 15
کالین روو   - 1
چاینا میه ویل   - 4
کامران دیبا   - 13
حسن فتحی   - 5
کامرون سینکلر   - 11
حسین امانت   - 3
کریستفر الکساندر   - 2
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
داریوش آشوری   - 1
کریم رشید   - 5
داریوش شایگان   - 8
کلر استرلینگ   - 2
دانیل لیبسکیند   - 22
کلود پَره   - 3
دنیس اسکات براون   - 10
کنت فرمپتن   - 14
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 22
کنزو تانگه   - 9
دیوید رُی   - 2
کنستانتین ملنیکف   - 3
دیوید گیسن   - 2
کنگو کوما   - 47
دیوید هاروی   - 24
کوپ هیمِلبِلا   - 21
رابرت نوزیک   - 2
کوین لینچ   - 7
رابرت ونتوری   - 13
کیانوری کیکوتاکه   - 1
رُدولف شیندلر   - 7
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
رضا دانشمیر   - 5
کیشو کـُـروکاوا   - 6
رم کولهاس   - 95
یان گِل   - 8
رنزو پیانو   - 30
یو ان استودیو   - 32
ریچارد مِیر   - 8
یورگن هابرماس   - 13
ریموند آبراهام   - 1
یونا فریدمن   - 5
رینر بنهام   - 2
یوهانی پالاسما   - 12
رینهولد مارتین   - 5

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -747
معماری مذهبی   -104
زیرساخت های شهری   -334
صنعتی   -97
فرهنگی   -270
گالری   -84
پاویون   -253
هتل   -73
موزه   -246
ورزشی   -64
اداری ـ خدماتی   -228
بهداشتی   -37
مسکونی ـ تجاری   -156
حمل و نقل عمومی   -35
تفریحی   -150
زاغه نشینی   -5
اموزشی   -116
حامی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : مهدي معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
کانال تلگرامی اتووود
هنر گفت و گو ـ ام اُ ان یو با وینی ماس از ام وی آر دی وی
اتووود سرویس خبر:   آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
1396/08/05
مـنـــــــبـع : https://www.archdaily.com
تعداد بازدید : 1023

بـِرنْد آپــْمیر: این روزها شاهد تاثیر فضاهای داخلیِ عمومی بر فضای شهری هستیم، فضاهایی که به لحاظ کیفی و تاریخی غالبا تحت شمول فضاهای عمومی بیرونی و غیر مسقف تعریف می شده اند، از همین روست که فکر می کنیم بایستی به مفهوم شهرسازی داخلی interior urbanism بپردازیم، ما با ظهور تخصصی جدیدی مواجه ایم که نه در قالب معماری داخلی می نشیند و نه در قالب طراحی شهری و معماری، بلکه ترکیبی از همه این هاست. 
بئاتریس رامو: ما می توانیم نسل جدیدی از فضاهای داخلی عمومی را در شهرهایی همچون توکیو، شانگهای و هنگ کنگ مشاهده کنیم، در مورد پروژه شما "مارکت هال" هم احتمالا با فرمی از فضای عمومی شهری مواجه ایم که درون فضای داخلی پروژه ی معماری اتفاق می افتد، انچه ان را شهرسازی داخلی می خوانیم. چگونه می توانیم پارامترهای این پروژه را تعریف کنیم؟ ایا با فرم جدیدی مواجه هستیم؟ برای رسیدن به یک چنین پروژه ای بایستی چه کنیم؟
وینی ماس: راه های زیادی برای مواجهه با این وضعیت وجود دارد. اول از همه انکه می توانیم به سادگی پروژه کوپولایِ باکمینستر فولر را توسعه دهیم و در عمل یک سازشگر اقلیمی بسازیم. راه بعد ان است که به همان جعبه بسته و منزوی شهری بازگردیم، مجموعه های تجاری به شدت بزرگ که همچنان بر مدار دوگانگی کلاسیک بیرونیْ داخلی رقم می خورند. اما برای من جذابترین بخش مفهوم شهرسازی داخلی بیش از هر چیز در مفهوم تراکم خودنمایی می کند. هر چقدر متراکم تر، نقش فضاهای داخلی مهمتر و کنش شکل گرفته در این فضاها بیشتر خواهد بود. نگاهی به تلاش های جانباتیستا نولی در این میان می تواند مفید باشد. 
بِرنْد آپــْمیر: اره، نولی یکی از ان مواردی است که از همان ابتدا وقتی در مورد شهرسازی داخلی صحبت می کردیم در نظر داشتیم.
وینی ماس: نولی زمانی بیشتر معنا پیدا می کند که مثلا در نیویورک هستیم، جایی که لابی ها به بخشی از فضای شهری بدل می شوند. این مسئله در کامپونگزهای اندونزی یایی و هاتانگ های چینی هم خیلی خوب متبلور هستند، وقتی همسایه های شما بخشی از فضای داخلی شما هستند. در مورد مارکت هال هم دوست داشتم با ساختمان های بیشتری احاطه می شد، چرا که در این صورت مارکت هال می توانست نقش قوی تری بازی کند و این خیلی بهتر از ان است که در انزوا قرار داشته باشد.
تمایل ما به نزیدکی بیشتر به هم و افزایش تراکم انسانی را حتی می توان در برنامه های تلویزیونی هم مشاهده کرد، وقتی که فضاهای داخلی و زندگی شخصی مان را در فضای عمومی به اشتراک می گذاریم. چرا چنین کاری می کنیم؟ ایا این یک تلاش ناامیدکننده برای نزدیک تر شدن به هم نیست؟
مثال دیگر از این تلاش برای نزدیک تر شدن را می توانیم در موفقیت خیره کننده محصولات جهانی ببینیم، انچه ان را "جنبه یا رخساره ی من" می خوانند؛ محصولاتی همچون آیفون یا سامسونگ که محصولاتی عام و ژنریک هستند اما می توانند تا اندازه ای با ابعاد شخصیتی کاربرشان تطبیق پیدا کنند، ان ها شخصی بودن را با ژنریک بودن ترکیب می کنند. 
البته، ما در فضای خصوصی مان هم با وسایل کاملا ژنریک احاطه شده ایم. کانسپت ایکیا تولید کاتالوگی بزرگ و ارزان از وسایلی است که امروزه می توان در همه نقاط جهان در تمامی فضاهای داخلی پیدایشان کرد. به این ترتیب تمام این فضاهای داخلی، فضاهایی اجتماعی اند، ما هر روز بیشتر از قبل فضاهای داخلی مان را به اشتراک می گذاریم.  
اخر از همه و البته از نظر اهمیت به اندازه همان موارد قبل، به واسطه اتوماسیون خانگی و استفاده از تکنولوژی ربات ها و سنسورها به وجود می اید، زندگی خصوصی ما لحظه به لحظه دیدبانی می شود و اطلاعات مربوط به ان به صورت لاینقطع جمع اوری می شود و به طور فزاینده ای در اختیار دیگران قرار می گیرد و به این طریق خانه به طور کامل عمومی می شود. 
فکر می کنم ازادی عمل بیشتر وقتی با محیط مصنوع مواجه هستیم خیلی مهم خواهد بود. در یکی از اولین پروژه های مجموعه مسکونی مان در یی پنبرگ، هر کسی می توانست خودش پاسیوی خانه اش را، در هر شکلی، بیافریند. همْ کناری این خانه ها از ان ها کلاژی ساخت، ان مجموعه تبدیل به کلاژی از ایده های متنوع شخصی اهل محل شد. چیزی تا اندازه ای شبیه به یین و یانگ. ره یافتی که به گفت و گوی میان دو حد منتهی می شود؛ بین فضای خلوتِ خودمانی و در جمع بودن  collectiveness، میان فضای عمومی و خصوصی.       
این حد و مرزها در خانه ویلهلمیناپارک در اوترخت به شدت واضح و اشکار می شوند، این پوسته واحد که دو خانوار را در خود جای داده است و به خانه ایی دو خانواره شبیه است، یک بازی اشکار و واضح بین دو همسایه و فضاهای داخلی شخصی شان راه می اندازد؛ کنش دوطرفه میان افراد، مبنایی می شود برای با هم و در جمع بودن.
به طور کلی فکر می کنم، در حال حاضر و به طور فزاینده ای، تمامی فضاهای جمعی یا درون اینترنت شکل گرفته و انباشت می شوند یا به تلویزیون منتقل شده اند، واقعیتی که بایستی حین بحث پیرامون فضاهای عمومی داخلی حتما مد نظر قرارشان داد.  

روی جلد مجله ام اُ ان یو 




حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
امیر حق شناس ( 1396/08/28 ) :
سلام،بینهایت ممنون از مطالب به روز و تلاش های مداوم...لطفا هاتانگ چینی و کامپونگز اندونزیایی را رفرنس دهید یا لاتین کلمات را لطف بفرمایید
آرش بصیرت "سردبیر اتووود" ( 1396/08/29 ) :
با تشکر از حوصله تان جهت مطالعه متن
هر دو واژه ای که می فرمایید، هایپرلینک شده اند، لطفا رویشان کلیک کنید تا به صفحات توضیحی شان وصل شوید.
موفق باشید

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

اتووود ـ ایران معاصر ـ طرح پیشنهادی مجتمع چندمنظوره شهید کاظمی قم از فرشاد مهدی زاده و هومن طالبی
طراحی پیکسلی برای دی ان بی نور ،ام وی آر دی وی
آسمانخراش مسکونی از پروژتو کُلِتیوو؛ زیبایی شناسی ضایعات
برج سانتا مونیکا در کالیفرنیا از فرانک گری؛ موج شهری
برج هایی فرمال و هیبریدی برای منهتن؛ مفصل بندیِ فضای عمومی در ارتفاع
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group