معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
منظر شهری   - 1381
پاویون های سرپنتین   - 25
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1309
معماری فضای داخلی   - 23
نظریه معماری   - 1028
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 22
طراحي داخلي   - 941
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 22
سازه های شهری   - 893
جشن نامه اتووود   - 21
تکنولوژی ساخت   - 874
معماری مجازی   - 20
مرزهای معماری   - 806
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
معماری حوزه عمومی   - 798
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 20
نظریه شهری   - 731
پردیس ویترا   - 18
المان شهری   - 730
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
نگاه نو به سكونت   - 721
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
کلان سازه   - 627
جهان علمیْ تخیلی   - 16
معماری و سیاست   - 615
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
معماری مدرن   - 550
معماری ـ موسیقی   - 15
معماری پایدار   - 534
معماری و نقاشی   - 15
منتقدان معماری   - 499
معماری بایومورفیک   - 14
آرمان شهرگرایی   - 470
شهرهای در حرکت   - 14
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 464
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 14
معماری تندیس گون   - 461
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 13
طراحی صنعتی   - 459
معماری و روانشناسی   - 13
روح مکان   - 458
معماری کوچک مقیاس   - 13
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 451
فیلم پارازیت ساخته بونگْ جونْ هو   - 11
معماری منظر   - 444
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
معماری شمایل گون   - 429
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
باز زنده سازی   - 391
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
توسعه پایدار   - 368
معماری و گیم   - 10
هنر مدرنیستی   - 357
معماری و هوش مصنوعی   - 9
آینده گرایی   - 352
معماری و ادبیات   - 9
معماری یادمانی   - 344
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه دوم   - 9
تراشه های کانسپچوال   - 334
درس گفتارهای اتووود   - 9
معماریِ توسعه   - 327
بی ینال ونیز   - 9
معماری سبز   - 316
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
طراحی نئولیبرال   - 299
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه اول   - 8
معماری پست مدرن   - 276
معماری و رسانه   - 8
اتووود کلاسیک   - 270
ریچارد نویترا به روایت آلیس راستورن   - 7
بدنه سازی شهری   - 260
طراحی در زمانه بحران به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محلی   - 254
طراحی و ضایعات به روای آلیس راستورن   - 7
تغییرات اقلیمی   - 254
شارلوت پریاند به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ارزان   - 251
اتوره سوتساس به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محدود   - 250
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری تجربی   - 247
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
محوطه سازی   - 245
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 240
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
بنای محدود   - 226
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری های تک   - 219
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
گرمایش زمین   - 214
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن حومه شهری   - 196
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری انتقادی   - 194
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن عمومی   - 193
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن   - 7
زنان و معماری   - 181
مینت د سیلوا به روایت آلیس راستورن   - 7
عکاسی   - 174
گونتا اشتلزل به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ـ سینما   - 170
معماری تخت جمشید   - 7
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 165
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
هنر انتزاعی   - 161
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
گرافیک   - 150
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
فضای منفی   - 139
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
هنر گفت و گو   - 137
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 7
مسکن روستایی   - 135
طراحی و پناهجویان   - 7
طراحی مبلمان   - 126
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
معماری ژاپن   - 124
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
معماری ایران   - 111
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 6
بلندمرتبه ها   - 108
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 6
ترسیمات معماری   - 93
منبع شناسی اتووود   - 6
اتووود ـ ایران معاصر   - 88
ورنر پنتون به روایت آلیس رستورن   - 6
معماری مذهبی   - 87
معماری بیابانی   - 5
معماران و چالش انتخاب معماری   - 86
تناقض هاوپیچیدگی ها:تئوریهای پیچیدگیِ ونتوری وجیکوبز   - 5
اکسپو   - 79
معماری مصر   - 5
معماری فاشیستی   - 79
فرهنگ نفت   - 5
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 5
معماری هند   - 66
معماری خوانی   - 5
معماری و فاجعه   - 65
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
معماری چین   - 63
شهرسازی کوچک مقیاس   - 4
مدرنیته؛ از نو   - 56
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
گفت و گو با مرگ   - 55
بلوپرینت   - 4
ویرانه ها   - 54
اتووودْ آبزرور   - 4
معماری و هنر انقلابی   - 53
فرایند خلاقیت چهار پیشگام معماری مدرن   - 4
مدارس معماری   - 50
همه ما سایبورگ هستیم   - 4
زاغه نشینی   - 47
معماری جنگلی   - 4
ویروس کرونا و معماری   - 47
اختلال های تشخیصی معماران مدرن   - 4
پداگوژی   - 44
فرهنگ کمپ به روایت سوزان سانتاگ   - 4
معماری دیجیتال   - 42
چگونه یوتوپیا در روسیه انقلابی مدفون شد   - 3
معماری پراجکتیو   - 42
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
جنبش متابولیسم   - 42
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 3
اقتصادِ فضا   - 40
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
معماری کانستراکتیویستی   - 39
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
باهاوس   - 39
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 39
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
درگذشت زاها حدید   - 34
برج سیگرام چگونه جهانی شد؟   - 2
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 33
زیستْ ریاضت و همبستگی در فضای اضطراری   - 2
اکسپو شانگهای 2010   - 33
فیس بوک، گوگل و عصر تاریک سرمایه داری نظارتی   - 2
فیلوکیتکت   - 32
شهرهای پیشاصنعتی   - 1
هنر روسیه   - 32
فیلمْگفتارهای معماری و پداگوژی معماری   - 1
طراحی در وضعیت پندمیک به روایت آلیس راستورن   - 30
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
طراحی پارامتریک   - 29
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
بحران آب   - 28
شهرْخوانی با اتووود   - 1
اکسپو میلان 2015   - 28
ده پرسش از هشت معمار   - 1

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
زیگموند فروید   - 11
آراتا ایسوزاکی   - 16
ژان بودریار   - 3
آرشیگرام   - 7
ژان نوول   - 22
آرکی زوم   - 4
ژاک دریدا   - 18
آلبرت پوپ   - 4
ژاک لوگوف   - 4
آلدو روسی   - 13
ژیل دلوز   - 29
آلوار آلتو   - 19
سائول باس   - 7
آلوارو سیزا   - 9
ساسکیا ساسن   - 9
آن تینگ   - 4
سالوادور دالی   - 2
آنتونی گائودی   - 27
سانا   - 5
آنتونی وایدلر   - 5
سانتیاگو کالاتراوا   - 13
آنتونیو نگری   - 5
سدریک پرایس   - 3
آنیش کاپور   - 8
سو فوجیموتو   - 11
آی وِی وِی   - 34
سوپراستودیو   - 9
اُ ام اِی   - 39
سورِ فِهْن   - 6
اتوره سوتساس   - 7
سوزان سانتاگ   - 8
ادریان لابوت هرناندز   - 5
شاشونا زوبوف   - 2
ادوارد برتینسکی   - 1
شیگرو بان   - 33
ادوارد سعید   - 13
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادوارد سوجا   - 10
فدریکو بابینا   - 30
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فرانک گهری   - 49
ادولف لوس   - 8
فرانک لوید رایت   - 45
ارو سارینن   - 28
فرای اوتو   - 9
اریک اوون موس   - 13
فردا کولاتان   - 2
اریک هابسبام   - 2
فردریک جیمسون   - 2
استن آلن   - 4
فرشید موسوی   - 3
استیون هال   - 30
فمیهیکو ماکی   - 4
اسلاوی ژیژک   - 17
فیلیپ جنسن   - 5
اسوالد متیوز اونگرز   - 5
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 5
اسوتلانا بویم   - 4
گرگ لین   - 7
اسکار نیمایر   - 33
گونتا اشتلزل   - 1
اف او اِی   - 9
لئون کریر   - 2
ال لیسیتسکی   - 4
لبس وودز   - 24
الیس راستورن   - 96
لوئیس باراگان   - 2
اِم اِی دی   - 22
لوئیس مامفورد   - 1
ام وی آر دی وی   - 53
لودویگ لئو   - 3
اماندا لِــوِت   - 4
لودویگ میس ون دروهه   - 25
اویلر وو   - 9
لودویگ هیلبرزیمر   - 3
ایلین گری   - 7
لودویگ هیلبرزیمر   - 1
ایوان لئونیدوف   - 4
لوسی رای   - 15
بئاتریس کُلُمینا   - 9
لویی کان   - 37
بال کریشنادوشی   - 4
لوییس بورژوا   - 8
باک مینستر فولر   - 11
لُکُربُزیه   - 140
برنارد چومی   - 33
لیام یانگ   - 4
برنو زوی   - 7
مارتین هایدگر   - 29
بنیامین برتون   - 8
مارسل بروئر   - 7
بوگرتمن   - 1
مارشال برمن   - 16
بی یارکه اینگلس   - 68
مانفردو تافوری   - 16
پائولو سولری   - 4
مانوئل کاستلز   - 2
پاتریک شوماخر   - 3
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 10
پال گلدبرگر   - 1
مایکل سورکین   - 4
پرویز تناولی   - 2
مایکل گریوز   - 6
پری اندرسون   - 3
محمدرضا مقتدر   - 4
پل ویریلیو   - 22
مخزن فکر شهر   - 1
پیتر آیزنمن   - 57
مـَــس استودیو   - 3
پیتر برنس   - 3
معماران مورفسس   - 16
پیتر زُمتُر   - 67
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر کوک   - 7
موشه سفدی   - 12
پیر بوردیو   - 5
میشل سر   - 3
پییر ویتوریو آئورلی   - 4
میشل فوکو   - 45
تئودور آدورنو   - 4
نائومی کلاین   - 4
تادو اندو   - 13
نورمن فاستر   - 35
تام مین   - 13
نیکلای مارکوف   - 1
تام ویسکامب   - 10
هانا آرنت   - 9
تاکامیتسو آزوما   - 3
هانری لفور   - 23
توماس پیکتی   - 5
هانی رشید   - 5
توماس هیترویک   - 30
هرزوگ دی مورن   - 28
تیتوس بورکهارت   - 2
هرنان دیاز آلنسو   - 18
تیموتی مورتُن   - 2
هنری ژیرو   - 3
تیو ایتو   - 25
هنریک وایدولد   - 1
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هنس هولین   - 5
جان برجر   - 2
هوشنگ سیحون   - 14
جان هیداک   - 4
هومی بابا   - 2
جف منن   - 2
واسیلی کاندینسکی   - 2
جفری کیپنس   - 3
والتر بنیامین   - 27
جورجو آگامبن   - 5
والتر گروپیوس   - 18
جوزپه ترانی   - 2
ورنر پنتون   - 5
جونیا ایشیگامی   - 3
ولادیمیر تاتلین   - 12
جیمز استرلینگ   - 1
ولف پریکس   - 1
جین جیکوبز   - 1
ونگ شو   - 8
چارلز جنکس   - 7
ویتو آکنچی   - 12
چارلز رنه مکینتاش   - 7
ویوین وست وود   - 6
چارلز کوریا   - 15
ک. مایکل هیز   - 2
چاینا میه ویل   - 4
کارلو اسکارپا   - 5
حسن فتحی   - 5
کازو شینوهارا   - 1
حسین امانت   - 3
کازیو سجیما   - 2
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کالین روو   - 1
داریوش آشوری   - 1
کامران دیبا   - 13
داریوش شایگان   - 11
کامرون سینکلر   - 11
دانیل لیبسکیند   - 23
کریستفر الکساندر   - 2
دنیس اسکات براون   - 10
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 22
کریم رشید   - 5
دیوید رُی   - 2
کلر استرلینگ   - 2
دیوید گیسن   - 2
کلود پَره   - 3
دیوید هاروی   - 25
کنت فرمپتن   - 14
رابرت نوزیک   - 2
کنزو تانگه   - 9
رابرت ونتوری   - 29
کنستانتین ملنیکف   - 3
رُدولف شیندلر   - 7
کنگو کوما   - 47
رضا دانشمیر   - 5
کوپ هیمِلبِلا   - 22
رم کولهاس   - 100
کوین لینچ   - 7
رنزو پیانو   - 30
کیانوری کیکوتاکه   - 1
ریچارد مِیر   - 8
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
ریچارد نویترا   - 7
کیشو کـُـروکاوا   - 6
ریموند آبراهام   - 1
یان گِل   - 9
رینر بنهام   - 2
یو ان استودیو   - 32
رینهولد مارتین   - 5
یورگن هابرماس   - 15
ریکاردو بوفیل   - 3
یونا فریدمن   - 5
زاها حدید   - 189
یوهانی پالاسما   - 12

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -765
معماری مذهبی   -105
زیرساخت های شهری   -369
صنعتی   -101
فرهنگی   -325
گالری   -84
پاویون   -258
هتل   -75
موزه   -253
ورزشی   -65
اداری ـ خدماتی   -232
بهداشتی   -38
مسکونی ـ تجاری   -159
حمل و نقل عمومی   -37
تفریحی   -152
ویلا   -6
اموزشی   -132
زاغه نشینی   -5
حامی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : م معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
کانال تلگرامی اتووود
بیست و پنج نفری که آینده را شکل خواهند داد به روایت رولینگ استون ـ قسمت اول
اتووود سرویس خبر:   رقیه اکتفائی (تحریریه اتووود)
1396/09/28
مـنـــــــبـع : https://www.rollingstone.com
تعداد بازدید : 1042

دارن واکر: بشردوستی در جهت شکاف ثروت

بیشتر اعمال بشردوستانه ملی مدت ها به واسطه تعهدات نجبا و در پی نرم کردن حاشیه های تیز سرمایه داری از طریق برنامه های تامین وجه که از افراد فقیر حمایت می کنند، انجام می شوند. تحت رهبری دارن واکر، موسسه خیریه فورد به تدریج موضع متفاوتی را اتخاذ کرد. واکر در کنفرانسی در استکهلم در ماه اکتبر اعلام کرد:"ما در انجام اعمال بشردوستانه باید از یک جنبه فکری سخاوتمندانه به سمت یک دیدگاه عدالت محور حرکت کنیم. ما باید به دلایل ریشه ای بی عدالتی، فقر و تغییرات اقلیمی نظر کنیم". واکر کار نوسازی مسکن را در هارلم آغاز کرد و سپس برنامه های بازسازی موسسه راکفلر در نیواورلئان را پس از طوفان کاترینا رهبری کرد. او اکنون با مدیریت سومین موسسه خیریه ملی با کمک مالی 12 میلیارد دلاری، یک مدل بشردوستانه را با هدف قرار دادن علل نابرابری مدیریت می کند. در ماه آوریل، او تاسیس یک سرمایه گذاری 1 میلیارد دلاری در کسب وکار سودمند اجتماعی، شامل سازندگان مسکن ارزان قیمت در ایالات متحده و شرکت های گسترش دهنده اعتبار در جهان در حال توسعه، را اعلام کرد. واکر اعلام کرد: ما مقدار قابل توجهی از پول خود را در جایی می گذاریم که ماموریت ماست.

اریکسون: به تصویر کشیدن یک جامعه بدون پول

بازار آنلاین KJ Erickson، سیمبی، لزوما برای تسکین و جبران مصیبت طراحی نشد. این سایت حدود 175000 کاربر را که خدماتی مانند مشاوره حقوقی، دروس زبان را در تبادل اعتبارات برای تجارت در آینده ارائه می دهند، میزبانی می کند. اریکسون می گوید: "ایده مورد نظر ارائه یک اقتصاد تکمیلی است. بسیاری از مردم در تلاشند تا به اقتصاد مبتنی بر دلار پایان دهند". او می گوید: "اما زمانی که طوفان هاروی هوستون را ویران کرد، ما دیدیم که بسیاری از مردم از طریق سایت خدمات رایگان به قربانیان آواره ارائه دادند، کاری که پس از طوفان ایرما و تیراندازی های لاس وگاس نیز تکرار شد. او می گوید: " ما به یک کمپین امدادرسانی تبدیل شدیم".

براون آرمسترانگ: انقلاب در پرداخت آنلاین

قبل از اینکه برانی آرمسترانگ Coinbase، یک روش آسان کاربرپسند برای خرید، فروش و نگهداری ارزهای آنلاین مانند بیتکوین، را راه اندازی کند، تنها روش برای خرید پول رمز اتصال پول به یک ارز کنترل نشده در ژاپن یا اسلوونی بود. او می گوید: " مشخص بود که آنچیزی که هر کسی می خواست خرید و فروش با استفاده از بودجه ها از بانک های خودشان بود". سیستم بانکداری بیتکوین Coinbase به 11.9 میلیون کاربر امکان داده است تا بیش از 40 میلیارد دلار را به دارایی های دیجیتالی تبدیل کنند. در حال حاضر، برخی از کارکنان در کشورهایی مانند آرژانتین، که ارز آن بی ثبات است، دریافت حقوق های خود در بینکوین را انتخاب می کنند. در سال جاری، Coinbase برنامه Toshi ، یک برنامه پیام سان تلفن همراه که به عنوان جایگزین بانکی طراحی شده است و کیف پول دیجیتالی را ارائه می دهد و قابلیت ارسال پیام ها و پول را به کاربران سراسر جهان دارد، را راه اندازی کرد. آرمسترانگ می گوید: "در حقیقت، این یک تغییر اساسی است که در حال وقوع است". او در نهایت بیتکوین ـ یا یکی از رقبای جدیدتر آن ـ را به عنوان یک ارز جهانی واقعی می بیند. آرمسترانگ معتقد است که با توجه به امنیت ذاتی رمز ارزها و تبادل بی درز و یکپارچه، گام بعدی یک اینترنت کاملا پولی (درآمد کاملا اینترنتی) است که در آن هر کسی مقدار کمی پول متعلق به خود دارد. ارمسترانگ می گوید: "اگر شما در یک فضای subreddit یک مدیر و میانجی باشید، این کار را تنها به این خاطر انجام می دهید که بسیار مشتاق آن هستید. اما در این دنیای جدید، شما می توانید هزاران نفر را تصور کنید که در حال امرار معاش، یا مدیریت جامعه و یا ارائه پاسخ های بینش آفرین برای مردم هستند. این روند باعث افزایش تولید ناخالص کلی اینترنت می شود". 

مانو پراکاش: فناوری پیشرفته برای پزشکی کم هزینه

مانو پراکاش، استاد دانشگاه مهندسی زیستی استنفورد و دریافت کننده "بورس تحصیلی نبوغ" در سال 2016، چند سال قبل در حال بازدید از یک کلینیک پزشکی در اوگاندا بود که واقعیت تکان دهنده ای را مشاهده کرد: کارکنان از یک دستگاه سانتریفیوژ ـ در تشخیص بیماری هایی مانند مالاریا و سل ـ استفاده می کردند که بی نهایت گران قیمت بود. او گفت: آنها هیچ نیروی برقی برای روشن کردن این دستگاه نداشتند. پراکاش، که به بخشهای فاقد منابع سراسر دنیا سفر کرده است به صحنه هایی مانند این عادت کرده است. برای کمک رسانی، او خود را وقف آنچیزی کرده است که "علم مقتصد" می نامدش؛ ایده ای که اگر علم را قابل دسترس و مقیاس پذیر کنید، می تواند بر سلامت و اموزش جهانی فراتر از تصور شما تاثیر بگذارد.

تجربه پراکاش در اوگاندا او و تیم تحقیقاتیش را به سمت ساخت یک سانتریفیوژ ارزان که برخلاف بودجه های محدود و کمترین میزان آموزش هرکسی می تواند از ان استفاده کند، سوق داد. آنها در ابتدا، انواعی از اسباب بازی های چرخشی ساده را بررسی کردند و در نهایت بر روی چرخک های قدیمی به عنوان مدل خودشان متمرکز شدند. نتیجه کار Paperfuge است: دیسک های کاغذی مجهز شده با لوله هایی که می توانند نمونه های خونی را نگه دارند و به رشته های نخی متصل هستند که به کاربر امکان می دهد تا دیسک ها را با سرعت حدود 125000 rpm بچرخاند و بدین ترتیب انگل های مالاریا را جدا کند. برای مطالعه این انگل ها، یک کاربر می تواند اختراع مبتکرانه دیگری از Prakash's Foldscope ـ یک میکروسکوپ کاغذی با قابلیت تصویربرداری با قدرت بالا با هزینه تنها یک دلارـ را توسعه دهد.

حداقل 50000 Foldscope در صد و سی و پنج کشور توزیع شده است. یک فرد  در چین از یکی از آنها برای مطالعه آلاینده های هوا استفاده کرد؛ Foldscope های دیگر برای تشخیص داروهای تقلبی و بیماری های حیوانی و گیاهی تست شده اند. پراکاش می گوید: "ابزاری مانند اینها بیانگر ابزار خلاقیت هستند. گاهی اوقات ما فراموش می کنیم که دنیا چقدر شگفت انگیز است. اگر بتوانیم این شگفتی را برای مردم هدیه دهیم، می توانیم نگرش های آنها نسبت به مشکلات را تغییر دهیم. اگر مردم را نسبت به این شگفتی کنجکاو کنیم، من آن را یک موفقیت می نامم".

فنگ ژانگ: مرز جدید پزشکی

در سال 2013، زمانی که زیست شناس مولکولی از ام آی تی، فنگ ژانگ، تنها 32 ساله بود، اولین دانشمندی شد که با موفقیت سلول های انسان را با استفاده از CRISPR، تکنولوژی اصلاح کننده ژن که می تواند برای اصلاح جهش های سلولی مورد استفاده قرار گیرد، اصلاح کرد. این تکنولوژی اکنون منجر به پیشرفت هایی در درمان ایدز، سرطان و بیماری های عصبی ـ صرفنظر از پتانسیل آن در بازسازی سواحل مرجانی و تحت کنترل در آوردن نیوری زیستی جلبک ها ـ شده است. ژانگ می گوید:" این دوره شبیه یک دوره رنسانس است. ما می خواستیم این کار را برای یک مدت طولانی انجام دهیم و اکنون کم کم به مرحله ای می رسیم که می توانیم".

CRISPR از یک سیستم باکتریایی برای برش DNA به سادگی فر پخت استفاده می کند. برای درمان بیماری هایی مانند لوکمی و آلزایمر، دانشمندان جهش های ژنتیکی را با دقت نزدیک به جراحی هدف قرار می دهند. در عین حال، این تکنولوژی برای تحقیق در مورد اندازه بذر، تفکیک پذیری میکروسکوپ پیشرفته، اصلاح اندام های خوک و افزایش مقاومت ویروسی مورد استفاده قرار می گیرد. پدر دیگر تکنولوژی CRISPR، جورج چارچ هاروارد، در حال بررسی این موضوع است که آیا CRISPR می تواند گونه های منقرض مانند ماموت پشمالو را احیا کند ـ او در حال برش DNA آن مطابق با سلول های فیل آسیایی است.  ریک یانگ که آزمایشگاه MIT وی CRISPR را برای از بین بردن علت ژنتیکی اصلی این بیماری توسعه داده است، می گوید:" CRISPR به زودی به بخشی از یک خط در حال ظهور درمان های ژن سرطانی تبدیل خواهد شد. ما در حال انجام بهترین کار خود هستیم ـ ما در نزدیکی وقوع یک انقلاب هستیم".

هر چند این انقلاب ها می توانند فراتر روند. اخیرا، DARPA، یک سازمان تحقیقاتی نظامی، یک تکنو