ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
پارک علم و فناوری
طراح : سجاد نوری
طراحی مدرسه سبز
طراح : سجاد نوری
مجموعه ویلایی ایرا
طراح : استدیو معماری دیسک
رویان ویلا
طراح : استدیو معماری دیسک
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
پارک فناوری از معماران پرتغالی بر فراز شهری تاریخی
نمای جلو همان جبهه ی پشتی است؛ انحلال خانه های متداول
مورفوسس و طراحی هتل بلندمرتبه ای در والز؛ هم نشینی مینیمالیستی پیتر زومتور، تادائو آندو و تام مین
نجات توسط اوریگامی؛ پناهگاه های اضطراری تاشو
کامنـــــــــت پــــروژه ها
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
بعد گفتند بی دلار و ارتباط با ان دوستان معماری اسلامی بنده با اجازه شما از ایمیلتان برای ریجستر استفاده کردم ا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
نظر قبلی من توسط غیر رباتیک سانسور شد که نقد و بیهوده بودن معماری اسلامی از این دست بود سال شصت و نه سران معما ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
این کار عالیه چون مثل کارهای استاد عالی پوره اما ببینید این سایت رو دوستان رادیو هنر دکتر منشی زاده و زنگنه را ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
بفهمند بقول شما اقایی که در رادیو هنر بمن زنگ زدی در چه گندی بدنیا امدیم انهم گناوه گناوه معماری دارد ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
شهر سازی مزخرف دیبا و مقلدانش سازه خشک سه تا سنگ بیرون امده بی پایداری شد ابادان و تهران و اینهمه زلزله اقا ای ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    شرکت استودیو معماران مادو

  
امیر حسین اشعری
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    T.T--1
    دانشـــــــــــگاه : آزاد اسلامی واحد تهران مرکز
    سال طـــــراحی : 1386
    مـــــــــــــــــکان : شیراز،خیابان آزادی،روبروی پارک آزادی
    کـــــارفـــــــــرما : آقای یوسف کمالی سروستانی
    تـــــــــــاریخ ثبت : 1388/11/29
    مســــــــــــاحت : 38
    تعـــداد بازدیـــــد : 7616
    محــــدوده سنی : 30_31
    نــــوع کاربـــــری : تجاري
    مرحـــــــــله اجرا : اجرا شده
    همــــکاران طرح : سید علی عطاران
     ایده های طراحی : •استفاده از عناصر خط و سطح و... در جهت سیالیت بخشیدن به فضا و پدید آوردن فضاهای متنوع با عملکردهای متفاوت. ترکیبات خطوط،صفحات،احجام همگی، شخص را دعوت به حرکت در فضا کرده و فرصت تجربه کردن پرسپکتیوهای متفاوت از فضا به مشتریان می دهد.این ایده با متریال،رنگ،نورپردازی قوت بیشتری پیدا میکنند.طراحی هنگامی کامل میشود و هویت اصلی خود را پیدا می کند که اجناس مغازه با تنوع رنگ وبافت همچنین مشتریان در جایگاه تعریف شده خود قرار گیرند.

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
مهناز خشتي ( 1388/10/27 ) :

مشکی،سفید،قرمز،نرر .مثل همیشه رنگهای جالب و هیجان انگیز

مرسی از انتقال انرژی....

نازنين كازرونيان ( 1388/10/27 ) :

ویترین نمای جانبی ایده جالبیه برای این عملکرد، ایکاش امتداد این حرکت را در جاهای دیگر هم می دیدیم ،مثلا امتداد ان با حرکت در سقف تبدیل به میز پیشخوان می شد ،البته این صرفا یک نظر است و ایده طراح مقدم بر هر نظری!

آرش بصیرت "سردبیر اتووود" ( 1388/10/27 ) :

ـ نسخه انگلیسی کتاب "شاکله های معماری مدرن" کریستین نوربرگ ـ شولتز با تصویری از "کمپزیسین فضایی" (1920) تئو ون دُئِـــسبـِــرگ اغاز می شود، نگارنده بلافاصله با ترکیب هم زمانی و تعدد زاویه نگاه چند جنبه ایی بودن شی را تحت شمول یک انگاره ایی شدن کوبیستی صورت بندی می کند تا بتواند محملی بیافریند بر تبلور انتزاع و بی نقشی. بـرُنو ِزوی نیز در "چگونه به معماری بنگریم" ، زمان قدم های انسان؛ بعد چهارم را عامل درک اثر می خواند، اما پیش از این تبیین تاریخی تولید پرسپکتیوهای متفاوت را منوط به ازادی چرخش به دور شی، ترکیب برش های مختلف از شی، از زوایای مختلف و تشکیل انگاره یی کامل از شی در همان زمان می داند، او علاوه بر این شروط ارگان درونی هر شی را نیز مهم می خواند و به جعبه ایی اشاره می کند که به صورت سطوحی درامده است و دیوارهایش از یک دیگر باز شده اند، رد این بازشــــــــــــــــدگی را شولتز در تابلوی"قصری در ساعت چهار صبح" اثر البرتو جاکومتی پی می گیرد؛ قطعات چوبی باریک و معرف فضایی متمایز، فضایی واجد تعدادی صفحات افقی و عمودی که درون اسکلتی خطی قرار دارند و اشکالی نامنتـــظر هم چون ستون فقراتی معلق ـ به حرکت زیگزاگی پشت بدنه اصلی اثر دقت کنید. مواجه تی.تی با این فهم از پرسپکتیو غامض و ناقص است، فقدان توده هم بستهِ غیر سطحیِ اندامین به موازات تفوق سطوح و خطوط غیر ارگانیک بر قالب اثر حدوث شی مد نظر انگاره پیش امده را به حالت تعلیق دراورده است و به تبع ان تدوین پرسپکتیوهای متفاوت را مغشوش ساخته، قاب معلق برِ خیابان هم کمکی به حل و فصل این بحران معنایی نمی کند، صفحه بر صفحه چینیِ اثر نیز بیشتر به کار تعامل میان افقیت و عمودیت می اید تا بسط سیلان فضایی، که در این اثر فضا به سبب نبود شی ممتد منقسم بر خلاف وعده اثر بر سیاقی شِـــکـَــن شـــــِـکــَـــن جهت مند شده است، اگر چه همین بارزه به اثر کمک می کند تا ضمن تقویت مرزهای خود از مرزهای خود بگذرد و تحت گذری نابسنده به ان سوی خود رسوخ کند ـ رفلکشن نواره مارپیچ و قاب قرمز پر و خالی راه پله هم چون توده هایی اویزان در خلا ان سوی نمای شیشه ایی در اسلاید شماره سه ـ از این منظر اثر را می توان یک الگوی موقر کلاسیک اموزشی دانست و گزاره هایی که اثر را به شیطنتِ امیز بودن نابالغانه متهم می کنند غیرمنصفانه قلمداد کرد.

ـ تی.تی در مواجه با مقیاس نیز دچار خلط معنایی و نوعی دوالیته است فرصت تجربه کردن و سیالیت محتاج کشند افقی و عمودی حجم و پرداخت درونی پر اب و تاب تری است حال ان که فانتزی متصلب حاکم بر تکه دیواره های ناتمام و ایده غالب محاسباتی اثر به همراه صنعتی مابی انتزاعی ان و تهی بودگی اثر از متریال در کنار اکسپرسیون ناشی از غلبه خطوط طراحانه بر حجم و توده، همگی تداعی کننده فقدان توازن میان ایده طرح و مقیاس اعمال طرح می باشند. جدا از این بنا بی نهایت زمان مدار است و پردازش نور در ان بنایی شبانه را مجسم می سازد که شدیدا راحت با سنجه زمان عجین می شود و علی رغم ان که مُـــنـُـــمـِـــنتال نیست درخشندگی شبانه اش نسبت به پیرامون، ان را تبدیل به نشانه ای محدود برای هر ره گذر اشنا یا نااشنا با بافت پیرامونی خواهد ساخت.

ـ به جد بر این عقیده ام که پرداخت درونی برخی عناصر شاخص اثر در مواجه با عمل کردشان ، صرفا، در راستای فهم سترون طراح از زیبایی شناسی قابل تبیین است، استفاده از عناصر با معنا و متکی به حقیقتی هم چون خط زیگزاگِ نما برای قرار دادن البسه ان هم در هم تابی با تصلب خطوط راست گوشه، شدیدا، قابل دفاع خواهد بود اما گره گونگی و تاخوردگی به ذات البسه به هیچ وجه قابلیت ترکیب با این سطوح و خطوط راست معذب را نخواهد داشت.معلق بودن دو قاب غالب بر گستره محدود اثر در کنار اویزان بودن البسه ـ ان گونه که در اسلاید شماره چهار دیده می شود ـ رخت اویزیِ دقیق پرداخت شده بدنه اثر را تصویر می کند اما هرگز چینه ی حاکم بر البسه را حمل نخواهد کرد، مبتنی بر این ره یافت تعامل ایده، کارکرد، درک از کاربری اثر و شمول زیبایی شناسانه اش گره عمیقی را تصویر می کند که جدا از وجوه ،شدیدا، محقش شاید نتوان به سادگی گشودش، پوشِ قرمز پر و خالی چسبیده بر پلکان نیز حتی اگر در تعامل فرمال با نواره مارپیچ نما باشد ادامه ایست بعضا محق بر همین روند.

ـ اثر علی رغم ان که در وجه تجاری اش دقیقا متکی بر تمایز، تفکیک های و علقه های جنسی و جنسیتی حادث شده و ،احتمالا، مبتنی بر همین گزاره ها هم به حیات اقتصادی خود ادامه خواهد داد، نسبت به جنسیت خنثی عمل می کند، اگر شعبه جدید نـِـــیل بَرِت در محله مینامی ـ ائویامای توکیو ـ که توسط زاها حدید طراحی شده است ـ را مثالی موجه از تفکیک طبقات به طبقه متشکل از فرم های دینامیک نرینه برای مردان و کانتورلاین های سیال برای زنان بدانیم، ارزیابی طراحی تی.تی مبتنی بر متغیر جنسیت بی حاصل و فاقد نتیجه موجه خواهد بود.     

ـ زمانی که تراویس قهرمان "راننده تاکسیِ" مارتین اسکورسیزی در حال خرید سلاحی است برای پاک کردن شهر، بروکلین در قاب پنجره همچون هدفی اماده تداعی می شود، پنجره معلق و بی دیوارِ تی.تی دقیقا رو به روی همین انگاره ایستاده است، تی.تی هیچ کس را هدف نگرفته است و عاری از جهت گیری و منظوری در فضای شهر تنفس می کند، تی.تیِ امیرحسین اشعری علی رغم داغی سرخ بدنه داخلی اش به واسطه ان شفافیت شجاعانه بدنه بیرونی گامی ان سوی راز الودگی و معماواریِ اثار ترنسپرنتی مانند خانه شیشه ایی فیلیپ جنسن بر می دارد، همه ی ان هایی که وارد تی.تی می شوند، حتی وقتی در ان اتاق پروِ زیر راه پله محبوس اند، مطمئن هستند از همان ورودی بی تکلفی که داخل شده اند خارج خواهند شد، تی.تی بی محابا و تــــــــــــــعمدا امن، سرراست، واضح و پاسخ گوست.

ساره موسوي ( 1388/10/27 ) :

Nice job! Bonne chance

امیر حسین اشعری ( 1388/11/03 ) :

مرسی از همه دوستان که با نظرات با ارزشتان مرا یاری می کنید.

 

امیر حسین اشعری ( 1388/11/03 ) :

آرش جان مرسی از نوشته بسیار جذاب و هیجان انگیزی که برای من گذاشتی .

محمودرضا حبیبی ( 1388/11/18 ) :

 

زیبایی در عین سادگی!..

 
محسن جوانبخت ( 1388/11/26 ) : مثل همیشه عالی‌ ...
بهاری خوب ( 1388/11/29 ) : خوش به حالتون 411 نفر کارتون دیدن....اما کار من مثل خودم مظلوم و تو چشم نمیاد....هر وقت حوصلتون سر رفت کار منم نگاه کنین.....و اما کاراتون خیییییلی خوبه...


زهرا تابع بردبار ( 1388/12/03 ) : کار خیلی جالبیه رنگها آدمو جذب میکنه من کارو از نزدیک دیدم واقعآ خوشم اومد.

امیر حسین اشعری ( 1388/12/12 ) : مرسی از همگی دوستان
سعید درنجفی ( 1388/12/19 ) : حرکت صفحه در فضا و ایجاد فرم های L و U شکل رو دوست داشتم که در جایی کاربری داشت و در جای دیگر گرافیک ویترین بود . رنگ قرمز با انرژی زیادی که داره میتونه گزینه مناسبی برای ایجاد جذابیت برای مخاطب باشه . ایجاد فضا به جز حجم توسط عناصر خط ( در نمای روبرو و جانبی) و نقطه (در تابلو) استفاده هوشمندانه از عناصر فضا ساز معماری بوده . با تشکر
تيم اتووود ( 1388/12/07 ) : معمار گرامی
با توجه به برگزاری همایش تحلیل آثار معماری در اسفند ماه هرگونه انتقاد یا نظرات سازنده در زمینه نحوه برگزاری و انتخاب آثار را میتوانید در فورم نقد در لینک زیر بیان فرمایید.
http://www.etoood.com/Security/Forum/PostList.aspx?trfkey=81&frmfkey=19
حسین پورنگ ( 1389/01/24 ) : خانم صالحی اگه یکم در مورد معماری مطالعه داشتید هرگز از کپی برداری سخن نمی گفتید.که البته در همین جاهاست که سطح اطلاعات معلوم میشه.
بگزریم.که البته این کار اصلا کپی برداری نیست.به فرض که باشد.یکی از بزرگترین معمارای ایرانی کفتن که :

" تقلید خوب بهتر از ابتکار بد است "
شما هم تقلید کن ببینم میتونید تقلید هاتون رو با هم اسمبل کنید؟
دوم اینکه در مورد عدم وجود ترکیب مناسب در رنگها توضیح بفرمائید.
پريسا پناهي ( 1389/01/29 ) : ur design can influence & attract costumers ,
ur choice 4 choosing color is so correct.
یاسمن خداحامی ( 1389/02/03 ) : اقای مهندس اشعری من در مرتبه ای نیستم که بخوام نقدی در مورد کارتون داشته باشم، فقط به نظرم کارتون عالیه!


خانم صالحی شما هم خودتونو ناراحت نکنید. اگه به جای این همه انتقاد نا صحیح ،از کارا درس بگیرید، یه روزی شما هم به این درجه خواهید رسید.ان شاءالله!!!
امیر حسین اشعری ( 1389/02/09 ) : مرسی از همگی برای نظراتتان
مهناز جوکار ( 1389/03/01 ) : نمیدونم چرا بعضی ها اول نمیرن 4تا کتاب برگ بزنن که حداقل میخان ایراد بگیرن خودشون مضحکه نشن. خانم صالحی شما اگه بهتر بلدی بسم الله!

آقای اشعری مث همیشه کارتون بیست بیسته!
سمانه زارع ( 1389/03/22 ) : اقای اشعری کارتون عالی بود
خانوم صالحی این طرز انتقاد کردن نیست
ازاده مسلمی ( 1389/03/31 ) : سلام.با اینکه با نظر یاسمن جون موافقم اما در کل فقط خواستم بگم خیلی خوب بود رنگهای جذاب و هیجان اوری که به کار دادید خیلی دوست داشتنیه.با تشکر و خسته نباشید به استاد خوبم.
ازاده مسلمی ( 1389/03/31 ) : سلام خانم صالحی فقط خواستم بگم خوبه که حرمت هارو نگهدارید .فقط همین!!!!!!!!!!!!...
ملیحه كوكبي ( 1389/07/11 ) : مثل همیشه باید بگم عالیه استاد.دستتون درد نکنه و خسته نباشید
گروه معماری آرمان باقرپور ( A.B.A.GROUP ) ( 1389/07/24 ) : آقای اشعری کارتون عالیه.......مرسی
مهسا سینگری ( 1389/09/03 ) : بسیار زیبا..درود بر استاد بزرگوار
مهدي زارعي ( 1389/09/14 ) : سلام...انتخاب رنگ ها بسیار عالی ..به نظرم استفاده از نورهای هشتی کار را زیبا تر میکند..در کل حس زیبایی کار باعث جذب می شه
عاطفه تاکی ( 1390/06/13 ) : مثل بقیه کاراتون عالی بود.خیلی دوست دارم که مثل شما بتونم در آینده کار کنم.پاینده باشید.
مریم دوکوهکی ( 1390/06/21 ) : مرسی از کارای خوبی که برامون میزارید.عالیه
رضا خالقی راد ( 1390/07/30 ) : مهندس خیلی خیلی خوب بود
امیدوارم موفق باشید
اسما صمیمی ( 1390/08/30 ) : سلام.کارتون خوب بود. من دانشجوی کارشناسی ارشدم.دنبال نمونه های خارجی خوب با موضوع مجتمع تجاری بافضای داخلی آنها هستم.اگر به من کمک کنید ممنون هستم.نام سایت یا نام بنا
امیر علی ( 1390/12/23 ) : سلام
برام جالبه!استفاده از رنگهای جذاب و نشاط آور!!
مرسی که وقت گذاشتید...
مثل همیشه خوب بود
موفق باشید
امیر علی ( 1390/12/23 ) : Excellent comme toujours...
الهه زارع ( 1391/02/31 ) : سلام. کارتون مثل همیشه عالیه. استفاده از خط، صفحه و رنگ های متنوع که توی کار هست، کارتون رو قوی کرده. مرسی
حسین محبی ( 1391/05/16 ) : کارتون قشنگ بود اینکه از زیر تابلو کار رو ادامه دادین به داخل خیلی باحال شده
شرکت سازه گستر ( 1392/12/05 ) : سلام
فراخوان عمومی یکی از شرکت های بزرگ ساختمانی که 30 سال سابقه کار داره در شمال کشور برای طراحی ویلا ست که از همه معماران دعوت کرده که شرکت کنند جایزه های 40 میلیون تومانی هم گذاشته و امتیازاتی داره که واقعا عالیه که البته برای مدیر عامل شرکت به چشم نمیاد رفتنش ضرر نداره تازه غیر حضوری هم می تونید شرکت کنید این شرکت یه شرکت شهرک ساز در شهرهای شمالیه و ایندفه به خاطر رقابت با رقباش هر کاری میکنه چون مجموعه طراحی خودشون نتونستن خواسته های سرمایه گزارارو برای اجرایی کردنش براورده کنن این کارو کرده حتما ببین و شرکت کن ضرر نداره.http://www.sazehgostarshomal.com/ برین تو این سایت قسمت اسلاید سایت رو قابل توجه عمران و معماری کلیک کنید
برای بازدید از طرح های قبلیشون قسمت پیشفروش الهیه 2 را ببینید اون طرح ها در پارسال مقام آورد
حامی اتووود
 رسانه ی تخصصی معماری و شهرسازی میم زون
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group