ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
زخم های پنهان
طراح : حمیدرضا معماریان
طراحی منظر تاریخی - فرهنگی قلعه گردفرامرز
طراح : مسعود دهقانپور هنزایی
زیستا پل
طراح : جواد دانشور حقیقی
مسجد و حسینیه
طراح : میلاد سلطانی
حامی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
بیست بنا... ـ نشید نبیان ـ گنبدی بر فراز منهتن از باک مینیستر فولر
تندیس های آنتونی گورملی در گفتمان بدن و فضا
سائول باس به روایت آلیس راستورن - قسمت اول
معمارْستاره ها به روايت اتووود ـ پیتر آیزنمن
کامنـــــــــت پــــروژه ها
یسنا رسولخانی در مورد پروژه خانه مد و لباس نوشته است:
با سلام و خسته نباشید واسه طرح زیباتون،
عنوان پایان نامه من هم خانه مد هست اگه میشه مقالتون و ضوابت و از ...
یسنا رسولخانی در مورد پروژه خانه مد تبریز نوشته است:
سلام روزتون بخیر طرحتون و ایده طراحیتون جالب بود اگه میشه مقالتونو برام بفرستید تا مطالعه کنم و کمکی در پایان ...
مهسا خوش رضا در مورد پروژه مرکز نمایش های آئینی نوشته است:
سلام خانم تقوی. پروژه تون واقعا عالیه. من این ترم میخوام همین موضوع رو طراحی کنم. ممنون میشم اگه بتونید ریز فض ...
کیانوش دهکردی در مورد پروژه اسکیس و راندو نوشته است:
?salam cheor mitonam ba shoma tamas begiram @
سلام
وقت بخیر
[email protected]
0912361 ...
حمیده محمدرضاپور در مورد پروژه مهد کودک جوانه ها شیراز نوشته است:
سلام جناب شاکری
یکی از نمونه های موردی متن برای پایان نامه مهد جوانه هاست
در صورت امکان می خواستم لط ...
فرزانه علوی مقدم در مورد پروژه خانه مد تبریز نوشته است:
سلام خانم محمدی،کارتون واقعا عالی بود، میشه ریزفضا و پلانتون رو واسم بفرستید؟ [email protected] ...
Asal Dia در مورد پروژه خانه ی مد نوشته است:
سلام کارتون بسیار عالی و ارزشمنده میشه لطفا برای پایاننامه ی من هم با موضوع طراحی خانه مد و لباس کمکم کنید. ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    سونیا مقتدر

  
امیر عباس کاشف
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    رستوران هفت خوان
    دانشـــــــــــگاه : غیر مرتبط
    سال طـــــراحی : 1387
    مـــــــــــــــــکان : شیراز
    کـــــارفـــــــــرما : به سفارش مهندس مهرداد ایروانیان
    تـــــــــــاریخ ثبت : 1391/04/27
    مســــــــــــاحت : 2000
    تعـــداد بازدیـــــد : 8774
    محــــدوده سنی : 32_33
    نــــوع کاربـــــری : تجاري
    مرحـــــــــله اجرا : اجرا شده
    همــــکاران طرح : عکاس:سعید شریفی.مصطفی خادم صادق
     ایده های طراحی : اين بنا يكي از 13پرونده مشترك به همراه جناب مهندس مهرداد ايروانيان بود . استفاده از اشياء بازيافتي در فرايند ساخت اجزاي بنا نقش اساسي ايفا مي كند . روند طراحي و چيدمان اشيا جهت ساخت نقش برجسته ها و درها و سازه ها جملگي بدون طرح قبلي و بداهه سازي شده است . براي درهاي ورودي تصاوير شماره (2 و 4) از قطعات كاپوت و گلگير كاميون بنز قديمي استفاده شده . همچنين از شاسي بعضي اتومبيل هاي ديگر و آرايه هايي شامل ابزار كهنه ، ترازوهاي قديمي (قپون) و ضايعات آهن و شاخه هاي درخت بر روي آن نصب گرديده . در برنزي (تصوير شماره 6) با شاسي آهني ساخته شده كه ابتدا بر روي آن ورق هايي به ضخامت 8/0 ميلي متر نصب و آرايه هايي كه شامل دستگيره هاي برنزي پنجره هاي قديمي – لولاهاي برنزي (قديمي ) و برنزآلات متفرقه مي باشد. در فضاهاي داخلي و بيروني براي نگهداري شيشه ها و پرهيز از قاب بندي از نوعي اسپايدر استفاده شده است كه در واقع قطعه اي به نام « سگ دست» مربوط به خودروي پيكان كه با تغييرات اندك با كاربري اسپايدر قابل استفاده مي باشد . (تصوير شماره 12) . اين قابليت موجب استفاده چندباره ما از اين قطعه است كه در اوراقي ها و مكانيكي ها(حتي نوع آن با قيمت نازل) در دسترس است و در پروژه هاي مشترك ديگر با جناب ايروانيان مثل ساختمان امير ، خانه زرتشتيان 2 و كارخانه نساجي بكار آمد . در آخر با تشكر از مساعدت هاي جناب ايروانيان و دستيارم آقاي حجت آروين و كليه كارگران و استاد كاران و كارفرماي محترم آقاي حسن پور .

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
مسعود ولی نژاد ( 1391/04/27 ) : جای تحسین داره
بابک پیوسته ( 1391/04/27 ) : یعنی از نظر دیتیلی تو ایران بی نظیری!
سارا آقاسی زاده ( 1391/04/27 ) : این پروژه رو از نزدیک دیدم ... البته موقعی که هنوز ناتمام بود ... نمای بسیار جذابی داره .... نگاه خلاقانه ای داشتین .... تبریک میگم
احسان سليمي ( 1391/04/30 ) : بسیار بسیار زیبا امیر عباس کاشف عزیز امیدوارم فرصتی پیش بیاد بتونم برای چند تا از پروژه هام از وجود حضرت عالی استفاده کنم .. تصویر ذهنی و خلاقیت بسیار بسیار زیادی دارید تبریک
علی عطریان ( 1391/05/02 ) : متاسفانه چیزی که گویای یک رستوران باشه با فضای گرم و دلنشین دیده نمیشه و فقط در و آهن و قفل ... . البته به شما به عنوان کسی که ایده ای نو دارید احترام می گذارم اما به نظر من این نوع کار ها در موزه نساجی شاید جواب دهد اما در رستوران غیر از تکرار چیز دیگه ای نداره و میتونید برای تکراری نشدن ایده خودتونو گسترش بدید اما نه به این گونه .
hamid mohammadi ( 1391/05/06 ) : به نظر من این پروژه هیچ شباهتی به رستوران ندارد و هیچ جذابیتی ایجاد نمیکنه که محرک و اشتیاق برای ورود به این رستوران باشه نمای بسیار بیروح و کسل کننده با یک سری عناصر الحاقی که بیدلیل به ساختمان چسبیده شده تا بتونه یکم ساختمان را متفاوت نشون بده و سوال اینجا مطرح هست که استفاده از ضایعات بصورت اغراق امیز در هر پروژه ای و برای هر فضایی قابل تحمل و قابل قبول هست
حمید رضا نارنجی ( 1391/05/08 ) : من در مورد پروژه تار وپود هم نطرم همین بود.کاری با طاهری متفاوت با کارهایی که هر روز میبینیم ولی الزاما هر کار متفاوتی رلیل بر خوب بودن نیست.کاش در هر کاری که قراره انجام بدیم قدری بیشتر به مخاطبین اون کار هم فکر کنیم.تفاوت مجسمه سازی با معماری دقیقا همینه.معماری برای انسان انجام میشه.ولی ایا در این کار کوچک ترین توجهی به انسان به عنوان مخاطب کار شده؟ایا به روحیات انسانی توجه شده و ارتباطی که قراره انسان با کار برقرار کنه؟ چسبوندن یه سری ابزار صنعتی بدون هیچ دلیلی به کاری که قرار رستوران باشه هیچ سنخیتی با هم نداره.و مساله دیگه اینه که چرا فقط به درها پرداخته شده و تقزیبا بقیه بخش ها زیاد مورد توجه قرار نگرفتن
امیر عباس کاشف ( 1391/05/09 ) : جنا ب نارنجی سلام .عمده وطایف بنده در این ساختمان ساخت همان موضوعاتی است که در تصاویر مربوطه امده و مابقی مربوط به مهندس ایروانیان است در شرح وظایف بنده طراحی وساخت این المانها قرار داشت .هرجند با بخشی از انتقادتان موافقم اما کنجکاوم که بدانم اگر جنابعالی بجای من بودید چگونه درهایی برای ان مکان طراحی و اجرا میکردیدکه هم از باب مفهوم وهم فرم در تضاد با کلیت کار نباشد.
حمید رضا نارنجی ( 1391/05/09 ) :
خسته نباشید جناب کاشف عزیز.اها حالا متوجه شدم قضیه چیه.چون واقعا برام سوال شد که چرا فقط به درها پرداختید.راستش دادن نظر بدون اینکه من کار رو دیده باشم و در اون فضا قرار گرفته باشم کاری به دور از انجام وظیفه حرفه ای هستش.واقعا نمیتونم نظری بدم .چون کار معماری یه کار هنری هستش و مفهوم زیبایی هم نسبی هستش و ممکنه سلیقه من با شما تفاوت قابل نوجهی داشته باشه و نمیشه مثل علم پزشکی یک راهکار براش پیشنهاد داد..راستش بعد از نظر قبلیم کارای دستی که انجام داده بودید رو هم دیدم و به نظرم کاراتون بسیار زیبا بود.انجام کارهای صنعتی یه جورایی تو خون شماست و فکر میکنم اون کارها قوی تر ازین کار شده.(قصد اهانت ندارم و فقط نظرمو گفتم).به طور کلی میتونید خودتون منصفانه قضاوت کنید که ایا یک رستوران جای این همه ابزار سرد و بیروح هست یا نه.موفق باشید
محمد علی صفویان ( 1391/06/24 ) : ترکیب قطعات و هماهنگی ان از نظر کاربرد ان بسیار متفکرانه ونیز نشان از توانایی بالا در نحوه اجرا نیز میباشد
بنیان ذوالقدری ( 1391/09/18 ) : واقعا بی نظیر، راستش من تا قبل از این احساس راحتی در ساختمان های طراحی شده توسط تیم طراحی جناب ایراوانیان نداشتم، ولی این پروژه واقعا میشه ازش حس پختگی رو درک کرد، هر کدام از رستوران ها دکور کاملا متفاوت و خاص خودشو داره، و با کارهای بسیار ظریف جناب کاشف در کنار حس راحتی و تفاوت شما کاملا حس میکنید که در یک مجموعه هستید
واقعا خسته نباشید
محسن نطنج ( 1391/11/13 ) : on est tres melancholic et malang et golabi امیر جان سلام اصلا به حرفاشون گوش نده عالیییی بعدا معنی جمله فرانسوی رو خدمتتون عرض میکنم.
حسین ابراهیم زاده ( 1392/03/30 ) : J'accepte mais peut-être pas tous
شهلا روستا ( 1392/05/17 ) : ببخشید من یک سوال دارم شما پسر مهندس کاشف هستید؟آخه ایشون هم داخل کارهای اجرایی بی نظیر هستن...
عاطفه تاکی ( 1393/02/15 ) : واقعا زیبایی در جزئیات است...خسته نباشید عالی بود ...
فاطمه خضری ( 1393/03/23 ) : سلام، واقعا خسته نباشید ذهن و خلاقیت شما در دادن جزئیات ب عناصری ک خیلی عادی و تعریف شده ان عالیه...

دیانا رستمی ( 1393/11/23 ) : سلام خسته نباشین...به نظر من بهترین قاضی گذر زمانه.با اینکه هم شما و هم استاد ایروانیان استاد بنده هستین و من ابدا قصد جسارت ندارم اما من گمان می کنم کارهایی ماندگار خواهند بود که همیشه حرفی برای گفتن داشته باشند.بناهایی که با روح انسان ارتباط برقرار کنند.اما رستوران هفت خوان از نظر تعریف و کاربری و جایگذاری وروابط و دسترسی به هر بخش از آن- بسیار ضعیف کار شده.گرچه دیتیل های اجرایی شما آن را جذاب کرده اما من معتقدم که این جذابیت گذرا خواهد بود...و متاسفانه به دلیل فقدان معماری خلاقانه در ایران از این قبیل کارها استقبال می شود..گرچه همین هم برای خود سبکی بی بدیل محسوب می شه..
محسن شنبدی ( 1394/04/24 ) : با سلام وعرض ادب.
کار دیتایلی و بازیافتی بسیار زیبایست وحرکتی بسیار بسیار منطقانه وبکار وطبیعت گرا ( از نظر بازیافت) وهمچنین خلاقانه واینکه میتوانیم یاد یگیریم هیچ چیز دورریختنی نیست ولی...
۱-اگر این ساختمان تابلویی بعنوان رستوران نداشت هیچ کس نمیفهمید اینجا رستوران هست(گرافیگ نما؟)
۲- کاش تمامی همه این دیتایلها بجای اویزون بودن به نما جزیی از خود استراکچر وخود ساختمان بود و تا عمق فضا پیش میرفت( مشکل اصلی معماری حال ایران معاصر) مکعبی میسازیم و روی ان تزیین میکنیم
ولی عملکرد هفت خوان و سناریو ان را بیان کرده ممنون از طرحتون
حامی اتووود
کانال تلگرامی اتووود
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group