معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما




شما می توانید
پروژه خود را ثبت کنید
مقاله خود را ثبت کنید
کلاس خود را ثبت کنید
در مباحث فروم اتووود شرکت کنید

پیـــــام هــای رسیــــده
تيم اتووود 1388/12/07
معمار گرامی
با توجه به برگزاری همایش تحلیل آثار معماری در اسفند ماه هرگونه انتقاد یا نظرات سازنده در زمینه نحوه برگزاری و انتخاب آثار را میتوانید در فورم نقد در لینک زیر بیان فرمایید.
http://www.etoood.com/Security/Forum/PostList.aspx?trfkey=81&frmfkey=19
تيم اتووود 1388/11/28
به وب سايت معماران معاصر ايران خوش آمديد
ادامه
ارسـال پیــام به  شهرام امید
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :
رمز عبـور :
 
پیام های رسیده برای پروژه ها
شهرام امید 1393/06/23  
پروژه ساختمان خورشید   :    
سپاس از اینکه نظر دادید.
محمد رضا صمدپور 1393/06/23  
پروژه ساختمان خورشید   :    
کولاژ بدون فکر....
شهرام امید 1393/06/16  
پروژه ساختمان خورشید   :    
میثم جان درود.سپاس برای نگاه ارجمندت.در پاسخت چند پاره ای را یادآورم می شوم.
1.به کارگیری واژه ی بیگانه "باکس پله" از سوی من نادرست است.(چون واژه ی ایرانی همسنگ دارد.)
2. .از بن مایه ی" خانه ی من قلعه ی من است" در کتاب "سیری در مبانی نظری معماری دکتر معماریان" کمک گرفتم.افزون بر آنکه به شوند اینکه کارفرما از بزرگان بختیاری است،خواستار این تهرنگ برای نمای خانه اش بود. میدانیم که گوناگونی جانپناه ها چه بر اساس کارکرد و چه بر اساس گونه بندی های دیگر،برای در دید دست گرفتن تنگناهای آب و هوایی(اقلیمی) یا پوشیدگی باشندگان و همچنین پناهی برای آنان بوده است.از دید کالبدی نیز رخبام ها یا سربرجی ها یا آسه بندی ها و کله گنجشکی ها و یا پرچین و پرسین و یا لانه کبوتری ها و... دارای کالبد و ضرباهنگ های گوناگونی بوده که در خانه ها ،یا دژها و ساختمان ها دیوانی بکار می رفته است.شوندی نیست که از نمونه ی کنگره ای (کیانی یا چغایی) در جانپناه خانه ها استفاده نشود.شاید بگویی این نمونه جای دیده بان و تیر دان و کمانکش است.درست.ولی مگر نه اینکه رازیگری نمایندگی فرهنگ مردم یک زیست بوم است؟ و چه گناهی است اگر یک ایرانی بخواهد خانه اش به چم دژ برداشت و دیده گردد؟
3.باز هم واژه ی بیگانه و باز هم نادرستی استفاده از آنها ازمن، به شوند بودن واژه های ایرانی همسنگ.ولی سایه افکنی بر بازشوهای این بنا که خورند چرخش سوی نمای ساختمان به شمال خاوری (30"NE) است و همچنین آب و هوای بسیار سخت و گرم خوزستان ، شوند بکارگیری چفد کندبا اندکی خواب به بیرون برای پوشش دهانه است(کمی بر رعنایی خیز و دهانه چشم پوشی شده).نیز در خوزستان کمینه روزی 9(ساعت) با تابش آفتاب سوزان و گرمای 55(درجه) روبروییم که به شوند سوی ساختمان -که برشمردیم- و چشم انداز باشندگان،به جای بهره گیری از کرکره ها و تیغک ها ویا پنجره های باریک و ایستاده ی همراستا ،از این نمونه بکار گیری شد. گرما و تابش ناخواسته از شمال خاوری و بازخورد تابش داغ و خیره کننده باختری (از گوشه ها ) بر پوشیدگی بازشو با چفد خوابیده و افتاده نیز افزود.
4.در برگرفته شدن واژه ی ایمانی خدا با واژهی دیگر ایمانی یعنی ایران چه ناراستی دارد؟از واژه ی "بار معنوی " بهره گرفتید.از دید کدام ایمان در برگرفته شدن و یا در هم تنیده شدن نام خداوند و میهن ایراد دارد ؟ واینکه پیامبر فرموده اند:حب الوطن من الایمان، به چم دوست داشتن میهن نشانه ی دین باوری است. دیدگاه شما را از این ناراست دیدن "همنشینی خدا و ایران" نگرفتم!
در پایان من نمیدانم چگونه از دید شما من نا آگاهان را "تشویق به کار بد"کرده ام؟!!!!!!!!!!! و با شما هم دیدگاهم که رازیگری ایرانی تنها کالبد و نگاره و پوسته نیست.
ادامه


پیــام های ارســـال شـــده
آرش بصیرت "سردبیر اتووود" 1388/11/28
واقعا از اینکه یه همچین جایی رو واسه معماری مهجور ایران بزرگ راه انداختین ممنون. خدا کارتون رو راه بندازه!!! دست مریزاد.
علیرضا امتیاز "مدیر اتووود" 1388/11/28
واقعا از اینکه یه همچین جایی رو واسه معماری مهجور ایران بزرگ راه انداختین ممنون. خدا کارتون رو راه بندازه!!! دست مریزاد.
عبدالوهاب زنگنه 1388/11/28
واقعا از اینکه یه همچین جایی رو واسه معماری مهجور ایران بزرگ راه انداختین ممنون. خدا کارتون رو راه بندازه!!! دست مریزاد.
ادامه   
پیام های ارسال شده پروژه ها
شهرام امید 1393/06/23  
پروژه ساختمان خورشید   :    
سپاس از اینکه نظر دادید.
شهرام امید 1393/06/16  
پروژه ساختمان خورشید   :    
میثم جان درود.سپاس برای نگاه ارجمندت.در پاسخت چند پاره ای را یادآورم می شوم.
1.به کارگیری واژه ی بیگانه "باکس پله" از سوی من نادرست است.(چون واژه ی ایرانی همسنگ دارد.)
2. .از بن مایه ی" خانه ی من قلعه ی من است" در کتاب "سیری در مبانی نظری معماری دکتر معماریان" کمک گرفتم.افزون بر آنکه به شوند اینکه کارفرما از بزرگان بختیاری است،خواستار این تهرنگ برای نمای خانه اش بود. میدانیم که گوناگونی جانپناه ها چه بر اساس کارکرد و چه بر اساس گونه بندی های دیگر،برای در دید دست گرفتن تنگناهای آب و هوایی(اقلیمی) یا پوشیدگی باشندگان و همچنین پناهی برای آنان بوده است.از دید کالبدی نیز رخبام ها یا سربرجی ها یا آسه بندی ها و کله گنجشکی ها و یا پرچین و پرسین و یا لانه کبوتری ها و... دارای کالبد و ضرباهنگ های گوناگونی بوده که در خانه ها ،یا دژها و ساختمان ها دیوانی بکار می رفته است.شوندی نیست که از نمونه ی کنگره ای (کیانی یا چغایی) در جانپناه خانه ها استفاده نشود.شاید بگویی این نمونه جای دیده بان و تیر دان و کمانکش است.درست.ولی مگر نه اینکه رازیگری نمایندگی فرهنگ مردم یک زیست بوم است؟ و چه گناهی است اگر یک ایرانی بخواهد خانه اش به چم دژ برداشت و دیده گردد؟
3.باز هم واژه ی بیگانه و باز هم نادرستی استفاده از آنها ازمن، به شوند بودن واژه های ایرانی همسنگ.ولی سایه افکنی بر بازشوهای این بنا که خورند چرخش سوی نمای ساختمان به شمال خاوری (30"NE) است و همچنین آب و هوای بسیار سخت و گرم خوزستان ، شوند بکارگیری چفد کندبا اندکی خواب به بیرون برای پوشش دهانه است(کمی بر رعنایی خیز و دهانه چشم پوشی شده).نیز در خوزستان کمینه روزی 9(ساعت) با تابش آفتاب سوزان و گرمای 55(درجه) روبروییم که به شوند سوی ساختمان -که برشمردیم- و چشم انداز باشندگان،به جای بهره گیری از کرکره ها و تیغک ها ویا پنجره های باریک و ایستاده ی همراستا ،از این نمونه بکار گیری شد. گرما و تابش ناخواسته از شمال خاوری و بازخورد تابش داغ و خیره کننده باختری (از گوشه ها ) بر پوشیدگی بازشو با چفد خوابیده و افتاده نیز افزود.
4.در برگرفته شدن واژه ی ایمانی خدا با واژهی دیگر ایمانی یعنی ایران چه ناراستی دارد؟از واژه ی "بار معنوی " بهره گرفتید.از دید کدام ایمان در برگرفته شدن و یا در هم تنیده شدن نام خداوند و میهن ایراد دارد ؟ واینکه پیامبر فرموده اند:حب الوطن من الایمان، به چم دوست داشتن میهن نشانه ی دین باوری است. دیدگاه شما را از این ناراست دیدن "همنشینی خدا و ایران" نگرفتم!
در پایان من نمیدانم چگونه از دید شما من نا آگاهان را "تشویق به کار بد"کرده ام؟!!!!!!!!!!! و با شما هم دیدگاهم که رازیگری ایرانی تنها کالبد و نگاره و پوسته نیست.
سونیا مقتدر 1389/10/26  
پروژه مجتمع آموزشی   :    
سلام خانوم سونیا.کار مجتمع آموزشی تون که از سازماندهی سنترالایز استفاده کردین خوبه.ولی اینکه میشد کلی تو این رویکردتون جلوتر برین و نرفتین جای سئوال داره!!
ادامه
   شهرام   امید    معمار حرفه اي     shahram   omid   -    Professional
تحصیــــــلات :   1389   کارشناسی ارشد   1389  Karshenasi Arshad Major :
دانشگــــــاه : آزاد اسلامی واحد شوشترآزاد اسلامی شوشتر .shushtar iauc University :
شــرکـــــــت : مدیر سازمان زیباسازی m. of beautification org. Office :
وب سایــــت : WebSite :
دربــــــــــاره  : مدیر سازمان زیباسازی مدیر موزه باستان شناسی مدرس دانشگاه معماری مدیر دفتر معماری امید

  پـــــروژه های حرفـــــــه ای   

پارک کوهستانی آسماری    پارک کوهستانی آسماری
مکان : خوزستان=گلگیر  - مساحت : 30000   متر مربع
نام مالک : شهردار گلگیر
 

ساختمان خورشید    ساختمان خورشید
مکان : خوزستان  - مساحت : 450   متر مربع
نام مالک : خانواده سرقلی
 





درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group