ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
مسجد و حسینیه
طراح : میلاد سلطانی
مجتمع مسکونی
طراح : پیمان گسیلی
روستا قوهه
طراح : سید احمد دهقان نیری
ویلای فلاحتی
طراح : عماد حشمتیان
حامی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
تراشه های کانسپچوال ـ رم کولهاوس و اُ ام اِی؛ پردازشگران معماری افقی
بازخوانی انتقادی پدیدارشناسی؛ به سوی پدیدار شناسی ها
داریوش آشوری، زبان بسته و چالشی به نام جهان مدرن
حمام آب گرم والز از پیتر زُمتُور؛ یک تحلیل چندلایه
کامنـــــــــت پــــروژه ها
یسنا رسولخانی در مورد پروژه خانه مد و لباس نوشته است:
با سلام و خسته نباشید واسه طرح زیباتون،
عنوان پایان نامه من هم خانه مد هست اگه میشه مقالتون و ضوابت و از ...
یسنا رسولخانی در مورد پروژه خانه مد تبریز نوشته است:
سلام روزتون بخیر طرحتون و ایده طراحیتون جالب بود اگه میشه مقالتونو برام بفرستید تا مطالعه کنم و کمکی در پایان ...
مهسا خوش رضا در مورد پروژه مرکز نمایش های آئینی نوشته است:
سلام خانم تقوی. پروژه تون واقعا عالیه. من این ترم میخوام همین موضوع رو طراحی کنم. ممنون میشم اگه بتونید ریز فض ...
کیانوش دهکردی در مورد پروژه اسکیس و راندو نوشته است:
?salam cheor mitonam ba shoma tamas begiram @
سلام
وقت بخیر
[email protected]
0912361 ...
حمیده محمدرضاپور در مورد پروژه مهد کودک جوانه ها شیراز نوشته است:
سلام جناب شاکری
یکی از نمونه های موردی متن برای پایان نامه مهد جوانه هاست
در صورت امکان می خواستم لط ...
فرزانه علوی مقدم در مورد پروژه خانه مد تبریز نوشته است:
سلام خانم محمدی،کارتون واقعا عالی بود، میشه ریزفضا و پلانتون رو واسم بفرستید؟ [email protected] ...
Asal Dia در مورد پروژه خانه ی مد نوشته است:
سلام کارتون بسیار عالی و ارزشمنده میشه لطفا برای پایاننامه ی من هم با موضوع طراحی خانه مد و لباس کمکم کنید. ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    سونیا مقتدر

  
محمد مرادی بیجارپسی
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    موزه هنر صلح و دوستی کره
    عنـــــــوان درس : پایان نامه
    نـــــام استــــــاد : -
    دانشــــــــــــگاه : -
    تاریـــــخ ثبــــــت : 1389/09/17
    تعــــــــداد بازدید : 4656
    محــــدوده سنی : 22_23
    نــــوع کاربـــــری : فرهنگی
    همـــــکاران طرح : -
    ایده های طراحی : موزه هنر صلح و دوستی کره (تعریف عمومی) براستی هنر چیست؟ آیا روحی تسخیر شده در پیکره انسانی است که فرصت تجلی یافته یا نیرویی است معنوی که توانسته زمینه‌های فرهنگی یک جامعه را شکل بخشیده و حرکات و جهت‌گیری‌های یک جامعه آرمانی با انسان‌های تعریف کننده‌اش را در مسیر بیان‌گرائی مفهومی خود قرار داده و دیدگاه‌های زندگی بشری را تغییر دهد. هنر در هر عصری یکی از عوامل فرهنگ‌ساز آن دوره بوده، بطوری‌که به یک شاخص در یک جامعه مبدل گشته و در تمام تفکرات نقش به سزائی را داشته و رویدادهای تاریخی بسیاری را تحت تأثیر خود قرار داده و حتی بطور کل آن را متغیر کرده است. حال باز هم سؤال مطرح می‌شود و آن‌هم اینکه وقتی روابط دوستی انسانهایی که از یک ریشه و جنس هستند متزلزل شده و در پاره‌ای از اوقات برخلاف و بر ضد هم شکل می‌گیرد، چگونه می‌توان آن را از بین برد و به حالت آرمانی خود بازگرداند. جواب کاملاً روشن و شفاف است، این قدرت معجزه‌آسای هنر است که می‌تواند تمام مسائل را تحت تأثیر خود قرار داده و مفاهیم را عوض کند، روابط بین انسان‌ها را ترمیم کرده و دوباره دوستی و صلح رادرگستره ی زیستی بشر به نوعی بازیابی از مفاهیم خود برساند. موزه هنرهای کره نیز در همین جهت و راستا شکل گرفت، برای از بین بردن دوگانگی‌ها و جایی که دیگر نتوان روابط دوستی دو ملل را به چالش و مخاطره کشاند.جایی که یک مرکز و یک پایگاه اندیشه‌ساز برای هر دو کره که در فضائی سرشار از تعامل و دوستی به هنرهای خود و حتی هنر مشترک خود می‌اندیشد، تا جایی که هنرمندان روی جوامع خود تأثیر بگذراند و در نهایت موزه هنر را به یک مرکز ثقل و به یک مکان مرجع که نقش تعیین کننده‌ای در روابط دو کشور دارند تبدیل کرده و بازده مفهومی وسیعی را بوجود آورد. همانطور که در جریان‌های تاریخی قبل نیز اینگونه بود، منشأو پایه‌ی تمام صلح‌ها و روادید تاریخی، همواره از هنر شروع می شد. مطمئناً موزه هنر صلح و دوستی کره نیز بدین شکل خواهد بود و مبانی و مفاهیم خود را گسترده و جایگاه خود را در تعاملات دو کشور پیدا خواهد کرد. (THEORIES AND CONCEPTS) پاسخ سؤال موزه صلح و دوستی کره نیز باید به گونه‌ای روشن معین می‌شد باید طراحی را از کجا شروع کرد؟ چه تفکراتی را باید به جسم و روح موزه وارد نمود؟ باز هم همه چیز از نماد پردازی و پرداختن به مفاهیمی که از طریق فضا و زمان پیچ و تاب خورده و می‌تواند پالایشی برای کالبد نهائی و شکل مفهومی پروژه‌ای برای یک موزه باشد شروع شد. زیرا که جداسازی موزه از مفاهیم و درون مایه ها امری ناقص می‌نماید و در عصر تحقیق و تفکر معنا و مفهومی نخواهدداشت. پس باید برای جواب دنبال علت موزه گشت و آن را در یک سیستم، که حاصل زیبایی شناختی ایدئولوگ و معناگرایی و تفکر یک معمار در هم ادغام کرده و پردازش نهائی را برای موزه متصور شد. در این پروژه نیز من از دیاگرام‌های توپولوژی سایت عبور کردم و به همان توپولوژی موقعیت که آن را بسیار کاراتر در همگون‌سازی فضا یک شهر و کالبد عناصر متجلیّ در فضاهای شهری می‌دانم دست یافتم. هنر با تفکراتش ساخته می‌شود و تفکرات پایه و اساس دارند و بطور کل به یک منبع و مرجع و مرکز تولید اندیشه باز می‌گردند، پس از همین جا بود که پارامترهای طراحی‌ام را در راستای اهدافم مورد بررسی و تحقیق قرار دادم. آغاز کار طراحی با نمادگرایی از دو مفهوم تفکرساز کره شروع شد. 1- (MANSU HILL) مانسوهیل: بله خودش بود، رهبر نهضت کمونیست در کره شمالی کسی که او را نمادی از تفکرات کره شمالی می‌دانند. کسی که مبنای فکری و ریشه و ژرفا و نوع نگرش به بستر فرهنگ‌سازی کره شمالی را تعریف کرده است. HILL در کره شمالی آن‌قدر عزیز است که هر ساله مراسم یادبود برای این رهبر تفکراتی کره شمالی برگزار می‌شود پس نقطه شروع توپولوژی موقعیت‌گرائی من مجسمه یادبود مانسوهیل بود. 2- کره جنوبی مانند کره شمالی دارای یک مرجع تفکراتی خاص نیست و گروه‌ها و احزاب با هر نوع تفکری در آن فعالیت دارند، پس باید به دنبال ریشه این تفکرات و تحولات که در بستر فرهنگی جامعه کره جریان داشت می‌گشتم و آن دانشگاه سئول بود. مرکزی که آن را نماد علم و تفکر و اندیشه‌سازی کره جنوبی می‌دانند و تمام چهره‌های سیاسی و متفکر کره اکثراً از همین دانشگاه به بدنه و کالبد جامعه کره جنوبی تزریق شده‌اند، به این ترتیب مکان دوم توپولوژی موقعیتی طراحی خودم را پیدا کردم. مرحله دوم طراحی نیز سؤالی برایم پیش آمد و آن اینکه چگونه می‌توان این مفاهیم را در یک بازه منسجم گنجاند و به یک طرح با سیرکولاسیونی پویا که بتواند فضاهای نامحدود را در پیش چشم مخاطب خودایجاد کند، دست یافت. باید به نوعی از دیاگرام‌های هندسه FOLD فولد می‌رسیدیم که معنا و مفهوم و منطق‌ها و به نوعی فضای معماری را در درون خود پیچانده، حرف خود را بزند و مفهوم خود را گسترش دهد. پس دیگر نمی‌توان از دیاگرام‌های ریزوم گونه استفاده کرد زیرا که این فولد شدن مفاهیم، به طورکاملا محسوس در تئوری ریزوم پیگیری نمی‌شود. پس باید به ایدئولوژی از فولد فضائی می‌رسیدیم، که چیزی مابین فولد موبیوس( MOBIUS )و دیاگرام‌های هندسه کاسپ (CUSP) می‌باشد. موبیوس، زیرا که با حرکات خود می‌تواند توپولوژی‌ها را در خود جای داد و فرآیند طراحی موزه را در مسیر صحیح هدایت کند. دیاگرام‌های هندسه کاسپ (CUSP) :زیرا که با برآمدگی خطی مداوم در طول مسیر، تغییرات و پیچیدگی‌های موزه باید در دید مخاطب به گونه‌ای طراحی می‌شد که گوئی در حال انفجار است و می‌خواهد مفهوم صلح و دوستی خود را بروز دهد و به گونه ا‌ی، معماری دیگر در پوسته خود نمی‌گنجد و حرکتی را برای نشان دادن و یا به عبارتی طغیان‌ مبانی و مفاهیم فرهنگ ساز خود به نمایش می‌گذارد. پس ایده تکه تکه شدن و حتی ایجاد جداشدگی بر حجم که نوعی فولد فضائی بود شکل گرفت. حجم موزه با خطوطی که دائماً در حال تداخل بوده‌اند گسسته شد و یک جداشدگی اجزاء در آن اعمال گشت. اجزائی که با حرکت از جای خود ما را به نوعی سیالیت و یا به گونه‌ای بروز در معماری می رساند. پروژه کره در منطقه غیرنظامی به نام (DMZ) که بطور مشترک برای دو کره است تعریف‌ها و مبانی خود را گسترانده و مکانی را برای نمایش هنر کره بر مبنای صلح و دوستی و نهادی را برای احزاب و گسترش توریسم در این منطقه که آرزوی اتحاد دوباره دو کره است فراهم خواهد ساخت. مبانی و کد واژه‌ها 1- تمام اجزاء و ساختار موزه کره در یک فضائی بطور مکرر در حال شدن (انجام یک فرآیند) است. 2- موزه نوع منطق سیال و مرتبط با مفاهیم و گونه ای مطابقت و تمایلات در فرآیند طراحی است. 3- مبانی مفهومی پروژه در وسعتی بزرگتر از سایت و جائی بین زمینه و بیان گسترده شده است. 4- عناصر پروژه شکسته شده و با قرار گرفتن در کنار یکدیگر به فرم و سطوح و احجامی شبهه فوتوریستی تبدیل می‌شوند. و عناصر غیرمرتبط با یکدیگر یکپارچه به نظر می‌آید. 5- منطق موزه کره در مبنای مفهوم گونه‌ای مورفولوژی فضا است. زیرا که فضا و فرم در مفاهیم آن ناگسستنی می‌نمایند. 6- موزه کره صحنه‌ای است از تقابلهای فرم با بی‌فرمی، فولد موبیوس نماینده فرم و از هم گسستگی‌ها، نمایش بی‌فرمی است. 7- موزه کره نوعی تجلّی و بروز مفاهیم اکسپرسیونیستی است زیرا که در ارتباط و تلاقی مفاهیم و مسیرها و دیاگرام‌های سازنده‌اش شکل می‌گیرد. 8- موزه دارای نظم ساختاری پنهان بر افقی از بی‌نظمی است. 9- فضای محسوس فرد مخاطب موزه بستری از تغییرات است و به نوعی تنالیته‌ای از تبدیل شدگی را در ذهن ناخودآگاه فرد ایجاد می‌کند. 10- موزه حرکتی است تکاملی که راستای یک ایدئوگرام تعریف می‌شود.

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
محمد مرادی بیجارپسی ( 1389/09/17 ) : در گذاشتن توضیحات بیشتر در مورد کانسپت ها و تعاریف شکل گیری پروژه در قسمت مقالات به دلیل بالا بودن حجم مشکلی پیش آمد که در روزهای آتی جزییات بیشتر این پروژه و پروژه بیمارستان و برج تکنولوژی لهستان و بقیه پروژه ها را بامشورت مدیر سایت به طور کامل در قسمت مقالات قرار خواهم داد
علي معلائي ( 1389/09/20 ) : سلام-فكر ميكنم از سال 76 - ايران-هميديگر رو مي شناسيم-ايميل من [email protected]
مهدي معيت ( 1389/09/23 ) : سلام

کارهای شما در مجموع از کیفیت ارائه و قابلیت‌های معماری ارزشمندی دارد

ایده‌ها به خوبی‌ پرداخت شده اند و در ارائه آنها نیز سلیقه معماری مناسبی دیده میشود..

بحث دربارهٔ مضامین تئوریک کارهای شما نیازمند مطالعه مقاله هایی است که قولش را داده اید و در آینده بیشتر صحبت خواهیم کرد

اما دو سوال اینجا برای من پیش می‌‌آید:

اسم این پروژ‌ها به موقعیت‌های جغرافیای خاص نسبت داده شده است، ولی‌ من تناسب این نام‌ها با پروژه را درک نمیکنم، به بیانی دیگر اگر این پروژه بر فرض موزه صلح و دوستی دو irland بود چه فرقی‌ می‌‌کرد؟

و سوال دوم تناسب فضاهای داخلی‌ و ماهیت طراحی آنها در پاسخ به فرم بیرونی...آیا این فضاهای داخلی‌ بیانگر اتفاقات بیرونی هستند و برعکس؟؟

به علاوه ابهاماتی هم در مورد کنتکست و زمینهٔ طرح ‌ها و حتا ساده تر در مورد سایت و چگونگی‌ حضور اثر شما در آن برای من وجود دارد

پیروز باشید



محمد مرادی بیجارپسی ( 1389/09/25 ) : آقای معیت بزرگوار از این که وقت گذاشته و کارها را از دیدگاه کاملا فنی و تخصصی و بر اساس مبانی و مفاهیم وبه تعبیری دیگر معمارانه(چیزی که دراین سایت به ندرت دیده می شود)خوانده و بررسی می کنید کمال تشکر و قدر دانی را دارم در مورد مقالات باید بگویم که تمام آن ها را بعد از یک جمع بندی و گنجاندن مطالب ضروری برای سایت و بخش مقالات ارسال کردم ولی متاسفانه تا کنون فقط پروژه لهستان در قسمت مقالات گنجانده شده به همین منظور من مختصری از ضروری ترین تعاریف و نحوه شکل گیری پروژه ها را در همین قسمت ایده های طراحی قرار دادم تا پروزه قابل فهم تر شود. ببینید برخی از این پروژه ها به صورت مسابقه هستند که دریک یا دو سال آینده برگزار خواهند شد و اما دسته دیگر پروژه ها بر اساس چالش های فرهنگی اجتماعی و جغرافیایی تهدید کننده بشر قرن 21 تعریف و مورد بررسی قرار گرفته اند.امروز متاسفانه یکی از مخاطرات و چالش های عظیم در روابط بین الملل مساله دو کره است که به تازگی وخیم تر نیز شده.
حال رسالت معماری و معمار چیست معماری به عنوان یک پدیده در کنارهنر قادر به تغییر بسیاری از روابط در عرصه بین المللی است. به تعبیری دیگرمعماری با قدرت ها و نیرو های جریان ساز خود دیگر نبایدهمواره خود را محدود پروژه‌های پیشنهادی کند، بلکه باید به عنوان یک منجی علاوه بر پاسخ به نیازهای جامعه، در نقش یک کارفرما، رسالت و وظایف خود را در حل چالش‌ها و مشکلات جهانی تثبیت کند.در جلد اول این مجموعه مقالات سعی شد که طرح‌ها در راستا و نگرش به این مفاهیم حرکت کرده و مبانی و مفاهیم خود را برای بهبود چنین چالش‌های جهانی بگستراند.
نام این مقالات انسان دوستی و معماری انتخاب شد زیرا که میخواست چالش ها و خطرات را بررسی کند.
آقای معیت عزیز اگر یک بار دیگر وقت بگذاری و ایده های طراحی را که در بالا کامل شده اند مطالعه بفرمایید علت قرار گیری پروژه ها در آن مناطق به درستی روشن میشوند(موضوعیت هیچ کدام از این 12 پروژه در ایران بررسی نشده اند زیرا که هیچ گاه پیگیری و ادامه چنین جریاناتی در تعریف معماری امروز ایران که به گمشده ای بدون مقصد تعبیر میشود نمیتواند دارای توجیح خاصی باشد به گونهای دیگر معماری همواره پاسخ سوال مطرح شده است.مردم دولت و سیاست ما به چنین معماری منحط خو کرده اند و آموزش ها در فضاهای دانشگاهی که گونه ای ابتذال از پست مدرن کلاسیسیسم(به تعبیر خودمان پست مدرن ایرانی)که از لحاظ مفهوم هیچ رنگ و بوی ایرانی ندارد ریشه های خود را گسترانده اند. تعریف یک نوع جریان غربی دیگربدون بستر سازی و پرداخت زمینه ها فاتحه ای بزرگ برای معماری فراموش شده است.جریانی که شیردل با تفکرات بزرگش می توانست در ایران نهادینه کند با تنگ نظری افراد خود بزرگ بین باشکست رو برو شد.
و اما سوال دوم واقعا حق با شماست طراحی های داخلی اصلا کامل نیستند و در هر پروژه جای حداقل سه یا چهار فضا سازی دیگر بود ولی با تو جه به وقت کمی که برای پذیرش داشتم ناچار به قبول آن شدم.اکنون در حال تکمیل و دوباره سازی همین فضا ها هستم. (فضای داخلی در طراحی کره فضایی است با ارتفاع5 متر که در قسمت توضیحات سالن آثار منتخب تعریف شده است که از دیگر فضاهای نمایشگاهی جداشده اند. ولی برای فرستادن طرح ها برای چند سایت خارجی سایت های
فضا های نمایشگاهی که تعریف کننده پوسته بیرونی باشد حتما طراحی خواهد شد و در قسمت عکس ها در این سایت قرار خواهم داد.
در مورد ابهام سوم باید بگویم که نحوه انتخاب سایت در تعاریف هر پروژه مشخص شده اندپروژه بیمارستان 1-بر اساس توپولوژی موقعیتی 2-بازخوانی بیمارستان که دیگر نمی خواست کالکشن باشد بلکه می خواست در متن جامعه حضور یابد تا از لحاظ روانشناختی در مان حس جداشدگی در مخاطب بیمار ایجاد نکند.
کره:1:در منطقه غیر نظامی (دی ام زد)که آرزوی اتحاد دوباره کره ومکانی مقدس است شکل گرفت(برای روابط سایت با بنا وانرژی هایی که موزه به سایت وارد خواهد کرد سایت مجموعه تغییراتی خواهد داشت که بعد از اعمال این تغییرات در اسرع وقت به طور کامل جایگزین عکس ها در سایت می شوند2:توپولوژی ها جهت یابی شده به دو مفهوم تفکر ساز دو کره
لهستان:سایت خود مسابقه)البته سایت دارای تغییرات عمده در قسمت پارکینگ و ورودی های اطراف برج است که به زودی آماده خواهد شد
با تشکر فراوان از شما
علی راد ( 1389/10/01 ) : کار بلدی مرادی جان با نگاهی که به طراحی داری و اندیشه ات موافقم .
سعید بشارتی فر ( 1389/10/10 ) : سلام مهندس من همه ای کاراتونو دیدم یکی از یکی قشنگ تر .(از نظر فرم و ایده پردازی)
تنها چیزی که برای من قابل درک نیست ارتباط میان فرم و عملکرد ..... آیا واقعا این فرم ها با فضای داخلی تناسبی دارد آیا ارتباطی بین فرم و پرسپکتیو های داخلی هست ؟و بلعکس

اشکان شهبازی ( 1391/01/24 ) : منم سوال اقای معیتو دارم ولی جواب نگرفتم خداییش ایده یه چیز میگه فرم یچیز میگه اسمش یچیز میگه ،موزه یهود باون مفهوم ویران کننده و عمیقش انقد داستان پشتش نیست.
احتمالا حجمه سه قسمتی یکی کره جنوبی یکی شمالی یکیم نماد دوستی دیگه بعد دانشگاه های ایران منحطو فلانو...
خانم mis ( 1391/03/27 ) : karetoon khoob bood,khaste nabashid.aghaye mohandes shoara tehran tashrif daran?????
حامی اتووود
کانال تلگرامی اتووود
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group