ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
مرکز احتماعی شهر پرند
طراح : محمد رسول موسی پور
ساحل شهری ازمیر
طراح : محمد رسول موسی پور
تفرجگاه گلبانگ
طراح : مسعود دهقانپور هنزایی
رتبه نخست لیگ معماران ایران در سایت میراث جهانی بیستون
طراح : . دفتر فرایند معماری مجدد
حامی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
گفت و گو با مرگ ـ سهیلا بسکی ـ 1332 ـ 1394
توقفگاه دیجیتال ،تکنولوژی سبز
توپوگرافی زمین در تولید مکانی نوستالژیک
كتابخانه ي اتووود ـ دلوز و گاتاری برای معماران ـ آدام شار
کامنـــــــــت پــــروژه ها
الهه حاجحسینی در مورد پروژه مرکز فرهنگی خیام نوشته است:
لطف پروزه تون رو در اختیار من بگذارید[email protected] ...
حسین حسینی در مورد پروژه فرودگاه بین المللی چابهار نوشته است:
در این فرودگاه طبق تریدی ها ارباس 380 لندینگ کرده... یعنی فرودگاه شما تایپ f است. درسته؟ ...
پردیس جعفری در مورد پروژه میدان اجتماعی شیراز: جولانگاه ابتهاج نوشته است:
ایده طراحی به وسیله دخل و تصرف که در حال حاضر انفاق افتاده است بسیار جذاب است و مهمتر از آن شهر شیراز نیازمند ...
شرکت زیگوران در مورد پروژه مجتمع مسکونی -تفریحی با رویکرد پویایی اجتمایی نوشته است:
این پروژ در زمینه خودش میتواند کم نظیر باشد ، استفاده از یک زمین با دو کاربری( آن هم به صورت کاملا جدا،استفاده ...
علی علی اکبریان در مورد پروژه مجموعه ی ورزشی دانشگاه هنر نوشته است:
ورودی مجموعه اصلا شاخص نیست. ای کاش روی این مسئله بهتر کار شده بود. ...
ایده خواجوند در مورد پروژه مجموعه ی ورزشی دانشگاه هنر نوشته است:
کانسپت قوی و هماهنگ با فرم همچنین فضاها و محیط‌های داخلی هماهنگ با برون و مناسب انسان ...
زهرا ابراهیمی کرمانی در مورد پروژه فرودگاه بین المللی چابهار نوشته است:
سلام خيلي ممنونم از شما
بطور كل ميتوان كانسپت اين طرح را قطره اب دانست.
شما ظرف ابي را تصوركنيد كه يك ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    سونیا مقتدر

  
سید امیر حسینی
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    موزه ی سینما
    عنـــــــوان درس : طراحي معماری 3
    نـــــام استــــــاد : دکتر سپهری
    دانشــــــــــــگاه : علم و صنعت
    تاریـــــخ ثبــــــت : 1391/06/09
    تعــــــــداد بازدید : 3378
    محــــدوده سنی : 20_21
    نــــوع کاربـــــری : فرهنگی
    همـــــکاران طرح :
    ایده های طراحی : گرچه ابتدا با مطالعه ی سینما و ... شروع کردم اما خیلی زود این مطالعات به سمت فلسفه ی پدیدارشناسی و به خصوص تفاوت های بین اندیشه های کانت (دکارت و ... فلاسفه ی اثبات گرایی) و هیدگر (پدیدارشناسی) کشیده شد. به خصوص با مقاله ی "سینمای استعلایی" از ... در حالی که در تلقی کانتی از موزه دوگانه ی سوژه و ابژه بروز کرده و خیلی زود هم چون بوتا (در تعریفی از موزه در کنگره ایران) به دو فضای بازدیدکننده و شی می رسیم؛ داستان موزه ی هیدگری چیز دیگری است و سعی در این دارد تا هر چیز به همان نسبت و روشی که می خواهد باشد ظهور کند. بعد از مطالعه به کلیدواژه هاو استعاره هایی از موزه ای که قرار بود باشد رسیدم: "آشکارگی و گشودگی (به معنی این که بگذاریم هرشی موزه آن گونه که می خواهد تجلی کند) حفاظت و حراست (به معنی این که با معماری از این اشیا و نحوه ی آشکارگی شان حراست و این امکان را به آن ها بدهیم)، گم شدن و پیدا شدن (درگیری و پیچیدگی، کشف و پیداکردن و زیستن و باشیدن از این طریق) و سایر استعاره ها که در شیت اول آمد. پس از این به مطالعه ای شبه هرمنوتیک از گزارش ها و دست نوشته های بازدیدکنندگان موزه سینمای موجود پرداختم در ادامه خود نیز در مشاهده ای باز هم شبه پدیدارشناسانه در پی یافتن آن چیزهایی برامدم که می خواستند باشندو آشکار شوند ... در پایان نیز با کمک روش تکه انگاری در طراحی (کلاژ) سعی در یافتن فرم داشتم.

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
رجینا فلنجی ( 1391/06/11 ) : با سلام به دوست عزیز اقای حسینی
نکته ای که در این پروژه بیششا از پیش به چشم میخوره شروع کا ر بااستفاده از مبانی نظری بسیار قوی و ایده پردازی های هدفمند هست که به خصوص در کلاژها به صورت کامل این قضیه مشهود است و نوید یک موزه با فضاهای خارق العاده رو میده اما ان پیزی که در عمل اتفاق افتاده در واقع با کانسپتهای اولیه در تضاد است به عبارتی فضای معماری همواره از ایده ها و کانسپتها بر میخیزند و با استفاده از گرافیک ذهنی معمار به یک اثر معماری منجر میگردند این گرافیک فضایی به جرات مهمترین بخش یک کعماری است زیرا که عوام برخورد خود با بنا و اثر پذیری خود را از مجموعه فضایی تحت تاثیر این گرافیک فضایی میبینند.این نکته هم قابل ذکر هست که هیچ کعماری بدون خلق زیبایی تاثیر مورد نیاز رو به فرد مقابل نمیتونه بذاره....به هر خال من این پروژه را در بخشهای ایده پردازانه در حد عالی و در بخش خلق فضای معماری در حد متوسط میدانم در هر حال موفق باشید
کلشن راستین ( 1391/09/08 ) : سلام آقای امیر خسته نباشین نمیدونم این کار موزتون مال کیه ولی موزه شما به ایده موزه ای که من میخوام طراحی کنم نزدیکه و تقریبا میخوام از ترکیب حجمی شما استفاده کنم میشه یکم راهنمایم کنین روی مقیاس و اندازه گزاری حجمتون مرسی
سید امیر حسینی ( 1391/09/09 ) : سلام پدرام خان ممنون :)
راستش من هم حرفتو قبول دارم منتها دو تا مساله این جا مطرح بود ک بد نیست گفته شه
اول این ک برای من طراحی توی دوران دانشجویی بیشتر ازین ک تلاش برای رسیدن به چیز درست بوده باشه تلاش برای تجربه ی چیزها و راه های جدید طراحی بود بابت همین به جای این ک مثل هر ترم همون فرایند طراحی همیشگی ررو فقط در مصداقی متفاوت (یه ترم موزه یه ترم بیمارستان و ...) دنبال کنم ریسک کردم و سعی کردم یه راه حل جدید طراحی ر امتحان کنم فارق از درست یا غلط بودنش و قطعا اگه از اول ترم خودم رو انقد توی دردسر نمینداختم نتیجه بهتر بود و گرافیک فضایی بهتر

اما نکته ی دوم ک با اولی هم مرتبطه اینه ک متاسفانه استاد هیچ کمکی نکردن حتی از این ک راحت ترین راه رو انتخاب کنن و مثلا بگن کلا این فرایند طراحی رو بذار کنار و هم خودتو هم منو خلاص کن رو هم نکردن و صرفا به عرض پله و ... و همین باعث شد رسیدن به فرم کمی سخت و طولانی باشه و کار اونطور ک میخاستم در نیاد :( در هر صورت از نقد ممنون ب خصوص بحثی ک در مورد گرافیک معماری کردی و توجه بهش واقعا عالی بود و استفاده کردم :)
سید امیر حسینی ( 1391/09/09 ) : سلام خانم راستین من متوجه منظورتون نشدم :(
مهشید معتمد ( 1391/09/09 ) : کانسپت کار بصورت کلی مطرح شده و جزئیات آن نامشخص هست که شاید به علت وسعت تحقیق بوده است.
در مورد سایت دیدگاهی مطرح نشده و در طراحی هم مورد توجه واقع نشده است و این از ایرادات اصلی پروژه است.
سازه کار مشخص نیست، بخصوص دهانه های برج یادمان
فضاسازی داخلی پرداخت بهتری دارد
کلاژها ایده های مناسبی را مطرح می کنند، اما علت طرح آنها مشخص نیست

در کل برای طرح 3 کار خوبی است
موفق باشید
سید امیر حسینی ( 1391/09/10 ) : در مورد سایت راستش اولین بار بود ک توجهم رو بهش جلب کردید با توجه ب نوع برخورد و مبانی نظری کار باید همون برخورد به سینما رو در مورد سایت هم دخیل میکردم ک متاسفانه بذارین پای کم تجربگی در مورد کلاز ها منظورتون از علت رو نفهمیدم؟
کلشن راستین ( 1391/09/10 ) : میخواستم پلان اندازه گذاری کارتونم اگه امکانش هست ببینم که اندازه گزاریشم 1 کمکی بهم باشه چون کارتون نزدیک کار من واسه طراحی پلانم میخوام اندازه گذاری کار شما هم ببینم ممنون میشم
نگار حیدرهایی ( 1393/02/07 ) : سلام امکانش هست کارتون برای فروش بذارین خیلی خوبه
حامی اتووود
کانال تلگرامی اتووود
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group