مسابقه دانشجویی اتووود
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
منظر شهری   - 1341
اکسپو شانگهای 2010   - 33
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1177
طراحی پارامتریک   - 29
نظریه معماری   - 974
بحران آب   - 28
طراحي داخلي   - 904
هنر روسیه   - 28
سازه های شهری   - 866
اکسپو میلان 2015   - 27
تکنولوژی ساخت   - 844
پاویون های سرپنتین   - 24
مرزهای معماری   - 776
باهاوس   - 23
معماری حوزه عمومی   - 751
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 22
المان شهری   - 699
فیلوکیتکت   - 22
نظریه شهری   - 694
جشن نامه اتووود   - 21
نگاه نو به سكونت   - 685
معماری مجازی   - 20
کلان سازه   - 600
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 20
معماری و سیاست   - 546
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
معماری پایدار   - 517
پردیس ویترا   - 18
منتقدان معماری   - 485
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 18
معماری مدرن   - 480
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
معماری تندیس گون   - 452
مدرنیته؛ از نو   - 17
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 442
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 440
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
آرمان شهرگرایی   - 434
شهرهای در حرکت   - 14
روح مکان   - 431
معماری ـ موسیقی   - 14
معماری منظر   - 426
معماری بایومورفیک   - 14
معماری شمایل گون   - 422
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 14
طراحی صنعتی   - 417
اقتصادِ فضا   - 11
باز زنده سازی   - 378
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 11
توسعه پایدار   - 352
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
معماری یادمانی   - 336
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
تراشه های کانسپچوال   - 333
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
معماری سبز   - 306
درس گفتارهای اتووود   - 9
معماریِ توسعه   - 302
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
هنر مدرنیستی   - 292
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه اول   - 8
طراحی نئولیبرال   - 268
اتوره سوتساس به روایت آلیس راستورن   - 7
آینده گرایی   - 267
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه دوم   - 7
اتووود کلاسیک   - 263
طراحی و ضایعات به روای آلیس راستورن   - 7
بدنه سازی شهری   - 254
شارلوت پریاند به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محلی   - 249
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
معماری ارزان   - 246
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
معماری محدود   - 243
معماری تخت جمشید   - 7
معماری تجربی   - 243
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
تغییرات اقلیمی   - 241
بی ینال ونیز   - 7
محوطه سازی   - 239
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 238
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری پست مدرن   - 227
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 7
بنای محدود   - 220
طراحی و پناهجویان   - 7
معماری های تک   - 218
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
گرمایش زمین   - 205
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن حومه شهری   - 189
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن عمومی   - 187
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری انتقادی   - 173
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 163
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
زنان و معماری   - 155
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
عکاسی   - 152
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ـ سینما   - 145
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن روستایی   - 133
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن   - 7
هنر انتزاعی   - 130
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 6
هنر گفت و گو   - 130
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
گرافیک   - 115
منبع شناسی اتووود   - 6
معماری ژاپن   - 113
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 6
معماری ایران   - 107
جهان علمیْ تخیلی   - 5
طراحی مبلمان   - 105
تناقض هاوپیچیدگی ها:تئوریهای پیچیدگیِ ونتوری وجیکوبز   - 5
فضای منفی   - 105
معماری مصر   - 5
بلندمرتبه ها   - 101
فرهنگ نفت   - 5
اتووود ـ ایران معاصر   - 88
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 5
معماری مذهبی   - 86
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
معماران و چالش انتخاب معماری   - 86
معماری خوانی   - 4
اکسپو   - 75
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
بلوپرینت   - 4
معماری فاشیستی   - 66
اتووودْ آبزرور   - 4
معماری هند   - 62
فرایند خلاقیت چهار پیشگام معماری مدرن   - 4
معماری چین   - 61
همه ما سایبورگ هستیم   - 4
ترسیمات معماری   - 61
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
گفت و گو با مرگ   - 51
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
ویرانه ها   - 50
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 3
معماری و هنر انقلابی   - 46
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
جنبش متابولیسم   - 41
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
مدارس معماری   - 40
فیس بوک، گوگل و عصر تاریک سرمایه داری نظارتی   - 2
زاغه نشینی   - 40
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
معماری دیجیتال   - 36
شهرهای پیشاصنعتی   - 1
درگذشت زاها حدید   - 34
فیلمْگفتارهای معماری و پداگوژی معماری   - 1
معماری پراجکتیو   - 34
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
معماری کانستراکتیویستی   - 34
شهرسازی کوچک مقیاس   - 1
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 34
ده پرسش از هشت معمار   - 1
پداگوژی   - 33
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 33
شهرْخوانی با اتووود   - 1

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
زاها حدید   - 187
آراتا ایسوزاکی   - 16
زیگموند فروید   - 10
آرشیگرام   - 7
ژان بودریار   - 3
آرکی زوم   - 4
ژان نوول   - 22
آلبرت پوپ   - 4
ژاک دریدا   - 16
آلدو روسی   - 13
ژاک لوگوف   - 4
آلوار آلتو   - 19
ژیل دلوز   - 27
آلوارو سیزا   - 9
سائول باس   - 7
آن تینگ   - 4
ساسکیا ساسن   - 9
آنتونی گائودی   - 27
سالوادور دالی   - 2
آنتونی وایدلر   - 5
سانا   - 5
آنتونیو نگری   - 5
سانتیاگو کالاتراوا   - 13
آنیش کاپور   - 8
سدریک پرایس   - 3
آی وِی وِی   - 34
سو فوجیموتو   - 11
اُ ام اِی   - 34
سوپراستودیو   - 9
اتوره سوتساس   - 7
سورِ فِهْن   - 6
ادریان لابوت هرناندز   - 5
سوزان سانتاگ   - 2
ادوارد برتینسکی   - 1
شاشونا زوبوف   - 2
ادوارد سعید   - 13
شیگرو بان   - 33
ادوارد سوجا   - 10
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فدریکو بابینا   - 30
ادولف لوس   - 7
فرانک گهری   - 49
ارو سارینن   - 28
فرانک لوید رایت   - 44
اریک اوون موس   - 13
فرای اوتو   - 9
اریک هابسبام   - 2
فردا کولاتان   - 2
استن آلن   - 4
فردریک جیمسون   - 2
استیون هال   - 30
فرشید موسوی   - 3
اسلاوی ژیژک   - 17
فمیهیکو ماکی   - 4
اسوالد متیوز اونگرز   - 5
فیلیپ جنسن   - 5
اسوتلانا بویم   - 4
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 5
اسکار نیمایر   - 33
گرگ لین   - 7
اف او اِی   - 9
لئون کریر   - 2
ال لیسیتسکی   - 3
لبس وودز   - 23
الیس راستورن   - 47
لوئیس باراگان   - 2
اِم اِی دی   - 22
لوئیس مامفورد   - 1
ام وی آر دی وی   - 49
لودویگ میس ون دروهه   - 22
اماندا لِــوِت   - 4
لودویگ هیلبرزیمر   - 3
اویلر وو   - 9
لوسی رای   - 15
ایلین گری   - 7
لویی کان   - 37
ایوان لئونیدوف   - 4
لوییس بورژوا   - 8
بئاتریس کُلُمینا   - 9
لُکُربُزیه   - 134
بال کریشنادوشی   - 4
لیام یانگ   - 4
باک مینستر فولر   - 11
مارتین هایدگر   - 27
برنارد چومی   - 33
مارسل بروئر   - 7
برنو زوی   - 7
مارشال برمن   - 16
بنیامین برتون   - 6
مانفردو تافوری   - 16
بوگرتمن   - 1
مانوئل کاستلز   - 2
بی یارکه اینگلس   - 68
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 10
پائولو سولری   - 4
مایکل سورکین   - 1
پاتریک شوماخر   - 3
مایکل گریوز   - 6
پال گلدبرگر   - 1
محمدرضا مقتدر   - 4
پرویز تناولی   - 2
مخزن فکر شهر   - 1
پری اندرسون   - 3
مـَــس استودیو   - 3
پل ویریلیو   - 21
معماران مورفسس   - 16
پیتر آیزنمن   - 57
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر برنس   - 2
موشه سفدی   - 12
پیتر زُمتُر   - 67
میشل سر   - 3
پیتر کوک   - 7
میشل فوکو   - 44
پیر بوردیو   - 5
نائومی کلاین   - 4
پییر ویتوریو آئورلی   - 4
نورمن فاستر   - 35
تئودور آدورنو   - 3
نیکلای مارکوف   - 1
تادو اندو   - 13
هانا آرنت   - 6
تام مین   - 13
هانری لفور   - 23
تام ویسکامب   - 10
هانی رشید   - 5
توماس پیکتی   - 5
هرزوگ دی مورن   - 27
توماس هیترویک   - 30
هرنان دیاز آلنسو   - 18
تیتوس بورکهارت   - 2
هنری ژیرو   - 3
تیموتی مورتُن   - 2
هنریک وایدولد   - 1
تیو ایتو   - 23
هنس هولین   - 4
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هوشنگ سیحون   - 14
جان برجر   - 2
هومی بابا   - 2
جان هیداک   - 4
واسیلی کاندینسکی   - 1
جف منن   - 2
والتر بنیامین   - 27
جفری کیپنس   - 3
والتر گروپیوس   - 16
جورجو آگامبن   - 5
ولادیمیر تاتلین   - 10
جوزپه ترانی   - 2
ولف پریکس   - 1
جونیا ایشیگامی   - 3
ونگ شو   - 8
جیمز استرلینگ   - 1
ویتو آکنچی   - 12
جین جیکوبز   - 1
ویوین وست وود   - 6
چارلز جنکس   - 7
ک. مایکل هیز   - 2
چارلز رنه مکینتاش   - 7
کارلو اسکارپا   - 5
چارلز کوریا   - 15
کازیو سجیما   - 2
چاینا میه ویل   - 4
کالین روو   - 1
حسن فتحی   - 5
کامران دیبا   - 13
حسین امانت   - 3
کامرون سینکلر   - 11
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کریستفر الکساندر   - 2
داریوش آشوری   - 1
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
داریوش شایگان   - 8
کریم رشید   - 5
دانیل لیبسکیند   - 22
کلر استرلینگ   - 2
دنیس اسکات براون   - 10
کلود پَره   - 3
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 22
کنت فرمپتن   - 14
دیوید رُی   - 2
کنزو تانگه   - 9
دیوید گیسن   - 2
کنستانتین ملنیکف   - 3
دیوید هاروی   - 25
کنگو کوما   - 47
رابرت نوزیک   - 2
کوپ هیمِلبِلا   - 21
رابرت ونتوری   - 28
کوین لینچ   - 7
رُدولف شیندلر   - 7
کیانوری کیکوتاکه   - 1
رضا دانشمیر   - 5
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
رم کولهاس   - 95
کیشو کـُـروکاوا   - 6
رنزو پیانو   - 30
یان گِل   - 9
ریچارد مِیر   - 8
یو ان استودیو   - 32
ریموند آبراهام   - 1
یورگن هابرماس   - 13
رینر بنهام   - 2
یونا فریدمن   - 5
رینهولد مارتین   - 5
یوهانی پالاسما   - 12
ریکاردو بوفیل   - 3

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -753
معماری مذهبی   -104
زیرساخت های شهری   -344
صنعتی   -101
فرهنگی   -315
گالری   -84
پاویون   -254
هتل   -73
موزه   -247
ورزشی   -65
اداری ـ خدماتی   -228
بهداشتی   -37
مسکونی ـ تجاری   -156
حمل و نقل عمومی   -35
تفریحی   -150
زاغه نشینی   -5
اموزشی   -129
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : م معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
  مسابقه دانشجویی اتووود
تراشه های کانسپچوال ـ خدایگان کلام و بسط گفتمانی و فراگفتمانی لوکوربوزیه در قامت ابژه تفکر
اتووود سرویس خبر:   آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
1390/07/02
مـنـــــــبـع : -
تعداد بازدید : 4309

خط مشی سیاسی لوکوربوزیه موجبات تفرقه در میان معماران را فراهم اورده، چرا که اگرچه اثار او ـ چه به ان ها نگاهی مثبت داشته باشیم و چه نگاهی انتقادی ـ همچنان بی نهایت تاثیر گذارند، اما واقعیت ان است که دیدگاه های سیاسی لوکوربوزیه در تضاد عمیق با ارزش های دمکراتیک معاصر غربی قرار دارند. اینکه صرفا با توجه به همدلی لوکوربوزیه با حزب نازی ایا باید او را در زمره سرامدان معماری قرن بیستم قرار داد یا نه به نظر ساده دلانه می اید، چنین جستارهایِ غالبا اخلاقی ای نافی کلیت کیفیت مواجه ما با جایگاه لوکوربوزیه در یک بستر تاریخی است.

بی گمان بهتر است هر دوی این ها؛ گرایش ها و تمایلات سیاسی لوکوربوزیه و مواجه تحلیلی با اثارش در قامت معمار، شهرساز و طراح را برای یافت منزلت تاریخی او مد نظر اورد. تمام این پیش گزاره ها امد تا به روایت اصلی برسیم. بانک سوییسی یو بی اس در سپتامبر 2010 به حذف پستر تبلیغاتی ای متعلق به معماری زاده نیوچتل فرانسه از کارْزار تبلیغاتی اش اشاره می کند که طرفدار نازی ها بوده است، پی ایند این خبر بردلی اس کلپر، از اسوشیتد پرس در مقاله ای با عنوان"ستایش نازی ها و لزوم تجدید نظر سوییسی ها در نگاهشان به لوکوربوزیه" با اشاره به نامه ای که لوکوربوزیه در سال 1940 به مادرش نگاشته وی را شیقته هیتلر می خواند و اشاره می کند اگرچه لوکوربوزیه پیش از ان هیتلر را یک هیولا خوانده بود، اما خود لوکوربوزیه نیز می دانسته که تنها هیتلر است که می تواند او را با مهمترین پروژه اش به شکوه و جلال برساند: بازسازی اروپا.

نیکلاس فاکس وبر در کتاب بیوگرافیکالش به نام "لوکوربوزیه: یک زندگی" که به سال 2008 به چاپ رسید، ترجمه این نامه را اورده است: حکومت فرانسه با یک مشکل بزرگ دست و پنجه نرم می کند، ما در دستان یک فاتح گرفتار امده ایم، فاتحه ای که منشش می تواند تخریب گر باشد، امااین وضعیت روی دیگری نیز دارد اگر هیتلر بر قراری که تعهد می دهد پایند باشد می تواند زندگی اش را با یک مخلوق منکوب کننده؛ اروپای نو به اوج برساند. این قماری است که می تواند او را وسوسه کند، به جای انکه او را بر روند یک انتقام بی پایان حرکت دهد. . .شخصا فکر می کنم نتیجه جذاب خواهد بود . . . (Weber, Nicholas F. Le Corbusier: A Life. New York: Knopf, 2008. 487). همان گونه که کلپر در مقاله اش اشاره می کند، چنین تمایل فاشیستی ای برای ان هایی که لوکوربوزیه را می شناسند چندان عجیب نیست"چرا که او از مدت ها پیش، در دهه 30، با جریان راست افراطی فرانسه هم اوا بوده و حتی سمت طراح شهرِ حکومت ویشی را که بر فرانسه زمان اشغال حکومت می کرده و طی جنگ جهانی دوم با نازی ها همکاری داشته را نیز می پذیرد".

پستر تبیلغاتی ای که بانک یو بی اس آن را به واسطه فشار گروه های ذی نفوذ از چرخه تبلیغاتی اش حذف کرده است منقوش به دو عبارت از لوکوربوزیه بوده است: "ما می خواهیم با گذشته تصفیه حساب کنیم و به اینده اعتماد" و "ما خط و خطوطی شفاف و سرراست ترسیم کرده ایم"، ان ها بعدا در بیانیه ای اعلام کردند دلیل حذف پستر از کارْزار تبلیغاتی شان میل بانک به انتقال صریح پیغام و تمرکز بانک بر حفظ تمام مشتریان بوده است. انچه از پیام بانک بر می اید قضاوت در مورد لوکوربوزیه نیست، هر چند تا کنون در نگاشت های تاریخی متبادر بر او نیز بیشتر بر جنبه های معمارانه او تاکید شده است تا علقه های سیاسی اش. البته می توان بر این نکته اذعان داشت که جهت گیری های سیاسی لوکوربوزیه کمتر به اندازه نبوغ معمارانه اش بوده است و البته باید به خاطر داشت معماری شکل دادن به فضاست و بیش از هر چیزی پویشی زیبایی شناسانه است.

اگر به کتاب "لوکوربوزیه یک زندگی" نگاشته ی ناتان فاکس وبر دقت کنیم، کتابی که تاکنون مهمترین بیوگرافی لوکوربوزیه بوده است، با انسانی مواجه ایم که بیش از انکه ادم باشد معمار است، اگر بر لوکوربوزیه در قامت یک چهره تاریخی دقیق شویم باز هم انچه خواهیم دید و انچه او برای ما به جای گذاشته است نبوغ است، نبوغ در معنای روح و شخصیتی جهت دهنده و البته این به هیچ وجه ارزش کارهای معمارانه او را نفی نمی کند. البته هستند کسانی که لوکوربوزیه شهرساز را با پروژه هایی همچون شهر شعاعی و مزارع شعاعی اش گرویده به سندیکالیست های دست راستی دهه 30 و 40 تعبیر نمایند اما هر دوی این پروژه ها را نیز می تواند در یک بستر غیر سیاسی نیز تحلیل نمود. به هر رو کم و بیش بی انصافی است اگر محدودیت های زمان و مکان را حذف کرده و کلیت تصورات سیاسی لوکوربوزیه را بی ربط بدانیم اما انچه برای معماری باقی مانده است با او گره خورده نیت های زیبایی شناسانه ای بوده است که تبدیل به یک سنت ستبر تاریخی گردیده و همچنان محل بحث نزاع اند.

اثار لوکوربوزیه همچنان به بقای خود ادامه می دهند، چرا که به تکرار در گستره وسیعی بدان ها رجوع می شود و به گمان من صرفا به همین دلیل است کع منش سیاسی لوکوربوزیه واجد اهمیت است. به هر رو چه لوکوربوزیه را یک فاشیست ضد اومانیسم بدانیم و چه به لحاظ استفاده از نور، مصالح و بیان شخصی در اثارش او را عمیقا درگیر براورد نیازهای طبیعی انسان بدانیم و چه دامن زدن به ای مباحث را محصول نوعی چشم و هم چشمی حرفه ای بخوانیم، نبوغ معماری لوکوربوزیه امکان گذر او از مرزهای معماری و تداخلش با دیگر حوزه های معرفت از جمله سیاست را غیر ممکن کرده است و تا زمانی که کلام بر او اثارش جاری است او بخشی لاینفک و غیر قابل حذف از گفتمان مدرنیته خواهد ماند.

در این مقاله لوکوربوزیه؛ شهر در قامت ماشین کنترل سرمایه داری و [باز] شکست [پروژه ی ] مدرنیته در مواجه با شرق تاثیر تعلقات سیاسی لوکوربوزیه بر طراحی اش مد نظر امده است



حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
مازیار فخرقاسمی ( 1391/01/09 ) :
جای نسخه pdf خالیست

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

پرسپکتیوهای فلیس وارینی بر مجتمع مسکونی لوکوربوزیه
اتووود کلاسیک ـ مرکز بین المللی هنر ـ لوکوربوزیه ـ 1962
تراشه های کانسپچوال ـ لوکوربوزیه و معماریِ عکاسی
چندیگار از نگاهی متفاوت ـ بخش دوم
کتاب خانه اتووود ـ لوکوربوزیه معمار قرن بیستم ـ کنت فرمپتون
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group