ثبت نام عضو جدید
ایمیل آدرس:
رمز عبور :
مرا به خاطر بسپار
رمز عبور را فراموش کردم
به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید
خانه
|
ثبت نام
|
تماس با ما
|
درباره ما
|
قوانین سایت
|
راهنما
|
تبلیغات
پــــــــــــروژه
ثبت پروژه شما
|
پروژه های دانشجویی محبوب
|
پروژه های حرفه ای محبوب
|
آخرین پروژه های دانشجویی
|
آخرین پروژه های حرفه ای
|
پروژه های دانشجویی برتر
|
پروژه های حرفه ای برتر
|
راهنما و قوانین
فـــــــــــــروم
فـــــروم
|
جستــــجو
|
راهنما و قوانین
مقــــــــــــالات
مقالات
|
مقالات برتر
|
مقالات پر بازدید
|
معرفی گروه تحریریه
|
راهنما و قوانین ثبت
دانشــــــــــگاه
دانشگاه
|
فعال ترین دانشگاه ها
|
دانشگاه با بیشترین اعضا
|
ثبت دانشگاه شما
|
راهنما و قوانین
آمـــــــــــــوزش
آموزش
|
ثبت کلاس جدید شما
|
راهنما و قوانین ثبت کلاس
مسابقـــــــــــات
مسابقات
|
مسابقات داخلی
|
مسابقات خارجی
|
دبیرخانه
|
ارتباط با مسئولین
کاربـــــــــــران
کاربران
|
ثبت نام
|
دانشجویان
|
معماران حرفه ای
|
کاربران آزاد
|
پروفایل های پر بازدید
|
راهنما و قوانین
کتــــــــــــــاب
کتاب ها
|
راهنما و قوانین
کاریابـــــــــــی
کاریابی
|
کارجویان
|
پیشنهادهای کاری
|
فرم کارجو
|
فرم پیشنهاد کار
|
راهنما و قوانین
|
اخبـــــــــــــار
آخرین اخبار
|
راهنما و قوانین
وبــــــــــلاگ
وبلاگ ها
|
راهنما و قوانین
جدیــد ترین پــــــروژه هـا
ارارات
طراح :
پویا خلج
پارک علم و فناوری
طراح :
سجاد نوری
طراحی مدرسه سبز
طراح :
سجاد نوری
مجموعه ویلایی ایرا
طراح :
استدیو معماری دیسک
حامی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
معماران و چالش انتخاب معماری ـ شهاب میرزاییان ـ کاموخانه؛ خانه ای که بود
مرکز داروینِ معماران فولر؛ میله تکامل
بلوک چندْمنظوره ی چندپوسته ی میان مرتبه ی منعطفِ متکثرِ مُعَوَج؛ پاسخی به جنگل شهری ای به نام سئول
مجموعه ی دوم از آرکیپیکس ؛ تصاویری 8 بیتی از اساتید معماری و شاهکارهایشان
کامنـــــــــت پــــروژه ها
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
مجتمع مسکونی حیات
نوشته است:
بعد گفتند بی دلار و ارتباط با ان دوستان معماری اسلامی بنده با اجازه شما از ایمیلتان برای ریجستر استفاده کردم ا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
مجتمع مسکونی حیات
نوشته است:
نظر قبلی من توسط غیر رباتیک سانسور شد که نقد و بیهوده بودن معماری اسلامی از این دست بود سال شصت و نه سران معما ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
ویلا بتنی
نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
ویلا بتنی
نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
ویلا بتنی
نوشته است:
این کار عالیه چون مثل کارهای استاد عالی پوره اما ببینید این سایت رو دوستان رادیو هنر دکتر منشی زاده و زنگنه را ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
خانه مادری
نوشته است:
بفهمند بقول شما اقایی که در رادیو هنر بمن زنگ زدی در چه گندی بدنیا امدیم انهم گناوه گناوه معماری دارد ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
خانه مادری
نوشته است:
شهر سازی مزخرف دیبا و مقلدانش سازه خشک سه تا سنگ بیرون امده بی پایداری شد ابادان و تهران و اینهمه زلزله اقا ای ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
ایمان زارع
مجید معزی
سامان نیرومند
شرکت استودیو معماران مادو
فرزان شاماسب لو
ارسال نظر
بازگشت به لیست پروژه ها
گزارش خطا
اشتراک پروژه
نمایش عکس ها
خانه شيشه اي
دانشـــــــــــگاه
:
آزاد اسلامی واحد تهران
سال طـــــراحی
:
1389
مـــــــــــــــــکان
:
-
کـــــارفـــــــــرما
:
تـــــــــــاریخ ثبت
:
1389/06/10
مســــــــــــاحت
:
300
تعـــداد بازدیـــــد
:
10570
محــــدوده سنی
:
22_23
نــــوع کاربـــــری
:
مسكوني
مرحـــــــــله اجرا
:
طراحی
همــــکاران طرح
:
محمد افخمي
این پروژه را چگونه ارزیابی میکنید ؟ عدد
5
بیشترین امتیاز است.
1
2
3
4
5
تا کـنون
122
نفـر به این پــروژه امتیاز داده اند
ایده های طراحی :
با توجه به عدم طرح محدوديت ها و ضوابط خاص در پروژه؛ عنوان "خانه شيشه اي" به عنوان مهم ترين عامل تاثير گذار مورد توجه و تمركز طراحي واقع مي شود. ساختار دستوري اين عنوان از تركيب دو واژه ي خانه و شيشه شكل يافته است. اين ساختاردر يك زبان حاوي يك فرم وچند معناست. فرم: -در زبان فارسي :خانه شيشه اي -در زبان انگليسي:glass house و.... معنا: -خانه اي كه از شيشه ساخته شده است :مصالح عمده تشكيل دهنده از جنس شيشه است -خانه اي كه خود ماهيت و ويژگي هاي شيشه را دارد: خانه اي كه مثل شيشه شفاف است، ظريف و شكننده است و.... "به گفته ژاك دريدا يك متن هرگز مفهوم واقعي خودش را آشكار نمي كند و خواننده است كه معنا را برداشت ميكند و هركس ميتواند برداشت متفاوتي داشته باشد. نوشتار به جاي انتقال دهنده معنا، يك خالق است". در اين طرح "خانه" به عنوان يك كاربري و محلي براي آرامش و سكني تشكيل دهنده جزء عملكرد از ساختار 3 جزئي معماري (فرم-محتوا-عملكرد) و "شيشه اي" به عنوان نماد شفافيت و ظرافت تشكيل دهنده محتوا (مفهوم و حس فضا) است. بديهي است كه فرم ،حاصل تعامل دو جزء مذكور و نوع برداشت طراحان خواهد بود. در اين طرح سعي شده است تا چند برداشت متفاوت از مفهوم خانه ي شيشه اي منعكس شود. - ارتباط بصري درون و بيرون خانه (با حفظ حريم) بدون مرزمي شود.اين ارتباط عمدتا از درون به بيرون صورت مي پذيرد . -خانه از برخي زوايا كه مانع آرامش ساكنين نباشد در مقابل ديد ناظر بيرون بنا مانند شيشه عمل كرده و آنچه در بيرون و سمت مقابل (پشت بنا) وجود دارد را نمايان ميكند. "در مجموع سعي بر اين بوده كه در درجه اول اين خانه براي فضاي داخلي و افراد كاربر شفاف باشد.و تاكيد بر شيشه اي بودن از بيرون در درجه دوم اهميت قرار دارد تا آنجا كه حتي يك وجه كامل سرويس حمام جهت ايجاد منظربه صورت شفاف طراحي شده است و پوسته اي خارجي براي حفظ حريم خصوصي از بيرون آن را پوشش ميدهد" -تمامي تيغه ها و سطوح صلب در صورت ضرورت و با حداقل ضخامت طراحي شده اند.(ضرورت ها :حفاضت فضاي اتاق ها در برابر نور غرب-حفظ حريم براي فضاهاي خصوصي و در نظر گرفتن حدود سازه) -در زمينه طراحي فرم سعي شده است كه تمامي اجزاي تشكيل دهنده حجم در جهت پاسخگويي به عماكرد و محتواي طرح باشد.
پروژه های دیگر طراح
مجتمع تجاري بلوار كوثر-مشهد
سازه غير خطي-پوسته ايستگاه قطار شهري دانشجو-مشهد
مجتمع مسكوني در محله بابک
مسابقه طراحي شناسه ميدان فلسطين-رتبه دوم
خودروی مفهومی پوما
مسابقه طراحی سردر دانشگاه خیام-رتبه دوم
طراحی صندلی
مجتمع مسکونی بلند مرتبه با رویکردی پایدار به مسکن
شهر تئاتر نيويورك
اسکیس و تصویرسازی
مسابقه طراحي منومان ميدان امام خميني- رتبه نخست
مسابقه طراحي مجتمع كودكان هما - رتبه دوم
برش های انتقادی
مسابقه طراحی یادمان حریق مدارس
طرح احیای عرصه عمومی بافت مرکزشهر انزلی
مجموعه علمی-فرهنگی دکتر حسابی
خانه وُید افقی
خانه مرداب
نظـــــــر اعضــــــــا
وحيد (مسعود) حسنلی
(
1389/06/11
) :
LUCK
نیما قاسمی سعادتی
(
1389/06/11
) :
فرم مناسبی داره، که با توجه به شیشه ای بودن از پیش آمدگی استفاده کردید و این مسـ؛له تابش رو تا حدی حل میکنه. اما تبادل انرژی رو نمیشه نادیده گرفت!
در مورد پلانینگ هم، جای کار بیشتری داشت. چون پرت زیاد داره.
پرزانته هم خوب شده.
با آرزوی پیروزی و سرباندی برای شما دوست عزیز.
فرزان شاماسب لو
(
1389/06/11
) :
ممنون از نظر دوستان.
دوست عزيز از نظر تحليلي تون خيلي ممنونم.
در باره ي مسئله انرژي اگرچه در اصل قضيه با شما موافقم اما به هر حال شفافيت مهمترين ويژگي اين خونه ست و تا حد امكان از سطوح صلب در جهت تبادل انرژي كمتر استفاده شده.(كه فكر ميكنم اگه بيش از اين بود مفهوم اصلي زير سوال ميرفت). البته مسلما چنين خانه اي فقط براي يك منطقه آب و هوايي معتدل ميتونه طراحي بشه . و تا حدي با شيشه هاي دو جداره مسئله انتقال حرارتي رو ميشه حل كرد. البته ذكر اين نكته هم مهمه كه تمامي سطوح شيشه اي در پلان باز شو نيستند.
-در مورد پلان: بنده نظر خودمو با توجه به برداشتي كه از نمونه ها داشتم عرض ميكنم و خوشحال مي شم بيشتر در اين باره صحبت كنيم.
1-اگه اشتباه نكنم فضاي پرتي رو كه بهش اشاره كردين بايد فضاي همكف بين آشپزخونه و پله باشه. و همچنين كمي هم سيركولاسيون حلقه اي كه در طبقه بالا وجود داره جاي انتقاد داره البته از لحاظ سيركولاسيون وگرنه اونجا بيشتر فضا ها قابل استفاده ست.
نظر من با توجه به الگوهايي كه مقايسه كردم اينه كه نوع نگاه به ارتباط فضا هاي داخلي در ويلا (مخصوصا يه ويلاي 300 متري فقط با دو خواب)
با آپارتمان يا سوئيت ها متفاوته. در واقع هرچقدر زيربنا افزايش و كاربر كاهش پيدا ميكنه فضا ها بزرگتر و به تناسب فيلتر ها هم بزرگتر ميشن. تا جايي كه در ويلا هاي بزرگتر از اين مقياس حتي يك فضاي راهرويي يهعرض 2 متر و طول 5 متر صرفا كار فيلترينگ رو انجام ميده و تنها مبلمان اون يك تابلو روي ديوار هستش. اما همين بزرگ بودن اين فضا موجب تفكيك تداخل عملكردهاي خصوصي و عمومي ميشه.ضمن اينكه كاربري سيركوله داره در صورتي كه معمولا در آپارتمان ها يا خانه هاي كوچك فضا ها بلافصل هستند.
تعريف ما از اون فضا يك فضاي تقسيم مركزي بوده . و البته من پرتي ديگه اي در پلان ها مشاهده نكردم. مگر اينكه فيلتر ها رو پرت حساب كنم.
با تشكر از توجه شما دوست عزيز
علي عسكري نژاد
(
1389/06/11
) :
اگر کارتون اجرا بشه پروژه خوبی هست،ولی به نظرم میاد که برای مسابقه ای بوده که برای اجرا در نظر گرفته نشده. اگر اینطور بوده فکر می کنم می تونه از لحاظ ایده متهورانه تر باشه.
اما اگر طراحیتون رو برای یک کار حرفه ای بدونید، کارتون طراحی متعادلی داره هر چند فکر می کنم که مثلا با یکی دوتا دیتیل میتونه واقعیتر به نظر بیاد.پلان و ترکیب فضاها هم عالی!فضای پرتم از اون حرفاست! واقعا چرا توالت طبقه همکف نور غرب می گیره! (:
به علاوه کارتون پرزنت خوبی داره، هر چند که به دید یک کار حرفه ای، این باعث نمی شه ما دلمون نخواد از نماهای پشتی یه چیزایی ببینیم یا تو دلمون نپرسیم که این شیشه ها چرا اینقدر شفاف شدن که نیستن؟!! (:
موفق باشید..
پوریا دهقان
(
1389/06/15
) :
3d visualization کار ارزش کار رو هر جقدر هستش پایین آورده sketch دستی بود بهتر میبود روی احجامتون به detailضخامتی که به پوسته هات میدی توجه نمی کنی shaderat.... matching background mainground and foerground...textureha.exterior daylight exposure controling .matching camerea with environment.var dar kol modelingat ba detail nist..ina ro be 3d karet begoo movaffagh bashi
پوریا دهقان
(
1389/06/22
) :
its up to u.its ur design.به هر حان موفق باشی
حسن حسنی
(
1389/06/23
) :
فرزان اسم دختره یا پسر؟ شما آخرش یه "ا" گذاشتی.
حسن حسنی
(
1389/07/03
) :
واما پروژتون از 10 7 ميگيره وخوبه.
محمد رضا كدخدايي
(
1389/10/29
) :
خسته نباشید ... کارو دوست دارم ... فقط یه سوال به محرمیت هم توجه شده ؟؟؟ به عنوان اگر اشتباه نکنم یک معمار مسلمان ... یا فضایی برای یک مسلمان ...
روح اله پناهی
(
1390/02/16
) :
کارتون جالب بود . موفق باشید.....
hamidreza shams
(
1390/06/07
) :
با سلام. پرسپکتیو خارجی چشمانم را راضی نمی کند. اما در یک نگاه پلان و فضای داخلی جذاب است. با تشکر
hamidreza shams
(
1390/06/07
) :
با سلام. پرسپکتیو خارجی چشمانم را راضی نمی کند. اما در یک نگاه پلان و فضای داخلی جذاب است. با تشکر
hamidreza shams
(
1390/06/07
) :
با سلام. پرسپکتیو خارجی چشمانم را راضی نمی کند. اما در یک نگاه پلان و فضای داخلی جذاب است. با تشکر
مهسا فضیله
(
1390/06/27
) :
موفق باشید
هادی بابایی
(
1390/11/23
) :
سلام منم با نظر دوستان موافقم، مسئله نور تا مقداری حل شده اما تبادل انرژی یه مقداری کارو شبیه عملکرد گل خونه کرده...
موفق باشی.
فرزان شاماسب لو
(
1390/11/24
) :
سلام. در مورد عملکرد گلخانه ای موافقم . اما این مسائل به صورتی نیستن که حل کردن اونها لزوما به تغییر کالبدی منجر بشه. برای مثال در صورتی که اقلیم خشک باشه این کاملا یک آیتم مثبت هست و در صورتی که اقلیم مرطوب باشه میشه با پرده های انعکاسی صرفا در جهت جنوبی در تابستان استفاده کرد یا در داخل از مصالحی استفاده بشه که جرم حرارتی ناچیزی دارند این مورد حل میشه. البته این رو هم باید در نظر بگیریم که اسم این طرح خانه "خانه شیشه ای" هست و نه "خانه اکولوژیک". اساسا خیلی از کاستی ها به دلیل همین شفافیت و شیشه ای بودن که فرض مساله است اتفاق میافته و تاحدی هم سعی شده که تعدیل بشه. برای مثال این اشکالات در طرح خانه شیشه ای فیلیپ جانسون به مراتب بیشتره و تنها دلیل هم همون شیشه ای بودنش هست...!
اشکان شهبازی
(
1390/12/25
) :
بیشتر وقت صرف مدلینگ و رندر شده در کلیه کارها مشهود هست ضعف طراحی رو با اصطلاحا بزک کردن میگیرید
مصطفی یکترزاده
(
1391/02/13
) :
با اجازه از آقای شاماسب لو، اگه بشه از طرح دفاع کنم.
این نوع ارائه ی پروژه،یک نوع ارائه حرفه ای معماری هست. به این نوع ارائه،ارائه ی composite گفته میشه که از هر نوع ارائه ی دیگری برای معماری مناسب تره.
مهندس شهبازی عزیز:خطوط معمارانه ی خوبی در طرح دیده میشه.چطور متوجه نشدید؟!! البته این نظر من بود...
چرا راه دور بریم میتونید این کار رو توی همین سایت ببینید--->
http://www.etoood.com/NewsShow.aspx?nw=2019
علی نصر
(
1392/02/26
) :
پلانش خیلی بهتر از حجمش شده
علی نصر
(
1392/02/26
) :
من توش اصالت های معماری ایرانی رو ندیدم جز موضوع شفافیت
اما اونم کنترل نشده هستش
جاوید محمدی
(
1392/08/08
) :
فرزان جان سلام
با آرزوی موفقیت برای شما، می خواستم 3dو رندرینگ رو حرفه ای یاد بگیرم مثل کارهای شما لطف می کنید کسی که برای شما این کار رو انجام داده به من معرفی کنید.
ali ajam
(
1393/04/01
) :
من مخالم با این که این پروزه قابلیت اجرا نداشته به نظر من به به طبیعت دراین کار ضعیف بود
حامی اتووود
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. /
عضو جدید
ایـمـــیـل :
لطفاً ایمیلتان را وارد کنید
رمز عبـور :
لطفاً رمزعبور را وارد کنید
مرا به خاطر بسپار
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه
|
ورود
|
ثبت نام
|
درباره ما
|
تماس با ما
|
قوانین سایت
|
راهنما
|
تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by
Tryon Software Group