ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
خانه گپ
طراح : شرکت صفار استودیو
مجتمع سروستان
طراح : شرکت صفار استودیو
خانه بی دیوار
طراح : شرکت صفار استودیو
حیات خانه
طراح : شرکت صفار استودیو
حامی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
ریشه های غرب ستیزی روشنفکران آسیایی
مرکز مراقبت از بیماران سرطانی مگی از او ام ای
پروژه ی شیپ از مایکل سورکین؛ دیالکتیک میان ارتفاعْ کاوی و زمینْ کاوی
مردانگی سمی؛ چیستی، چگونگی و مکانیسم های عبور
کامنـــــــــت پــــروژه ها
عاطفه تقی زاده در مورد پروژه مهد کودک جوانه ها شیراز نوشته است:
با سلام و عرض ادب
اکه امکان داره پلان مهدکودک ارسال کنید ممنون
...
شاهین فتحی در مورد پروژه ویلای باغچای نوشته است:
این ویلا واقعا متفاوت هستش، و البته متفاوت از نوع بسیار خوب، فضا سازی عالی، دسترسی های عمودی و افقی خیلی خوب ح ...
شاهین فتحی در مورد پروژه باغ ایران در نهمین اكسپوي جهاني باغ پکن 2013 نوشته است:
بسیار عالی، علاوه براینکه ویژگی های باغ های ایرانی مانند نظم، تناسب، حرمت، کارایی، و ... رعایت شده، چهارباغ، م ...
پرستو مظفری در مورد پروژه دانشکده هنر و معماری نوشته است:
بسیار عالی میشه لطف کنید پلانو بفرستید برام ممنون
[email protected] ...
شاهین فتحی در مورد پروژه فست فود نمک نوشته است:
سلام، من این کار رو بارها مرور کرده بودم و با تجوه به علاقه خاصی که به طراحی رستوران و فست فود دارم برام خیلی ...
محمدرضا میکائیل زاده در مورد پروژه مسابقه طراحی سردر مرکز علوم مغز و اعصاب ایران نوشته است:
بیشتر شبیه برج تجاری مسکونیه..... :)
هرچقدم به زور بخوای با دیاگرام و راهرو و اینا سردر جلوه بدی نمیشه ...
محمدرضا میکائیل زاده در مورد پروژه مسابقه خردسرای فردوسی مشهد نوشته است:
اون فرم آرامگاه فردوسی اصلا خوب نشده،
اصلا کی گفته اون فرم به فردوسی ربطی چیزی داره؟ ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    سونیا مقتدر

  
شهاب میرزاییان مهابادی
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    برج اداری وزرا . پادرا پایا پارس / منظر بوم نقش
    دانشـــــــــــگاه : علوم و تحقیقات تهران
    سال طـــــراحی : 1390
    مـــــــــــــــــکان : تهران
    کـــــارفـــــــــرما : شرکت رویال ساختمان آریا
    تـــــــــــاریخ ثبت : 1395/03/13
    مســــــــــــاحت : 33000
    تعـــداد بازدیـــــد : 4023
    محــــدوده سنی : 30_31
    نــــوع کاربـــــری : اداری
    مرحـــــــــله اجرا : اجرا شده
    همــــکاران طرح : پادرا پایا پارس ( مشاور طرح) / منظر بوم نقش ( مشاور بازنگری نما و طراحی داخلی) پونه وکیلیان و آرش سجادی / علی هادی مقدم وشهاب میرزاییان مشاوران و طراحان پروژه : - مهندسین مشاورپادرا پایا پارس )مشاور طراحی معماری، سازه ، تاسیسات مکانیکال والکتریکال و نظارت عالیه و کارگاهی از 1390 تا 1392( طراحی معماری : پونه وکیلیان و آرش سجادی طراحی سازه : علیرضا جلیلوند تاسیسات مکانیکی : پیمان روحانی تاسیسات الکتریکال : مسعود انصاری مشاور عالی سازه: بهروز میرمیران سرپرست دستگاه نظارت کارگاهی: علیرضا فرید عباسعلی نیا همکاران طراحی : شهرام نوشی ، مهدی رسولی ، مهسا مرادی ، مریم خسروی - مهندسین مشاور منظر بوم نقش (مشاور بازنگری طراحی نما ، طراحی داخلی و نظارت عالیه و کارگاهی از 1392 تا 1394) بازنگری طراحی نما : شهاب میرزاییان – علی هادی مقدم بازنگری طراحی داخلی : علی هادی مقدم همکاران طراحی : کاوه خاجویی ، محمد ابراهیم تاجیک، امید محمدی ، حسین زین آغاجی ، کسری شفیعی زاده ، فرهاد حاجی نصیر ، ایمان حضرتی ، ماهان مهرورز ، مجید منصوری همکاران ارائه : تینا استاد نظری ، ثمین حیدری مهندسی نما: بهزاد مخلص نظارت : کاوه خاجویی ، محمد بهمن پور ، ایمان حضرتی عکس : هامون مقدم . هامون دیجیتال سینما
     ایده های طراحی :

ایده طراحی :با توجه به موقعیت قرارگیری ، برج در منظر دور شهری از شریان های مختلف قابل رویت باشد . از همین رو ، ساختمان برج با توجه به مقیاس های متفاوت و منظر دور و نزدیک شهری به قطعات ارتفاعی متناسب با میزان دیده شدن تقسیم شده است .

-        در مقیاس محلی خیابان وزرا :

امتداد شمالی جنوبی زمین پروژه باعث شده تا نمای اصلی برج موازی با خیابان وزرا باشد . برای همین برج اداری با کمی چرخش نسبت به شمال و نیز کوچک شدن راس شمالی در نظر گرفته شده است تا نمای اصلی و فرم برج در راستای وزرا بهتردیده شود .جدای از این گذشتن از قالب باکس و تعریف یک سیلندر سبب شده تا فرم برج چشم نوازتر باشد . نمای تجاری ، در ارتباط با مقیاس سواره و شریان پیاده خیابان وزرا شکل گرفته است . ایجاد یک پلازای شهری در ورودی تجاری سبب شکل گیری یک عرصه عمومی در سکانس ورودی از شهر شده است . ایجاد پوسته شفاف جهت خوانایی ودعوت کنندگی بیشتر به داخل و نیز استفاده از فرم های خاص در ورودی های تجاری سبب خوانایی ورودی ها در کالبد برج شده است .

-        در مقیاس شهری نزدیک ، خیابان ولیعصر :

 از طرفی قرارگیری ساختمان در مجاورت پارک ساعی ، سبب شده است تا این برج از خیابان ولی عصر در ترکیب با توده سبز درختان دیده شود.  استفاده از نمای طرح چوب برای کلیت نمای برج جهت ایجاد همخوانی با توده سبز پارک در نظر گرفته شده است .

-        در مقیاس دور شهری :

در مقیاس های دورتر شهری ف تنها طبقات بالای و بام برج در میان توده ساختمان های دیگر دیده می شوند . به همین روی بام که در بیشتر نقاط تنها بخش دیده شده از برج است ، به عنوان یک سطح مهم طراحی ، لحاظ گردیده است .

-        در شب :

نورپردازی شب برج نیز با توجه به همین سکانس بندی ها لحاظ شده است.

لوورهای نما :تغییر میزان صلبیت و شفافیت نما با تغییر زاویه و آهنگ حرکت ناظر در اطراف برج ، از شاخصه های نمای برج است . تغییر تراکم لوورهای عمودی نما ، سبب پوشیده شدن و نهان شدن بخش های از پوسته شفاف برج در زوایای مختلف، از دید ناظر می شود . این ایده خلاقانه استفاده از لوورهای ساده و صلب ، سبب شکلگیری نمایی پویا و در تعامل با ناظر شده است ؛ به گونه ای که نمای برج مانند ارگانیسمی زنده به تغییر دید ناظر ، واکنش نشان می دهد و نماهای متفاوتی از یک کلیت یکسان را عرضه می کند .از سوی دیگر استفاده از این لوور ها سبب تنظیم نور شرق و غرب در فضای داخلی واحدهای اداری می شود .

گشایش طبقات میانی :گشایش میانی برج در طبقات 13 تا 15 جدای از سبک کردن توده برج ، باقاب کردن آسمان در میان ساختمان ، سبب تداعی زدایی از یک ساختمان می شود . به درون کشیدن بیرون و استفاده از فضای خالی در توده برج ، در ترکیب با کلیت فرم ، سبب ایجاد فرمی پویا شده است . این گشایش به یک شاخصه فرمی برج نیز تبدیل شده است .از سوی دیگر این گشایش در ترکیب با فضاهای سبز در ارتفاع ، یک فضای مکث عمومی و تعامل اجتماعی میان کاربران برج را فراهم نموده است . کارکرد دیگر این گشایش با توجه به موقعیت برج در شهر، فراهم نمودن یک سکوی نظاره با دید پاناروما به شهر تهران است .

ارتباط نما با فضای داخلی :تغییر آهنگ چیدمان لوورهای عمودی جدای از تمایز نمای برج ، سبب ایجاد تفاوت در داخل واحدهای اداری نیز شده است؛ با حرکت ناظر در داخل واحدهای اداری نماهای متفاوتی از شهر عرضه می شود از سوی دیگر استفاده از این لوور ها سبب تنظیم نور شرق و غرب در فضای داخلی واحدهای اداری می شود .

بام :در بام پروژه به سبب الزامات و استانداردها ، هلی پد قرار گرفته است . به سبب دیدهای متفاوت از شهر به برج ، هلی پد به عنوان یک شاخصه بصری از پروژه لحاظ شده است . در شریانهای شهری اطراف و در منظر دور شهری هلی پد متمایز ساختمان ، در میان ساختمانهای دیگر خودنمایی می کند . در واقع هلی پد به عنوان یک لندمارک شهری درک می شود که در خاطره جمعی شهروندان ثبت می شود و سبب ماندگاری کلیت ساختمان در ذهن شهروندان می شود .

مزایا و نوآوری های پروژه :

مهمترین ویژگی ها برج اداری وزرا را می توان به ترتیب زیر برشمرد :

1-    گذر از قالب تکراری ساختمانهای بلند مرتبه .

2-    ایجاد ساختمانی با رنگ ، بافت و شکل کالبدی متفاوت در بافت شهری .

3-    توجه به مقیاس و دیدهای شهری دور و نزدیک و سکانس بندی ارتفاعی برج .

4-    طراحی ساده و در عین حال متنوع بر اساس حرکت ناظرین سواره و پیاده شهری و پرهیز از پیچیدگی .

5-    توجه به همجواری با پارک ساعی .

6-     تعریف فضای شهری در ورودی تجاری در ارتباط با خیابان وزرا .

تعریف فضاهای عمومی در ارتفاع ( روی طبقه تجاری در طبقه اول اداری در گشایش میانی برج در طبقه سیزده


پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
حامی اتووود
کانال تلگرامی اتووود
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group