ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
ویلای پلکانی بومهن
طراح : شرکت الگوی پیشروی محیط نوین
مجتمع مسکونی محمودی زاده
طراح : ناجی پژمان ضیایی
ساختمان دفتر مرکزی پتروشیمی
طراح : ناجی پژمان ضیایی
مجتمع مسکونی گلشن
طراح : ناجی پژمان ضیایی
حامی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
اتووود ـ ایران معاصر ـ فرهنگسرای نیاوران ـ کامران دیبا
بیست بنا ... ـ شهاب میرزاییان ـ یک برش
استیون هال و ینا هایشتاین؛ پدیدارشناسی یخ و خَلا
پارک متخلخل؛استعاره ای از احساس درونی نسبت به محیط
کامنـــــــــت پــــروژه ها
عاطفه تقی زاده در مورد پروژه مهد کودک جوانه ها شیراز نوشته است:
با سلام و عرض ادب
اکه امکان داره پلان مهدکودک ارسال کنید ممنون
...
شاهین فتحی در مورد پروژه ویلای باغچای نوشته است:
این ویلا واقعا متفاوت هستش، و البته متفاوت از نوع بسیار خوب، فضا سازی عالی، دسترسی های عمودی و افقی خیلی خوب ح ...
شاهین فتحی در مورد پروژه باغ ایران در نهمین اكسپوي جهاني باغ پکن 2013 نوشته است:
بسیار عالی، علاوه براینکه ویژگی های باغ های ایرانی مانند نظم، تناسب، حرمت، کارایی، و ... رعایت شده، چهارباغ، م ...
پرستو مظفری در مورد پروژه دانشکده هنر و معماری نوشته است:
بسیار عالی میشه لطف کنید پلانو بفرستید برام ممنون
[email protected] ...
شاهین فتحی در مورد پروژه فست فود نمک نوشته است:
سلام، من این کار رو بارها مرور کرده بودم و با تجوه به علاقه خاصی که به طراحی رستوران و فست فود دارم برام خیلی ...
محمدرضا میکائیل زاده در مورد پروژه مسابقه طراحی سردر مرکز علوم مغز و اعصاب ایران نوشته است:
بیشتر شبیه برج تجاری مسکونیه..... :)
هرچقدم به زور بخوای با دیاگرام و راهرو و اینا سردر جلوه بدی نمیشه ...
محمدرضا میکائیل زاده در مورد پروژه مسابقه خردسرای فردوسی مشهد نوشته است:
اون فرم آرامگاه فردوسی اصلا خوب نشده،
اصلا کی گفته اون فرم به فردوسی ربطی چیزی داره؟ ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    سونیا مقتدر

  
احسان داننده
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    سردر ورودی و جداره محوطه مجتمع پالایشی سیراف
    دانشـــــــــــگاه : هنر اسلامی تبریز
    سال طـــــراحی : 1395
    مـــــــــــــــــکان : سیراف
    کـــــارفـــــــــرما : زیرساخت فراگیر پالایشی سیراف-مسابقه
    تـــــــــــاریخ ثبت : 1396/01/08
    مســــــــــــاحت : 700
    تعـــداد بازدیـــــد : 3119
    محــــدوده سنی : 30_31
    نــــوع کاربـــــری : صنعتی
    مرحـــــــــله اجرا : طراحی
    همــــکاران طرح :
     ایده های طراحی :

طراحی سردر چالشی بین عملکرد و زیبایی و ایجاد تعادل بین آن دو بود. هم باید مسئله عملکرد سردر به عنوان یک نمایش دهنده موقعیت و محل ورودی در نظر گرفته می‌شد و هم جنبه‌های زیبایی‌شناسی آن با توجه به موضوع و زمینه آن و البته نمادین بودنش، مورد توجه قرار می‌گرفت. سایت محیطی با مورفولوژی ناهموار و بایر است که چشم‌انداز وسیعی را به خود اختصاص داده و درون آن محوطه طرح فراگیر پالایشی سیراف قرار دارد. با توجه به ساختار متضاد بین این دو محیط داخل (محیط مصنوع) و محیط خارج (محیط طبیعی) باید دیالوگی با استفاده از "سردر" به عنوان عامل اتصال و نقطه تغییر فضا و مکان، ایجاد می‌شد.

با توجه به مسیر حرکتی منتهی به ورودی که پیچ و تاب و ناهمواری بسیاری در سطح آن وجود دارد سعی در رفع این موانع دید بودیم. ابتدا حجم اولیه مکعب را در نظر گرفتیم که اساس توسعه‌های بعدی بود. این فرم انتزاعی از ساختار مکعب‌گونه و ساده‌ی ساختمان‌های شهر سیراف است. این مورد به خصوص در قلعه باستانی این شهر دیده می شود.  با خالی کردن قسمت میانی و برش حجم و جابجایی دو قسمت آن، فرم از حالت قاب دو بعدی خارج و تبدیل به حجمی سه بعدی برای قابل رویت شدن از زوایای گوناگون می‌شود. در دید از فاصله دور این حجم قابل تشخیص است ولی از فاصله نزدیک با توجه به ارتفاع زیاد (35 متر) باعث سردرگمی می‌شد. در ارتفاع پایین تر (6 متر) پلی، به عنوان نماد "حرکت و پیشروی" برای انتقال بین دو طرف معبر و همچنین تعریف سردر در مقیاس انسانی اضافه می‌شود. قسمتی هم در بالای حجم دوم برای گالری دستاوردهای صنعت نفت و نظرگاه در نظر گرفته شده که با پله‌های تعبیه شده قابل دسترسی است.

معماری و زیبایی‌شناسی مهندسی فنی دو چیزند که با یکدیگر گام برمی‌دارند و یکی از پی دیگری می‌آید. زیبایی در محیط‌های صنعتی مانند پالایشگاه‌ها، کارخانجات و... را می‌توان در نظم ذاتی فضاهای خود آنها جست و جو کرد. این نظم از درون خود آنها نشئت می‌گیرد و شکل‌دهنده روحیه و شخصیت صنعتی اینگونه محیط‌هاست به گونه‌ای که فرم و عملکرد در هم تنیده و با هم شکل می‌گیرند. برای خلق چنین شخصیتی در فرم سردر از قیاس نمادین سردر با عناصر و شاخصه‌های درونی پالایشگاه استفاده شده است تا هر چه بیشتر با آن پیوند داشته باشد.  تشابه فرمی با دکل چاه‌های نفتی، حرکت‌های سیال لوله‌های تاسیساتی و مکانیکی، پله‌های دکل‌ها، ساختار سازه‌ای و چهره غالب مهندسی تکنیکال، حرکات افقی و عمودی غالب در سیرکولاسیون حرکتی این فضاها از نکاتیست که در طراحی سردر مورد توجه قرار گرفته است.


پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
حامی اتووود
کانال تلگرامی اتووود
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group