ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
خشت خانه
طراح : عیسی قاسمیان
ویلاهای سُهی و سُهی
طراح : سعید محسن یونسی
هایکو خانه
طراح : محمد موذنی
زخم های پنهان
طراح : حمیدرضا معماریان
حامی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
ده آسمان خراش برتر سال 2013 از نگاه دیزاین بوم
مركز آموزشی نگهداری درخت فلوس در قطب اقتصادی توليد دارچين اندونزی
حیاط خانه از مهندسین مشاور تغییر روند طرح؛ برنده جایزه معمار 1395 در بخش پروژه های ویلایی
سایه های بازیافت شده از روزنامه
کامنـــــــــت پــــروژه ها
یسنا رسولخانی در مورد پروژه خانه مد و لباس نوشته است:
با سلام و خسته نباشید واسه طرح زیباتون،
عنوان پایان نامه من هم خانه مد هست اگه میشه مقالتون و ضوابت و از ...
یسنا رسولخانی در مورد پروژه خانه مد تبریز نوشته است:
سلام روزتون بخیر طرحتون و ایده طراحیتون جالب بود اگه میشه مقالتونو برام بفرستید تا مطالعه کنم و کمکی در پایان ...
مهسا خوش رضا در مورد پروژه مرکز نمایش های آئینی نوشته است:
سلام خانم تقوی. پروژه تون واقعا عالیه. من این ترم میخوام همین موضوع رو طراحی کنم. ممنون میشم اگه بتونید ریز فض ...
کیانوش دهکردی در مورد پروژه اسکیس و راندو نوشته است:
?salam cheor mitonam ba shoma tamas begiram @
سلام
وقت بخیر
[email protected]
0912361 ...
حمیده محمدرضاپور در مورد پروژه مهد کودک جوانه ها شیراز نوشته است:
سلام جناب شاکری
یکی از نمونه های موردی متن برای پایان نامه مهد جوانه هاست
در صورت امکان می خواستم لط ...
فرزانه علوی مقدم در مورد پروژه خانه مد تبریز نوشته است:
سلام خانم محمدی،کارتون واقعا عالی بود، میشه ریزفضا و پلانتون رو واسم بفرستید؟ [email protected] ...
Asal Dia در مورد پروژه خانه ی مد نوشته است:
سلام کارتون بسیار عالی و ارزشمنده میشه لطفا برای پایاننامه ی من هم با موضوع طراحی خانه مد و لباس کمکم کنید. ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    سونیا مقتدر

  
محمد رسول موسی پور
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    خانه خیابان درختی
    دانشـــــــــــگاه : هنر تهران
    سال طـــــراحی : 1395
    مـــــــــــــــــکان : کرمان
    کـــــارفـــــــــرما : عباس علیزاده
    تـــــــــــاریخ ثبت : 1396/07/09
    مســــــــــــاحت : 170
    تعـــداد بازدیـــــد : 1670
    محــــدوده سنی : 28_29
    نــــوع کاربـــــری : مسكوني
    مرحـــــــــله اجرا : اجرا شده
    همــــکاران طرح :
     ایده های طراحی :

معرفی بنا:

این بنا که در دو طبقه همکف و اول و دو واحد مسکونی مستقل بنا شده قدمتی نزدیک به 10 سال دارد و در شهر کرمان در خیابانی فرعی به نام خیابان درختی قرار دارد، که واحد طبقه همکف آن در اوایل سال 95 در شرایطی به ما ارجاع شد که کارفرما به سلیقه خود طی عملیات تخریب و بازسازی ، پلان پروژه و جانمایی فضاها و فاضلاب و تاسیسات را انجام داده و در واقع پروژه در مرحله سفت کاری "تمام شده" بود که این موضوع مشکلاتی را برای پروژه بوجود آورده بود که خیلی از آنها قابل اصلاح نبود، از جمله تداخل عرصه ها در بعضی قسمت ها و ابعاد و هندسه نامناسب بعضی فضاها.

مسـائل پـروژه

مسائل پروژه را شاید بتوان به دو بخش عمده تقسیم کرد یک سری مسائل تکنیکی و عملکردی که مثل هر پروژه معماری باید به آنها پاسخ داده می شد و بخش دیگر مسائلی بود که از دغدغه های کلان معمارانه خودمان ناشی می شد، و آن اینکه “چگونه می توان به معماری ای فکر کرد که در عین معاصر و امروزی بودن واجد جغرافیایی که در آن به سر می برد باشد؟” که سعی شد از طریق این پروژه، به عنوان بخشی از یک پروژه فکری بزرگتر، در کانتکست کرمان و بی توجه به خط قرمزهای ایدئولوژیک معمارانه، به آن فکر کنیم و در بازه زمانی پروژه به آنها جوابی بدهیم.

یکی از مسائل مشکل سازی که در وضعیت اولیه بنا با آن مواجه بودیم عدم دسترسی به نور طبیعی و نورگیری یکی از اتاق ها بود که عملا این اتاق را غیر قابل سکونت می کرد و نمی شد نسبت به آن بی تفاوت بود، از طرفی به خاطر موقعیت قرار گیری و جانمایی نادرست در لایه میانی بنا، هیچ گونه دسترسی مستقیمی به نور طبیعی از طریق ایجاد بازشو رو به فضای بیرون وجود نداشت، لذا تنها منبع نور طبیعی قابل استفاده نورگیری بود که در ضلع مقابل در آشپزخانه قرار گرفته بود و تلاش شد تا از طریق پایین آوردن سقف آشپزخانه فضای خالی ای ایجاد شود و با تقسیم کردن دهانه نورگیر به دو قسمت، بخشی از نور طبیعی نورگیر از طریق رفلکتورهای مستقر شده در این فضای خالی به اتاق منتقل شود، هرچند نور دریافتی از این طریق با نور دریافتی از یک بازشو آفتابگیر رو به بیرون قابل مقایسه نیست اما جواب نهایی، به عنوان تبدیل یک فضای تاریک مطلق غیرقابل سکونت به یک اتاق با نور متوسط قابل سکونت با توجه به محدودیت های موجود برای ما قابل قبول بود.

اصالت تکنیک:

برای وارد کردن مسئله جغرافیا به فرایند طراحی استراتژی که اتخاذ شد این بود که از تکنیک های طراحی ای که در بناهای تاریخی واجد ارزش کرمان قابل پیگیری است، بسته به شرایط پروژه، استفاده شود که از جمله می توان به  تکنیک های "منقش کردن" ، "مشبک کردن" و " تا کردن" اشاره کرد. استراتژی دیگر در این پروژه مسئله "انقباض و انبساط فضایی" در پروژه بود لذا فضای منفی پروژه بواسطه این انبساط و انقباض های فضایی و شکل دیالوگ با رخداد های فضا تا حدود زیادی در امتداد معماری گذشته این جغرافیا است.


پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
حامی اتووود
کانال تلگرامی اتووود
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group