معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما




شما می توانید
پروژه خود را ثبت کنید
مقاله خود را ثبت کنید
کلاس خود را ثبت کنید
در مباحث فروم اتووود شرکت کنید

پیـــــام هــای رسیــــده
فرزانه مقربی 1397/04/31
با تشکر
AmirAli H 1397/04/29
Any
حامد سمائی 1397/04/28
سلام
kood5k ss 1397/04/28
fffff
ادامه
ارسـال پیــام به  آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
 
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  
 
پیام های رسیده برای پروژه ها
ادامه


پیــام های ارســـال شـــده
حسین محمدی 1392/09/29
دوست عزیز این لینک معماری و سینما http://www.etoood.com/NewsList.aspx?Sub=57 ارادتمند
زهرا حسینی 1392/09/16
با سلام حتما در اسرع وقت پی گیری خواهم کرد ارادتمند شما بصیرت
Nooshin zakermehr 1391/07/15
با سلام لطفا ای میلتان را برای من بگذارید موفق باشید
ادامه   
پیام های ارسال شده پروژه ها
حمید عرفان 1392/08/10  
پروژه معماری پایدار-( نادر خلیلی)_ بم   :    
یکی از منابعی که پیشنهاد می کنم برای شناختن نادر خلیلی مطالعه شود کتاب "تنها دویدن" است که توسط نشر چشمه به چاپ رسیده است، البته ناشر دیگر فعالیت نمی کند اما می توان پی جور کتاب بود
رضا دانشمیر 1392/06/21  
پروژه مجتمع چند عملکردی صفاییه   :    
کنش انتقادی زمان، کلیشه ای مستعمل است، چرا که زمان تفاوت میان هنر متعالی و هنر درجه دو را محقق می سازد. برای والتر بنیامین، زمان کارکرد دیگری نیز دارد: گذر زمان نه فقط موفقیت اثر را مقدر می سازد، بلکه اجزا اساسی اش را از وجوه غیر اساسی اش تفکیک می کند، زمان در این لایه کارکردی، میانِ عناصر زودْگذر جذاب برای معاصران و ان عناصری که ذهنْ مشغولی های عمیق تری را معطوف خود می سازند تمایز قائل می شود و از همین روست که پساتاریخ یک اثر و سنتی که می افریند نسبت به پیشاتاریخ اثر و منابع و سنت هایی که اثر از دل ان ها بیرون می اید مقوم و اساسی ترند.

بهتر است نگاهی بیاندازیم به پاویون اجرا نشده چارلز کوریا برای نمایشگاه ازاکا 1970

http://archnet.org/library/documents/one-document.jsp?document_id=13855

برای دریافت فایل تصویری به انتهای صفحه مراجعه فرمایید
محسن بوستانی 1392/05/05  
پروژه محله عفيف اباد شيراز - چشم انداز اينده - پروتوتايپ یک   :    
با سلام به دادبه عزیز
باز هم تاکید می کنم که در میان گرایش های مابعد 1960 علقه به تراکم عمودی و مگااستراکچر به عنوان یک پارادایم توسعه شهری مطرح شده است در اثار بسیاری از معماران پیشرو ان زمان دیده می شود و هنوز هم عمیقا ریشه دار است، یکی از این گروه ها متابولیست ها هستند که سعی کرده ام در سه مقاله که در روزنامه شرق به چاپ رسید و هم اکنون بر اتووود هم بارگذاری شده به وجوه مختلف کارشان بپردازم، این گروه ژاپنی است و همین روند کلان سازه نگر و نگاه به اینده را در اثارشان اورده اند و اتفاقا به گواه تاریخ با درکی نه فقط از هویت که از بوم توانسته اند اثاری کم ولی فاخر بیافرینند.
من در جایگاه دفاع تمام قد از طرح نیستم اما به گمان من بروتالیسم در کلام شما به شدت مشهود است و البته این هم شاید ماحصل همان فروخوردگی باشد، از نظر وجوه اقلیمی با توجه به تمامی محدودیت ها تا انجا که شده و مخصوصا در بخش های مسکونی رعایت گردیده ، از نظر نگاه به مسائله هویت به واقع نمی توان برایش سنجه مشخصی تعریف کرد اما اگر شما توانستید منبع معینی که بتواند اشتراک فراگیر در حوزه گفتمانی از زیبایی شناسی ایرانی و هویت ایرانی بیاورد معرفی کنید من خوشحال می شوم در موردش با شما بحث کنم ، نکته دیگر تاکید بر هم گرایی در پروژه است که در کار به شدت لحاظ شده است، یعنی نقش حوزه عمومی و زیرساخت های فراهم کننده ان به واقع در کار دیده شده است و در کنار ان سعی شده است تاکید بر اتومبیل به غایت محدد گردد، در مورد پروتوتایپ هم بیشتر به معنی پیش نمونه هایی اند که احتمال دارد در اینده تولید شوند، پس نگاه به اینده در ان ها لحاظ شده و به واقع فاقد قطعیت هستند، البته من از دانشجویان درس روستا هم می خواهم که بر پروژه هاشان نام پروتوتایپ بنهند. هنوز فکر می کنم شما با اثر از منظر بصری و ریخت شناسی برخورد می کنید و این هم ریشه در گرافیک گرایی صرف تزریق شده در اکادمی ایرانی دارد، برایتان ارزوی صبر، کمال، اصالت و پایداری می کنم.
ادامه
   آرش بصیرت   "سردبیر اتووود"    معمار حرفه اي     Arash   Basirat   -    Professional
تحصیــــــلات :   1384   كارشناسي ارشد   1384  MA/MS Major :
دانشگــــــاه : آزاد اسلامی واحد تهران azad university of tehran University :
شــرکـــــــت : Office :
وب سایــــت : WebSite :
دربــــــــــاره  : وی مدرک کارشناسی خود را در رشته عمران و از دانشکاه ازاد واحد یاسوج (1381) و مدرک کارشناسی ارشدش را در رشته شهرسازی و از دانشگاه ازاد واحد تهران مرکزی(1385) اخذ نموده است. نظریه و تعاملش با حوزه عمومی مبتنی بر ادراک این دو مفهوم از سیاست، محورهای مطالعاتی او را شکل داده اند، او که پایان نامه مقطع کارشناسی ارشدش را با تمرکز بر مواجه زنان و محیط مصنوع به رشته تحریر در اورده است، از ره گذر محور پیش امده نظریه های توسعه، نظریه های طراحی و علی الخصوص نظریه معماری را از نمایی نزدیک و با تمرکز بر محدودیت های به ذاتشان در مواجه با فهم از پایداری و تحت شمول انقطاع های تاریخ نگارانه پی می گیرد و در این راستا مقالاتی را در مجلات تخصصی به چاپ رسانده و یا در کنفرانس ها ارائه کرده است، نگاه راهبردی وی به حوزه عمومی و سیاست در کنار سوظن اش به اکادمیِ ایرانی موجب گردیده است بخش در خوری از تجربیات نوشتاری اش را به روزنامه ها منتقل نماید. وی هم اکنون ضمن همکاری با گروه معماری و جغرافیای دانشگاه ازاد واحد مرودشت به تدریس دروسی مانند مبانی نظری معماری، مقدمه ایی بر تاریخ معماری، توسعه فیزیکی، برنامه ریزی سبز، اصول و مبانی شهرسازی و مطالعات توسعه روستایی مشغول است.
پروژه هـــــای دانشـــــجویی   

طراحی خانه مسکونی(تیپولوژی2)و مسجد در روستای جوز کنگری    طراحی خانه مسکونی(تیپولوژی2)و مسجد در روستای جوز کنگری
درس : روستا  - سال طراحی : 1393
استاد : آرش بصیرت


  مـــقــــــــــــالــات   

دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
(جغرافياي انساني - شهر سازي )
 دیوید هاروی در کتاب شهرهای شورشی با تاکید بر مطالبه مجدد شهر به وسیله همان مردمی که ان را تولید می کنند بر سیاقی دیگر از فهم اِربز موکد می شود، سیاقی که بر قوام ان محدودیت ها و دسته بندی های مردم شهر به ان هایی که طراحی می کنند، ان هایی که می سازند و ان هایی که در ان زندگی می کنند محو و تضعیف شده است.

دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
(شهر سازي - جغرافياي انساني )
 مقالات جمع اوری شده در کتاب شهرهای شورشی گزاره حق نسبت به شهر را در مقام پاسخی تلقی می کند به "الیت اقتصادی و سیاسی ای که در جایگاهی قرار گرفته اند که بر قرار ان می توانند شهر را بیشتر و بیشتر بر قوام ایده هایشان شکل دهند". برای هاروی "انهدام مولد " در قلب شهر مدرن عنصر اصلی بقای سرمایه داری است. به موازات انکه سرمایه مالی خود را عمیقا درگیر گمانه زنی و نظرورزی های اینده نگرانه کرده است، فرایندهای شهری با تمسک به بازگشت های هرچه بیشتر به اینده که در قامت سودهای پیش بینی شده خود نمایی می کنند، خود را تسلیم بحران انباشت مازاد نموده اند.

هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
(جغرافياي انساني - شهر سازي )
 اخرین کتاب دیوید هاروی "شهرهای شورشی: از حق نسبت به شهر تا انقلاب شهری"(2012) مجموعه ای از قطعات نوشتاری ایست که غالب ان ها بین سال های 2002 تا 2010 در جاهای مختلف به چاپ رسیده اند، کتاب با گذر از محدودیت های اکادمیک روی در تدقیق رابطه عدالت اجتماعی و شهر می کشد. کتاب نشان می دهد سرمایه داری چگونه در رهیافتی تاریخی برای دور ماندن از گزند اهداف برامده از ایده ی "حق نسبت به شهر" به مثابه شاکله سازمان دهنده ی گستره وسیعی از امکانات قدرت سیاسی در حیات جمعی، به شهری شدن و شهرسازی پناه می برد.

ساختمان دانشگاه کوپر یونیون؛ تام مین و برساختن یک زیست ماشین شهری کامل و فتح پارادایم پیچیدگی ساختمان دانشگاه کوپر یونیون؛ تام مین و برساختن یک زیست ماشین شهری کامل و فتح پارادایم پیچیدگی
(تاريخ معماري - مفاهيم و نظريات معماري )
 رویکرد تام مین در طراحی ساختمان کوپر یونیون هوشمندانه بود؛ خلق دراماتیک ترین سازه ممکن در محله برای رقابت با اثار دیگر معمارانی که در این بافت اثری خلق کرده بودند، البته سازه ای که حداقل در ظاهر هیچ سرنخی از اطرافش نگرفته باشد، جنبه ای از طراحی که به خوبی درک شد و از کار هم درامد.

سیاست های بتمن[؛ شهر به مثابه ترومای سرمایه داری] سیاست های بتمن[؛ شهر به مثابه ترومای سرمایه داری]
(زيبايي شناسي - جغرافياي انساني )
 ژیژک ضمن بازخوانی فیلم "شوالیه تاریکی برمی خیزد"، مفاهیمی که سرمایه داری بر قرار ان با شهر و شهروندانش مواجه می شود را بر سریری بنیادین به نقد می کشد.

معماری پیوستار و عظمت تکینگی معماری پیوستار و عظمت تکینگی
(مفاهيم و نظريات معماري - زيبايي شناسي )
 تام مین در این درس گفتار، شاکله های فکری اش در طراحی و تمرکزش بر مفهوم مقیاس را ینْ گشایی می کند.

پَســــــــــــــــــــــــاـ کارکردگرایـی پَســــــــــــــــــــــــاـ کارکردگرایـی
(مفاهيم و نظريات معماري - تاريخ معماري )
 پیتر آیزنمن در یک رویکرد ضد اومانیستی، ارزش های 500 ساله تفکر اروپایی با محوریت کارکردگرایی پوزیتیوستی را به چالش می گیرد و ادعا می کند تنها راه مدرن بودن در معماری بازگشت به شناسه اصیل مدرنیته ابتدای قرن بیستم است.

بحران اقتصادی منطقه یورو؛ هم تخریبی نهادهای مرجع، امحا حوزه عمومی و تهدید جغرافیای تاریخیِ دمکراسی بحران اقتصادی منطقه یورو؛ هم تخریبی نهادهای مرجع، امحا حوزه عمومی و تهدید جغرافیای تاریخیِ دمکراسی
(شهر سازي - جغرافياي انساني )
 امارتیا سن در این یادداشت، بحران مشروعیت دمکراسی در اروپا را مورد واکاوی قرار داده و عدم تمکین نسبی اروپا به ریشه های مفهومی اش را یکی از عمده دلایل امتداد بحران اقتصادی می خواند.

عصر پَسادمکراتیک اروپا؛ بومی سازی، بازتعریف حوزه عمومی و عدالت مبتنی بر کنش ارتباطی عصر پَسادمکراتیک اروپا؛ بومی سازی، بازتعریف حوزه عمومی و عدالت مبتنی بر کنش ارتباطی
(جغرافياي انساني - شهر سازي )
 یورگن هابرماس در کتاب "بحران اتحادیه اروپا: یک واکنش" سعی می کند با قوام عناصر نظریه ی کنش ارتباطی ریشه های بحران فعلی اتحادیه را شناسایی و در راستای برطرف کردنش بر باز تفسیر و باز تعیین حوزه عمومی تاکید گذارد.

لوییس مامفورد؛ ناجیِ مغمومِ درامْشهرِ[ نا] موجود لوییس مامفورد؛ ناجیِ مغمومِ درامْشهرِ[ نا] موجود
(شهر سازي - جغرافياي انساني )
 نگاهی کلی به دیدگاه های لوئیس مامفورد و تدقیق کلی درک وی از پیشرفت، شهر و تعامل انسان با متروپل

معماری منزوی؛ از لابیرنت دایدالوسیِ مینوس تا هزارتوی کافکایی هیتلر معماری منزوی؛ از لابیرنت دایدالوسیِ مینوس تا هزارتوی کافکایی هیتلر
(مفاهيم و نظريات معماري - جغرافياي انساني )
 نگاهی است گذرا از جاناتان گلنسی به نسبت میان نظام های سیاسی و مخزنْ پناهگاه ها در یک گذر تاریخی

از مخازنِ ضد شهریِ آلبرت اسپیر تا شهرْ سپر باکمینستر فولر؛ معماری جنگ و فرم های ژئوپلیتیک از  مخازنِ ضد شهریِ آلبرت اسپیر تا شهرْ سپر باکمینستر فولر؛ معماری جنگ و فرم های ژئوپلیتیک
(تاريخ معماري - جغرافياي انساني )
 مروری بر تاثیرات جنگ جهانی دوم و جنگ سرد بر معماری و مفهوم یوتوپیا

اروپا به رغم غرب؛ پروژه اروپا و ترومای کیستی؟ چیستی؟ و کجایی؟ اروپا به رغم غرب؛ پروژه اروپا و ترومای کیستی؟ چیستی؟ و کجایی؟
(جغرافياي انساني - شهر سازي )
 نوشتار به صورتی فهرست وار و بر قرار اشارات تجربی پی گیر چرایی شکنندگی اروپا نه در قامت یک جغرافیا که در قامت یک مفهوم است

معماری و رکود اقتصادی؛ گذر از نگاه فاوستی به جهان و بازگشت به عقل سلیم معماری و رکود اقتصادی؛ گذر از نگاه فاوستی به جهان و بازگشت به عقل سلیم
(مفاهيم و نظريات معماري - شهر سازي )
 نوشتار با تمرکز بر روند معماری انریکه نورتن، تاثیر بازار معماری بر اثار وی را ارزیابی کرده و ان را پایه ای می سازد برای تحلیل تاثیر بحران اقتصادی بر معمارْستاره ها.

سقوط یا چرا [دوباره] کوچک[در روایتی مابعد مدرن]، زیبــاست؛ هرمنوتیک معماری الترناتیو سقوط یا چرا [دوباره] کوچک[در روایتی مابعد مدرن]، زیبــاست؛ هرمنوتیک معماری الترناتیو
(شهر سازي - جغرافياي انساني )
 متن با تاکید بر معماری هلند سعی می کند بحران اقتصادی را دست مایه ی فاصله گذاری میان معمار ستاره های هلندی هم چون رم کولهاس و بن ون برکل و معمارانی که رویکردشان اقتصادی تر و متناسب تر با بحران اقتصادی می باشد قرار دهد

معماری پست مدرن؛[نا] معماری بحران و [نا]سازه وضع موجود معماری پست مدرن؛[نا] معماری بحران و [نا]سازه وضع موجود
(تاريخ معماري - زيبايي شناسي )
 مروری بر کتاب شناسی پست مدرنیسم و جایگاه معماری در این کتب

پست مدرنیسم در معماری؛ چالش عبور از گذشته و اکنونیت اینده یا ایا می توان پست مدرن نبود؟ پست مدرنیسم در معماری؛ چالش عبور از گذشته و اکنونیت اینده یا ایا می توان پست مدرن نبود؟
(تاريخ معماري - مفاهيم و نظريات معماري )
 روایتی خلاصه از نوع نگاه برخی نظریه پردازان معماری به پست مدرنیسم و فراز و فرودهایش

معماری در زمانه عسرت یا چگونه معماری [در دوره رکود] می اموزد که به هستی افقی اش بازگردد معماری در زمانه عسرت یا چگونه معماری [در دوره رکود] می اموزد که به هستی افقی اش بازگردد
(جغرافياي انساني - شهر سازي )
 نوشتار نگاهی اجمالی دارد بر بحران اقتصادی و تاثیر ان بر لایه های مختلف معماری، از معماری ستاره محور تا معماری بدنه

شهری شدن به سبک چینی و بحران تمدنی؛ ونگ شو و معضل تدقیق معماری: معماری خنثی، معلق یا متعهد شهری شدن به سبک چینی و بحران تمدنی؛ ونگ شو و معضل تدقیق معماری: معماری خنثی، معلق یا متعهد
(شهر سازي - مفاهيم و نظريات معماري )
 مروری بر اثار ونگ شو و چگونگی مواجه وی با سیاست های چین در حوزه شهری

باوهاوس؛ یک محصول کانسپچوال یا چگونه خُردْجهانِ یوتوپیایی می تواند بر واقعیت فائق آید باوهاوس؛ یک محصول کانسپچوال یا چگونه خُردْجهانِ یوتوپیایی می تواند بر واقعیت فائق آید
(تاريخ معماري - آموزش معماري )
 گذری بر صورت بندی تاریخی شکل گیری باوهاوس و مکانیسم هایی که این مدرسه توانست به واسطه ان یک مدل اموزشی بیافریند

الاهیات معماری در جهان طراحان پَساـ نظری ـ بخش سوم و پایانی ـ پرستش وضعیت تهی و بازگشت [پیش] مدرنیته الاهیات معماری در جهان طراحان پَساـ نظری ـ بخش سوم و پایانی ـ پرستش وضعیت تهی و بازگشت [پیش] مدرنیته
(مفاهيم و نظريات معماري - تاريخ معماري )
 گریمشا در بخش سوم و پایانی مقاله اش به مباحثی همچون جهانی شدن، امکان فروپاشی بومی گرایی، سرمایه داری شرکتی و زیبایی شناسی پوپولیستی اشاره می کند و با اعلام حدوث مدرنیسم نرم ان را واضع نوعی میان مایگی می خواند که نه اصالت مدرنیستی دارد و نه هجو پست مدرنیستی بلکه در یک ره یافت هگلی سنتزی از این دوست.

الاهیات معماری در جهان طراحان پَساـ نظری ـ بخش دوم ـ مرگ [معماری] مدرن و تعلیق پیوریسم ارتدکس الاهیات معماری در جهان طراحان پَساـ نظری ـ بخش دوم ـ مرگ [معماری] مدرن و تعلیق پیوریسم ارتدکس
(مفاهيم و نظريات معماري - تاريخ معماري )
 در بخش اول این مقاله نویسنده بستری تاریخی و نظری فراهم اورد برای مرور انچه بر معماری در قرن بیستم گذشته است، در این بخش عملا تحقق وعده های فلسفی قرن نوزدهم را در شمول معماری قرن بیستم مشاده می کنیم

الاهیات معماری در جهان طراحان پَساـ نظری ـ بخش اول ـ ریشه ها؛ پارادایم بازگشت یا بازتفسیر الاهیات معماری در جهان طراحان پَساـ نظری ـ بخش اول ـ ریشه ها؛ پارادایم بازگشت یا بازتفسیر
(مفاهيم و نظريات معماري - تاريخ معماري )
 نویسنده با ترکیب مفاهیم درون دینی سعی دارد ریشه های مفهومی حاکم بر معماری مدرن را واکاوی کند.

تفکر مارتین هایدگر بر معماری ـ بخش سوم و پایانی ـ معماری و بود و باشِ متفکرانه هستنده ها تفکر مارتین هایدگر بر معماری ـ بخش سوم و پایانی ـ معماری و بود و باشِ متفکرانه هستنده ها
(مفاهيم و نظريات معماري - زيبايي شناسي )
 تدقیق موضع نگاری مارتین هایدگر بر معماری و مفاهیم پایه ان

تفکر مارتین هایدگر بر معماری ـ بخش دوم ـ هستی شناسی مکان، شعروارگی سکونت، روح مکان و خاطره جمعی تفکر مارتین هایدگر بر معماری ـ بخش دوم ـ هستی شناسی مکان، شعروارگی سکونت، روح مکان و خاطره جمعی
(مفاهيم و نظريات معماري - زيبايي شناسي )
 تدقیق مفاهیمی همچون چهار پوش و روح مکان در نگره هایدگر و اشکارگی ان در معماری

تفکر مارتین هایدگر بر معماری ـ بخش اول ـ جهان، چیزها و زبان هستی تفکر مارتین هایدگر بر معماری  ـ بخش اول ـ جهان، چیزها و زبان هستی
(مفاهيم و نظريات معماري - زيبايي شناسي )
 تدقیق رویکرد پدیدارشناسه مارتین هایدگر بر معماری

رم کولهاس و هستی شناسی معماری؛ پاردایم بازگشت و بازخوانی مدرنیسم متقدم رم کولهاس و هستی شناسی معماری؛ پاردایم بازگشت و بازخوانی مدرنیسم متقدم
(مفاهيم و نظريات معماري - تاريخ معماري )
 گذری فشرده بر ریشه های طراحی نزد رم کولهاس

جنبش متابولیسم و زایش تکنوتوپیا؛ از اپیستمه تا تعرض یا چگونه تکنولوژی از خود عبور کرد- بخش پایانی جنبش متابولیسم و زایش تکنوتوپیا؛ از اپیستمه تا تعرض یا چگونه تکنولوژی از خود عبور کرد- بخش پایانی
(شهر سازي - مفاهيم و نظريات معماري )
 در قسمت اخر این نوشتار سه بخشی تمرکز بر اثار طراحی شده ی گروه، تبلور پارادیم های طراحی شان و تاثیراتشان بر گروه ها و معاران ما بعد خود است و به موازات بر پارادایم های مخالف با ره یافت های این گروه نیز اشاره دارد

جنبش متابولیسم و زایش تکنوتوپیا؛ از اپیستمه تا تعرض یا چگونه تکنولوژی از خود عبور کرد ـ بخش دوم جنبش متابولیسم و زایش تکنوتوپیا؛ از اپیستمه تا تعرض یا چگونه تکنولوژی از خود عبور کرد ـ بخش دوم
(شهر سازي - مفاهيم و نظريات معماري )
 نوشتار بر چگونگی شکل گرفتن متابولیست ها و مفاهیم بنیادی ای که ان ها بر قوامشان طراحی می کنند تاکید می گذارد

جنبش متابولیسم و زایش تکنوتوپیا؛ از اپیستمه تا تعرض یا چگونه تکنولوژی از خود عبور کرد ـ بخش اول جنبش متابولیسم و زایش تکنوتوپیا؛ از اپیستمه تا تعرض یا چگونه تکنولوژی از خود عبور کرد ـ بخش اول
(شهر سازي - مفاهيم و نظريات معماري )
 متن در قسمت اول ریشه های فکری ظهور گرایش های انتقادی بر مدرنیسم و تاثیر ان ها بر معماری و شهرسازی را از نظر می گذراند

زاهــــــــــا حـــــــــدیــد چیـــــــــــســــــت؟ زاهــــــــــا حـــــــــدیــد چیـــــــــــســــــت؟
(جغرافياي انساني - مفاهيم و نظريات معماري )
 تاکید بر وجوه برونْ معمارانه ی معماری زاها حدید

زاها حدید، بدویت عظیم و تمدن شکسته زاها حدید، بدویت عظیم و تمدن شکسته
(مفاهيم و نظريات معماري - زيبايي شناسي )
 تحلیلی است بر ریشه های اثار معماری زاها حدید از وجه زیبایی شناسانه

حرکت و تخلخل؛ میان فضا، پاسخی به شهر بسته حرکت و تخلخل؛ میان فضا، پاسخی به شهر بسته
(مفاهيم و نظريات معماري - شهر سازي )
 زاها حدید به تبیین چرایی حرکت و گشودگی در اثارش و نقش این دو مفهوم تدوین شهر باز به وسیله معماری می پردازد.

کامرون سینکلر و معماری بحران؛ پارادکس مدرنیته و هک جریان غالب کامرون سینکلر و معماری بحران؛ پارادکس مدرنیته و هک جریان غالب
(جغرافياي انساني - معماري پايدار )
 شرحی تحلیلی بر جایگاه و نقش و عملکر کامرون سینکلر به عنوان معماری که از تمام ظرفیت های جهان امروز برای ارتقای سطح زندگی گروه هایی که بافت فیزیکی و زیستی شان بحرانی است استفاده می کند.

معماری پس از یازدهم سپتامبر ـ ادیپوسِ شهری؛ استراتژی فضای منفی، عدالت فرمی و بازگشت به خیابان معماری پس از یازدهم سپتامبر ـ ادیپوسِ شهری؛ استراتژی فضای منفی، عدالت فرمی و بازگشت به خیابان
(تاريخ معماري - مفاهيم و نظريات معماري )
 بازتفسیر رویدادهایی که پی ایند حادثه یازدهم سپتامبر بر شمول معماری تاثیر گذاشتند

معماری پس از یازدهم سپتامبر ـ درجه ی صفرِ شهر معماری پس از یازدهم سپتامبر ـ درجه ی صفرِ شهر
(تاريخ معماري - زيبايي شناسي )
 تحلیل لبُس وودز از تاثیر یازدهم سپتامبر بر معماری

دو لوکوربوزیه؛ از باستان شناسی اینده تا باستان شناسی خود، از پرومِتِـئوس تا اورفئوس دو لوکوربوزیه؛ از باستان شناسی اینده تا باستان شناسی خود، از پرومِتِـئوس تا اورفئوس
(مفاهيم و نظريات معماري - تاريخ معماري )
 نگاهی کلان به وجوه مشخصه لوکوربوزیه متقدم و متاخر

لوکوربوزیه؛ شهر در قامت ماشین کنترل سرمایه داری و [باز] شکست [پروژه ی ] مدرنیته در مواجه با شرق لوکوربوزیه؛ شهر در قامت ماشین کنترل سرمایه داری و [باز] شکست [پروژه ی ] مدرنیته در مواجه با شرق
(شهر سازي - مفاهيم و نظريات معماري )
 مروری بر گرایش های سیاسی لوکوربوزیه و چگونگی تبلور ان در طراحی شهری

ویلا ساوُآ؛ فروپاشی جسمانیت چگال و نفی تدریجی زمین؛ پردازش عمودیِ آزادی ویلا ساوُآ؛ فروپاشی جسمانیت چگال و نفی تدریجی زمین؛ پردازش عمودیِ آزادی
(مفاهيم و نظريات معماري - تاريخ معماري )
 تمرکز بر ویلا ساوا با محوریت رهایی بخشی و نقش رمپ و پله مدور در تزریق این حس در اثر

هسته سخت زیبایی یا چگونه پدیدارشناسانه طراحی کنیم هسته سخت زیبایی  یا چگونه پدیدارشناسانه طراحی کنیم
(مفاهيم و نظريات معماري - زيبايي شناسي )
 نگاه برون بافتی به طراحی با تاکید بر مثال های کارکردی از پیتر زُمتـُـر

اموزش معماری، فراگیری معماری یا چگونه تجربه زیسته بر اکادمی فائق می اید اموزش معماری، فراگیری معماری یا چگونه تجربه زیسته بر اکادمی فائق می اید
(آموزش معماري - مفاهيم و نظريات معماري )
 مقاله تمرکزی است بر فرایند طراحی از منظر پیتر زومتور

معــماری ـ دوران ابی؛ تاثیر پابلو پیکاسو بر لکربوزیه و فرانک گری معــماری ـ دوران ابی؛ تاثیر پابلو پیکاسو بر لکربوزیه و فرانک گری
(مفاهيم و نظريات معماري - زيبايي شناسي )
 جستاری کوتاه و پر مغز بر تاثیر درک از کوبیسم و تاثیر مستقیم پیکاسو بر معماری به خصوص لکربوزیه و فرانگ گری

باریکه های بنفش ـ خیابان؛ هرمنوتیک سرعت و بسط زیبایی شناسانه فروپاشی باریکه های بنفش ـ خیابان؛ هرمنوتیک سرعت و بسط زیبایی شناسانه فروپاشی
(شهر سازي - مفاهيم و نظريات معماري )
 تاثیر متقابل خیابان با معماری در روایتی موجز

برنو زِوی؛ شارحِ ضدِ سبک های رهایی بخش برنو زِوی؛ شارحِ ضدِ سبک های رهایی بخش
(مفاهيم و نظريات معماري - تاريخ معماري )
 مروری بر زندگی و ارا و افکار برنو زوی منتقد و شارح معماری

معماری پس از 11 سپتامبر ـ جهان مسطحِ مابعد امریکایی معماری پس از 11 سپتامبر ـ جهان مسطحِ مابعد امریکایی
(مفاهيم و نظريات معماري - تاريخ معماري )
 . رم کولهاس با تاکید بر جایگاه ساختمان تجارت جهانی در تاریخ نگاری گونه ایی از بنا: برج، با تمسک به "جهان گرایی محلی مبتنی بر سیاست های هویت و فضاهای میانی/گفت و گویی" و اضافه نمودن متغیر جغرافیا به ماتریس محیط تصمیم، الزامات جدید معرفتی ایی برای طراحی وضع می کند که نهایتا منجر به گونه زایی جدیدی از "پارادیم برج" می شود که شاید نسخه ایی باشد برای تسکین درد برج های دچار "سندرم ترس از 11 سپتامبر" شده، ان چه اما در هر سه ره یافت به وضوح به حاشیه رانده شده؛ در محاق نگاه داشتن امکان موتاسیون است؛ خودسریِ اخلاقی که از یک سو امکان دارد به حدوث وضعیت های ایده ال منتهی شود و از سوی دیگر به غول افرینی از بر عدم وجود سطوح کنترلی متبادر بر "انبوهه های روی داد گون عجیب"، پدیده ایی که حدِ امکان "امیزش افق ها" را به سمت صفر میل می دهد و ما را در شرایط "پادـ سنتزی" معلق می سازد .

معماری پس از 11 سپتامبر ـ عبور از فـــــاجعه معماری پس از 11 سپتامبر ـ عبور از فـــــاجعه
(مفاهيم و نظريات معماري - تاريخ معماري )
 پیتر ایزنمن در این گفتار با تاکید بر جنبه رسانه ایی وضعیت، بر مبنای تحلیل اتیملژیک فاجعه، 11 سپتامبر را نشانی از پایان توان بیان گرانه زبان می داند و ان را محملی برای عبور از بیان گرایی صرف و ورود به مرحله "صورت بندی معماریِ روی دادی" می خواند.

معماری پس از 11 سپتامبرـ پردازش فاجعه معماری پس از 11 سپتامبرـ پردازش فاجعه
(مفاهيم و نظريات معماري - زيبايي شناسي )
 ، ایوان داگلس؛ مدیر استودیو ایوان داگلس و رییس دانشکده معماریِ موسسه پلی تکنیک رِنسِــلِــر در این گفتار با تاکید بر گزاره های مطرح شده از سوی متفکرینی هم چون پل ویریلیو ذات معماری و چگونگی کارکرد ان در مواجه با وضعیت "ضد مادی" و "تصویری ـ نمایشی" ایی که پس از 11 سپتامبر تشدید شده است را در بستری مبتنی بر "تعلیق ساختن" به چالش می گیرد.

معماری از 1940ـ پس از پست مدرنیسم؛ فرانکن اشتاینیزاسیون کالبدی یا بازگشت به عقل کمینه گرا معماری از 1940ـ پس از پست مدرنیسم؛ فرانکن اشتاینیزاسیون کالبدی یا بازگشت به عقل کمینه گرا
(تاريخ معماري - مفاهيم و نظريات معماري )
 گذری بر چگونگی عبور از پست مدرنیسم، تاثیر رشد اقتصادی دهه 1990 بر ساخت و ساز و رو به رو شدن با بحران اقتصادی دهه اول قرن بیست و یکم

معماری پس از 1940 ـ پست مدرنیسم؛ فهمی ناـ گون از وضعیت های ضدگون معماری پس از 1940 ـ پست مدرنیسم؛ فهمی ناـ گون از وضعیت های ضدگون
(تاريخ معماري - مفاهيم و نظريات معماري )
 نگاهی گذرا به معماری متاثر از جریان پست مدرن در امریکا

معماری از 1940ـ مینیمالیسم؛ هم تکنیک هم استراتژی معماری از 1940ـ مینیمالیسم؛ هم تکنیک هم استراتژی
(تاريخ معماري - مفاهيم و نظريات معماري )
 روایتی از بسط ایده کمتر بیشتر است در امریکا

لیوینگ ارکیتکچر؛ گذر تمدنی از معبر تغییر پارادایم طراحی لیوینگ ارکیتکچر؛ گذر تمدنی از معبر تغییر پارادایم طراحی
(مفاهيم و نظريات معماري - زيبايي شناسي )
 تمرکز بر طراحی با هدف تغییر رفتار

گزارش اقلیت ـ زنان باهاوس؛ روایتی ربوده شده گزارش اقلیت ـ زنان باهاوس؛ روایتی ربوده شده
(آموزش معماري - تاريخ معماري )
 تمرکز بر تاریخ نگاری حضور زنان در مدرسه هنر باهاوس

پالادیو؛ روحی نو در صورت بندی کلاسیک پالادیو؛ روحی نو در صورت بندی کلاسیک
(تاريخ معماري - جغرافياي انساني )
 تمرکز بر تاثیر اندرا پالادیو و تاثیر او بر بسط جغرافیایی درکی نو از کلاسیسیزم

فضاي اعتراض؛ وقتي سخن منطقه بندي شده است فضاي اعتراض؛ وقتي سخن منطقه بندي شده است
(شهر سازي - مفاهيم و نظريات معماري )
 منطقه بندی شهری به عنوان عاملی برای کنترل بدن

رِم کول هاس؛ آیکـُـن[سندرم]امپراتوری رِم کول هاس؛ آیکـُـن[سندرم]امپراتوری
(شهر سازي - مفاهيم و نظريات معماري )
 تکه تفسیری بر مقاله انتونیو نگری در مورد رم کولهاس

رم کولهاس و زیست پس ماندی شهرـ نشین رم کولهاس و زیست پس ماندی شهرـ نشین
(شهر سازي - مفاهيم و نظريات معماري )
 نویسنده از ره گذر تمرکز بر نگاه کولهاس به شهر این ارا را از غربال نگاه فوکو، دلوز و اگامبن عبور می دهد

از رئالیسم جادویی سیاه تا راپســـــــــودی سرخ ژان نوول؛ سیاست رنگ در گفت و گو با محیط از رئالیسم جادویی سیاه تا راپســـــــــودی سرخ  ژان نوول؛ سیاست رنگ در گفت و گو با محیط
(مفاهيم و نظريات معماري - تاريخ معماري )
 نوشتار ضمن تمرکز بر پاویون نوول در لندن برای گالری سرپنتین مروری گذرا دارد بر برخی از اثار شاخص او و در برخی لایه ها جنبه انتقادی نیز به خود می گیرد.

غرفه گالری سرپنتین؛ طراحی در منطقه ممنوعه غرفه گالری سرپنتین؛ طراحی در منطقه ممنوعه
(مفاهيم و نظريات معماري - معماري محيط )
 گذری بر بارزه های غرفه سرپانتین طراحی دفتر معماری سانا

گزارش اقلیت ـ اکثریت خاموش؛ ایا طراحی هنوز باشگاهی مردانه است گزارش اقلیت ـ اکثریت خاموش؛ ایا طراحی هنوز باشگاهی مردانه است
(طراحي داخلي - معماري و هنرهاي ديگر )
 گذری بر تبعیض های جنسیتی موجود در بازار طراحی

معمار؛ محصول ایده ئُـــــــلُژیک یا روای غیر قابل اعتماد معمار؛ محصول ایده ئُـــــــلُژیک یا روای غیر قابل اعتماد
(مفاهيم و نظريات معماري - مفاهيم و نظريات معماري )
 مواجه مرگ و معمار از ره گذر تبیین اثر در حوزه عمومی و مواجه نظریه با وضعیت

معماری رکود معماری رکود
(مفاهيم و نظريات معماري - مفاهيم و نظريات معماري )
 نوشتار با تمرکز بر بحران اقتصادی اخیر ریشه بسیاری از مانتراهای ماندگار معماری معاصر را جریان های غالب بر اقتصاد جهانی می داند و از این ره ضمن تاریخ نگاری اقتصادی معماری معاصر صورت بندیی نوین از این بازه تاریخی ارائه می کند


  استــــاد پـــــــروژه   
شیراز - عفیف آباد پس از فاجعه - پروتوتایپ5
شیراز - عفیف آباد پس از فاجعه - پروتوتایپ5

مسکن روستایی ـ پروتوتایپ یازده
مسکن روستایی ـ پروتوتایپ یازده

هستی شناسی انتقادیِ "خود" ـ پرتوتایپ 3
هستی شناسی انتقادیِ "خود" ـ پرتوتایپ 3

طراحی خانه مسکونی روستای جوزکنگری - تیپولوژی 1
طراحی خانه مسکونی روستای جوزکنگری - تیپولوژی 1

الحاقیه مسجد روستا ـ پروتوتایپ نه
الحاقیه مسجد روستا ـ پروتوتایپ نه

فضاهای موازی ـ پرتوتایپ 7
فضاهای موازی ـ پرتوتایپ 7

طراحی خانه مسکونی روستای جوز کنگری-تیپولوژی 2
طراحی خانه مسکونی روستای جوز کنگری-تیپولوژی 2

الحاقیه مسجد روستا ـ پروتوتایپ سه
الحاقیه مسجد روستا ـ پروتوتایپ سه

هستی شناسی انتقادیِ "خود" ـ پرتوتایپ 12
هستی شناسی انتقادیِ "خود" ـ پرتوتایپ 12

طراحی مسجد روستای جوز کنگری-تیپولوژی 2
طراحی مسجد روستای جوز کنگری-تیپولوژی 2

مسکن روستایی ـ الگوی برونگرا-پروتوتایپ سه
مسکن روستایی ـ الگوی برونگرا-پروتوتایپ سه

فضاهای موازی ـ پرتوتایپ چهار
فضاهای موازی ـ پرتوتایپ چهار

توسعه افقی بر فراز عفیف آباد
توسعه افقی بر فراز عفیف آباد

مسکن روستایی ـ سه خانوار ـ پروتوتایپ نه
مسکن روستایی ـ سه خانوار ـ پروتوتایپ نه

کولهاسیسم ـ پرتوتایپ8
کولهاسیسم ـ پرتوتایپ8

نمایشگاه و فروم جهانی بحران
نمایشگاه و فروم جهانی بحران

مسکن روستایی ـ الگوی درونگرا-پروتوتایپ سه
مسکن روستایی ـ الگوی درونگرا-پروتوتایپ سه

کولهاسیسم - پرتوتایپ 13
کولهاسیسم - پرتوتایپ 13

طراحی خانه مسکونی در روستای دالین
طراحی خانه مسکونی در روستای دالین

مسکن روستایی چند خانوارـ پروتوتایپ ده
مسکن روستایی چند خانوارـ پروتوتایپ ده

فضاهای موازی ـ پرتوتایپ یک
فضاهای موازی ـ پرتوتایپ یک

طراحی خانه مسکونی در روستای دالین
طراحی خانه مسکونی در روستای دالین

مسکن روستایی ـ پروتایپ هفت
مسکن روستایی ـ پروتایپ هفت

کولهاسیسم ـ پرتوتایپ10
کولهاسیسم ـ پرتوتایپ10

طراحی مسجد برای روستای دالین
طراحی مسجد برای روستای دالین

الحاقیه مسجد روستا ـ پروتوتایپ هفت
الحاقیه مسجد روستا ـ پروتوتایپ هفت

خانه شماره VI- پیتر ایزنمن
خانه شماره VI- پیتر ایزنمن

طراحی روستا2-مسجد
طراحی روستا2-مسجد

الحاقیه مسجد روستا ـ پروتوتایپ دو
الحاقیه مسجد روستا ـ پروتوتایپ دو

طراحی پاویون
طراحی پاویون

طراحی خانه در روستای جوزکنگگری-تیپولوژی1
طراحی خانه در روستای جوزکنگگری-تیپولوژی1

مسکن روستایی چند خانه وار ـ پروتایپ دو
مسکن روستایی چند خانه وار ـ پروتایپ دو

طراحی الحاقیه مسجد
طراحی الحاقیه مسجد

طراحی مسجد در روستای بهرغان
طراحی مسجد در روستای بهرغان

طراحی الحاقیه مسجد روستای زراعی(گروه دوم)
طراحی الحاقیه مسجد روستای زراعی(گروه دوم)

طراحی میدان
طراحی میدان

طراحی مسکونی در روستای بهرغان - تیپولوژی 2
طراحی مسکونی در روستای بهرغان - تیپولوژی 2

بازطراحی مسکن گروه 3
بازطراحی مسکن گروه 3

مسکن اصلاح شده
مسکن اصلاح شده

طراحی مسجد در روستای کدنج - تیپولوژی 3
طراحی مسجد در روستای کدنج - تیپولوژی 3

بازطراحی مسکن گروه 3
بازطراحی مسکن گروه 3

ایستگاه اتوبوس
ایستگاه اتوبوس

طراحی مسجد در روستای کدنج - تیپولوژی 2
طراحی مسجد در روستای کدنج - تیپولوژی 2

طراحی الحاقیه مسجد روستای زراعی گروه 3
طراحی الحاقیه مسجد روستای زراعی گروه 3

طراحی الحاقیه به مسجد  پروتوتایپ 4
طراحی الحاقیه به مسجد پروتوتایپ 4

طراحی مسجد در روستای کدنج - تیپولوژی 1
طراحی مسجد در روستای کدنج - تیپولوژی 1

طراحی پوستر و ساخت ماکت و 3D خانه اکسپری منتال (آلوارآلتو)
طراحی پوستر و ساخت ماکت و 3D خانه اکسپری منتال (آلوارآلتو)

طراحی پاویون  پروتوتایپ4
طراحی پاویون پروتوتایپ4

طراحی مسکن روستایی در روستای کدنج - تیپولوژی 2
طراحی مسکن روستایی در روستای کدنج - تیپولوژی 2

ایستگاه آتش نشانی ویترا
ایستگاه آتش نشانی ویترا

طراحی میدان (پروتوتایپ 4)
طراحی میدان (پروتوتایپ 4)

طراحی روستا2
طراحی روستا2

باز طراحی مسکن
باز طراحی مسکن

طراحی ایستگاه (اتوبوس پروتوتایپ 4)
طراحی ایستگاه (اتوبوس پروتوتایپ 4)

طراحی مسکن روستایی در روستای کدنج - تیپولوژی 1
طراحی مسکن روستایی در روستای کدنج - تیپولوژی 1

طراحی الحاقیه مسجد. گروه 2. پرتتایپ 5
طراحی الحاقیه مسجد. گروه 2. پرتتایپ 5

باز طراحی مسکن  (پروتوتایپ 4)
باز طراحی مسکن (پروتوتایپ 4)

 محله عفيف اباد شيراز - چشم انداز اينده - پروتوتايپ پنج
محله عفيف اباد شيراز - چشم انداز اينده - پروتوتايپ پنج

بازطراحی مسکن.پرتتایپ4
بازطراحی مسکن.پرتتایپ4

طراحی  پاویون  ( پروتوتایپ 4 )
طراحی پاویون ( پروتوتایپ 4 )

شیراز ـ عفیف آباد ـ چشم انداز آینده
شیراز ـ عفیف آباد ـ چشم انداز آینده

طراحی پاویون.گروه 2.پرتتایپ 5
طراحی پاویون.گروه 2.پرتتایپ 5

خانه شماره VI-پيتر ايزنمن
خانه شماره VI-پيتر ايزنمن

محله عفيف اباد شيراز - چشم انداز اينده - پروتوتايپ یک
محله عفيف اباد شيراز - چشم انداز اينده - پروتوتايپ یک

طراحی ایستگاه اتوبوس.گروه 2. پرتتایپ 5
طراحی ایستگاه اتوبوس.گروه 2. پرتتایپ 5

طراحی ایستگاه اتوبوس ـ گروه الف 4
طراحی ایستگاه اتوبوس ـ گروه الف 4

شیراز ـ عفیف آباد ـ چشم انداز آینده ـ پیش نمونه سه
شیراز ـ عفیف آباد ـ چشم انداز آینده ـ پیش نمونه سه

طراحی پاویون.پرتتایپ4
طراحی پاویون.پرتتایپ4

بازپردازش خُرد مقیاس میدان ـ گروه الف 4
بازپردازش خُرد مقیاس میدان ـ گروه الف 4

شیراز ـ عفیف آباد ـ چشم انداز آینده ـ پیش نمونه چهار
شیراز ـ عفیف آباد ـ چشم انداز آینده ـ پیش نمونه چهار

طراحی میدان.پرتتایپ4
طراحی میدان.پرتتایپ4

طراحی پاویون ـ گروه الف 4
طراحی پاویون ـ گروه الف 4

الحاقیه مسجد روستایی ـ پیش نمونه یک
الحاقیه مسجد روستایی ـ پیش نمونه یک

طراحی الحاقیه مسجد.پرتتایپ4
طراحی الحاقیه مسجد.پرتتایپ4

طراحي محدود ـ پرُتـُتايپ یک
طراحي محدود ـ پرُتـُتايپ یک

شیراز ـ عفیف آباد ـ چشم انداز آینده ـ پیش نمونه دو
شیراز ـ عفیف آباد ـ چشم انداز آینده ـ پیش نمونه دو

ساخت ماکت کلیسای وحدانیت(لویی کان)
ساخت ماکت کلیسای وحدانیت(لویی کان)

باز طراحی ورودی یک خانه
باز طراحی ورودی یک خانه

مسکن روستایی چهار خانوار ـ پیش نمونه پنج
مسکن روستایی چهار خانوار ـ پیش نمونه پنج

طراحی پوستر کلیسای وحدانیت(لویی کان)
طراحی پوستر کلیسای وحدانیت(لویی کان)

طراحی پوسته برای پلکان شهری
طراحی پوسته برای پلکان شهری

الحاقیه مسجد ـ پیش نمونه دو
الحاقیه مسجد ـ پیش نمونه دو

یک پوستر تحلیلی(ویلا دالاوا-رم کولهاس)
یک پوستر تحلیلی(ویلا دالاوا-رم کولهاس)

چگونگی ساخت درک از فضا
چگونگی ساخت درک از فضا

مسکن روستایی سه  خانوارـ پیش نمونه یک
مسکن روستایی سه خانوارـ پیش نمونه یک

یک ماکت تحلیلی(ویلا دالاوا-رم کولهاس)
یک ماکت تحلیلی(ویلا دالاوا-رم کولهاس)

چگونگی ساخت درک از فضا و زمان
چگونگی ساخت درک از فضا و زمان

الحاقیه مسجد ـ پیش نمونه یک
الحاقیه مسجد ـ پیش نمونه یک

طراحی پوستر خانه شیشه ای فیلیپ جانسون
طراحی پوستر خانه شیشه ای فیلیپ جانسون

چگونگی ساخت درک از زمان
چگونگی ساخت درک از زمان

طراحی مسکن روستایی دو خانوارـ پیش نمونه یک
طراحی مسکن روستایی دو خانوارـ پیش نمونه یک

 طراحی پوستر خانه ی بوردو ( رم کولهاس)
طراحی پوستر خانه ی بوردو ( رم کولهاس)

طراحی پوسته ی عطر
طراحی پوسته ی عطر

مسکن روستایی ـ پروتوتایپ پنج
مسکن روستایی ـ پروتوتایپ پنج

ساخت ماکت خانه ی بردو ( رم کولهاس)
ساخت ماکت خانه ی بردو ( رم کولهاس)

چگونه فضا را بسازیم؟
چگونه فضا را بسازیم؟

مسکن روستایی ـ پروتوتایپ هفت
مسکن روستایی ـ پروتوتایپ هفت

یک پوستر تحلیلی
یک پوستر تحلیلی

چگونه زمان را بسازیم؟
چگونه زمان را بسازیم؟

الحاقیه مسجد روستا ـ پروتوتایپ هشت
الحاقیه مسجد روستا ـ پروتوتایپ هشت

کولهاسیسم ـ پرتوتایپ3
کولهاسیسم ـ پرتوتایپ3

چگونه حرکت را بسازیم؟
چگونه حرکت را بسازیم؟

مسکن روستایی ـ پروتوتایپ هشت
مسکن روستایی ـ پروتوتایپ هشت

فضاهای موازی ـ پرتوتایپ 3
فضاهای موازی ـ پرتوتایپ 3

بدنه سازی شهری
بدنه سازی شهری

الحاقیه مسجد روستا ـ پروتوتایپ پنج
الحاقیه مسجد روستا ـ پروتوتایپ پنج

فضاهای موازی ـ پرتوتایپ دو
فضاهای موازی ـ پرتوتایپ دو

دیجیتالیزاسیون امر واقع
دیجیتالیزاسیون امر واقع

الحاقیه ی مسجد ـ پروتوتایپ هفت
الحاقیه ی مسجد ـ پروتوتایپ هفت

هستی شناسیِ انتقادیِ "خود" ـ پرتوتایپ 15
هستی شناسیِ انتقادیِ "خود" ـ پرتوتایپ 15

ايستگاه اتوبوس
ايستگاه اتوبوس

الحاقیه مسجد روستا ـ پروتوتایپ ده
الحاقیه مسجد روستا ـ پروتوتایپ ده

فضاهای موازی ـ پرتوتایپ 16
فضاهای موازی ـ پرتوتایپ 16

اصلاح بافت روستای زراعی_ طراحی شده توسط لویی کان
اصلاح بافت روستای زراعی_ طراحی شده توسط لویی کان

الحاقیه مسجد روستا ـ پروتوتایپ یازده
الحاقیه مسجد روستا ـ پروتوتایپ یازده



درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group