مسابقه دانشجویی اتووود
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما




شما می توانید
پروژه خود را ثبت کنید
مقاله خود را ثبت کنید
کلاس خود را ثبت کنید
در مباحث فروم اتووود شرکت کنید

پیـــــام هــای رسیــــده
الهه معارفی 1392/10/03
salam.nazare shoma mohtaram hast amma man fekr mikonam shoma rajebe zendehiye foorogh motalee nakardein.agar motalee befarmain motevaje mishin tarhe man bar asase zendegiye foroogh keshide shode...dar tarhe man 3 galeri dide mishe ; b esmhaye yaaso naomidi \ sargardani/shekasto marg .morajein bad azteye in 3 galeri ke albate ba topogerafiye zamin hamahang ast}b makani miresad k aslan nemidanad poshte aan che etefaghi oftade ast.forogh bad az dardo ranji k dar zedeganiyash keshide ast tasadof mikonad...ke man ham in etefagh ra bad az galeriye 3 ba 1 abshare sakhrei neshan dadedeam ; bad az pain amadan az pelehaye abshar b maghbareye forogh miresim... fek konam tozihat kamel boode ast
ف نجار 1392/09/22
با سلام خسته نباشید و ممنون از نظرات گران بهاتون اما این طرح هتل است نه ساندویچ و همبرگر هتل یک مکانی موقتی است نه همیشگی اگه توجه کنید طرح من از یه قسمت شروع میشه که ورودی هتل است و بعد از پستی ها و بلندی ها به پایان میرسد که نشانگر سفر و گذرا بودن است در اقلیم کرمان معمولا سقف گنبدی مرسوم بوده که الان سقف مسطح میسازن که با اقیلم گرم و خشک سازگار نیست و من این منحنی رو به وضوح نشان دادم سایه اندازی ها که باید باشه رو کامل نشان دادم واقعا اساتید دانشگاه از ایده و کارم خوششان آمد من یکنواختی و تکرار و کپی کردن از کارهای گذشتگان را درست نمیدونم ما در این عصر و زمان زندگی میکنیم باید به فردا بیاندیشیم باید اصول معماری گذشته را به شکل مدرن به کار ببریم نه کپی ساندویچ و همبرگر هم تو فست فوده شایدم ایده جالبی واسه یه فست فود باشه شاید که نه حتما
آرمان محمدخانی 1392/05/20
جناب به اصتلاح خودت طراح شما هنوز درک مکتفی از انتقاد و به تمسخر کشیدن نمیفهمید و این نکته را در نظر بگیر که باز هم من جسارت بار گزاری این چنین طرح هایی را داشتم یر عکس پروفایل خالی شما همچون شخصیتت ! دنیا هم که تغییر کنه سطح تو در همینی که هستی باقی میماند به جایی نخواهی رسید ! و یادت نره که من دقیقا با زبان خودت باهات صحبت کردم تا شاید بفهمی که در چه حد با مبحث شعور و فهم قریبه هستی و بازم میگم که هیچ مقاله و مدرک دانشگاهی واسه آدم شعور و تربیت نمیاره به جز خانواده و اصل و نسب که فکر نکنم ... اگر عقده خود بینی و خود آغازی نداشتی مطمئنا فرق نقاشی با یک تصویر 3 وجهی 3دی مکس میفهمیدی ! جانم حتما به یک روان شناس حرفه ای مراجعه کن که شاید کمکی به عقده ها و کمبودهای ریشه در اصالت تو بشه ! و جای سعی در دانستن خط ابتدا خودت را پیدا کن که اینگونه درگیر خود شیفتگیه ناشی از کمبود نباشی .
آرمان محمدخانی 1392/05/19
دوست به اصطلاح طراح این نطر خود شماست که تنها واسه خودت مهمه نه من ! اگرم این یک نقاشیه ترجیح میدم یه نقاش در موردش اظهار نظر کنه نه شما ! و بیش از اینم ارزش نداره که بخام با چنین کوته بینایی که وسعت دیدشون تا سر بینیشون هست بحث کنم. ( به قول معمروف شما درست میگی ) در ضمن این کار گروهی هست و شاید من در قبال اشخاصی مثل تو بی تفاوت باشم اما دوستانم ممکن بود آزرده خاطر بشن و اینه بدون که هیچ مقاله و مدرک دانشگاهی واسه آدم شعور و تربیت نمیاره به جز خانواده و اصل و نسب که فکر نکنم ...
ادامه
ارسـال پیــام به  گروه معماری آر...ام...
 
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  
 
پیام های رسیده برای پروژه ها
ادامه


پیــام های ارســـال شـــده
ادامه   
پیام های ارسال شده پروژه ها
علیرضا امتیاز "مدیر اتووود" 1392/10/24  
پروژه فست فود نمک   :    
یک متن هرگز مفهوم واقعی خودش را آشکار نمی کند، زیرا مولف آن متن حضور ندارد و هر خواننده و یا هر کس که آنرا قرائت می کند می تواند دریافتی متفاوت از قصد و هدف مولف داشته باشد."نوشتار مانند فرزندی است که از زهدان مادر (مولف) جدا شده. هر خواننده ای می تواند برداشت خود را داشته باشد". نوشتار ابزار خوبی برای انتقال مفاهیم نیست و یک متن هرگز دقیقا همان مفاهیمی را که در ظاهر بیان می کند ندارد. متن به جای انتقال دهنده معنا، یک خالق است. همواره ما در یک دنیای چند معنایی زندگی می کنیم. هر کس معنایی و استنباطی متفاوت با دیگران از پدیده های پیرامون خود قرائت می کند. تقابل های دوتایی موضوع دیگری است که دریدا نقل کرده است. تقابل های دوتایی همچون روز و شب، مرد و زن، ذهن و عین، گفتار و نوشتار، زیبا و زشت و نیک و بد همواره در فلسفه غرب مطرح بوده است. از زمان افلاطون تا کنون همواره یکی بر دیگری برتری داشته است. ولی به نظر دریدا هیچ ارجحیتی وجود ندارد. او این منطق سیاه و سفید و مسئله یا این یا آن را مردود می داند. به عنوان مثال در فلسفه غرب همیشه گفتار بر نوشتار بدلیل حضور گوینده ارجحیت داشته است. ولی به عقیده دریدا، معنای متن را گوینده تعیین نمی کند بلکه شنونده و یا خواننده متن است که با توجه به ذهنیت و تجربه خود این معنا را که می تواند متفاوت از منظور و غرض گوینده یا مولف باشد مشخص می کند، لذا لزوما گفتار بر نوشتار ارجح نیست.
احسان مهدوی 1392/10/07  
پروژه ساختمان بورس تهران   :    
با سلام خدمت احسان مهدوی
گفتن چند نکته در مورد کارتان ضروری میدانم..........
ایده های طراحی : اعتماد امنیت پیشرفت !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
در این فضای مجازی اکثریت کارهای دانشجویی دارای این شخیصه ی مبهم هست که ایده در فرایند طراحی کجا قرار گرفته و اصولا ایده چیست و ایا هنوز درک ما دانشجویان معماری از ایده پردازی همان تصور ادم هایی غیر معمار و حتی هنرمند از معماری است که خلاقیتی و فکری انی در ذهن شکل می گیرد و ان را پرورش بدهیم و بشود یک اثر معماری...... تاکید میکنم یک اثر معماری نه یک المان معماری و نه یک ساختمان معماری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ایده پاسخ به یک نیاز است در یک جمله اگر بواهیم صریح و واضح بگویم...........
ايده هايي (Ideas) هستند که عناصر گوناگوني در يک جا گرد هم ميآورند. اين عناصر گوناگون ، در متن اين نوشتار؛ تفکرات ، تصورات و مشاهدات هستند. در معماري کانسپت ، مسيري است که طي آن نيازهاي فيزيکي ، شرايط محيطي و باورها به هم مي پيوندند و به اين ترتيب کانسپت ها بخش مهمي از روند طراحي معماري را شکل مي دهند.
اين بحث ذريي تعيين جايگاه کانسپت در طراحي معماري به تعريف انواع پنجگانه کانسپت مي پردازد که عبارتند از : قياسي ، استعاري ، ذاتي ، پاسخ مستقيم (حل مشکل) و آرماني
کانسپت ها
هميشه کانسپت ها توسط معماران پديد نمي آيند. شايد بهترين نمونه اين موضوع پاسخ لوکورنوريه به کانسپت مورد نظر کارفرما در ساختمان کارگاه هاي چوب در مرکز هنرهاي بصري در دانشگاه هاروارد باشد. اين مرکز يک بخش دانشجويي است که نه تنها براي دانشجويان رشته هاي هنري بلکه براي سايرين هم قابل استفاده است. کانسپت مورد نظر مسولان دانشگاه اينچنين که اگر دانشجويان بيشتري از فعاليت هاي مرکز با خبر باشند و بتوانند جريان کار و زندگي درون آن را مشاهده کنند آنگاه شرکت و حضور آنها در کارگاه ها متحمل تر خواهد بود و لوکورنوريه کانسپت را به اجرا در آورد : به اين صورت او از درون مسير عبور پياده موجود در سايت رمپي طراحي کرد که مانند تونلي از درون ساختمان عبور مي کرد. و امکان مشاهده بسياري از استوديوها و کارگاه ها را فراهم مي آورد.
شش واژه اي که درپي مي آيد مترادف هايي براي جست جوي کانسپت هستند که توسط بسياري از معماران بيان مي شود:
انديشه هاي 1-معمارانه 2- نگاره ها 3- ايده هاي فراسازمانده ، 4- سارتي 5- ايکمن 6- مترجمان بي واسطه يا از اين قبيل انديشه هاي معمارانه معطوف به يک ويژگي (فن – معمارانه) خاص هستند مانند نور آفتاب ، فضا ، ترتيب فضاها ، همبستگي فرم ساده و يا نحوه قرار گيري در منظري بخصوص که هر کدام مي توانند بر روند طراحي بنا تاثير گذار باشند. به اين صورت که اين ويژگي آرکيتکتونيکي پايه اخذ تصميمات در طراحي خواهد بود. يک نگاره ، يک الگو يا ايده همين است که در طول طراحي پروژه تکرار مي شود. در سطح پايين مي تواند يک نقش هندسي به خصوص باشد که در سرتاسر يک طرح مشاهده مي شود. همچنين اين نگاره مي تواند سطوح بالاتري هم داشته باشد.
این که این 6 نوع ایده گرانانه چگونه هست مجالی دیگر می خواهد که اینجا جایش نیست اما می خوام کمی نمونه موردی تر حرف بزنم و در مورد کار خودتان...............
شما میایید امنیت و پیشرفت را بیان می کنید.......تا اینجایش خیلی خوب و جای امیدواری دارد که حداقل شما به این مهم رسیده اید چون خیلی ها اصلا نمی دانند چگونه طراحی می کنند و در یک وهم و کپی برداری از بزرگان و حتی اشخاص صاحب سبک معماری مانده اند و به تعبیر چالرز جنکز play boy act طراحی می کنند مطابق هیجان زمانه..اما برسیم به طرح شما............در دوران پس از مدرن و پست مدرن و پست مدرن خاکستری و بعدها در معماری دیکانستراکشن و تا ادامه هنر چه از موسیقی و نمایش گرفته تا معماری تا هنرهای خیبانی به سمت و سوی انتزاع رفتند یعنی هرکس برداشت ازاد خود را داشته باشد...........بحث من اینجاست شما که مطالعه جامع داشته اید و به این سه نکته در مورد ساختمان بورس رسیده اید ایا نمی شد شما این ها را بهصورت انتزاع نشان دهید.........؟؟؟؟؟؟ من یک مثال ساده میزنم(البته نیاز به مطالعات دقیق دارد اما در لحظه تصورات خودم را می گویم) مثلا نمی شد ییکی از شاخصه های بورس نوسان و پیچیدگی هست و تلاطم در بازار در همه ی جای دنیا و شما نگاهتان به این سمت می رفت و این شخیصه را به گونه نشان میداد و مثلا پیچیدگی در فضا و عناصر سازنده فضا از دیوارها و بدنه و فضاهای داخلی و سازه بگیر تا فرم نهایی کار و حتی در قسمت اوردن کافی بود و روی ان مانور می دادید و مطابق با موضوع و بستر پرورش اش میدادید.........تمام این حرف ها برای این بود که بدانید حداقل برای خودتان نه برای دیگران دلیلی از طراحی تان داشته باشین.........
یا حق
اروین اعتضادی 1392/10/07  
پروژه تداخل فضای دو یعدی در سه بعدی   :    
با سلام خدمت اقای اعتضادی

مکان بخشی از فضاست که به واسطه‌ی عناصر و عواملی خاص صاحب هویتی منحصر بفرد و تکرار ناپذیر می‌شود. معماری در مواجهه با محیط سه عملکرد از خود بروز می دهد: یا زبان محیط را برمی‌گزیند یا خود را جدا از محیط بیان می‌کند و یا به مقابله با محیط می‌پردازد. به عبارت دیگر این تعلق مکانی است که می‌تواند ساختمان را تبدیل به معماری کند و همچنین معماری است که می‌تواند فضا را به مکان تبدیل کند. این ارتباط درهم پیچیده مهمترین عامل تجربه زیستن در مکان است، تجربه‌ی تعلق داشتن به مکان و معنا دادن به آن. این موضوع نشان دهنده ی تناقض وجدالی همیشگی در محافل اکادمیک وکاری معماری است.بدین جهت که معماری باید تعامل گرا با بستر خود باشد و این بستر است که بنا و اثر معمار را تفهیم می کند. اما در نگاهی دیگر این بناست که به محیط حس تعلق و خاطره انگیزی محیط را می دهد(5. خادمی، حمیدرضا، و مینا قناعتیان (1392)، « ارزیابی نسبت "فضا و مکان" در ماندگاری یک اثر معماری»، ماهنامه علمی فرهنگی هنری 1.3.5.7 دانشگاه آزاد اسلامی شیراز، شماره 1، صص8- 10)
هم معماری موکول به فهم فضاست. فهم انسان از محیط پیرامون خود تنها به تعاریف هندسی محدود نمی‌شود و همچنین نمی‌توان مکان را که بر آمده از المان‌های فیزیکی می‌باشد، بسترساز خلق فضا ندانست، بنابراین هدف نهایی معماری تاسیس مکان است که شالوده فضا می‌باشد، و به این تعبیر باید رسید که فضا، حاصل تاسیس مکان است. آنچه مسلم است این است که در توصیف مفهوم فضا انسان نقش محوری ایفا می‌کند، زیرا مکان در نتیجه‌ی فضا برای انسان خلق می‌گردد. بنابراین فضا واسطه‌ای‌ست که درک مکان را برای ما مقدور می‌سازد. هنر معمار، تبدیل فضای موجود به مکان است؛ یعنی ترسیم مکان در ذهن اشخاص و معماری، هنر تبدیل فضا به مکان است.
ادامه
   گروه معماری   آر...ام...    معمار حرفه اي     RM   Architecture Group   -    Professional
تحصیــــــلات :   1389   کارشناسی   1389  BA/BS Major :
دانشگــــــاه : هنر و معماری شیراز shiraz University :
شــرکـــــــت : گروه معماری آر...ام... RM Architecture Group Office :
وب سایــــت : www.coroflot.com/RM-architecture-group WebSite :
دربــــــــــاره  : گروه معماری آر...ام... در سال 1390 با همکاری حمیدرضا خادمی و مینا قناعتیان جهرمی و با هدف شرکت در مسابقات حرفه ای(داخلی و خارجی) معماری و طراحی شهری شکل گرفت، این گروه با نگرش متفاوت به مقوله انسان(به عنوان یکی از شاخصه های پایداری بستر طرح) و نیازهای ان شروع به طراحی کرده است و همواره انسان نقش کلیدی در پاسخ به بستر طرح دارد و تمامی شاخصه های مرتبط (فرهنگی، اقلیمی،اجتماعی،اقتصادی،باورها و رسوم و....) با بستر طرح به صورت نقاطی متصل می شود........






درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group