ثبت نام عضو جدید
ایمیل آدرس:
رمز عبور :
مرا به خاطر بسپار
رمز عبور را فراموش کردم
به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید
خانه
|
ثبت نام
|
تماس با ما
|
درباره ما
|
قوانین سایت
|
راهنما
|
تبلیغات
پــــــــــــروژه
ثبت پروژه شما
|
پروژه های دانشجویی محبوب
|
پروژه های حرفه ای محبوب
|
آخرین پروژه های دانشجویی
|
آخرین پروژه های حرفه ای
|
پروژه های دانشجویی برتر
|
پروژه های حرفه ای برتر
|
راهنما و قوانین
فـــــــــــــروم
فـــــروم
|
جستــــجو
|
راهنما و قوانین
مقــــــــــــالات
مقالات
|
مقالات برتر
|
مقالات پر بازدید
|
معرفی گروه تحریریه
|
راهنما و قوانین ثبت
دانشــــــــــگاه
دانشگاه
|
فعال ترین دانشگاه ها
|
دانشگاه با بیشترین اعضا
|
ثبت دانشگاه شما
|
راهنما و قوانین
آمـــــــــــــوزش
آموزش
|
ثبت کلاس جدید شما
|
راهنما و قوانین ثبت کلاس
مسابقـــــــــــات
مسابقات
|
مسابقات داخلی
|
مسابقات خارجی
|
دبیرخانه
|
ارتباط با مسئولین
کاربـــــــــــران
کاربران
|
ثبت نام
|
دانشجویان
|
معماران حرفه ای
|
کاربران آزاد
|
پروفایل های پر بازدید
|
راهنما و قوانین
کتــــــــــــــاب
کتاب ها
|
راهنما و قوانین
کاریابـــــــــــی
کاریابی
|
کارجویان
|
پیشنهادهای کاری
|
فرم کارجو
|
فرم پیشنهاد کار
|
راهنما و قوانین
|
اخبـــــــــــــار
آخرین اخبار
|
راهنما و قوانین
وبــــــــــلاگ
وبلاگ ها
|
راهنما و قوانین
جدیــد ترین پــــــروژه هـا
ارارات
طراح :
پویا خلج
پارک علم و فناوری
طراح :
سجاد نوری
طراحی مدرسه سبز
طراح :
سجاد نوری
مجموعه ویلایی ایرا
طراح :
استدیو معماری دیسک
حامی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
میس ون دروهه و فتومونتاژهایی از امرِ نوی ناممکن در شهرِ ناموجودِ نامحقق
تراشه های کانسپچوال ـ ادریان لابوت هرناندز و معماری رادیکال به مثابه امر خودْهستنده انتزاعی مطلق
آرشیو آثار محمد مکیه در مرکز اسناد آقا خان در دانشگاه ام آی تی
اینستالیشن مکعب های لایه لایه از سو فوجیموتو در پاریس
کامنـــــــــت پــــروژه ها
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
مجتمع مسکونی حیات
نوشته است:
بعد گفتند بی دلار و ارتباط با ان دوستان معماری اسلامی بنده با اجازه شما از ایمیلتان برای ریجستر استفاده کردم ا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
مجتمع مسکونی حیات
نوشته است:
نظر قبلی من توسط غیر رباتیک سانسور شد که نقد و بیهوده بودن معماری اسلامی از این دست بود سال شصت و نه سران معما ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
ویلا بتنی
نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
ویلا بتنی
نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
ویلا بتنی
نوشته است:
این کار عالیه چون مثل کارهای استاد عالی پوره اما ببینید این سایت رو دوستان رادیو هنر دکتر منشی زاده و زنگنه را ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
خانه مادری
نوشته است:
بفهمند بقول شما اقایی که در رادیو هنر بمن زنگ زدی در چه گندی بدنیا امدیم انهم گناوه گناوه معماری دارد ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
خانه مادری
نوشته است:
شهر سازی مزخرف دیبا و مقلدانش سازه خشک سه تا سنگ بیرون امده بی پایداری شد ابادان و تهران و اینهمه زلزله اقا ای ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
ایمان زارع
مجید معزی
سامان نیرومند
شرکت استودیو معماران مادو
حسین ابراهیم زاده
ارسال نظر
بازگشت به لیست پروژه ها
گزارش خطا
اشتراک پروژه
نمایش عکس ها
فرهنگسرای اساطیر(طراحی بر اساس رویکرد سلولویید)
عنـــــــوان درس
:
پایان نامه
نـــــام استــــــاد
:
فرشید تاتاری
دانشــــــــــــگاه
:
خیام مشهد
تاریـــــخ ثبــــــت
:
1391/02/07
تعــــــــداد بازدید
:
7339
محــــدوده سنی
:
22_23
نــــوع کاربـــــری
:
فرهنگی
همـــــکاران طرح
:
این پروژه را چگونه ارزیابی میکنید ؟ عدد
5
بیشترین امتیاز است.
1
2
3
4
5
تا کـنون
74
نفـر به این پــروژه امتیاز داده اند
ایده های طراحی
:
كيفي بودن فضاي اسطوره اي را به سه طريق ميتوان نشان داد : اول آنكه ميتوان توجه كرد كه فضاي اسطوره اي مابين فضاي ادراك حسي و فضاي هندسي محض قرار دارد. فضاي هندسي را نميتوان منطقاً از فضاي ادراك حسي به دست آورد. چرا كه اين دو تلقي از فضا سه خصلت كاملاً متضاد را به آن نسبت ميدهند. در حالي كه هرگونه دريافت حسي از فضا، آن را متناهي، ناهمسان وناپيوسته ميبيند. شهود هندسي از فضا به آن خصلتهاي عدم تناهي، همساني و پيوستگي نسبت ميدهد. دقيقاً به همين خاطر است كه ميتوان نسبت ادراك حسي با تلقي هندسي از فضا را نسبت نهاده (تز) به برابر نهاده (آنتي تز) دانست. در اين ميان تلقي اسطوره اي از فضا قرار دارد كه بين دو تلقي پيشين نوسان ميكند. درطراحی این مجموعه با در نظر گرفتن کاربری مجموعه و احتساب آنچه که در بالا گفته شد باید به نوعی ادراک اسطوره ای از فضا که به شکلی کاملن متفاوت از فضاهای هندسی و اقلیدسی می باشد را در پروژه در نظر می گرفتم.این ادراک در جهان فضاییِ سینما به شکل مجازی یافت می شود. یعنی آگاهی از فضا-زمان در جهان تصویر، یک جنبه ی اساسی دارد: همزمانیِ درک باواسطه ی فضا- زمان با فضا سازی بدون واسطه ی ذهن با توجه به دریافت های گذشته. از این جهت در نظر گفتن معماری به عنوان امر واقع و ظرف سینما(مجاز) می تواند مارا مجاب کند که با استفاده از تکنیک های خلق فضا-زمان در سینما(در این پروژه صرفا تکنیک های تدوین مانند کات، جامپ کات و...) همنشینی تز و آنتی تز ذکر شده در بالا را تضمین کرد. کات در سینما به نوعی تغییر ماهیت کلی پلان هاست و جامپ کات صرفا پرتاب به ثانیه های بعدتری از پلان است.با این اوصاف با تغییر ماهیت کلی فضا در پروژه و شکست های جزیی در ساختار فضایی می توان تلویحا به نوعی کات و جامپ کات در معماری دست یافت.البته این فرایند مقوله ای چند وجهی ست و تمام عناصر یک معماری در آن ایفای نقش می کنند و در واقع معمار به مثابه ی کارگردان و تمام عناصر دخیل در یک معماری و حتی کاربران مجموعه بازیگران این اثر هستند.
پروژه های دیگر طراح
(مسابقه -ژاپن- رتبه سوم)خانه ای برای زندگی نکردن
مسابقه طراحي مجتمع كودكان هما - رتبه دوم
مسابقه ی سردر ورودی شهر مشهد(رتبه ی سوم)
مسابقه ی طراحی موزه ی دفاع مقدس(بندر خرمشهر) (رتبه ی چهارم)
ویلای آقا و خانم بیگی
مسابقه ی ساختمان سازمان نظام مهندسی قم
نظـــــــر اعضــــــــا
حسن صادقی
(
1391/02/07
) :
با عرض سلام و خسته نباشید پروژه خوبی شده میشه درباره رویکرد سلولویید بیشتر توضیح بدین چون اولین باره که این اسمو میشنوم
حسین ابراهیم زاده
(
1391/02/07
) :
سلام.مرسی.سوال سختی پرسیدید.در واقع من توی زمان دانشجوییم کمی به مطالعه ی رابطه ی بین سینما و معماری پرداختم و توی این پروژه سعی در پراگماتیستی کردن این مطالعات داشتم و عنوان سلولویید رو هم توی یکی دو نمونه ی از مشترکات و مشابهات دیدم.یعد از اینکه کمی سرچ کردم دیدم چیز شاخص و آوانگاردی تو این زمینه نیست(که البته با یک نمونه ی تالیف فارسی برخوردم با عنوان معماری سلولویید نوشته ی آقای احسان خوشبخت که در واقع در آمدی بود بر جهان معماری در سینما و نه برعکسش).ولی در واقع این عنوان توی این پروژه به نوعی وارد کردن تکنیک های پردازش فضاهای سینمایی به دنیای معماری ست مثل کات،جامپ کات و ...
ایمان رئیسی
(
1391/03/01
) :
-داور نخستين ماه بزرگترين مسابقه معماري كشور-
1. فرم متکثر 2. تناسب معماری بیرون و درون 3. مطابقت با روح زمانه
راشل زیبایی
(
1391/03/14
) :
SALAM KHASTE NABASHID VAGHEAN ALIYE KHAHESH MIKONAM DAR TARAHI MOJTAME TEJARI KOMAKAM KONID
راشل زیبایی
(
1391/03/14
) :
[email protected]
حسین ابراهیم زاده
(
1391/03/14
) :
مرسی.چه کمکی از من برمیاد؟
راشل زیبایی
(
1391/03/14
) :
salam age baratoon momkene man axhaye tarhamo mifrestam age vaght kardin ye komaki konid ke tarham az sadegi dar biyad shoma sakene koja hastid?
حسین ابراهیم زاده
(
1391/03/15
) :
عکس ها رو به ایمیل من بفرستید.کمکی اگر از دستم بر بیاد در خدمتم:
[email protected]
خانم mis
(
1391/03/19
) :
ba salam ,sabke karie man mamoolan fold hast,az ashkale shekaste be nodrat estefade mikonam,kollan az ashkale shekaste khosham nemiad,vali kare shoma ro pasandidam,afarin,khaste nabashid aghaye mohandes
طرلان زرنشانی اصل
(
1391/06/04
) :
عالیه میخواستم ازتون سوال کنم که همچین طرحی رو چه طوری تو 3d دراوردین
حسین ابراهیم زاده
(
1391/06/09
) :
سلام. مرسی. با ادیت پولی به راحتی میشه این فرم رو در آورد.
امید مهوری
(
1391/10/22
) :
عالی بوود...میخواستم بدونم ادیت پولی چیه؟ ؟؟؟
ahmad faraji
(
1392/01/11
) :
با سلام ایا امکان دارد ایمیلتان را داشته باشم؟
حسین ابراهیم زاده
(
1392/01/12
) :
جناب فرجی ایمیل بنده :
[email protected]
حسین تلخابی
(
1392/02/14
) :
باسلام وخسته نباشدخدمت مهندس میخواستم پلان کارتونوبرام ایمیل کنیدممنون میشم کمک بزرگی درحقم کردییدکارتون واقعاخوب شده
[email protected]
afzal rezaeian
(
1392/06/24
) :
کار قوی و خوبی شده مخصوصاً نور گیری از سقف و رعایت تناسبات کار رو به یک جاذبه بصری تبدیل کرده
سحر صالح نیا
(
1392/08/15
) :
سلام خسته نباشید مهندس من موضوع طرح نهایی ک انتخاب کردم فرهنگسراست از طرح فرهنگسرای شما خیلی خوشم اومده امکانش هست که نقشه های این طرحتون رو داشته باشتم تا بتونم در طراحیم از طرحتون ایده و کمک بگیرم ممنون میشم که در صورت قبول خواهشم نقشه های این طرحتون رو به ایمیلم
[email protected]
بفرستید.ممنون میشم اگه کمکم کنید
hosein voroudi
(
1392/12/07
) :
سلام پروژه فرهنگسرا لازم دارم واسه درس طراحی میتونید کمکم کنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آرمین فکور
(
1392/12/07
) :
یعنی هر چه میخواهد دل تنگت کردی.یعنی چی این کارا؟
مهران پوراب
(
1392/12/13
) :
سلام وقتتون بخیر من کمی کنجکاو شدم در قسمت نوگیری ها و شیب زمین که وجود داره میشه اگه امکانش هست پلان با قشمت کد ارتفاعی رو برام بفرستین .
[email protected]
حسین ابراهیم زاده
(
1392/12/23
) :
سلام . متاسفانه نتونستم فایل های مشخصات فنی این پروژه رو پیدا کنم و مجددن نسخه ی باکیفیت این ها رو در جایی به اشتراک بزارم یا برای دوستانی که درخواست کردن ارسال کنم. عذرخواهی میکنم
محمد اسحاقی
(
1393/12/19
) :
باعرض سلام خدمت شما عزیزان وجناب مهندس ابراهیم زاده
پروژه طرح نهایی بنده فرهنگسرا میباشد از شما عزیزانی که در این رابطه اطلاعاتی در این رابطه دارید خواهشمندم بنده را یاری نمایید
[email protected]
حامی اتووود
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. /
عضو جدید
ایـمـــیـل :
لطفاً ایمیلتان را وارد کنید
رمز عبـور :
لطفاً رمزعبور را وارد کنید
مرا به خاطر بسپار
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه
|
ورود
|
ثبت نام
|
درباره ما
|
تماس با ما
|
قوانین سایت
|
راهنما
|
تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by
Tryon Software Group