ثبت نام عضو جدید
ایمیل آدرس:
رمز عبور :
مرا به خاطر بسپار
رمز عبور را فراموش کردم
به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید
خانه
|
ثبت نام
|
تماس با ما
|
درباره ما
|
قوانین سایت
|
راهنما
|
تبلیغات
پــــــــــــروژه
ثبت پروژه شما
|
پروژه های دانشجویی محبوب
|
پروژه های حرفه ای محبوب
|
آخرین پروژه های دانشجویی
|
آخرین پروژه های حرفه ای
|
پروژه های دانشجویی برتر
|
پروژه های حرفه ای برتر
|
راهنما و قوانین
فـــــــــــــروم
فـــــروم
|
جستــــجو
|
راهنما و قوانین
مقــــــــــــالات
مقالات
|
مقالات برتر
|
مقالات پر بازدید
|
معرفی گروه تحریریه
|
راهنما و قوانین ثبت
دانشــــــــــگاه
دانشگاه
|
فعال ترین دانشگاه ها
|
دانشگاه با بیشترین اعضا
|
ثبت دانشگاه شما
|
راهنما و قوانین
آمـــــــــــــوزش
آموزش
|
ثبت کلاس جدید شما
|
راهنما و قوانین ثبت کلاس
مسابقـــــــــــات
مسابقات
|
مسابقات داخلی
|
مسابقات خارجی
|
دبیرخانه
|
ارتباط با مسئولین
کاربـــــــــــران
کاربران
|
ثبت نام
|
دانشجویان
|
معماران حرفه ای
|
کاربران آزاد
|
پروفایل های پر بازدید
|
راهنما و قوانین
کتــــــــــــــاب
کتاب ها
|
راهنما و قوانین
کاریابـــــــــــی
کاریابی
|
کارجویان
|
پیشنهادهای کاری
|
فرم کارجو
|
فرم پیشنهاد کار
|
راهنما و قوانین
|
اخبـــــــــــــار
آخرین اخبار
|
راهنما و قوانین
وبــــــــــلاگ
وبلاگ ها
|
راهنما و قوانین
جدیــد ترین پــــــروژه هـا
ارارات
طراح :
پویا خلج
پارک علم و فناوری
طراح :
سجاد نوری
طراحی مدرسه سبز
طراح :
سجاد نوری
مجموعه ویلایی ایرا
طراح :
استدیو معماری دیسک
حامی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
پوپولیسم و استفاده ابزاری از همه پرسی
پاویون چوبیِ شماره یک از معماران لین؛ ترجمه انتزاعات محیطی به امکان پدیداری طراحی
لایو وایرِ از اویلر وو؛ پردازش معلق حرکت
مورفولوژی صوتی و برخوردی بدیع با اصوات شهری
کامنـــــــــت پــــروژه ها
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
مجتمع مسکونی حیات
نوشته است:
بعد گفتند بی دلار و ارتباط با ان دوستان معماری اسلامی بنده با اجازه شما از ایمیلتان برای ریجستر استفاده کردم ا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
مجتمع مسکونی حیات
نوشته است:
نظر قبلی من توسط غیر رباتیک سانسور شد که نقد و بیهوده بودن معماری اسلامی از این دست بود سال شصت و نه سران معما ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
ویلا بتنی
نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
ویلا بتنی
نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
ویلا بتنی
نوشته است:
این کار عالیه چون مثل کارهای استاد عالی پوره اما ببینید این سایت رو دوستان رادیو هنر دکتر منشی زاده و زنگنه را ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
خانه مادری
نوشته است:
بفهمند بقول شما اقایی که در رادیو هنر بمن زنگ زدی در چه گندی بدنیا امدیم انهم گناوه گناوه معماری دارد ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
خانه مادری
نوشته است:
شهر سازی مزخرف دیبا و مقلدانش سازه خشک سه تا سنگ بیرون امده بی پایداری شد ابادان و تهران و اینهمه زلزله اقا ای ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
ایمان زارع
مجید معزی
سامان نیرومند
شرکت استودیو معماران مادو
نیما قاسمی سعادتی
ارسال نظر
بازگشت به لیست پروژه ها
گزارش خطا
اشتراک پروژه
نمایش عکس ها
پارک آرامش و خیال
عنـــــــوان درس
:
طراحی معماری 1
نـــــام استــــــاد
:
مهندس فرهاد عوض نژاد
دانشــــــــــــگاه
:
حافظ شیراز
تاریـــــخ ثبــــــت
:
1388/12/03
تعــــــــداد بازدید
:
37908
محــــدوده سنی
:
20_21
نــــوع کاربـــــری
:
تفريحي
همـــــکاران طرح
:
این پروژه را چگونه ارزیابی میکنید ؟ عدد
5
بیشترین امتیاز است.
1
2
3
4
5
تا کـنون
229
نفـر به این پــروژه امتیاز داده اند
ایده های طراحی
:
آرامش - خیال - الگوهای طراحی ایرانی (استفاده از عدد چهار). و ایده اولیه: خلق فضای موسیقی کیتارو از طریق معماری منظر مراحل رسیدن به آرامش و تبدیل آن به گرافیک پلان و فرم رسیدن به آرامش و آرامش اصلی در گرو طبیعت ، تفکر ، دور شدن از محیط نا بهنجار و... صورت می گیرد و با توجه به این عوامل به ایده زیر میرسیم. مراحل رسیدن به آرامش در طراحی و گرافیک خط پلان نشان داده شده است: 1- جدا شدن از محیط نابهنجار بیرون: پس از وارد شدن و عبور از ورودی به فضای محصوری میرسیم که کارکردی همانند جلو خان در بناهای ایرانی دارد و توسط آبنما و گیاه محصور شده است. 2- پخش شدن فکر: وقتی انسان فکر می کند ابتدا موضوعات مختلفی در ذهن او شکل میگرد و مروری کلی بر کل موضوعات دارد . این موضوع با مسیرهای ورودی چهارگانه و همچنین حوض هایی که بین آنها وجود دارد نشان داده شده است. 3- تمرکز : پس از فکر کردن و مرور موضوعات مختلف به یک نتیجه میرسیم -یک موضوع خاص برای فکر کردن- و سپس بر روی آن موضوع تمرکز مکنیم. این ایده به شکل یک فضای چهار باغی درونگرا پس از مسیرهای ورودی قرار گرفته که به عنوان یک فضای تقسیم عمل میکند . 4- رسیدن به آرامش : پس از تمرکز است که انسان به آرامش میرسد . راههای متعددی برای رسیدن به آرامش وجود دارد مانند طبیعت ، موسیقی ، صداهای طبیعی و ... که این تعدد موضوع توسط خط هایی که از فضای چهارباغی به داخل فضای پارک منشعب شده ، نشان داد شده است. 2سایت به هفت زون کلی تقسیم میشود: 2-1زون صوتی و موسیقی: که در ترکیب با فضای ورودی به شکل لابیرنت گوش انسان است و دارای بخشهای زیر است : 1-باغ پرندگان : که در مرکزیت این فرم قرار دارد و دارای مسیرهای اسپیرال در اطراف است که محیطی جنگل مانند توأم با صدای پرندگان و همچنین صدای آبشار و جویبار بوجود می آورد. 2- مجموعه تالارها : شامل چهار تالار به شرح زیر است: - تالار موسیقی سه بعدی : پخش موسیقی لایت سه بعدی در سبک های Newage و Classic - تالار بیشه : (تأکید بر حواس شنوایی و بویایی) سالنی دارای طراحی فضای سبز همانند محیط های ارگانیک، دارای چشمه ، جویبار ، ایجاد باران مصنوعی و صدای حشرات و آبزیان (شنیداری) و بوی گیاه (بویایی). - تالار راز آب (موسیقی آب) : سالن مرمر سفید که در آن از المانی به نام Bodhisatva که یک المان آبی ژاپنی است در ابعاد مختلف – جهت تولید صداهای متفاوت- ، آبشارهای کوچک و جویبار و همچنین انواع فواره و ... با ریتمهای متفاوت تنظیم شده و منجر به تولید نوعی موسیقی طبیعی با آب می شود. - انجمن موسیقی : انجمن موسیقی ایرانی (به علت لطافت و غنا موسیقی ایران) و اجراهای زنده تکنوازی گروهی در سایت. 2-2 زون شگفتی که شامل سه تالار به شرح زیر است: 1-تالار اکسیژن : تنفس سالم و رفع خستگی . در این تالار گاز اکسیژن به علاوه هوای خنک پخش میشود که موجب شاداب شدن افراد میگردد. 2- تالار آیینه : فضایی است که بدنه و سقف آن متشکل از انواع آیینه با زاویه های مختلف است . 3- تالار رقص خورشید: فضایی است که سقف آن از انواع شیشه ، آیینه و عدسی تشکیل شده و پرتوهای نور با رنگها و زاویه های متفاوت تولید میکند. همچنین در شب از نور پردازی مصنوعی استفاده میشود. 2-3 باغ ایرانی : که با توجه به ایده های معماری ایرنی مانند باغ سازی ایرانی و همچنین استفاده از الگوی چهار طراحی شده است و شامل یک چهار باغ است که با الهام از حیاط مدرسه آقا بزرگ کاشان در دو سطح طراحی شده. همچنین در چهار طرف آن چهار عنصر وجود دارد که چهار عنصر نمادین زندگی و مقدس هستند که در زیر آمد: 1- آب : به شکل آبشاری که از دریاچه سرازیر میشود. 2-باد : طراحی موزه باد که به دو بخش نمایشگاه صوتی و نمایشگاه لمسی باد تقسیم میشود. 3- خاک: طراحی موزه خاک که نمایشگاه سفال است و دارای دالانهای (راهرو) سفالی با فرمی سیال است و هم چنین استفاده از حس بویایی(بوی خاک نم خورده ، کاهگل و ...) . 4- آتش: استفاده از بنای چهار طاقی برای نمایش این عنصر (استفاده از الگوی چهار برای طراحی) . 2-4 زون ورزش های آرامشبخش متشکل از حوضچه های آب گرم ، سالن ماساژ و سالن یوگا است که به علت کمبود وقت وگستردگی طرح، طراحی نشد ، اما مکان آن تعیین شده است. 2-5 زون صداهای طبیعی در این زون صداهای طبیعی شنیده میشود و از بخشهای زیر تشکیل شده است: - برج باد : نوعی المان بادی است که تولید صدای باد میکند. - آبشار : استفاده از آبشارهای متعدد با فرمهای متفاوت. - جویبارها - برکه های کوچک : استفاده از صدای آبزیان و حشرات مانند: قورباغه ، ملخ ، جیرجیرک و... . - المان چتر آب : ایجاد صدای باران و تجربه خیس شدن زیر باران . - غرفه عرضه نوشیدنی های آرامش بخش : در این مکان نوشیدنی های آرامش بخش طبیعی همانند انواع عرقیات ، نوشدنیها و جوشانده هایی که بر سیستم اعصاب تأثیر مثبت میگذارند ( مثلا عرق گل گاوزبان ، جوشانده بابونه و ...) عرضه میشوند. - المان های آبی : تولید صدای ریتمیک توسط المانی آبی به نام Bodhisatva که در باغ سازی ژاپنی استفاده میشود. 2-6 زون خانواده با توجه اینکه فضای حاکم بر طرح با ایده آرامش وخیال طراحی شده است اما نمیتوان نقش خانواده را از لیست کاربری ها حذف کرد. از این رو طراحی مکانی امن و دارای امکانات رفاهی- تفریحی جهت استفاده خانواده دارای اهمیت ویژه ای است. 1- آمفی تأتر روباز : طراحی آمف تأتری روباز دارای سنی به شکل دایره در مرکز آب که ایده آن از نمایشهایی که در قدیم به آن رو حوضی گفته میشده گرفته شده است و دارای دیوار آبی در پشت سن است که جهت بستن فضای پشت سن و همچنین بحث آکوستیک قرار داده شده است. 2- طراحی نشیمن هایی با دیواره های گیاهی و آلاچیق . 3-رستوران ، فست فود و کافی شاپ . 4-زمین بازی برای بچه ها . 5-لوازم ورزش و بدن سازی . 6-طراحی رمپی که به عنوان نظرگاه عمل میکند . 2-7زون انتزاع استفاده از المان های انتزاعی (مفهومی) برای به وجود آوردن حالتهای تفکر ، تعجب و استفاده از تخیل افراد . مکان سایت: سایت پروژه در استان فارس و مرکز این استان شهر شیراز قرار دارد. که محل دقیق این سایت در بولوار چمران پشت هتل چمران است. این سایت هم اکنون متعلق به دانشگاه شیراز است و مردم از آن به عنوان یک محیط طبیعی جهت کوه نوردی ، پیاده روی و دوچرخه سواری استفاده می کنند. دلایل انتخاب سایت: 1-این مکان بر روی دامنه کوه قرار دارد و جهت استفاده از شیب طبیعی زمین در طراحی. 2-مردم از آن به عنوان یک محیط طبیعی جهت کوه نوردی ، پیاده روی و دوچرخه سواری استفاده می کنند و یک منطقه آرامش بخش است. 3- در این منطقه پارکی وجود ندارد. 4-پتانسیل منطقه، زیرا بلوار چمران به به علت حاشیه سازی اش به عنوان مکانی برای تفریح ، استفاده میشود و همچنین رودخانه خشک که بر جذابیت این مکان می افزاید. 5-آرامش منطقه و مبحث آکوستیک بودن، زیرا مسأله صوت امری مهم در انتخاب سایت است از یک طرف منتهی به کوه و از طرفی باغهای اطراف سایت. از رو این منطقه کاملا ساکت است و به واسطه وجود باغ های متعدد بین کوه و خیابان صدای ترافیک بلوار شنیده نمیشود. با توجه به دلایل بالا این سایت مکان مناسبی برای احداث یک پارک با موضوع آرامش است. * پایین ترین نقطه سایت ورودی اصلی با ارتفاع +15 و مرتفعترین نقطه سایت ،نظرگاه با ارتفاع +48 * مبنای ارتفاع ،بلوار چمران(+-0.0) مکان سایت :بلوار چمران ، پشت هتل چمران
پروژه های دیگر طراح
ماکت دانشکده فنی مهندسی شهید باهنر شیراز (کار گروهی)
دفترچه اسکیس من
کتابخانه محله
رندر گالری
یه خورده عکاسی!
iCAM (موزه هنرهای معاصر ایران)
ماژلان(Modern tate Bours&5star hotel)
فست فود پپر
نظـــــــر اعضــــــــا
ايمان زارع
(
1388/11/24
) :
کارت عالیه . خیییییییییییییییییییییییییییییییییییییلی خوبه
نیما کاویانی
(
1388/11/28
) :
ایده های جالبی داری، با قسمت موسیقیش خیلی حال کردم. موق باشی
مونا پرویزی
(
1388/12/04
) :
این همه زون رو که معرفی کردی کجا جا دادی؟
پويان نوري
(
1388/12/04
) :
دوست عزیز کارت قابل تحسینه ....!
حسین پورنگ
(
1388/12/05
) :
دورود.ایده های بسیار مدرن و منطقی و در شئن یک مهماری ایرانی بود.
تبریک میگم.
احسان زارعی
(
1388/12/05
) :
فوق العاده است ....!!!
نیما قاسمی سعادتی
(
1388/12/10
) :
ممنون از نظراتتون خوشحال میشم اگر دوستان نقاط قوت و ضعف کارو بگن
و اما برای درک بهتر فکر کردم شاید یه قسمت از مقدمه پایان نامه رو بذارم :
مفهومی بر پایه احساسات !
به عقیده من طرح و خط هر شخض به طور مستقیم با روحیات ، علایق ، احساسات و سلایق فرد بستگی دارد و بازتابی از اندیشه و تفکر اوست. موضوع این طرح و همچنین ایده و مفهوم آن با توجه به حالت روحی و علایق شخصی انتخاب شده است . در طراحی این پارک میتوان گفت بیش از هر چیز سعی شده است با تمرکز بر روی حواس (بصری،لامسه،بویایی و حتی چشایی و بویژه شنوایی) فضایی همانند فضای موسیقی کیتارو آهنگ ساز مشهور ژاپنی - سبک نیوایج – را بوجود آورم که درک این مطلب مستلزم شناخت این موسیقی و گوش دادن به آن است. موسیقی New Age ترکیبی از سبک های متنوع است که به هدف ایجاد احساسات مثبت و آرامش بخش ایجاد شده است. بعضی از این آثار و نه همه آنها مرتبط با باورهای عصر نوست که به معنویت می پردازد و به این باور است که نژاد کلیهٔ انسانها یکی است و این خود انسانها هستند که میتوانند با اختیار خود از دیگران بهتر یا بدتر باشند. این سبک به شنونده الهام و آرامش می بخشد و اغلب توسط کسانی شنیده می شود که به فعالیتهایی چون یوگا و مدیتیشن می پردازند. . محبوبترین زمینه های مورد استفاده در این سبک، فضا و هستی، محیط و طبیعت، نیکی، هارمونی بین انسان و دنیا، رویای سفرهای ذهنی یا روحی و غیره است. نام آهنگها غالباً حالتی توصیفی دارد. مانند : راه مستقیمی به اوریون از کیتارو، یک نفس عمیق از برادلی جوزف و بسیاری قطعات دیگر.
آرش صادقی
(
1388/12/05
) :
آفرین نیما جان، میبینم که مثل همیشه گل کاشتی
ساره موذنی نژاد
(
1388/12/05
) :
اقا نیما تبریک میگم کارات واقعا عالیه امیدوارم همیشه موفق باشی
علیرضا اسلامی
(
1388/12/06
) :
نیما جان کارت فوق .فوق العاده است .تبریک میگم.
نیما قاسمی سعادتی
(
1388/12/10
) :
ممنون که وقت گذاشتید و از پروژه دیدن کردید
البته لازمه بگم چون شیتها بزرگ بودن مجبور شدم عکس بگیرم و یه خورده رنگها کدر شدن ،برا همین کنتراستشو بردم بالا، به جز رنگ آبی که یه خورده اگزاجره شده(60% رنگ واقعی) ، بقیه رنگها واقعی هستن.
حسین پورنگ
(
1388/12/07
) :
نیما جان اگه قراره ساخته شه چرا تو کارای حرفه ای نذاشتیش؟
امیدوارم اجرا شه.
نیما قاسمی سعادتی
(
1388/12/07
) :
حسین جان این کار قرار نیست اجرا بشه و من چنین حرف رو در مورد این پروژه نزدم.
فکر میکنم منظورت پروژه طراحی سردر دانشکده باشه، درسته؟ به این دلیل گفتم ممکنه اجرا بشه چون مهندس حق نگر از این طرح خیلی خوشش اومد و از اونجایی که تصمیم به ساخت سردر دارند این طرح رو به عنوان یکی از گزینه ها گذاشت، ولی در کل این فقط یه اسکیسه و نمیشه اون رو به عنوان کار حرفه ای به حساب آورد، اگر حرفه ای بود باید دتایل های اجرایی رو هم میذاشیتم، مثل کار طراحی میدان ولیعصر آباده که با مصطفی انجام دادیم.
و اما در مورد پروژه پارک ، امیدوارم روزی شاهد ساخت پارکهای آرامش در ایران باشیم، نمیدونم چقدر در معرفی پروژم موفق بودم و آیا شما هم احساس من رو دارید یا نه! با توجه به محدودیت هایی که وجود داره نمیشه پروژه رو کاملآ معرفی کرد ، ولی اگر میخوای یه خورده نزدیکتر بشیم پیشنهاد میکنم آثار کیتارو رو گوش کنی چون مهمترین عامل در کار من اصوات طبیعی و موسیقی است.
پیروز و سربلند باشی.
.......................................................................................................................
مصطفی یکترزاده
(
1388/12/10
) :
بابا دیگه جای نظر دادن نمونده.
به عنوان یه پروژه دانشجویی و پروژه ای که توی یک ترم کار شده، واقعا عالیه.
مخصوصا رندرایی که انجام دادی.
کارت بیسته.
آفرین
نیما قاسمی سعادتی
(
1388/12/10
) :
مصطفی جان، خیلی ممنون. خودت میدونی که این کارو واسه دل خودم انجام دادم و بهش به عنوان یه درس چهار واحدی که فقط باید با یه نمره خوب پاس کرد نگاه نکردم.
رندرهاش هم 2 هفته طول کشید.
پیروز و سربلند باشی.
حسین پورنگ
(
1388/12/12
) :
نیما جان با این حرفی که زدی دیگه احتیاجی به معرفی پروژه واسه من نداری من کاملا با آهنگ های کیتارو آشنا هستم.بهشت رو واسم تداعی می کنه.و من در سفرهای بیرون شهری که میرم به علت سکوت و نیاز به آرامش در رانندگی آهنگاشو گوش می کنم.
واقعا معرکست.
نیما قاسمی سعادتی
(
1388/12/13
) :
آقای امیری خواهشا واضحتر بفرمایید.
و حسین جان، خوشحالم که تونستی احساس و فکر من رو درک کنی.
سعید مهربانی
(
1388/12/16
) :
نیما جان واقعا کارت عالی خیلی روش کار کردی امیدوارم که همیشه موفق باشی.
نیما قاسمی سعادتی
(
1388/12/16
) :
ممنون سعید جان، همچنین شما.
پیروز باشی
نیما قاسمی سعادتی
(
1388/12/18
) :
سپاس از تمامی دوستانی که در این مدت از پروژم دیدن کردن و با نظراتشون به من انرژی دادند، و در مورد سمینار، با اینکه وقت بسیار کم بود و من نتونستم پروژم رو اونطور که هست معرفی کنم ، به نظر من تجربه خوبی بود. هر چند که کسی به اصل ماجرا پی نبرد!!!
نیما قاسمی سعادتی
(
1388/12/20
) :
همچنان منتظر نظراتتون هستم.
تيم اتووود
(
1388/12/07
) :
معمار گرامی
با توجه به برگزاری همایش تحلیل آثار معماری در اسفند ماه هرگونه انتقاد یا نظرات سازنده در زمینه نحوه برگزاری و انتخاب آثار را میتوانید در فورم نقد در لینک زیر بیان فرمایید.
http://www.etoood.com/Security/Forum/PostList.aspx?trfkey=81&frmfkey=19
م معيت
(
1389/02/04
) :
نحوه استفاده ات از خطوط ، رنگ ، ابزار ارائه معماری ، ایده پردازی معمارانه بسیار فراتر از حد انتظار پخته و سنجیده هست ، با توجه به اینکه شما در حال حاضر در مقطع کاردانی هستید ( یا کردانی رو تمام کردید) صمیمانه منتظر شنیدن خبر پیشرفت شما در آینده هستیم
نیما قاسمی سعادتی
(
1389/02/05
) :
خیلی ممنون جناب معیت، نظر لطف شماست.
پیروز باشید.
محمد رحيمي
(
1389/02/30
) :
معمار گرامي كارتون خوب بود به اميد روزي كه در جاي جاي ايران پارك آرامش ساخته شود موفق باشيد
نیما قاسمی سعادتی
(
1389/02/31
) :
خیلی ممنون دوست عزیز به امید تحقق این آرزو.
هلن نداف
(
1389/03/08
) :
كارتون خوب بود.كاشكي اين زحمات رو ميشد اجراييش كرد.
نیما قاسمی سعادتی
(
1389/03/08
) :
خیلی ممنون خانم نداف، متاسفانه تا بخواهیم به اون مرحله برسیم خیلی مونده!
فاطمه زارع
(
1389/03/11
) :
kareton vaghean aaaaaaalie baba in hame estedado az koja avooordid .... omid varam javabe in hame zahmato bebinid. khoda ghovat.
نیما قاسمی سعادتی
(
1389/03/12
) :
خیلی ممنون خانم زارع، لطف داربد.
در مورد استعداد هم. نمیدونم! ذاتیه. چون تو خانواده ما همه هنرمندن.
هلن نداف
(
1389/03/15
) :
آقاي مهندس خيلي نمونده.فقط اگر اساتيد گرامي دل تو دل كسي كه جاي پيشرفت داره مي گذاشتن ميديديد كه راهي نمونده.
نیما قاسمی سعادتی
(
1389/03/15
) :
آره، ولی متاسفانه اینجوری نیست و همه هم مثل من و شما فکر نمیکنن!
هر کس میجنگه اسم خودشو بالا ببره، و مهم هم نیست بقیه رو له کنن، حتی اگر خیلی خوب باشه. این خصلتیه که ما داریم، برای همین پیشرفت نمیکنیم.
رویا عظیم زادگان
(
1389/03/16
) :
salam mazerat manam alan javabetoono didam mer30 babate pishnahahde akolin karetoonam alii bood vali midoonid bishtar az khode kar dashtam be chi fek mikardam?z roo khatahi ke keshidino rangai ke gozashtid ravanshenasitoon mikardam:Dmovafgah bashid
نیما قاسمی سعادتی
(
1389/03/16
) :
خواهش میکنم، ممنون. خوب نتیجه این کاوش چی بود؟
رویا عظیم زادگان
(
1389/03/18
) :
khob shoma bayad etemade be nafse khoobi dashte bashid ke az in ranga estefade kardid va dige inke roohieie shadio ham be nazaram darid va rangai ke gozashtid be nazaram didgahetoon nesbat be zendegio donia mitoone bashe va hamchenin estefade az khataie monhanio daiere shekl mitoone roohieie aroom ro neshoon bede va hatta mitoone neshoon dahndeie manaviat ham bashe......mer30 bazam doost daram dar morede karaie jadidam ke dar aiande mizaram nazar bedid tnx
نیما قاسمی سعادتی
(
1389/03/19
) :
! ! !
صحیح میفرمایید. در واقع میشه گفت این پروژه بازتاب شخصیت ، احساس و وجود منه. چون واقعا تو این موضوع غرق شدم.
خواهش میکنم، حتما.
پیروز باشید.
فرزانه عليپور
(
1389/05/09
) :
karetun zeba va ghabele tahcene.movafagh bashin
نیما قاسمی سعادتی
(
1389/05/14
) :
خیلی ممنون خانم علیپور
حامد قدسي
(
1389/07/03
) :
با سلام
تمامی کارهای شما رو دیدم ... خسته نباشید .
من میخوام یه کم کارهاتون رو از بقیه ی دوستان حرفه ایتر نقد کنم ... امیدوارم تحمل شنیدنشون رو داشته باشید .
من هم با همه ی دوستان در مورد کارهای شما موافقم ... شما دستان توانمندی در ارائه ی کارهاتون دارید در این حرفی نیست .
ولی من به پلان هایی که گذاشته بودید خیلی دقت کردم و باید بگم در پلانها هیچ اتفاقی نیافتاده بود ... حتی در بعضی کارها خیلی ضعیف بودند .
امیدورام در آینده از این دستان توانمند ایده های در خورتری و طرح های فاخرتری ببینم . خوب باشید و سربلند . یا علی
نیما قاسمی سعادتی
(
1389/07/03
) :
جناب قدسی، خیلی ممنون که وقت گذاشتید. و خوشحالم که دارید کارها رو نقد میکند، چون هدف من از اشتراک این پروژه ها پی بردن به نقاط ضعف و قوت کاراست و از نقد هم نمیترسم، بلکه اونو دوست دارم و به اونها پاسخ میدم!
در مورد پرزانته لطف دارید. اما در مورد پلانینگ، اگه توجه کرده باشید اکثر کارهای من بصورت اسکیس( طراحی سریع) ارایه شده که بیشتر از 4:30 ساعت زمان نبردند. حالا باید فهمید که هدف از اسکیس چیه؟! چیزی که اینجا بیشتر مورد بحث قرار میگیره طراحیه فرمال بنا هست و دارای ارزش بیشتریه و با توجه به محدود بودن زمان شما باید کانسپت ، ایده ،فرم و پلان رو طراحی وبعد وارد مرحله پرزانته که یکم وقت گیره بشید. به محدودیت زمانی توجه کنید.
و نکته دوم، این فرم بنا هست که اولین بار با مخاطب ارتباط برقرار میکنه و بازگو کننده ایده و کانسپت هست. و تو اون مدت شما بیشتر انرژی رو میذارید روی فرم.
پیروز باشید.
امید اسکندری
(
1389/10/14
) :
4
نیما قاسمی سعادتی
(
1389/10/15
) :
mamnoon
نیما قاسمی سعادتی
(
1390/05/22
) :
مرسی که وقت گذاشتید
سعیده خدائی
(
1390/06/05
) :
كارتون خيلي عاليه موفق باشيد
نیما قاسمی سعادتی
(
1390/06/05
) :
مرسی خانم خدائی، پیروز و پدرام باشید.
ترنج احمدی
(
1390/07/22
) :
آفرین واقعا ازین دست سریعتون خوشم اومد
یه ذره از رموز موفقیتتون تو اسکیس به ما هم یاد میدید؟
مرسی
سارا بخشی
(
1390/07/25
) :
کاراتون واقعا جالب و پر از احساسه . امیدوارم یه روز از معماران موفق شهرمون باشید. تو اسکیس هم دست قوی دارین که یکی از عوامل موفقیتتون هست .
مریم مختاری
(
1390/07/25
) :
fogholadas,fogholade
معصومه نسیمی
(
1390/07/28
) :
salm khob hastid man age bekham dar morde peroje in term k mese in mozoe shomast etlate bishtari dashte bashm bayad koja shoma ro pida kard lotfan age mishe shomaratoon ya jai k mishe bahatoon sohbat kard. bram bezarid ya ba man tamas begirid 09382682844 niyazmand komak shoma hastm mamnoon misham age hamkari konid ba man merc
نیما قاسمی سعادتی
(
1390/07/30
) :
مرسی خانم احمدی، لطف دارید. اسکیس و کار دست فقط و فقط با تمرین و تکرار قوی میشه.
.
خانم بخشی، ممنون از توجهتون همچنین این آرزو رو برای شما هم دارم.
.
خانم مختاری، مرسی از نظرتون.
.
خانم نسیمی، اطلاعات من خیلی زیاد نیست، اما اگر فکر میکنید میتونم کمک کنم شمارم تو پروفایلم هست.
.
پیروز و سلامت باشید.
معصومه نسیمی
(
1390/08/01
) :
مرسی اقای سعادتی باهاتون تماس میگرم
الهام عزیزی
(
1390/08/22
) :
کارتون خیلی خیلی قشنگه
نیما قاسمی سعادتی
(
1390/08/28
) :
مرسی. لطف دارید.
پیروز باشید.
مازیار فخرقاسمی
(
1390/09/12
) :
با سلام کار جالبی بود من از ترکیب آکس های خمیده با خطوط مستقیم در کارتان لذت بردم مخصوصا محور غریی که از 4 باغ میانه خارج می شد
نیما قاسمی سعادتی
(
1390/09/18
) :
خیلی ممنون که وقت گذاشتید و پروژه را با دقت نگاه کردید.
پیروز و پدرام باشید.
مهدی معینی
(
1390/10/06
) :
بسیار عالی
pegah derafshi
(
1390/10/10
) :
منم دلم نیومد که نظر ندم.... واقعا عالی بود. خیلی خوب موضوع طرح روی کارتون نشسته...
الهه زارع
(
1390/10/21
) :
راندوت عالیه. دارم تمرین میکنم تا بتونم با شجاعتی که تو داری کارام رو راندو کنم. موضوع و طرحت هم با هم همخوانی داره.
دوست دارم که تو کارای راندو باهات تبادل نطر کنم. مرسی بابت پروژه عالی
علی بهشتیان
(
1390/10/25
) :
فضاهای زیبایی ایجاد کردید.تبریک میگم
نیما قاسمی سعادتی
(
1390/11/03
) :
مرسی از دوستان، بنده سوادی ندارم، اما اگه کاری از دستم بر میاد در خدمتتون هستم.
رسول مرادی
(
1390/11/24
) :
سلام اقا نيما من در موقعي كه با مصطفي مي خواستيد براي مسابقه علمي شركت كنيد حضور داشتم و واقعا كارت عالي بود خوب جواب زحمات خودت و خانوادت واستاد عوض نژاد رو دادي.....انشاا... بتونم از شما وديگر معماران جوان بي پيرايه و بردبار مانند شماها كمك بگيرم
با تشكر.......
نیما قاسمی سعادتی
(
1390/12/02
) :
مرسی رسول جان. لطف داری. ما هم چیزی بلد نیستیم. ایشالا ما از شما یاد بگیریم.
نیما قاسمی سعادتی
(
1391/01/26
) :
مرسی خانم قدس نیا، برای قوی شدن دست فقط تمرین و تمرین، برای شروع میتونید با کپی کردن کارای خوب شروع کنید.
پیروز باشید...
افسانه مهدوی
(
1391/01/31
) :
من که بعد دیدن کارتون چشام پر از اشک شد.واقعا ایدتون و هر چیزی که واسه توضیح کار عنوان کردید فوق العاده معمارانه بود.منم مثل دوستانه دیگه امیدوارم تو کارتون هر روز بیشتر از روز قبل پیشرفت داشته باشید و مزد زحمتت رو هم بگیری..موفق باشی
نیما قاسمی سعادتی
(
1391/02/05
) :
خیلی ممنون خانم مهدوی، نظر لطفتونه، بسی باعث شادمانیه که تونستید تا این حد با کار ارتباط برقرار کنید.
پیروز و سربلند باشید...
مرضیه مالکی
(
1391/02/13
) :
کارتون عالیه خسته نباشید
احسان کاویانی
(
1391/02/14
) :
نیما جان قبلا گفتم بازم میگم... کارات عالیه
نیما قاسمی سعادتی
(
1391/02/16
) :
ممنون خانم ماهری
مرسی احسان جون
مرضیه مالکی
(
1391/03/05
) :
اقای قاسمی سعادتی میخاستم ببینم توی کارتون از بلوک تاپ و سرسره استفاده کردید چون من خیلی از این بلوک احتیاج دارم
هادی استوار
(
1391/04/10
) :
کارت حرف نداره نیما جان!
نیما قاسمی سعادتی
(
1391/04/10
) :
مرسی دوستان، متاسفانه خیر خانم ماهری
ساجده صفاخواه
(
1391/05/26
) :
سلام کارت خوب و قابل اجراست
نیما قاسمی سعادتی
(
1391/07/24
) :
ممنون، خودم که کارو میبینم تو فضاش غرق میشم، نمیدونم واسه بقیه چه حسی داره!
عذرا رضوی
(
1391/12/13
) :
تلاش شما رو برای به اتمام رساندن پارک آرامش تحسین میکنم . امیدوارم همواره این سماجت رو در تمام مراحل زندکیتون ادامه بدین
نیما قاسمی سعادتی
(
1391/12/19
) :
ممنون، بنده هم برای شما آرزوی پیروزی و پویایی دارم.
اهورا نبی
(
1392/01/16
) :
معمار گرامی واقعا عالیه.نمی شه گفت ایجاش خوبه اونجاش بده.همه جاش به یک اندازه محشــــــــــــره
نیما قاسمی سعادتی
(
1392/01/20
) :
تشکر به خاطر کامنتتون. پیروز باشید
حدیث بابایی
(
1392/02/09
) :
salam khaste nabashin karetin aaaali bood faghat khastam bebinam mitonam az kareton axaie bishtar o bozorgtari dashte basham?
in emele mane mamnoon
[email protected]
فرناز زرگریان
(
1392/02/09
) :
كارتون خيلي عاليه موفق باشيد
احمد عباسی
(
1392/02/14
) :
faghat y soal chera gofti aramesh????????!!!!!!!!!!????????
نیما قاسمی سعادتی
(
1392/02/17
) :
ممنون از کامنتاتون. جناب عباسی، با مطالعه توضیحات پروژه جوابتون رو پیدا میکنید!
سعید یاری
(
1392/02/24
) :
خیلی عالیه؟
احمد شهسواری
(
1392/03/15
) :
عالیه.اتفاقا منم برای پروژم باید پارک طراحی کنم.میتونید کمکم کنید؟ممنون میشم.
عاطفه صفاری
(
1392/03/15
) :
به نظر من اسکیس ها خیلی بهتر از خود کار شدن....
بااینکه کل کار به عنوان یک پارک خوب دراومده ولی من احساس آرامشی ازش دریافت نمیکنم....
موفق باشید.....
نیما قاسمی سعادتی
(
1392/05/07
) :
مرسی از کامنتاتون، خانم صفاری، مسلما تا درون فضا قرار نگیرید نمیتونید کامل درکش کنید، شاید اگر کار سه بعدی میشد بهتر درک میکردید، مخصوصا در این پروژه که شما با تمامی حواس پنج گانه فضا رو درک میکنید. برای مثال عرض میکنم، بوی گل و گیاه، رطوبت و دما، باد ، صدا و ...رو نمیشه توی تصاویر نشون داد پس درک ما در این نوع ارایه خیلی کم و محدود میشه.
جناب نودهی عزیز، متوجه منظورتون از انعطاف نشدم، انعطاف در...؟
نیما قاسمی سعادتی
(
1392/05/09
) :
جناب نودهی، اگر نگاهی به خط و خطوط لنداسکیپ و همچنین اختلاف ارتفاع و توپوگرافی سایت که در پرسپکتیو مشخصه بندازید متوجه تنوع و پویایی کار میشید. مسیرهای منحنی حس کشش و حرکت رو در مخاطب ایجاد میکنه و البته با این همه اختلاف و تغییر سطح نمیشه گفت یکنواخت! مخصوصا با 33متر اختلاف ارتفاع از پایین تا بالای سایت. همچنین تغییر در نحوه کاشت و انتخاب گونه های گیاهی، بافت مصالح، رنگها، صداها، المانها و... تمامی اینها نکاتی هستند که مادام در حال تغییراند و فضا را متنوع میکنند. همینطور که فرمودید این پروژه طرح 1 هست و خیلی جای مانور نداره، اگر این طرح سه بعدی میشد خیلی از ابهامات طرح از بین میرفت (حداقل به لحاظ بصری)که متاسفانه به دلیل گستردگی طرح و همچنین کمبود زمان امکانپذیر نبود.
مهدیه قویدل
(
1392/06/09
) :
فوق العاده ست کارتون
احمد غزالی
(
1392/07/28
) :
سلام آقا نیما من به پروژه ات برای استفاده در پایان نامه ام نیاز دارم. میتونید باهام همکاری کنید. مطمئن باشید با ذکر منبع میزنم.
سجاد امیرابادی
(
1392/08/01
) :
سلام
پروژت ترکیب خوبی داره اگه میشه فایل کارت و به ایمیلم بفرست با آرزوی موفقیت برای شما
[email protected]
[email protected]
حسین قاسمی
(
1393/01/13
) :
[email protected]
سیده بتول قدیری
(
1393/04/07
) :
salam .kareton vaghean aleye.ama che khobe ke az ranghaye molayemtar to karetoon estefade mekarden ta tarhatoon beshtar be cheshm bashe na rang. movafagh bashed..
فروغ عاملی
(
1393/04/28
) :
سلام. کارتون عالی بود. به خصوص در ایده پردازی.
فرشته بیگلریان
(
1393/07/25
) :
تبریک میگم. دست قوی دارید. زیبا بود. لذت بردم
فاطمه منفردی
(
1393/10/01
) :
عالی
زهرا حسینی نژاد
(
1394/02/08
) :
سلام، کارتون واقعا عالیه اون هم واسه طرح 1، خطوط منحنی، مسیرهای سایت، رنگ و ...من موضوع پایان نامم رو دهکده آرامش برداشتم و چند ماه می شه که دارم در موردش مطالعه می کنم و واقعا حس خوبی نسبت به طرح شما پیدا کردم. احساس می کنم طرح شما به دغدغه های ذهنی من و حسی که از بودن در چنین مکانی پیدا می کنم پاسخ داده البته متأسفانه راجع به فضاهای اینچنینی که ما امروزه بسیار به اونها نیاز داریم توجه نشده و من به سختی تونستم رساله ام رو کامل کنم. البته سایت من سد توشن گرگان و تازه رسیدم به مرحله دیاگرام ها و سازمان دهی فضایی می خواستم بدونم می تونید در این زمینه بهم کمک کنید اگه امکان داشته باشه اطلاعات بیشتری از کارتون در اختیارم بگذارید.
[email protected]
ماندانا خرمی
(
1395/05/26
) :
سلام جناب اقای سعادتی .امکانش هست از مطالعاتتون به عنوان یه نمونه کار استفاده کنم ؟ کارم به موضوع و شاخص های کارتون نزدیک هست.ممنون میشم
حامی اتووود
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. /
عضو جدید
ایـمـــیـل :
لطفاً ایمیلتان را وارد کنید
رمز عبـور :
لطفاً رمزعبور را وارد کنید
مرا به خاطر بسپار
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه
|
ورود
|
ثبت نام
|
درباره ما
|
تماس با ما
|
قوانین سایت
|
راهنما
|
تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by
Tryon Software Group