ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
ارارات
طراح : پویا خلج
پارک علم و فناوری
طراح : سجاد نوری
طراحی مدرسه سبز
طراح : سجاد نوری
مجموعه ویلایی ایرا
طراح : استدیو معماری دیسک
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
پروژه های منتخب ایرانی در رقابت آنلاین +A آرکیتایزر
آپارتمان رون آراد ؛ توسعه نئو- باوهاوسی بافت
تراشه های کانسپچوال ـ خدایگان کلام و بسط گفتمانی و فراگفتمانی لوکوربوزیه در قامت ابژه تفکر
تصاويري گرافيكي از آثار بنام لوكوربزيه ؛ مظاهر مدرنيته با نگرشي مينيمال
کامنـــــــــت پــــروژه ها
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
بعد گفتند بی دلار و ارتباط با ان دوستان معماری اسلامی بنده با اجازه شما از ایمیلتان برای ریجستر استفاده کردم ا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
نظر قبلی من توسط غیر رباتیک سانسور شد که نقد و بیهوده بودن معماری اسلامی از این دست بود سال شصت و نه سران معما ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
این کار عالیه چون مثل کارهای استاد عالی پوره اما ببینید این سایت رو دوستان رادیو هنر دکتر منشی زاده و زنگنه را ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
بفهمند بقول شما اقایی که در رادیو هنر بمن زنگ زدی در چه گندی بدنیا امدیم انهم گناوه گناوه معماری دارد ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
شهر سازی مزخرف دیبا و مقلدانش سازه خشک سه تا سنگ بیرون امده بی پایداری شد ابادان و تهران و اینهمه زلزله اقا ای ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    شرکت استودیو معماران مادو

  
زینب احمدی کاویانی
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    شهرک مسکونی
    عنـــــــوان درس : طراحي معماری 5
    نـــــام استــــــاد : مهندس بهاره حیدری
    دانشــــــــــــگاه : موسسه غیرانتفاعی دانش پژوهان
    تاریـــــخ ثبــــــت : 1393/04/22
    تعــــــــداد بازدید : 4173
    محــــدوده سنی : 22_23
    نــــوع کاربـــــری : مسكوني
    همـــــکاران طرح :
    ایده های طراحی : استفاده از کانسپپت گرافیکی در طراحی

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
مصطفی کبریت چی ( 1393/04/22 ) : جالب.
زهرا برقی ( 1393/04/25 ) : سلام
خیلی عالیه
فوق العاده است
مخصوصا بام سبز و محوطه سازی
موفق باشی
زینب احمدی کاویانی ( 1393/09/01 ) : ممنونم از نظراتتون
سلیمان رمضانی ( 1393/11/06 ) : خیلی عالی بود خسته نباشی مهندس عزیز
زینب احمدی کاویانی ( 1394/01/07 ) : ممنون آقای رمضانی بابت نظرتون و وقتی که برای دیدن پروژه گذاشتید...
محمدرضا میکائیل زاده ( 1394/01/09 ) : بنام خدا راجع به کانسپت گرافیکی شما عرض کنم که: 1-بر چه اساسی اون محوطه گرد اسطوره ای شده برای همه واحد ها که دورش صف کشیدن ؟ 2- دارن عبادتش میکنن.!!!؟ 3-کسانی که قرار است یک عمر در آنجا زندگی کنند تا کی باید عنصر حاشیه ای باشند؟ .
4-سوای آن کانسپت شما خیلی آشکار- قابل پیش بینی و ساده است و در دراز مدت افسردگی برای ساکنین دارد.
5- گذر نیمدایره ای که بین دو ردیف واحدهاست بیشتر برای نمایشگاه موقت گل و گیاه میخورد. نه برای جایی برای 60 سال زندگی.
6- کانسپت شما بیشتر به آمفی تاتر ورزشی میخورد تا مجتمع مسکونی
زینب احمدی کاویانی ( 1394/01/09 ) : برای این پروژه دو مرکز محله در نظر گرفته شده که علاوه بر اینکه محلی برای تجمع ساکنین هست مکانی ست برای رفع نیازهای روزمره ساکنین.در این قسمت مهدکودک،فروشگاه های موادغذایی و... قرار دارند.بنابراین باید در محلی قرار می گرفت که همه واحدها دسترسی سریع و راحتی به این مرکز داشته باشند به نظر من قرار گرفتن در مرکز این امکان را فراهم ساخته.فرم دایره ای شکل هم تجمعی را که میخواستم به بینندگان القا می کند و اتفاقا یکی از کاربری هایی هم که دارد همین آمفی تئاتر هست.
در مورد آشکار، ساده و قابل پیش بینی بودن طرح هم باید عنوان کنم که استفاده از خطوط اسپیرال و مسیرهای منحنی به خودی خود عاملی ست برای ایجاد تنوع و جذابیت. طبق مطالعاتی که درمورد سواد بصری انجام دادم.
و اما درمورد گذر نیم دایره ای بین واحدها:
این مسیر ، مسیر سواره روی سایت هستش که با توجه به شرایط سایت و دسترسی ها و تحلیل ترافیک منطقه باید طوری طراحی میشد تا بتواند پخش کننده ترافیک باشد و علاوه بر آن امنیت کودکان را هنگام ورود و خروج از مهدکودک و بازی کردن در مرکز محله تامین نماید.
امیدوارم تونسته باشم توجیه تون کرده باشم... ممنون از نقدتون جناب میکائیل زاده
محمدرضا میکائیل زاده ( 1394/01/11 ) : ببینید بنظر من در طراحی مرکز محله خیلی اغراق کرده اید، اگر مرکز محله را میدان شهری در نظر بگیریم، و بلوک های مسکونی را بلوار و فضای سبز؛ فرمایشات شما صحیح بود.
"استفاده از خطوط اسپیرال و مسیرهای منحنی به خودی خود عاملی ست برای ایجاد تنوع و جذابیت." جمله ای مبهم و چند پهلوست.
در هنر های تجسمی و در حالت کلی، بله. ولی آیا اسپیرال متنوع و جذاب روی یک تابلوی نقاشی، به همان گونه در نقشه یک محله مسکونی ایفای نقش میکند؟
تنوع و جذابیت هم مبهم است.؛ آیا منظورتان احساس سیالیت فضا بود؟
شما دو اتاق فرض کنید: یکی اثر زاها حدید و منحنی وار و اسپیرال
دیگری مکعب وار و اصیل و بدور از تشریفات
بنظر شما در کدام یک از این اتاق ها با آسایشتر میتوان زندگی کرد؟ مولفه زمان در کدام یک کاراتر است برای یک منزل مسکونی؟
طبیعتا اتاق زاها حدید بیشتر از 10 روز قابل تحمل نخواهد بود. چون منحنی گذراست. و برای یکی دو بار بازدید جذاب است. مثل نمایشگاه های موقت.
حال این سواد بصری که فرمودید همه جا دارای قوانین یکسانی نیستند. در پاسخ به نیاز است که کانسپت و ایده ها شکل میگیرند، نه یک کانسپت خودخواهانه.
تعاملات اجتماعی یکی از نیازها بود. ولی ارزش خود منازل را نادیده گرفته اید
زینب احمدی کاویانی ( 1394/01/12 ) :

منظورتون از اغراق رو متوجه نمیشم...در این قسمت پارک شطرنج،جایگاهی برای مطالعه کتاب و وسایل ورزشی و بدنسازی، آمفی تئاتر و زمین بازی وجود داره...فضای مرده و بلا استفاده ای نیست. میشه اونو به عنوان یک پارک محلی تلقی کرد.ضمن اینکه برای ساخت و ساز هم قواعد و قوانینی وجود داره که طبق اون یک درصد مشخصی از سایت الزاما باید به فضای سبز اختصاص داده بشه. من هم سعی کردم که تابع قوانین باشم.
در هر پروژه المانی وجود داره که به کلیه عناصر نظم می بخشه این عنصر میتونه یک خط باشه که در قالب یک محور عمل می کنه و فرم ها و فضاها میتونند حولش آرایش پیدا کنند یا یک نقطه که حکم مرکز رو داره و در واقع به عنوان یک عامل مفروض اجزا را بوسیله نظم،تداوم و حضور دائم خودش سازمان دهی میکند. در این پروژه مسیر سواره و مرکز محله، هردو به عنوان عوامل نظم دهنده به کار گرفته شدند.
درمورد مثالی هم که فرمودید راجع به اتاق باید این نکته رو عنوان کنم که برداشت انسان ها از فضا متفاوته و قطعا هستند کسانی که همان اتاق منحنی وار و پرپیچ و تاب زاها حدید رو بیشتر از یک اتاق قالبی که مثل پنیر برش خورده میمونه رو می پسندند.مثال دیگری که در این زمینه میتونم بزنم برای ملموس شدن عرایضم تاثیر رنگ بر روان انسان هستش.مثلا رنگ زرد یک رنگ انرژیک هستش ولی برخی از افراد هم با دیدنش دچار افسرگی میشن...این رنگ حتی در درمان یک سری از بیماری های روانی میتونه موثر باشه و برای برخی کاملا مخرب.
درجواب جمله آخرتون هم این نکته رو یادآور میشم که یکی از پوئن های مثبت برای خرید یا فروش خونه دید و منظره خوب و به قولی روحیه خونه هستش که وجود این فضای باز این مسئله رو تامین کرده و بر ارزش منازل افزوده...
حامی اتووود
 رسانه ی تخصصی معماری و شهرسازی میم زون
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :
رمز عبـور :
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group