ثبت نام عضو جدید
ایمیل آدرس:
رمز عبور :
مرا به خاطر بسپار
رمز عبور را فراموش کردم
به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید
خانه
|
ثبت نام
|
تماس با ما
|
درباره ما
|
قوانین سایت
|
راهنما
|
تبلیغات
پــــــــــــروژه
ثبت پروژه شما
|
پروژه های دانشجویی محبوب
|
پروژه های حرفه ای محبوب
|
آخرین پروژه های دانشجویی
|
آخرین پروژه های حرفه ای
|
پروژه های دانشجویی برتر
|
پروژه های حرفه ای برتر
|
راهنما و قوانین
فـــــــــــــروم
فـــــروم
|
جستــــجو
|
راهنما و قوانین
مقــــــــــــالات
مقالات
|
مقالات برتر
|
مقالات پر بازدید
|
معرفی گروه تحریریه
|
راهنما و قوانین ثبت
دانشــــــــــگاه
دانشگاه
|
فعال ترین دانشگاه ها
|
دانشگاه با بیشترین اعضا
|
ثبت دانشگاه شما
|
راهنما و قوانین
آمـــــــــــــوزش
آموزش
|
ثبت کلاس جدید شما
|
راهنما و قوانین ثبت کلاس
مسابقـــــــــــات
مسابقات
|
مسابقات داخلی
|
مسابقات خارجی
|
دبیرخانه
|
ارتباط با مسئولین
کاربـــــــــــران
کاربران
|
ثبت نام
|
دانشجویان
|
معماران حرفه ای
|
کاربران آزاد
|
پروفایل های پر بازدید
|
راهنما و قوانین
کتــــــــــــــاب
کتاب ها
|
راهنما و قوانین
کاریابـــــــــــی
کاریابی
|
کارجویان
|
پیشنهادهای کاری
|
فرم کارجو
|
فرم پیشنهاد کار
|
راهنما و قوانین
|
اخبـــــــــــــار
آخرین اخبار
|
راهنما و قوانین
وبــــــــــلاگ
وبلاگ ها
|
راهنما و قوانین
جدیــد ترین پــــــروژه هـا
تاری
طراح :
محمدرضا محمودی
ارارات
طراح :
پویا خلج
پارک علم و فناوری
طراح :
سجاد نوری
طراحی مدرسه سبز
طراح :
سجاد نوری
حامی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
گالري ساكلر سرپنتين از زاها حديد ؛ ضيافت افتتاحيه خصوصي
اتووود کلاسیک ـ ویلا مایرا ـ آلوارو آلتو
طرح دانیل لبسکیند برای تئاتر بزرگ دوبلین
میشل فوکو، تاریخ جنون و امکان بخشی به عقلانیت شوروش
کامنـــــــــت پــــروژه ها
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
مجتمع مسکونی حیات
نوشته است:
بعد گفتند بی دلار و ارتباط با ان دوستان معماری اسلامی بنده با اجازه شما از ایمیلتان برای ریجستر استفاده کردم ا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
مجتمع مسکونی حیات
نوشته است:
نظر قبلی من توسط غیر رباتیک سانسور شد که نقد و بیهوده بودن معماری اسلامی از این دست بود سال شصت و نه سران معما ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
ویلا بتنی
نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
ویلا بتنی
نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
ویلا بتنی
نوشته است:
این کار عالیه چون مثل کارهای استاد عالی پوره اما ببینید این سایت رو دوستان رادیو هنر دکتر منشی زاده و زنگنه را ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
خانه مادری
نوشته است:
بفهمند بقول شما اقایی که در رادیو هنر بمن زنگ زدی در چه گندی بدنیا امدیم انهم گناوه گناوه معماری دارد ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
خانه مادری
نوشته است:
شهر سازی مزخرف دیبا و مقلدانش سازه خشک سه تا سنگ بیرون امده بی پایداری شد ابادان و تهران و اینهمه زلزله اقا ای ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
ایمان زارع
مجید معزی
سامان نیرومند
شرکت استودیو معماران مادو
علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
ارسال نظر
بازگشت به لیست پروژه ها
گزارش خطا
اشتراک پروژه
نمایش عکس ها
کفش فرشتگان 2
دانشـــــــــــگاه
:
آزاد اسلامی واحد شیراز
سال طـــــراحی
:
1389
مـــــــــــــــــکان
:
شیراز
کـــــارفـــــــــرما
:
امیر ابریشمی
تـــــــــــاریخ ثبت
:
1389/05/21
مســــــــــــاحت
:
500
تعـــداد بازدیـــــد
:
16476
محــــدوده سنی
:
34_35
نــــوع کاربـــــری
:
تجاري
مرحـــــــــله اجرا
:
اجرا شده
همــــکاران طرح
:
اجرا: علیرضا امتیاز-همکاران اجرا: آرش طغرایی- علی طریقت - حسین سهرابی - آرش ابریشمی ؛ گرافیک: کانون تبلیغات آرشیو - عکس: پرهام تقی اف
این پروژه را چگونه ارزیابی میکنید ؟ عدد
5
بیشترین امتیاز است.
1
2
3
4
5
تا کـنون
254
نفـر به این پــروژه امتیاز داده اند
ایده های طراحی :
طبیعت فلات ایران را کوهستانی- کویری خوانده اند با چشم انداز های باز و خطوطی که نرمی تپه های شن و رمل را می برد و تا به افق ادامه می یابد . معماری پشت بام های شهر های کویری یکپارچگی مکان طبیعی و مکان انسان ساخت را به روشنی بازگو مینماید. گسست نا خجسته میان نگاه به طبیعت و سویه های مکانی آن و ساخته های انسان ساز منجر به فروکاستن " مکان" به " فضا " گشته است . بازگشت به ارجاعات طبیعی و تاثیر گذار بر ایجاد مکان در پیشینه فلات ایران با حذف انگاره های تولید شده در دوره میان " طبیعت زیستی " و " مدرن " از ایده های طراحی این پروژه بوده است. حذف شمایل های سنتی به طرح امکان بازخوانی مجدد ارجاعات پیش از دوره سنت ، با گویشی مدرن را فراهم می آورد . تلاش طرح بر بازخوانی مدرن طبیعت نیمه کویری بستر و بازنمایی آن منطبق با کارکرد طرح بوده است .
پروژه های دیگر طراح
مجموعه مسکونی شاه پریان
ویلای سالمی
نشیمن خصوصی
مجموعه تجاری مسکونی احسان
املاک اخوان(پروژه مشترک با علی رضا امتیاز)
کفش فرشتگان(پروژه مشترک با علی رضا امتیاز)
مجتمع تجاری - مسکونی آ-پی-اس
مجموعه تجاری - فرهنگی بروجرد
evolo-carbon freezer 0909
فروشگاه قالی
مجسمه ای برای باغ
فست فود نمک
نظـــــــر اعضــــــــا
حمید رضا قهرمانپوری
(
1389/05/21
) :
کار واقعا ارزشمندی است و بارها ارزش نگاه کردن رو داره خیلی خوبه
در مورد اجرا اگرممکنه توضیح بدین در مورد متریال دیواره هم لطفا برام توضیح بدین
علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
(
1389/05/21
) :
اجرای پروژه به وسیله قطعات فایبر گلاس از پیش ریخته و بعضا در جا بوده است .
امير كشاورزيان
(
1389/05/22
) :
با سلام . واقعا کار بسیار زیبا و فکر شده ایه من در حدی نیستم که بخوام نظری بدم ولی واقعا بیست....
نیما قاسمی سعادتی
(
1389/05/22
) :
تبریک میگم، کار شیکی شده. ولی بهتر بود در طراحی سقف هم از خطوط کرو استفاده میکردید اینطوری هماهنگی بیشتری داشت. و برای کف هم اتود میزدید. مثلا مسیرهای حرکتی رو با خطوط منحنی نشون میدادید. در بخش کودکان، نورهای رنگی برای نور پردازی مناسب نیست، بهترین رنگ برای نورپردازی سفید هست که رنگ واقعی محصول رو نشون میده.
پیروز و سربلند باشید.
علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
(
1389/05/22
) :
جناب آقای سعادتی عزیز مثل همیشه به نکاتی ظریف و صحیح اشاره نمودید لیکن نه در جهت توجیه که برای توضیح اشاره میکنم که این مجموعه تجاری به صورت اجاره ای در اختیار کفش فرشتگان قرار دارد و مدت اجرای این پروژه از تخریب دکور قبلی تا اتمام این دکور 45 روز کاری بوده است و ما میبایستی علاوه بر نظرات مدیریت کفش فرشتگان نظر مالک ساختمان را نسبت به چیزهایی که نمی توانیم تغییر دهیم جلب میکردیم که یکی از آنها سقف بوده است . ولی در مورد کف ایده مشابهی به منظور جدایی بدنه از کف و حرکت های منحنی در کف اجرا شده که با دو مصالح سنگ سفید براق و قلوه سنگ مشکی از هم جدایی یافته است . باز هم از دقت در بررسی پروژه کمال تشکر را دارم و منتظر نظرات دیگرت هستم .
علی مصلح
(
1389/05/23
) :
مثل همیشه و به سان 3 فروشگاه دیگر کفش فرشتگان، عالی و بی نقص اجرا کردید.درود و خسته نباشید
نیما قاسمی سعادتی
(
1389/05/23
) :
خواهش میکنم، لطف دارید. کجا اجرا شده؟
علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
(
1389/05/23
) :
شیراز - خیابان ستارخان - تقاطع عفیف آباد به سمت میدان ستارخان
امین شهامی پور
(
1389/05/23
) :
واقعا عالیه ایول دمت گرم
حسین پورنگ
(
1389/05/24
) :
در مقابل چنین اثری بزرگی کم گویی بهترین نظره.
اگه ممکنه در مورد نحوه اجرا + هزینه یه مختصر توضیحی عرض کنید.
توضیح قبلیتونو خوندم اما اگه ممکنه بیشتر توضیح بدید و در صورت امکان همراه با detail
WITH THE BEST WISHES
TNX
وحید ابریشمی
(
1389/05/24
) :
اگه به تاریخ یه نگاه داشته باشیم می بینیم همیشه پشت یه کار بزرگ،یه فکر بزرگ و یه اراده بزرگ وجود داشته...
واقعا جا داره به خاطر این طراحی زیباتون یه تبریک ، و یه خسته نباشید بگم...
هم به شما ، هم به کارفرماتون که مشخص تعامل خوبی باهم دارید
کیارش پارسی
(
1389/05/25
) :
معمار گرام
حجم موجود ان جنان كه از كانسپت و اتود و اجرا بر امده است به واقع روند تكامل را پيموده است.
اما هدف كه همان نمايش كالا مي بوده در روند تكامل رنگ باخته و جاي خود را به گالري طراحي معماري داده است .
پر ثمر باشيد.
علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
(
1389/05/25
) :
دوست گرامی جناب مهندس پارسی
استفاده از رنگ سفید در کلیت فضا و شیشه به منظور قرار گیری کفش همه در راستای بهترین نمایش از کالا بوده است . در طبقه اول کلیت فضا تیره انتخاب شده و شیار های سفید و نورانی کفش ها را نمایش میدهد . البته من تجربه استفاده از رنگ سفید برای فروشگاه کفش را در فروشگاهی دیگر از " کفش فرشتگان " چهار سال پیش انجام دادم که به نظر کارفرما خیلی موفقیت آمیز بوده است و به همین دلیل طراحی و اجرای فروشگاه های دیگر " فرشتگان " را به ما پیشنهاد داد . برای دیدن آن فروشگاه میتوانید به این لینک مراجعه کنید .
http://www.etoood.com/Security/Project/PProject.aspx?PPrj=126
هلن نداف
(
1389/05/27
) :
جالب شده.انحناهایی که تو کارتون میارید شبیه به بعضی از کارهای زاها حدید هست که من دوست دارم
حسین پورنگ
(
1389/05/27
) :
در صورت امکان detail و نحوه اجرا و نحوه اتصالات حجم ها را به اشتراک گذاشته .
پیشاپیش سپاسگذارم.
علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
(
1389/08/14
) :
هر قسمت پروژه به نحوی اجرا شده و بستگی به نوع فرم روش های متنوعی برای اجرا را پی گرفتم ولی به صورت عمومی بیرون زدگی ها و تو رفتگی ها از قبل قالب ریزی شد در بعضی بخش ها با استفاده از مقاطعی که به وسیله CNC به وجود آمده بود و در بعضی بخش ها به وسیله ورق های پیش ساخته فایبر گلاس . همه این تکنیک ها در ترکیب با هم بخش های مختلف را شکل داده است .
محسن اکبرزاده
(
1389/06/02
) :
اعتراف می کنم داروین از این کار راضیه! معمار، کارفرما و طرح در هر پروژه دارن پیشرفت می کنن همشون. همشون موفق باشن!
اتفاقن کفش خیلی خوبه. کنتراست شدیدی با فرم ها داره و جلوه میده بهشون اما سقف رو اصلن دوست ندارم. البته داره کار میکنه ولی حداقلی
روناک خوشابی
(
1389/06/03
) :
اقاي امتياز عزيز
ايده . رنگ . نوع اجرا . تركيب متريال . در يك كلام همه باحاله
حسین پورنگ
(
1389/06/05
) :
جناب اقاي امتياز:
بنده در صدد طراحی پروژه همانند کار شما هستم.
به هنگام اجرا و در صورت برخورد به مشکل بنده رو راهنمایی می کنید؟
علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
(
1389/06/06
) :
حتما جناب پورنگ عزیز با من در تماس باشید البته بهتر هست که در مراحل طراحی به مسایل اجرایی فکر کنی.
حسین پورنگ
(
1389/06/07
) :
بسیار سپاسگذارم جناب امتیاز.
امیدوار تر شدم.البت جا داره به دوستان بگم که فکر نکید طراحی چنین سبکی به راحتی است.
ساغر سلطاني
(
1389/06/09
) :
سلام. فوق العاده است.بهتون تبريك ميگم .يه سوال داشتم اينكه كار كردن با فايبر گلاس از لحاظ هزينه چطوريه؟
مهدی خیرابادی
(
1389/06/10
) :
واقعا عالی لذت بردم و امیدوار شدم به اینده معماری ایران عالییییییییییییییییییییییی
علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
(
1389/06/14
) :
سرکار خانم سلطانی عزیز
کار با فایبر گلاس به مراتب از مصالح ساده تری مثل ام دی اف گرانتر است ولی مصالح گرانتری از فایبر گلاس هم در بازار هست که اتفاقا خیلی از معماران به آنها علاقه مندند مثل استارون و پلی کربنات.....
محمودرضا حبیبی
(
1389/06/21
) :
جناب مهندس به نظرتون قسمت بچه ها یه کم جدا از کار نیفتاده؟
علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
(
1389/06/27
) :
آقای حبیبی عزیز
چرا کمی جدا افتاده ولی در واقع در پلان هم کمی جداتر از بقیه قسمت ها بود البته بین اینکه با معماری من هماهنگ باشد یا روحیه بچه ها من هماهنگی با روحیه بچه ها را انتخاب کردم . و پشیمان هم نیستم طبق گفته فروشنده ها بچه ها این قسمت را خیلی دوست دارند .
مهرانه مرزبانی
(
1389/07/02
) :
نوع متریال خاص و جالبه
حسن حسنی
(
1389/07/06
) :
آفرين آفرين
حسن حسنی
(
1389/07/06
) :
لطفا ازاجرا بيشتربگين وعكس وديتايل بذارين
محمد رسول موسی پور
(
1389/08/14
) :
خسته نباشید ،کار واقعا برام جذاب بود تبریک می گم
فقط در مورد نور پردازی فکر نمی کنید اگه به صورت صفحه های بزرگ نوری بود یا برخورد کلان تری با نورپردازی سقفی می شد(تیکه تیکه های کوچیک نورپردازی نبود) هماهنگ تر بود؟
راستی متریالی که استفاده کردین چیه که انقد منعطفه؟
المیرا شجاعی
(
1389/08/14
) :
تبریک میگم بهتون....من در حدی نیستم نظر بدم...
مسعود یزدان پناهی
(
1389/08/18
) :
kare kheyli ghashangiye .......momkene etoodhaye avaliye va dar soorate vojood 3d in karetoono bezarid to sit?
سارا قدرت
(
1389/09/07
) :
این خیلی عالیه که تیم شما از مرحله ی شعار دادن گذشته و پا به پای معماری روز دنیا حرکت حرکت می کنه...پروژه از نظر من بی نظیره! واقعآ تبریک می گم.
حمزه حسینی
(
1389/09/10
) :
به سلام من خوشحال هستم که معماری ما ایرانی ها وارد یک نوع نگرش جدید میشود شما با این پروزه به من ثابت کردید.
علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
(
1389/09/20
) :
مدیر وبلاگ سه خط لطف کرده اند و این پروژه را در وبلاگ خود تحلیل کرده اند ضمن تشکر از ایشان لینک مطلب را اینجا میگذارم
http://3khat.ir/archives/1118/comment-page-1#comment-399
محسن پوراکبری
(
1389/09/25
) :
تو ایران کمتر کسی رو میشه پیدا کرد که انتقاد بپذیره! با اینکه انتقاد چند جمله ای من ریشه های نسبتا قابل تامل مخصوصا عدم همخوانی مفهوم با فرم داشت یا همین ارتباط مفهوم و نتیجه آن یعنی فرم با یک مغازه کفاشی اما با این حال علیرضا امتیاز برخود خیلی معمارانه ای کرد و خیلی ممنونم از رفتار ایشان. اما در اتووود نوعی یکسانی در طرح ها وجود دارد که اغلب طرح های دانشجویان و یا برخی طرح های دیگر است امیدوارم رفته رفته این رویه رو به بن بست قرار بگیرد و هر شاعری شعر خودش رو به نحوه احسن و در عروض ها و قافیه ها و وزن های جدید بسراید! کلا روحیه تحسین کننده ابتدا به ساکن ندارم اول باید ببینم بعد بفهمم یا گوش بدم و بعدا اگر ستودنی بود که می ستاییم و اگر نه که نه. تقریبا 10 پست اخیر وبلاگ این حقیر بیشتر به ریشه ها توجه کرده و از یک یکنواختی خارج شده است امیدوارم مخاطبان من که اکثرا دانشجویان هستند در زمان شکوفای خودشون که دوران دانشگاه هست بهترین استفاده رو ببرند و همیشه محتاج نقد و پیشنهاد های شماها هستم. در آخر برای تیم طراحی فرشتگان 1 و 2 امید پیشرفت و معمار بودن حقیقی را دارم
برای مطالعه بیشتر
http://3khat.ir/archives/1118
گروه نقد اتووود
(
1389/10/08
) :
مباحث زیر در ادامه ی جلساتی ست که جهت نقد آثار موجود در سایت تشکیل شده است.این جلسه به نقد طراحی داخلی فروشگاه کفش فرشتگان2 اثر علیرضا امتیاز اختصاص دارد.
علیرضا امتیاز: فکر می کنم توضیح دادن درباره ی کار معماری، بیهوده است. به این دلیل که کار تمام شده و کسی که در آن فضا قرار می گیرد در مورد آن قضاوت می کند. اما درباره ی خواستگاه فکری آن توضیحاتی لازم است.
در نقاشی سبکی هست به اسم نقاشی سقاخانه ای، که استفاده ی مدرن از المانهای سقاخانه است. و در خطاطی سبکی به اسم خطاشی، که ترکیب خط نستعلیق و نقاشی است.
فکر می کنم ما به عنوان گروهی که در فلات ایران زندگی میکنیم، زیبایی شناسی مخصوص به خود داریم که با وجود اسم های مختلفی که به هنر هر دوره اطلاق شده، نوعی پیوستگی در آنها حفظ شده است.
چون در یک اقلیم گرم و خشک کویری زندگی می کنیم، نوعی از زیبایی شناسی بر ما حاکم است که مشابه آن را در مکزیک و یا صحرای آفریقا هم می شود دید.
مثلاً کاهگلی که روی سقف خانه های یزد را پوشانده، یک continious serface است که با وجود اتفاقات مختلفی که در لایه ها ی زیرین آن افتاده، همه چیز را در خودش محو می کند. من سعی می کنم بازخوانی ای از این امر داشته باشم، البته با گویشی مدرن.
محمود امیدبخش: ما نمونه های مشابه این کار را از لحاظ کیفیت خطوط و نوع استفاده از متریال می بینیم و اصراری بر پیدا کردن مبانی فکری برای توجیه آن نداریم. در خصوص فرشتگان همچنین زمینه ی فکری ای را موجه نمی بینم.
امتیاز: این کار قطعه ایست از کلیتی که دیده می شود. من می خواهم این پیوستگی را نشان دهم. همانطور که یک هنرمند به خطاشی نگاه می کند.
امیدبخش: واژه ی مشترک این کارها فرمشان است؟
امتیاز: واژه ی مشترک نرمی آنهاست.
امیدبخش: این مختص فلات ایران نیست.
امتیاز: مختص کویرهاست.
زهره شهابی: در ایران همه ی اقلیم ها کویری نیست.
امتیاز: ما نوعی معماری رسمی داریم که فرمهای رسمی و محدودی هستند. ولی به معماری محلی و مردمی که نگاه کنیم، به گفته ی آقای شیردل این بافت پتروژن می شود. بافت در هم تنیده ی درهم بافته ی غیرمتعین.
حسی که به سمت کروی، نرمی و پیچیدگی می رود، به عناصر محیطی پیرامونش نیز بر
می گشته است. این به زیبایی شناسی برمی گردد و یا یک زیبایی شناسی تولید کرده است.
خواست من نزدیک شدن به آن بافت پتروژن است، بافتی یکدست که مثل پوسته ای بر همه چیز کشیده شده است.
عاطفه محرری: آیا می توان این را عمومیت داد به کل این سرزمین؟ از طراحی مرکز خریدی در بروجرد تا یک طراحی داخلی در شیراز؟
علی عسکری: ریشه ی Generate شدن این موارد متفاوت است. معماری رسمی نماد آرزوی مردم و معماری ای که مردم می سازند، نماد اقتصاد آنهاست.
چیزی که فرمی را Generate می کند، نوعی nature مجازیست. که مثلاً برگرفته از ریاضی است. یعنی شرایط مجازی ای داریم مثل شرایط دنیای دیجیتال، که ما می توانیم این را از طریق الگوریتم های ریاضی فرم بدهیم. فرم کویر، خود طبیعت است، ولی فرم روستاهای کویری از نقطه شروع دیگری Generate می شود. در نقطه شروع فرمشان، نوعی تناقض وجود دارد.
امتیاز: فلات ایران، ایران فرهنگی که شامل افغانستان، پاکستان، تاجیکستان و ... می شود، هارمونیهای سنتی درونی ای دارد که می توان گفت این اتفاق مربوط به فلات ایران است. خصوصیاتی دارد که می شود از لحاظ فرمی آنها را آنالیز کرد: تو در تویی فضایی، پیچیدگی بافت ارگانیک و نوعی شلختگی فضایی که در عین حال جذابیت بصری هم بوجود می آورد و تبدیل می شود به شاخصه ی فضا. ما هیچوقت به این موارد نپرداخته ایم که بخواهیم آن را Generate کنیم.
علی سوداگران: در صورتی که ایده گرفتن به یک کارکرد بینجامد، می تواند توان کار باشد. عمومیت دادن این موارد به کل فلات ایران، بسیار بحث برانگیز است. مثلاً معماری منطقه ی مدیترانه، مثل کویر ایران است. البته با این تفاوت که سفید است. اگر در جایی خاک را با دست به دیوار می مالند، این نشان دهنده ی امکاناتشان است.
امتیاز: این زیبایی شناسی است. در یک اقلیم کویری، کمبود آب باعث تقدس پیدا کردن آن می شود و این می شود زیبایی شناسی. و به مرور زمان درون فرهنگ تنیده می شود.
امیدبخش: چرا می خواهید این را Categorize کنید و به آن تمامیت ببخشید؟
امتیاز: کسی که بیرون خانه اش را کاهگل کرده، به این دلیل که در یک هارمونی عمومی با جمعی قرار دارد این کار را انجام می دهد.
امیدبخش: اگر گزینه های دیگری هم داشت، آنها را هم می توانست انتخاب کند.
امتیاز: گزینه های دیگر هم داشته، آجر، سنگ، قلوه و ... ولی آنها را بیرون کار نکرده.
محرری: به این دلیل که بیرون اهمیت کمتری دارد و ایرانیها علاقه مند به نمایش در درون فضا هستند. نمی توان یک جا معماری را مثال زد و جای دیگر کالیگرافی یا مثلاً یک هندسه ی گرافیکی را. این دو هیچ connectionی ندارند.
امتیاز: می شود گفت نقاشی چینی با خط یا معماری چینی ارتباط ندارد؟ نمی شود، چون این زیبایی شناسی چین است.
سوداگران: شخصی که می گویید چنین زیبایی شناسی ای دارد، اگر پول یا قدرت داشت
نمونه ی مسجدشاه اصفهان را می ساخت.
عسکری : ایران قابل مقایسه با شرق دور نیست. شرق دور یک culture کاملاً مشخص است، در حالیکه خصوصیت فلات ایران تناقض است، به دلیل تنوع اقتصادی، جغرافیایی، قومی و ...
امیدبخش: خانه، یک چیز عمومیست. در مناطق مختلف ایران تصاویر متفاوتی را به ذهن می آورد. این را نمی شود هماهنگی نامید. یا مثلاً مینیاتور و خطاطی هنر عمومی نبوده اند.
امتیاز: آیا غیر از هنر کارکردی، هنر عمومی در ایران یا جای دیگری از جهان داشته ایم؟ آن خطاط یا مینیاتوریست، انسانی ایرانی بوده با این نوع زیبایی شناسی. این یک خرد جمعی است که هر کسی آن را در جایی نشان می دهد.
امیدبخش: این دسته بندی کردن به اسم فلات ایران، واژگان کلان مشترکی می تواند درآن کشف شود که ممکن است به قدرتهای حکومتی برگردد یا به عصر رسانه ها.
امتیاز: دنبال ویژگی مشترک نیستم، این یک حس مشترک است.
سوداگران: آن حس که منجر به تولید اثری می شود باید مختص منطقه ای که برایش تعریف شده، باشد. باید متمایز باشد. وقتی می بینی این درجاهای دیگری هم تکثیر می شود، پس این ایده منحصراً از این بر نمی آید.
امکانات، شرایط محیطی و مصالح ساختمانی هستند که زیبایی شناسی را خلق می کنند.
امیدبخش: ما باید گذشته را آنالیز کنیم، ولی ما در حال حاضر هم طبیعتی داریم، تعریفی داریم. من جای آنها را در نوع بیان مبانی فکری شما خالی می بینم.
سوداگران: ما نمی توانیم معماری رسمی را در نظر نگیریم، با اینکه تکنولوژی و امکانات آن را داشته اند و اتفاقاً این ملاک سنجش است و فقط معماری مردم عادی و آن هم فقط پشت بام را در نظر بگیریم. آیا مردم عادی غیر از کاهگل انتخاب دیگری به عنوان عایق بندی داشته اند؟
محرری: خط در ایران عمومیت دارد و نمی توان آن را با معماری مقایسه کرد. معماری به واسطه ی متریالهایی که آن را شکل می دهند، متفاوت است.
عسکری: یک جور ناهمخوانی بین انواع ارجاعهایی که می دهید وجود دارد. کویر، خود طبیعت است و فیزیک تعریفش کرده. نمی توان گفت این همان زیبایی شناسی ای است که در سقف هم دیده می شود، که این به دلیل متریالش هم بوده.
امیدبخش: سعی داریم این جلسه صرفاً مبانی تئوریک نداشته باشد. پس روی خود پروژه تمرکز می کنیم و راجع به متریالها و تکنیک های اجرا صحبت می کنیم.
امتیاز: از چند تکنیک استفاده کردیم. بخش از کار را با تکنیک مقاطع مختلف اجرا کردیم، که با چوب ساخته می شوند. بخشی را با پارچه های روی بال هواپیمای گلایدر که محکم است و پشت آنرا فایبرگلاس کار کردیم.
و روش دیگر، قالب مثبتی ساختیم و ورق فایبرگلاس را گرم کرده و دور آن کشیدیم.
می توان فایبر را مایع هم در نظر گرفت که با یک هاردنر سفت می شود و این را می توان برای هر شکلی استفاده کرد.
سوداگران: این پوسته و بدنه ای که کار شده و حرکت دور تا دور واقعاًٌ عالیست. اما پیچش آن دور ستون و تقارن صندلی ها با این نوع کار هماهنگ نیست.
امیدبخش: طبقه ی بالا و پایین از نظر دسته بندی معماری، به هم ارتباط ندارند.
امتیاز: اگر همان کاری که پایین انجام شده، قرار بود در طبقه ی بالا هم تکرار شود، آنچنان اتفاق فضایی ای نمی افتاد و یک نظریه ی روانشناسی نشان داده که زنان فضاهای تجاری تیره را ترجیح می دهند. در عین حال، عناصری از طبقه ی پایین، مبلمان، در طبقه ی بالا هم تکرار شده و با آن هماهنگی دارد.
امیدبخش: طبقه ی بالا کاملاً کلاسیک است. حرکت شکل ها احساس وزن و صلبیت را القا می کند و احساسی از یک پوسته ی مواج منعطف وجود ندارد.و قسمت کودکان که کلا کار متفاوتی ست.
سوداگران: البته در طراحی مغازه همیشه این تنوع در فضاهای مختلف وجود دارد.
امیدبخش: اثری که ویژگی های خطوطش قابل کشف و دسته بندی هستند، را نمی شود به هر نحوی شکل داد.
سوداگران: در این زمینه، دو دسته کار وجود دارند. دسته ای که فروش جنس برایشان مهم است و در نتیجه به دنبال طراحی خاصی نیستند. ولی جایی که خود محصول، جنس، فرم یا رنگ مشخصی دارد، طراحی خاصی را هم لازم دارد. مشکل این کار بلاتکلیفی است، جزء هیچکدام از این دو دسته قرار نمی گیرد.
امتیاز: تجربه ی جالبی که در این کار داشتم این بود که جزئیات زیادی را در حین کار تغییر دادم. فکر می کنم خردگرایی اروپایی ای که معماری ما را تعیین کرده، و پیش از شروع کار تمام نقشه ها باید مشخص باشند، راه بداهه نوازی در کار را بسته است.
سوداگران: در مقیاس طراحی مغازه، این ممکن است. ولی در مقیاس بزرگتر امکان پذیر نیست. این سبک و سیاقی که در این چند کار متأخر پیش برده اید، چقدر امکان بسط و گسترش دارد؟
به نظر من، جذابیت کارهای زاهاحدید شاید به موضوعاتش برمی گردد. خود کارهایش آنقدر تنوع دارد که شاید ایده ی شکل دهنده آنها تا این حد متنوع نباشد.
امتیاز: من همیشه به این فکر کرده ام که چگونه می شود از فرمهای طبیعی در معماری استفاده کرد. قصد ندارم کپی کارزاها حدید را انجام دهم. به نظر من، این فرمها، جای توسعه و گسترش دارند. همانطور که طبیعت بسیار متنوع و ارگانیک است.
سوداگران : اشکال این نوع کار این است که همیشه گفته می شود کار زاها حدید است، به جز اینکه طراح کاری کند که بتواند این را متمایز کند.
امتیاز: در کل نمی شود کاری کرد،یا فرمی بوجود آورد که به هیچ کار دیگری شبیه نباشد.
سوداگران : تکنولوژی آنقدر تنوع فرمی بوجود آورده که هر اثری به اثر دیگری شبیه است. تنها چیزی که می تواند تفاوت ایجاد کند بین اثر زاها حدید و اثر کسی که اینجا کار می کند، بحث معماری پایدار است. یعنی محیط زیست، اجتماع، اقتصاد.
امتیاز: Sustainability هم آنقدر گسترده است که از هزاران زاویه می شود به آن نگاه کرد.
صفا سلخي خسرقی
(
1389/10/17
) :
یه شاهکار معماری....عالی و بی نظیر.....
سروش روغنیان
(
1389/10/24
) :
واقعا تبریک می گم ، از اینکه چنین پروژه ای با این کیفیت اجرا شده بسیار خرسند شدم . خسته نباشید .
احسان سرشناس
(
1389/10/24
) :
khoshhalam ke to shirazamo mitonam barha va barha beram az nazdik khalghetono bebinam.
manam nazare yeki az dostano dashtam ke chera baraye tarahiye saght az khotote kerv estefade nakardi.ke javabamo gereftam.
khoshhalam ke kasaee mesle shoma hastan.
صدرا مونس
(
1389/12/02
) :
خیلی عالیه .خسته نباشین
سعیده آذین فر
(
1389/12/10
) :
کار واقعا جالبی شده. داشتم فکر می کردم اگر شیرلز بودم وارد این مغاز ه میشدم اصلا میتونستم به مدل کفشم فکر کنم.ولی مطمئنم دوباره هم برای خرید به همین مغازه میومدم.:-) واقعا خسته نباشید.
سارا گلي حقيقي
(
1389/12/11
) :
beheton tabrik migam ham az jahat tarahi va ejraay aali ke dar shiraz kamyabe va ham kasbe magham dar mosabegheye memari dakheli .movafagh bashid
محمدرضا باشی
(
1389/12/13
) :
joze behtarin karae ke to etoood didam
مجتبی نبوی
(
1389/12/16
) :
الحق برازنده بود.
نرجس صادقی
(
1390/02/09
) :
خیلی خوب بود.ولی درباره نور فضا ، شاید یادآور آسمان شب کویر ایران باشد ولی تمرکزی بر روی اجناس نداره.یا شاید تو عکس ها اینطور جلوه میکنه...دلم میخواست تجربه حضور در فضا رو داشتم و بعد نظرم رو عرض می کردم...
در کل کار جالب و خوبی بود...با آرزوی موفقیت
در مورد متریالش اگر یه توضیحی بدید ممنون میشم...
علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
(
1390/02/09
) :
هر قسمت پروژه به نحوی اجرا شده و بستگی به نوع فرم روش های متنوعی برای اجرا را پی گرفتم ولی به صورت عمومی بیرون زدگی ها و تو رفتگی ها از قبل قالب ریزی شد در بعضی بخش ها با استفاده از مقاطعی که به وسیله CNC به وجود آمده بود و در بعضی بخش ها به وسیله ورق های پیش ساخته فایبر گلاس . همه این تکنیک ها در ترکیب با هم بخش های مختلف را شکل داده است .
سیده فهیمه مداین شیشوان
(
1390/02/15
) :
آقای امتیاز، در صورت امکان حتما با ما تماس بگیرید و یا ایمیل بزنید.
خانه معماران افرند.
09144060228
[email protected]
[email protected]
نازنین رایان پور
(
1390/03/29
) :
man dar jaye khodam be onvane 1 daneshjooye sade mitoonam begam vaghean aliiii,va ziba shode karetoon.khaste nabashid vaghean
نسرین رمضانی برومند
(
1390/04/13
) :
آقای امتیاز خیلی خوب بود ولی به نظر من بهتر بود در سقف و پله هم از فرم نرم استفاده می شد تا هماهنگی بیشتر باشه
میثم عنایتی
(
1390/06/01
) :
خیلی عالیه.اگه ممکنه به من بگین متریال مورد استفاده در این فرم های نرم چیه؟
علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
(
1390/06/07
) :
مصالح مورد استفاده از فايبرگلاس با رويه رنگ ماشين است . فايبر گلاس به صورت قالب زده شده و يا درجا كار شده است
فاطمه برهانی
(
1390/06/07
) :
خیلی احساس خوبی میده حرکت در چنین فضای به نظر من خرید کردن لذت بخش در چنین فرمی مضاعف میشه
یوسف بهدری
(
1390/06/11
) :
چی بگم.... اصلا چی دارم بگم.. خیلی عالیه ... محشره .. دستتون درد نکنه... فقط یه سوال.. بالا فرمودید که از قطعات فایبر گلاس هست ...می خواستم بدونم در ایران کدام شرکت فایر گلاس رو تولید و یا وارد می کنه که شما طرحتان را ارائه داده اید و فرم ها را بسته به نظر شما ایجاد کرده اند ؟
با تشکر
ضمنا بنده این پروژه شما را با نام خود شما و مشخصات داده شده و البته با اجازه خود شما ( چنانچه اجازه نفرمائید ارائه نمی نخواهد شد ) در پیج معماری معاصر ایران در سایت فیس بوک قرار می دهم تا طرفداران پیج که طرفدارانی بیش از هشتاد کشور دارد از دیدن کار شما لذت ببرند .
جهت دسترسی به این پیج لطفا بر روی لینک زیر کلیک کنید .
http://www.facebook.com/pages/Contemporary-Architecture-of-Iran/168420549874874
با تشکر فراوان
یوسف بهدری
فرهنگ ابراهیم زاده
(
1390/07/20
) :
با توجه به محدودیت های کارهای اجرایی در ایران . جسارت طراح و هم نشینی خوب فرم و عملکرد ستودنی است . موفق باشید .
shahriyar ghanavati
(
1390/07/27
) :
بسیار زیبا طراحی شده وبسیار زیبا اجرا شده خواهشمند م در مورد نحوه ی اجرا توضیح دهید
احمد شيخي نراني
(
1390/08/17
) :
کار زیبایی هست اما کاش اون دقتی و وسواسی که روی طراحی دیوارها و بدنه ها لحاظ شده روی سقف و پله هم اعمال میشد تا کل فضا یک پارچگی مطلوب را بدست می آورد
اسما صمیمی
(
1390/08/30
) :
سلام.کارتون خوب بود. من دانشجوی کارشناسی ارشدم.دنبال نمونه های خارجی خوب با موضوع مجتمع تجاری بافضای داخلی آنها هستم.اگر به من کمک کنید ممنون هستم.نام سایت یا نام بنا
جعفر مقتدری
(
1390/09/27
) :
با سلام .برای اینکه اسم دانشگاه تابناک لامرد هم در سایت ثبت بشه ما باید چه کار کنیم؟
مژگان ساعدی
(
1390/10/05
) :
سلام -میشه راجع به نحوه اجرا توضیحات بیشتری بدین؟یا ادرس سایتی که بتونم راجع بهش اطلاعات بیشتری به دست بیارم...!اگه بخوام یه فرم سیال طراحی کنم برای اجراش این متریال رو از کجا تهیه کنم؟
مينا ارجمند
(
1390/10/20
) :
جناب مهندس، در فرشتگان ۲ راحت تر خط و خطوط سیال طرح در فضا قابل درک هست. زیبا طراحی شد و متبحرانه هم اجرا شد. خطوط سیال در فضا که با جذبه ی زمین در تعا مل هستن خیلی زیبا در طرح خودنمائی میکنند.
فاطمه حسینی
(
1391/02/26
) :
با سلام .من داشجوی ارشد معماری داخلیم، جناب مهندس اگه واستون مقدوره detailهای اجرایی کارو در اختیارم بزارین(فایلهای cad)من این اطلاعاتو برای واحد تکنولوژی محیط های داخلی نیاز دارم و صرفا جهت آشنایی با اجرای چنین فرم هایی است.ممنون میشم اگه کمکم کنین.
[email protected]
کیوان آریان پور
(
1391/03/29
) :
سلام خسته نباشی کارت واقعا تحسین برنگیزه
منیره ملک ابادی
(
1391/04/20
) :
سلام .فقط تو یک جمله میتونم بهتون بگم واقعا خوشحالم.که در ایران چنین طراحانی هست از جمله شما دوست عزیز.کارتون بی نظیر.سبک طراحیتون رو دوست دارم.با ارزوی موفقیت شما.
افسون مقدم
(
1391/05/14
) :
سلام و خسته نباشین.کارتون عالیه بهتون تبریک میگم
فقط در بین تصاویر نشیمن طبقه دوم البته به نظر منِ بیننده خیلی مناسب نیست.البته جسارت نمیکنم ولی لبه های تیز باعث نا همسانی و به بیان ساده میتونه مزاحم برای افراد باشه.ولی بقیه قسمتها بسیار زیبا و معقول به نظر میرسه.
در کل بسیار زیباست.موفق باشید.
بهنام غریبی
(
1391/07/15
) :
سلام جناب امتیاز
خواستم بابت رتبه اول طراحی داخلی در گروه عمومی(رستوران نمک)بهتون تبریک بگم واقعا کارتون قابل تحسین است و از یه نوع خطوط های فرشتگان و فروشگاه قالی و............در کل یه نوع امضا کاری در کاراتون دیدیده میشه.خیلی دوس دارم کارو از نزذیک ببینم
شهلا نجفی
(
1391/07/28
) :
سلام خسته نباشید مهندس
عالی بود
محمد فیروزیان
(
1391/12/05
) :
خسته نباشید.
محمدرضا ترابی
(
1391/12/08
) :
سلام مهندس خیلی دلم براتون تنگ شده من دانشجوی ارشد آقای دکتر شالی امینی هستم ترم اومدین درباره فرش و پروژه هاتون صحبت کردین
خیلی تبریک که مقام اولو کسب کردین
خیلی دوس دارم بدونم این چطور اجرا شده
مریم مهدوی
(
1392/04/05
) :
من این پروژه رو قبلا دیده بودم و از همون اولم از نظر من خیلی عالی تر از عالی بود :)
سید مرتضی صفوی
(
1392/12/16
) :
مهندس کارت عالیه...
مریم سالاریi
(
1393/02/09
) :
سلام و خسته نباشید مهندس وواقعا کار زیبایی بود من خیلی لذت بردم ،شبیه کارهای زاها حدید بود که من تو عکسها میدیدم همیشه ...عالی بود .
میشه در مورد اجرای این مدل طرح ها و کار با فایبر گلاس و شرکت های مجری این مدل طرح ها بیشتر توضیح بدین
ممنون
امین اسفارصفت
(
1393/02/26
) :
استفاده ازقوص در پارتیشن و ایجاد فضا مجزا کاررو زیبا تر میکنه واز نظر روانی هم آرامش بخش تر از زاویست
مهدی حاجی عرب
(
1393/07/16
) :
سلام
جنس متریال های شما از چیه؟
به خصوص اون روکش سفید؟
ایا از فایبرگلاس برای این روکش استفاده کردید؟
شاهین فتحی
(
1400/01/18
) :
سلام، فرم کار من رو یاد کارهای کریم راشید می اندازه، "البته کریم راشیدی بدون رنگ" ، بسیار عالی میشد اگر از روند اجرای پروژه عکس قرار میدادید.
حامی اتووود
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. /
عضو جدید
ایـمـــیـل :
لطفاً ایمیلتان را وارد کنید
رمز عبـور :
لطفاً رمزعبور را وارد کنید
مرا به خاطر بسپار
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه
|
ورود
|
ثبت نام
|
درباره ما
|
تماس با ما
|
قوانین سایت
|
راهنما
|
تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by
Tryon Software Group