ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
ارارات
طراح : پویا خلج
پارک علم و فناوری
طراح : سجاد نوری
طراحی مدرسه سبز
طراح : سجاد نوری
مجموعه ویلایی ایرا
طراح : استدیو معماری دیسک
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
پارک دومینو و دایره هاییِ فاصله اجتماعی؛ تولید فضای عمومی کنترل شده و رابطه ی محاط شده
گفت و گو با مرگ ـ لوئیجی کولانی ـ 1928-2019
کتابخانه اتووود ـ منطقه گرایی انتقادی : شش مفهوم در باب معماریِ مقاومت ـ کِنِت فرمپتن
هاوکینگ:‌ سیاهچاله ها اطلاعات را ذخیره می کنند
کامنـــــــــت پــــروژه ها
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
بعد گفتند بی دلار و ارتباط با ان دوستان معماری اسلامی بنده با اجازه شما از ایمیلتان برای ریجستر استفاده کردم ا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
نظر قبلی من توسط غیر رباتیک سانسور شد که نقد و بیهوده بودن معماری اسلامی از این دست بود سال شصت و نه سران معما ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
این کار عالیه چون مثل کارهای استاد عالی پوره اما ببینید این سایت رو دوستان رادیو هنر دکتر منشی زاده و زنگنه را ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
بفهمند بقول شما اقایی که در رادیو هنر بمن زنگ زدی در چه گندی بدنیا امدیم انهم گناوه گناوه معماری دارد ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
شهر سازی مزخرف دیبا و مقلدانش سازه خشک سه تا سنگ بیرون امده بی پایداری شد ابادان و تهران و اینهمه زلزله اقا ای ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    شرکت استودیو معماران مادو

  
ابوالفضل کربلایی حسینی غیاثوند
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    مسابقه ی طراحی یادمان شهداء دانشگاه علوم و تحقیقات تهران
    دانشـــــــــــگاه : آزاد اسلامی واحد قزوین
    سال طـــــراحی : 1392
    مـــــــــــــــــکان : دانشگاه علوم وتحقیقات تهران
    کـــــارفـــــــــرما : دانشگاه علوم وتحقیقات تهران
    تـــــــــــاریخ ثبت : 1392/04/02
    مســــــــــــاحت : 500
    تعـــداد بازدیـــــد : 4327
    محــــدوده سنی : 24_25
    نــــوع کاربـــــری : مذهبی
    مرحـــــــــله اجرا : طراحی
    همــــکاران طرح : حسین ارباب،علی ولایی
     ایده های طراحی : در فرهنگ ایران اسلامی،مقبره تنها یک بنا و ساختمان نیست.مقبره سنگ و سنگ نوشته نیست.مقبره محفل انسی است برای فارغ شدن از خود ، آموختن ،گذاشتن و گذشتن و پروازی از درون خویشتن به سوی الوهیت.خصوصا که این مقبره سجدگاه عاشقان است ،خانه روزی خوران حضرت دوست،پس می بایست در محضر چنین یارانی در چنین مکانی از ویژگی های خاصی برخوردار باشد. -فرایند طراحی از چند عامل تاثیر پرفته است : در طراحی این یادمان سه گروه مفاهیم معماری با یکدیگر تلفیق شده اند 1-مفاهیم ضمنی و ناپیدا و پالایش شده ی معماری ایرانی اسلامی مانند:مردم واری،نیارش،سادگی در عین شکوه و صلابت ،هماهنگی با محیط و درون گرایی در عین برونگرایی. 2-مفاهیم آشکار و نمادین و کاربردی معماری ایرانی اسلامی شامل هندسه،تعادل و تقارن 3-هنرهای ایرانی و اسلامی همانند:کاشی کاری،گره چینی،مقبره و فضاسازی و ….. 4- در این طرح سعی شده علاوه بر تغییر جدید و استفاده از فن آوری های جدید در ترکیبی که با مفاهیم زیبا شناختی امروزی نیز قرابت داشته باشد فضایی شبیه به ایوان های ایرانی که تنوعی از نور و سایه به همراه دارد الهام گرفته شود. سازه همواره یکی از اجزاء معماری بوده و هست .به عنوان یک اصل،همواره انسان ناگزیر از به کار بردن مقادیر معینی از مواد خاص و شکل دادن به آنها بوده است.بدین ترتیب می توان نتیجه گرفت که دانش درک سازه،به عنوان بخشی از معماری بسیار مطلوب می باشد و اینکه سازه نمی تواند صحیح و کامل باشد مگر در صورت تلفیق با زیبایی معماری. مبانی طراحی: 1-بکارگیری نماد انتزاعی دانشگاه آزاد اسلامی 2-بکارگیری طرح شمسه اسلامی به عنوان نمادی از خورشید عرش بر فرش 3-بکارگیری فن آوری جدید همسان با مرکز علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی 4-بکارگیری سازه سبک بعنوان نمادی برای پرواز و عروج(سبک بالی) 5-بکارگیری طرح انتزاعی گل لاله بعنوان سمبل شهیدان ایران زمین 6-چرخش و گردش حول محور مرکزی (رقص سماء)

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
سینا سهرابی ( 1392/04/03 ) : عالی و فوق العاده
مرتضی گواهی ( 1392/04/03 ) : عاالی و حرفه ای
خسته نباشید.
ابوالفضل کربلایی حسینی غیاثوند ( 1392/04/04 ) : تشکر از نظر دوستان.
اکبر راستی ( 1392/04/19 ) : ببخشید چندم شدید؟
فاطمه صدقیانی ( 1392/04/25 ) : واقعا زیبا مفهوم ر امیرسوند اما قسمت شهیدش خیلی پیدا نیست تو المان
ابوالفضل کربلایی حسینی غیاثوند ( 1392/04/25 ) : ممنون از حسن نظرتون،در واقع 2 المان عمودی نماد دو شهیدی است که در خاک هستند،همچنین همانطوری که در روند شکل گیری طرح نیز نشان داده شده در پایین المان کابل ها تشکیل فرم گل لاله را می دهند که نماد شهید می باشد.
صادق رشیدی فرد ( 1392/06/22 ) : ابولفضل جان خسته نباشی . نمیدونم در مورد داوری مسابفات معماری چی بگم ؟ یک مقاله با عنوان (( زخمی بر گونه ی اساطیر )) تو معماری نیوز نوشتم اگر تونستی بخون و نظر بده
حامی اتووود
 رسانه ی تخصصی معماری و شهرسازی میم زون
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :
رمز عبـور :
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group