معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
منظر شهری   - 1316
معماری و هنر انقلابی   - 39
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1078
ترسیمات معماری   - 39
نظریه معماری   - 914
زاغه نشینی   - 37
طراحي داخلي   - 870
درگذشت زاها حدید   - 34
سازه های شهری   - 849
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 33
تکنولوژی ساخت   - 830
اکسپو شانگهای 2010   - 33
مرزهای معماری   - 760
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 32
معماری حوزه عمومی   - 695
معماری دیجیتال   - 31
المان شهری   - 687
معماری کانستراکتیویستی   - 31
نگاه نو به سكونت   - 674
معماری پراجکتیو   - 30
نظریه شهری   - 657
طراحی پارامتریک   - 29
کلان سازه   - 592
اکسپو میلان 2015   - 27
معماری پایدار   - 502
بحران آب   - 27
معماری و سیاست   - 496
هنر روسیه   - 26
منتقدان معماری   - 462
مدارس معماری   - 25
معماری تندیس گون   - 446
پاویون های سرپنتین   - 22
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 428
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 22
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 425
جشن نامه اتووود   - 21
معماری منظر   - 420
معماری مجازی   - 20
معماری شمایل گون   - 415
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 20
آرمان شهرگرایی   - 414
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
روح مکان   - 407
پردیس ویترا   - 18
طراحی صنعتی   - 395
پداگوژی   - 18
معماری مدرن   - 382
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
باز زنده سازی   - 361
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
توسعه پایدار   - 349
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
معماری یادمانی   - 330
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 15
تراشه های کانسپچوال   - 330
فیلوکیتکت   - 14
معماری سبز   - 302
معماری ـ موسیقی   - 14
معماریِ توسعه   - 292
معماری بایومورفیک   - 14
اتووود کلاسیک   - 262
شهرهای در حرکت   - 12
طراحی نئولیبرال   - 254
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 11
بدنه سازی شهری   - 251
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
معماری محلی   - 245
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
معماری محدود   - 242
باهاوس   - 10
معماری ارزان   - 241
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
تغییرات اقلیمی   - 241
درس گفتارهای اتووود   - 9
معماری تجربی   - 241
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
محوطه سازی   - 236
مدرنیته؛ از نو   - 8
کتابخانه ی اتووود   - 233
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
هنر مدرنیستی   - 230
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
بنای محدود   - 220
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
معماری های تک   - 217
معماری تخت جمشید   - 7
آینده گرایی   - 207
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
گرمایش زمین   - 203
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 7
معماری پست مدرن   - 188
طراحی و پناهجویان   - 7
مسکن حومه شهری   - 185
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
مسکن عمومی   - 184
بی ینال ونیز   - 7
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 157
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
معماری انتقادی   - 139
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 6
زنان و معماری   - 130
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 6
مسکن روستایی   - 130
فرهنگ نفت   - 5
عکاسی   - 126
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 5
هنر گفت و گو   - 126
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
هنر انتزاعی   - 112
معماری مصر   - 4
معماری ژاپن   - 109
بلوپرینت   - 4
معماری ایران   - 106
اتووودْ آبزرور   - 4
معماری ـ سینما   - 102
منبع شناسی اتووود   - 4
گرافیک   - 101
معماری خوانی   - 4
بلندمرتبه ها   - 100
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
فضای منفی   - 97
جهان علمیْ تخیلی   - 3
معماران و چالش انتخاب معماری   - 86
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 3
اتووود ـ ایران معاصر   - 86
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
معماری مذهبی   - 85
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
طراحی مبلمان   - 83
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
اکسپو   - 75
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
معماری هند   - 62
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 1
معماری چین   - 61
ده پرسش از هشت معمار   - 1
معماری فاشیستی   - 59
شهرْخوانی با اتووود   - 1
گفت و گو با مرگ   - 46
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 1
ویرانه ها   - 43
شهرسازی کوچک مقیاس   - 1
جنبش متابولیسم   - 41

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
رینر بنهام   - 2
آراتا ایسوزاکی   - 16
رینهولد مارتین   - 5
آرشیگرام   - 6
ریکاردو بوفیل   - 3
آرکی زوم   - 4
زاها حدید   - 187
آلبرت پوپ   - 2
زیگموند فروید   - 8
آلدو روسی   - 13
ژان بودریار   - 3
آلوار آلتو   - 19
ژان نوول   - 22
آلوارو سیزا   - 9
ژاک دریدا   - 13
آن تینگ   - 4
ژاک لوگوف   - 4
آنتونی گائودی   - 27
ژیل دلوز   - 18
آنتونی وایدلر   - 5
ساسکیا ساسن   - 9
آنتونیو نگری   - 3
سالوادور دالی   - 2
آنیش کاپور   - 8
سانا   - 5
آی وِی وِی   - 34
سانتیاگو کالاتراوا   - 13
اُ ام اِی   - 33
سدریک پرایس   - 3
ادریان لابوت هرناندز   - 5
سو فوجیموتو   - 11
ادوارد برتینسکی   - 1
سوپراستودیو   - 9
ادوارد سعید   - 10
سورِ فِهْن   - 6
ادوارد سوجا   - 9
شیگرو بان   - 33
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادولف لوس   - 6
فدریکو بابینا   - 30
ارو سارینن   - 28
فرانک گهری   - 49
اریک اوون موس   - 13
فرانک لوید رایت   - 43
اریک هابسبام   - 2
فرای اوتو   - 9
استن آلن   - 4
فردریک جیمسون   - 1
استیون هال   - 30
فرشید موسوی   - 3
اسلاوی ژیژک   - 17
فمیهیکو ماکی   - 4
اسوالد متیوز اونگرز   - 5
فیلیپ جنسن   - 5
اسوتلانا بویم   - 4
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 5
اسکار نیمایر   - 33
گرگ لین   - 7
اف او اِی   - 9
لئون کریر   - 2
ال لیسیتسکی   - 3
لبس وودز   - 23
الیس راستورن   - 7
لوئیس باراگان   - 2
اِم اِی دی   - 22
لوئیس مامفورد   - 1
ام وی آر دی وی   - 49
لودویگ میس ون دروهه   - 22
اماندا لِــوِت   - 3
لودویگ هیلبرزیمر   - 3
اویلر وو   - 9
لویی کان   - 37
ایلین گری   - 7
لوییس بورژوا   - 8
ایوان لئونیدوف   - 4
لُکُربُزیه   - 132
بئاتریس کُلُمینا   - 4
لیام یانگ   - 4
بال کریشنادوشی   - 4
مارتین هایدگر   - 27
باک مینستر فولر   - 4
مارشال برمن   - 16
برنارد چومی   - 33
مانفردو تافوری   - 16
برنو زوی   - 7
مانوئل کاستلز   - 2
بنیامین برتون   - 6
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 9
بوگرتمن   - 1
مایکل گریوز   - 6
بی یارکه اینگلس   - 68
محمدرضا مقتدر   - 4
پائولو سولری   - 4
مخزن فکر شهر   - 1
پاتریک شوماخر   - 3
مـَــس استودیو   - 3
پال گلدبرگر   - 1
معماران مورفسس   - 16
پرویز تناولی   - 2
موریس مرلوپنتی   - 2
پری اندرسون   - 3
موشه سفدی   - 12
پل ویریلیو   - 19
میشل فوکو   - 42
پیتر آیزنمن   - 57
نائومی کلاین   - 4
پیتر زُمتُر   - 67
نورمن فاستر   - 35
پیتر کوک   - 7
نیکلای مارکوف   - 1
پیر بوردیو   - 5
هانا آرنت   - 6
پییر ویتوریو آئورلی   - 4
هانری لفور   - 23
تئودور آدورنو   - 3
هانی رشید   - 5
تادو اندو   - 13
هرزوگ دی مورن   - 27
تام مین   - 13
هرنان دیاز آلنسو   - 18
تام ویسکامب   - 10
هنری ژیرو   - 3
توماس پیکتی   - 5
هنریک وایدولد   - 1
توماس هیترویک   - 30
هنس هولین   - 4
تیتوس بورکهارت   - 2
هوشنگ سیحون   - 14
تیموتی مورتُن   - 2
هومی بابا   - 2
تیو ایتو   - 23
واسیلی کاندینسکی   - 1
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
والتر بنیامین   - 23
جان برجر   - 2
والتر گروپیوس   - 13
جان هیداک   - 4
ولادیمیر تاتلین   - 9
جف منن   - 2
ولف پریکس   - 1
جفری کیپنس   - 3
ونگ شو   - 8
جورجو آگامبن   - 4
ویتو آکنچی   - 12
جوزپه ترانی   - 2
ویوین وست وود   - 6
جونیا ایشیگامی   - 2
ک. مایکل هیز   - 2
جیمز استرلینگ   - 1
کارلو اسکارپا   - 5
جین جیکوبز   - 1
کازیو سجیما   - 2
چارلز جنکس   - 5
کالین روو   - 1
چارلز کوریا   - 15
کامران دیبا   - 13
چاینا میه ویل   - 4
کامرون سینکلر   - 11
حسن فتحی   - 5
کریستفر الکساندر   - 2
حسین امانت   - 3
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کریم رشید   - 5
داریوش آشوری   - 1
کلر استرلینگ   - 2
داریوش شایگان   - 8
کلود پَره   - 3
دانیل لیبسکیند   - 22
کنت فرمپتن   - 14
دنیس اسکات براون   - 10
کنزو تانگه   - 9
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 22
کنستانتین ملنیکف   - 3
دیوید رُی   - 2
کنگو کوما   - 47
دیوید گیسن   - 2
کوپ هیمِلبِلا   - 21
دیوید هاروی   - 24
کوین لینچ   - 7
رابرت نوزیک   - 1
کیانوری کیکوتاکه   - 1
رابرت ونتوری   - 13
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
رُدولف شیندلر   - 7
کیشو کـُـروکاوا   - 6
رضا دانشمیر   - 5
یان گِل   - 8
رم کولهاس   - 93
یو ان استودیو   - 32
رنزو پیانو   - 30
یورگن هابرماس   - 13
ریچارد مِیر   - 8
یونا فریدمن   - 5
ریموند آبراهام   - 1
یوهانی پالاسما   - 12

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -746
معماری مذهبی   -104
زیرساخت های شهری   -330
صنعتی   -97
فرهنگی   -268
گالری   -84
پاویون   -253
هتل   -73
موزه   -246
ورزشی   -64
اداری ـ خدماتی   -228
بهداشتی   -37
مسکونی ـ تجاری   -156
حمل و نقل عمومی   -35
تفریحی   -150
زاغه نشینی   -5
اموزشی   -112
حامی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : مهدي معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
کانال تلگرامی اتووود
هنر گفت و گو ـ زاها حدید و اینُویتیو اینترویو
اتووود سرویس خبر:   سوده نادری
1390/09/11
مـنـــــــبـع : www.architectural-review.com
تعداد بازدید : 5786

هنر گفت و گو نام اثری سترگ از هنرمند سورئال رنه مگریت است؛ در چشم اندازی از غول هایی در نبرد یا از اغاز جهان، دو انسان کوچک در گفت و گویند، سخنی ناشنیدنی جاریی است که در سکوت سنگ ها جذب می شود، اما در پای سنگ های تل انبار شده مجموعه حروفی شکل گرفته اند: رویا، صلح یا مرگ که تلاش دارند به اشوب سنگ ها نظمی دهند. اتووود گفت و گوهایش را زیر عنوان این ستون خواهد اورد.

 در این ماه (August 2011) innovative interview در همکاری با هانتر داگلاس ، نوع جدیدی از مصاحبه بین زاها حدید و مدیر مدرسه انجمن معماری (AA) برت استیل را فراهم کرده است .

برت استیل :

یکی از مواردی که در حال حاضر کار شما را متمایز می کند ، ارائه آن به عنوان بخشی از یک فرم بسیار گسترده از فرهنگ است . آیا این به شما اجازه می دهد که در مورد کارها به نسبت تنوع پروژه هایتان ، محل کار و نوع افرادی که با آنها کار می کنید ، متفاوت فکر کنید ؟؟

زاها حدید :

آنچه در 25 سال گذشته اتفاق افتاده ، این است که معماری دنیای تخیل را به تسخیر درآورده . در گذشته معماران به عنوان شخصیت های منفی یک صنعت خدماتی دیده می شدند و مورد احترام واقع نمی شدند . اکثر پروژه های معماران عمومی است . بیشتر این پروژه ها از طریق برندگان مسابقات در زمینه عمومی انتخاب می شوند که امکانات اجتماعی و عمومی پروژه را بررسی می کنند .

BS انعکاس این موضوع می تواند جالب باشد که : شغل هایی مانند کار شما چگونه می تواند شروع شود و در یک زمان طولانی یک دوره تحقیقاتی داشته باشد که این برای نسل امروز دشوار است ، بسیاری از آنها کارهای ضرب العجلی و بدون بسط ایده خود در سال های اولیه دارند .

ZH در اواخر دهه 1970 و اوایل 1980 ارزش بالاتری به پروژه داده می شد تا به ساختمان و باید اذعان کنم که ساختن یک پروژه برای یک زمان کوتاه انتخاب من نبود . کارهای من حتی تا خانه اپرای خلیج کاردیف به شدت مورد انتقاد قرار می گرفت . طراحی ها برای توسعه کار حیاتی بودند و موضوع جالب زمانی بود که طراحی ها به پروژه تبدیل می شدند . این خود یک تغییر بزرگ است ، زمانی که خطوط حجم ها را شکل می دهند و این موضوعیست که با ایستگاه آتش نشانی ویترا تغییر کرد .

BS نقاشی های شما ، تمرکز اولیه کارتان است و احتمالأ منجر به یک ساختمان می شوند . اما چیزی که برای سال ها در مورد استودیو جالب به نظر می رسید ، این بود که نقاشی ها ، پروژه های معماری بودند .

ZH آنها بودند ، به این دلیل که تحقیقات بسیاری درباره ویژگی های شهریِ طراحی های ما وجود داشت . در مسابقات بسیاری شرکت کردیم و همچنین بر روی روش ساخت طرح ها کار می کردیم ، روشی که مدل های ما را به فضا تبدیل کند . و نتایج کار فورأ حاصل نمی شد چرا که تحقیقات بسیاری بر روی چگونگی کارکرد متریال ها و دستکاری فضا باید انجام می شد .

BS آیا شما حرفه خود را در سبک لندن (London-like) شرح می دهید ؟؟ آیا شغلی مانند شغل شما در شهر های دیگر هم تکامل یافته است ؟؟

حرفه من بسیار لندن-مانند است و تحصیلات من نیز لندن-مانند بود ، زیرا انجمن معماری AA هم با وجود اینکه بین المللی است ، لندن محور نیز می باشد . در آن زمان که من به AA رفتم ، لندن بسیار کسل کننده بود و هیچ چیز خوبی به معنای واقعی کلمه در آن اتفاق نمی افتاد . اما تغییر در نهایت اتفاق افتاد اما نه توسط طراحی . در دهه 1990 ، لندن دارای یک صحنه موسیقی بزرگ و نایت لایف ها و... شد . اجاره بعضی مناطق کم بود ، بنابراین مالکیت عمومی ظهور پیدا کرد . بسیاری از بانک ها تعطیل و یا به محلی برای بارها تبدیل شدند و این شهر را زنده تر کرد . من تفاوت بسیاری را از صبح تا شب در مسیر آپارتمان تا دفتر کارم شاهد بودم . خیابان های تاریک بتدریج روشن می شد و اینها به این دلیل نبود که فردی با مطالعه در زمینه شهری این کارها را کرده باشد ، اینها بیشتر به صورت اتفاقی و به دلایل اقتصادی اتفاق افتاد .

BS نظر شما راجع به حرفه معماری چیست ؟؟

ZH به نظر من حرفه و تحصیلات به هم متصل هستند . جالب اینکه ، تمرکز و تجربه در حال حاضر بسیار ماجراجویانه تر از تحصیلات است که از دیدگاه من یک نقطه عطف واقعیست . در این حرفه ، همراهی و رفاقت و تبادل ایده ها و فروم های بیشتری برای بحث و گفت و گو باید وجود داشته باشد . افراد جدیدی ظهور پیدا می کنند و امسال من پیر می شوند . آنچه در 20 سال اخیر رخ داده ، اینست که مردمی که معمار نبودند ، به معماری علاقه مند شده اند و در مورد آن صحبت می کنند . معماری برای راحتی و آسایش است ، باید هدایت گر و روشنگر باشد و به شما احساس خوبی بدهد . شما قرار نیست که تنها به یک مکانی بروید و فقط به پایان جهان فکر کنید . این ایده وجود دارد که معماری لجوج و سنگین است اما از سوی دیگر ، زمانی که ما به یک خانه ، بیمارستان و مدارس خوب نیازمندیم ، مردم باید از خود و آن محیط لذت ببرند ، فرقی نمی کند چه در خیابان ، آرایشگاه ، تئاتر و ... .

BS در مورد سنت مهندسی و حرفه های همتراز دیگر که شغل هایی مانند معماری را امکان پذیر ساخته اند ، توضیح دهید ؟؟

ZH من به دو دلیل در لندن مانده ام : مدرسه AA که در آن درس می دهم و نیز به خاطر مهندسی لندن . لندن همیشه مهندسان و مشاوران بزرگی داشته . شما می توانید تقریبأ راجع به هر موضوعی مشاور داشته باشید . تجربه من با پیتر رایس بسیار پربار بوده . من مثل یک شاگرد بودم و او مانند یک مرد فروتن و در دسترس . او به من آموخت که شما باید یک استراتژی برای خود داشته باشید و حتی اگر مهندس نباشید ، متوجه می شوید که یک ساختمان نیاز به یک حس مشترک و منطق دارد . امروز لندن معندسان بزرگی دارد ، مانند : Arup , Buro Happold , Hanif Kara , Jane Wernick که همه آنها از یک نگرش اصولی به مهندسی نقل مکان کرده اند . این مهندسین به موضوع ها علاقه مند شده و در کار خود و ما اعتقاد دارند .

BS امروزه کار با دانش آموزان در مقایسه با تجربیات دانشجویی شما چگونه است ؟؟

ZH به عنوان یک دانش آموز شما باید هدفمند و متمرکز باشید . من در زمان دانشجویی چیزی راجع به اینکه پایان راه چگونه می تواند باشد ، نمی دانستم . تمام تجربیات و آزمایش ها منجر به تکمیل یک پروژه می شد . ممکن است تبدیل یک اسکچ دو بعدی به یک فضای کار یا ساختمان 10 سال به طول انجامد و این یک سفر هیجان انگیز و غیرقابل پیش بینی است .

برای اشنایی با دیدگاه های زاها حدید بر طراحی مشاهده فرمایید درسْ گفتار ارائه شده توسط وی را تحت عنوان حرکت و تخلخل؛ میان فضا، پاسخی به شهر بسته در همایش وضعیت معماری در استانه قرن بیست و یکم.

جهت اشنایی تبارشناسانه با جایگاه زاها حدید ببینید نوشتار زاها حدید و پارادایم های جدید معماری را به قلم محمد رضا هل فروش

برای اشنایی با وجوه زیبایی شناسانه اثار زاها حدید ببینید نوشتار زاها حدید؛ بدویت و تمدن شکسته را به قلم سم جیکب

برای اشنایی با جایگاه زاها حدید از منظر برون معمارانه ببینید نوشتار زاها حدید چیست؟ را



حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
بابک پیوسته ( 1390/09/11 ) :
خسته نباشید! بسیار روشنگر بود!

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

رقابت طراحی با لگو در جشنواره معماری لندن ؛ برگزیده شدن گروه معماری زاها حدید
اینستالیشن فضای پارامتریک در نمایشگاه زاها حدید و جهان معماری
باز پرداخت طرح های کهن در پل زاراگوزا حدید
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی ـ فرهاد احمدی
افتتاح مجتمع مسکونی زاها حدید ؛ بخشی از پروژه شهر زندگی میلان
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group