مسابقه دانشجویی اتووود
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
منظر شهری   - 1336
معماری کانستراکتیویستی   - 33
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1147
طراحی پارامتریک   - 29
نظریه معماری   - 963
هنر روسیه   - 28
طراحي داخلي   - 902
بحران آب   - 28
سازه های شهری   - 863
اکسپو میلان 2015   - 27
تکنولوژی ساخت   - 843
پداگوژی   - 25
مرزهای معماری   - 771
پاویون های سرپنتین   - 24
معماری حوزه عمومی   - 734
باهاوس   - 23
المان شهری   - 694
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 22
نظریه شهری   - 688
جشن نامه اتووود   - 21
نگاه نو به سكونت   - 683
معماری مجازی   - 20
کلان سازه   - 600
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
معماری و سیاست   - 527
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 20
معماری پایدار   - 516
فیلوکیتکت   - 20
منتقدان معماری   - 484
پردیس ویترا   - 18
معماری مدرن   - 468
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 18
معماری تندیس گون   - 452
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 437
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 437
مدرنیته؛ از نو   - 15
آرمان شهرگرایی   - 430
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
معماری منظر   - 425
معماری ـ موسیقی   - 14
روح مکان   - 424
معماری بایومورفیک   - 14
معماری شمایل گون   - 421
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 14
طراحی صنعتی   - 415
شهرهای در حرکت   - 12
باز زنده سازی   - 377
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 11
توسعه پایدار   - 352
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
معماری یادمانی   - 335
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
تراشه های کانسپچوال   - 333
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
معماری سبز   - 306
درس گفتارهای اتووود   - 9
معماریِ توسعه   - 301
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
هنر مدرنیستی   - 286
اقتصادِ فضا   - 9
اتووود کلاسیک   - 263
اتوره سوتساس به روایت آلیس راستورن   - 7
طراحی نئولیبرال   - 260
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
آینده گرایی   - 257
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
بدنه سازی شهری   - 253
طراحی و ضایعات به روای آلیس راستورن   - 7
معماری محلی   - 249
شارلوت پریاند به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ارزان   - 245
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه اول   - 7
معماری محدود   - 243
معماری تخت جمشید   - 7
معماری تجربی   - 243
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
تغییرات اقلیمی   - 241
بی ینال ونیز   - 7
محوطه سازی   - 238
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 235
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
بنای محدود   - 220
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 7
معماری پست مدرن   - 219
طراحی و پناهجویان   - 7
معماری های تک   - 218
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
گرمایش زمین   - 205
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن حومه شهری   - 189
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن عمومی   - 187
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری انتقادی   - 167
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 160
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
زنان و معماری   - 152
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
عکاسی   - 150
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ـ سینما   - 134
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن روستایی   - 133
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن   - 7
هنر گفت و گو   - 128
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 6
هنر انتزاعی   - 127
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
معماری ژاپن   - 113
منبع شناسی اتووود   - 6
گرافیک   - 112
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 6
معماری ایران   - 106
جهان علمیْ تخیلی   - 5
طراحی مبلمان   - 103
تناقض هاوپیچیدگی ها:تئوریهای پیچیدگیِ ونتوری وجیکوبز   - 5
فضای منفی   - 102
معماری مصر   - 5
بلندمرتبه ها   - 101
فرهنگ نفت   - 5
اتووود ـ ایران معاصر   - 86
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 5
معماری مذهبی   - 86
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
معماران و چالش انتخاب معماری   - 86
معماری خوانی   - 4
اکسپو   - 75
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
بلوپرینت   - 4
معماری فاشیستی   - 63
اتووودْ آبزرور   - 4
معماری هند   - 62
همه ما سایبورگ هستیم   - 4
معماری چین   - 61
فرایند خلاقیت چهار پیشگام معماری مدرن   - 3
ترسیمات معماری   - 59
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه دوم   - 3
گفت و گو با مرگ   - 50
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
ویرانه ها   - 49
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
معماری و هنر انقلابی   - 44
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 3
جنبش متابولیسم   - 41
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
زاغه نشینی   - 40
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
مدارس معماری   - 39
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 34
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
درگذشت زاها حدید   - 34
شهرسازی کوچک مقیاس   - 1
معماری پراجکتیو   - 34
ده پرسش از هشت معمار   - 1
معماری دیجیتال   - 34
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
اکسپو شانگهای 2010   - 33
شهرْخوانی با اتووود   - 1
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 33

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
ریکاردو بوفیل   - 3
آراتا ایسوزاکی   - 16
زاها حدید   - 187
آرشیگرام   - 7
زیگموند فروید   - 10
آرکی زوم   - 4
ژان بودریار   - 3
آلبرت پوپ   - 4
ژان نوول   - 22
آلدو روسی   - 13
ژاک دریدا   - 13
آلوار آلتو   - 19
ژاک لوگوف   - 4
آلوارو سیزا   - 9
ژیل دلوز   - 25
آن تینگ   - 4
سائول باس   - 7
آنتونی گائودی   - 27
ساسکیا ساسن   - 9
آنتونی وایدلر   - 5
سالوادور دالی   - 2
آنتونیو نگری   - 3
سانا   - 5
آنیش کاپور   - 8
سانتیاگو کالاتراوا   - 13
آی وِی وِی   - 34
سدریک پرایس   - 3
اُ ام اِی   - 34
سو فوجیموتو   - 11
اتوره سوتساس   - 7
سوپراستودیو   - 9
ادریان لابوت هرناندز   - 5
سورِ فِهْن   - 6
ادوارد برتینسکی   - 1
شیگرو بان   - 33
ادوارد سعید   - 12
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادوارد سوجا   - 10
فدریکو بابینا   - 30
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فرانک گهری   - 49
ادولف لوس   - 6
فرانک لوید رایت   - 44
ارو سارینن   - 28
فرای اوتو   - 9
اریک اوون موس   - 13
فردا کولاتان   - 2
اریک هابسبام   - 2
فردریک جیمسون   - 1
استن آلن   - 4
فرشید موسوی   - 3
استیون هال   - 30
فمیهیکو ماکی   - 4
اسلاوی ژیژک   - 17
فیلیپ جنسن   - 5
اسوالد متیوز اونگرز   - 5
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 5
اسوتلانا بویم   - 4
گرگ لین   - 7
اسکار نیمایر   - 33
لئون کریر   - 2
اف او اِی   - 9
لبس وودز   - 23
ال لیسیتسکی   - 3
لوئیس باراگان   - 2
الیس راستورن   - 47
لوئیس مامفورد   - 1
اِم اِی دی   - 22
لودویگ میس ون دروهه   - 22
ام وی آر دی وی   - 49
لودویگ هیلبرزیمر   - 3
اماندا لِــوِت   - 3
لوسی رای   - 15
اویلر وو   - 9
لویی کان   - 37
ایلین گری   - 7
لوییس بورژوا   - 8
ایوان لئونیدوف   - 4
لُکُربُزیه   - 134
بئاتریس کُلُمینا   - 8
لیام یانگ   - 4
بال کریشنادوشی   - 4
مارتین هایدگر   - 27
باک مینستر فولر   - 11
مارسل بروئر   - 7
برنارد چومی   - 33
مارشال برمن   - 16
برنو زوی   - 7
مانفردو تافوری   - 16
بنیامین برتون   - 6
مانوئل کاستلز   - 2
بوگرتمن   - 1
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 10
بی یارکه اینگلس   - 68
مایکل سورکین   - 1
پائولو سولری   - 4
مایکل گریوز   - 6
پاتریک شوماخر   - 3
محمدرضا مقتدر   - 4
پال گلدبرگر   - 1
مخزن فکر شهر   - 1
پرویز تناولی   - 2
مـَــس استودیو   - 3
پری اندرسون   - 3
معماران مورفسس   - 16
پل ویریلیو   - 20
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر آیزنمن   - 57
موشه سفدی   - 12
پیتر برنس   - 2
میشل سر   - 3
پیتر زُمتُر   - 67
میشل فوکو   - 44
پیتر کوک   - 7
نائومی کلاین   - 4
پیر بوردیو   - 5
نورمن فاستر   - 35
پییر ویتوریو آئورلی   - 4
نیکلای مارکوف   - 1
تئودور آدورنو   - 3
هانا آرنت   - 6
تادو اندو   - 13
هانری لفور   - 23
تام مین   - 13
هانی رشید   - 5
تام ویسکامب   - 10
هرزوگ دی مورن   - 27
توماس پیکتی   - 5
هرنان دیاز آلنسو   - 18
توماس هیترویک   - 30
هنری ژیرو   - 3
تیتوس بورکهارت   - 2
هنریک وایدولد   - 1
تیموتی مورتُن   - 2
هنس هولین   - 4
تیو ایتو   - 23
هوشنگ سیحون   - 14
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هومی بابا   - 2
جان برجر   - 2
واسیلی کاندینسکی   - 1
جان هیداک   - 4
والتر بنیامین   - 26
جف منن   - 2
والتر گروپیوس   - 16
جفری کیپنس   - 3
ولادیمیر تاتلین   - 10
جورجو آگامبن   - 4
ولف پریکس   - 1
جوزپه ترانی   - 2
ونگ شو   - 8
جونیا ایشیگامی   - 3
ویتو آکنچی   - 12
جیمز استرلینگ   - 1
ویوین وست وود   - 6
جین جیکوبز   - 1
ک. مایکل هیز   - 2
چارلز جنکس   - 7
کارلو اسکارپا   - 5
چارلز رنه مکینتاش   - 7
کازیو سجیما   - 2
چارلز کوریا   - 15
کالین روو   - 1
چاینا میه ویل   - 4
کامران دیبا   - 13
حسن فتحی   - 5
کامرون سینکلر   - 11
حسین امانت   - 3
کریستفر الکساندر   - 2
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
داریوش آشوری   - 1
کریم رشید   - 5
داریوش شایگان   - 8
کلر استرلینگ   - 2
دانیل لیبسکیند   - 22
کلود پَره   - 3
دنیس اسکات براون   - 10
کنت فرمپتن   - 14
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 22
کنزو تانگه   - 9
دیوید رُی   - 2
کنستانتین ملنیکف   - 3
دیوید گیسن   - 2
کنگو کوما   - 47
دیوید هاروی   - 24
کوپ هیمِلبِلا   - 21
رابرت نوزیک   - 2
کوین لینچ   - 7
رابرت ونتوری   - 27
کیانوری کیکوتاکه   - 1
رُدولف شیندلر   - 7
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
رضا دانشمیر   - 5
کیشو کـُـروکاوا   - 6
رم کولهاس   - 95
یان گِل   - 8
رنزو پیانو   - 30
یو ان استودیو   - 32
ریچارد مِیر   - 8
یورگن هابرماس   - 13
ریموند آبراهام   - 1
یونا فریدمن   - 5
رینر بنهام   - 2
یوهانی پالاسما   - 12
رینهولد مارتین   - 5

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -752
معماری مذهبی   -104
زیرساخت های شهری   -340
صنعتی   -101
فرهنگی   -314
گالری   -84
پاویون   -254
هتل   -73
موزه   -247
ورزشی   -64
اداری ـ خدماتی   -228
بهداشتی   -37
مسکونی ـ تجاری   -156
حمل و نقل عمومی   -35
تفریحی   -150
زاغه نشینی   -5
اموزشی   -129
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : م معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
  مسابقه دانشجویی اتووود
بیانیه مشترک هیئت اجرایی و داوران مسابقه طراحی غرفه ایران در دوسالانه ونیز سال 2016
اتووود سرویس خبر:   تيم اتووود
1395/01/20
مـنـــــــبـع : -
تعداد بازدید : 2290

جلسه مرحله اول داوری طرح‏ های ارائه شده برای غرفه ایران در دوسالانه ونیز سال 2016 در ساعت 11 صبح روز شنبه مورخ 8/12/94 در محلِ ‏خانه گفتمانِ شهر و معماری (خانه وارطان) با حضور داوران تشکیل و بر اساس نکات اشاره‏ شده در این بیانیه و در انطباق کامل با فراخوان مسابقه، نسبت به انتخاب 5 طرح برنده برای ورود به مرحله دوم مسابقه اقدام شد.

با توجه به پروسه انتخاب داوران که برای اولین بار از طریق رای‏گیری مابین نمایندگان 12 تشکل و نهاد فنی و مهندسی معماری کشور انجام شد و تنوع تخصص ‏های ایشان به دلیل ضرورت‏ های موضوع مسابقه، نیاز به همگرایی، آشنایی با دیدگاه‏ ها و گفتگوهای پیش از قضاوت در بین داوران بیش از هر مسابقه دیگری احساس می‏شد که در همین راستا جلسات مختلفی با حضور داوران، اعضای کمیته راهبردی دوسالانه ونیز و برگزارکنندگان مسابقه، تدارک دیده شد که نتیجه این همگرایی و تضارب آرا، برنامه فراخوان مسابقه، تسلط به موضوع مسابقه و بیانیه اصلی دوسالانه ونیز و همچنین همفکری پیش از گزینش آثار و انتخاب رویکرد قضاوت بود.

از بین 388 گروه / شرکت و شخص ثبت ‏نام کننده در مسابقه، تعداد 148 طرح در زمان مقرر (چهارشنبه 5 اسفند 94) به دبیرخانه بینال رسید که پس از دو روز آماده ‏سازی طرح‏ها و مدارک برای مراسم داوری، جلسه بررسی و گزینش در روز شنبه 8/12/94 با حضور کلیه داوران برگزار و طبق فرآیند زیر، ۵ طرح نهایی انتخاب شدند:

البته وجود چند معیار از قبل موجود به ویژه بیانیه کلی دوسالانه با ضرورت مشخص‏سازی موضوعات خط مقدم و همچنین آثار ارسالی رفلکسیوی که تاریخ، فضا یا اکنون و شرایط اکنونی را به ضرورت‏های منفی و مثبت مشهود پیوند دهند و در عین حال به موازات آنکه خود را در سطحی قابل رقابت در عرصه جهانی تعریف کنند، معرف ایران نیز به حساب آیند و البته ترکیبی از بیان آموزش‏دهنده در معماری برای عموم مردم را در خود داشته باشند و به موازات پرسش‏هایی معطوف به صورت مساله آنهم برای جامعه تخصصی جهانی ایجاد کنند و بالاخره با توجه دقیق به محدودیت مکان و شرایط، حرف و حدیث خود را به موجزترین شیوه فضایی عرضه دارند، غربالگری آثار رسیده را ساده‏تر ساخته است. بنابراین شاخصه ها، آثاری فی نفسه ارزشمند که به نظر رسید به واسطه عدم توجه کافی به شرایط و معیارهای پیش آمده در عرصه رقابتی تعریف شده و خاص شانس موفقیت نخواهند داشت، طبعا و با تاسفی عمیق، حذف شدند

- با توجه به نوع مدارک مشخص شده برای تحویل، (متن توضیح ایده در دو ویرایش 500 و 100 کلمه‏ ای خلاصه، دو تصویر و دمو به حالت اختیاری)، از قبل پیش ‏بینی شده بود که در مرحله اول ارزیابی طرح‏ها با توجه به احتمال ارسال طرح‏ های زیاد به دبیرخانه بینال، توضیح خلاصه شده 100 کلمه ‏ای به همراه تصاویر و دمو مورد بررسی قرار گیرد و در مرحله بعد و برای ارزیابی دقیق‏ تر کارهای لیستِ‏ کوتاه طرح‏ها به صورت تفصیلی و با بررسی و مطالعه تمامی مدارک مورد قضاوت قرار گیرد.

- کلیه ۱۴۸ طرح ارائه شده توسط تمامی داوران مورد مطالعه و بررسی قرار گرفت و هر کدام از داوران از بین طرح‏های ارائه‏ شده، موارد حذفی، قابل نگهداری برای مطالعه بیشتر و مورد قبول را انتخاب نمودند و در مرحله اول، کلیه طرح‏های حذفی مشترک هر ۷ داور حذف شدند.

- پس از گزینش اول و حذف آثاری که به اجماع، مورد تایید هیات داوران قرار نگرفتند تعداد ۲۴ پروژه برای بررسی و همفکری دقیق ‏تر داوران باقی ماند که در این مرحله گفتگوها و بررسی‏ های زیادی مابین داوران در مورد پروژه‏ ها، انطباق فعال آنها با بیانیه کلی دوسالانه، هماهنگی با شرایط ایران و .... انجام شد که پس از این مرحله، هر داور نسبت به نمر‏ه‏دادن به پروژه ‏ها اقدام نمود، بدین ترتیب که نمره پروژه منتخب ۳ و دیگر پروژه ها ۱ معین گردید که در نهایت پروژه‏ های حائز نمره‏ های بالاتر از ۹ (شامل ۱۳ طرح) به مرحله نهایی راه یافت.

- در گام نهایی و پس از بحث و بررسی‏ های تحلیلی و انتقادی دقیق و متمرکز بر پروژه ‏ها از میان 9 طرح باقی مانده، ۵ طرح نهایی به شرح زیر برای ورود به مرحله دوم انتخاب گردید.

IPV0174:محمد‏رضا تقی‏پور

IPV0212: نشید نبیان

IPV0240: مونا آزادیان

IPV0246: بهزاد اتابکی، پرشیا قره ‏گوزلو

IPV0334: ساره جاوید

لازم به توضیح است که تنها اسامی مدیر تیم طراحی که در سامانه دبیرخانه مسابقه ثبت نام کردند در اینجا ذکر شده و نسبت به درج تیم طراحی و دیگر عوامل تهیه طرح در سامانه مسابقه، نمایشگاه و هرگونه مستندسازی احتمالی اقدام خواهد شد.

هیئت داوران ضمن قدردانی صمیمانه از شرکت‏ کنندگان گرامی در فراخوان و تبریک بابت ارسال آثار پرشمار و قابلِ ‏اعتنای که فرایند داوری و انتخاب ۵ گزینه نهایی را بسیار سخت و پیچیده‏ تر از حد انتظار کرد، محورهای اصلی خود در تصمیم‏ گیری و گزینش را بر اساس گزاره ‏های از پی آمده تبیین نمود:

1. همسویی آثار از منظر مفهوم و محتوا با بیانیه رسمی دوسالانه ونیز

2. نگاه پرسشگر و پویا اما امیدوارانه به آینده

3. تلاش برای تطبیق بیانیه دوسالانه با مولفه و دغدغه‏ های بومی ضمن وفاداری به روح کلی بیانیه

4. استفاده مطلوب از فضای محدود غرفه و توجه به مولفه ‏هایی چون مدت زمان حضور هر بازدید کننده در غرفه، سهولت حرکت در غرفه، ایمنی مصالح به ‏کار گرفته ‏شده، عملی‏ بودن طرح در زمان اجرا (اعم از هزینه، آشنایی با مصالح، جابجایی و حمل...) و جذابیت بصری

5. توجه به یکی از دو رویکرد کلی در طراحی غرفه:

- رویکرد مفهومی به غرفه به عنوان یک موضوع واحد در تبیین گزارشی از خطِ مقدم

- رویکرد مصداقی به غرفه با هدف ایجاد فضایی خلاق به جهت معرفی ایده ‏های پیشروی ایرانی

6. تلاش برای به مشارکت طلبیدن بازدیدکننده در تعامل با محتوای غرفه و پرهیز از شعارزدگی

7. پرهیز از تشویق رویکرد شرق‏شناسانه‏ در مورد ایران و در عین حال توجه به دیالکتیک عام (دانش، رویه‏ ها، اصول و فنون امروزین و فرا امروزین معماری‏ فاخر) و خاص (منعکس ‏کننده تاریخ و اکنون یا امروز فضای ایرانی و متن خاص آن).

بدیهی است حضور داوران با نگاه و سلایق متکثر این واقعیت را تایید می‏کند که برداشت هر یک حتی علیرغم اعتقاد به محورهای فوق، با افتراق همراه باشد. اما هیئت داوران معتقد است که برآیند نقطه نظرات به انتخاب 5 طرح انجامید که اکثریت اعضاء را نسبت به تامین ‏شدن حداکثری محورهای فوق قانع ساخته‏ است. ناگفته نیز پیداست که هر‏گونه داوری با گزینش همراه است و به ناچار آثار متعددی حذف می‏شوند که ممکن است هریک واجد ارزش‏ه ایی گاه خارج از معیارهای پیشینی و یا معیارهای گزینش ناگزیر داوران باشند. این واقعیت در نهاد هر رقابتی و گاه در مرکز و محور آن قرار دارد.

پس از انتخاب 5 طرح برتر جلساتی در روز یکشنبه مورخ 9/12/94 با حضور برگزارکننده و هیئت داوری به طور اختصاصی با منتخبین برگزار‏شد و در جلسات مذکور پس از ارائه دیدگاه‏های طراحان نسبت به مفهوم و ایده پیشنهادی خود از نظرات، دیدگاه‏ها و در برخی موارد پیشنهادات و انتقادات داوران نسبت به طرح خود آگاه شدند تا در فرصت 10 روزه مرحله دوم مسابقه نسبت به ارائه طرح نهایی اقدام نمایند.

5 گروه منتخب مرحله اول طی زمان 10 روزه مرحله دوم مسابقه با تماس مستقیم با داوران و دریافت نظرات ایشان نسبت به تکمیل و توسعه طرح‏های خود اقدام نموده و در روز چهارشنبه مورخ 19/12/94 طرح نهایی خود را در قالب دو شیت به ابعاد 50 در 70 سانتیمتر شامل بسط ایده، تصاویر داخلی و خارجی از غرفه، پلان، نما، مقطه اندازه‏گذاری شده، برآورد تقریبی هزینه‏های اجرا به همراه انیمیشن به صورت اختیاری ارائه نمودند.

جلسه نهایی داوری برای انتخاب طرح برتر و کیوریتور غرفه ایران در دوسالانه معماری ونیز 2016 در روز پنج شنبه مورخ 20/12/94 با حضور 5 نفر از 7 داور برگزار شد.

لازم به توضیح است که به دلیل عدم حضور آقایان پرویز پیران و فرهاد احمدی (که البته رای هر دو ایشان از قضا با جهت‏گیری و انتخاب نهایی نیز هماهنگ بوده‏است) به علت سفر، و بررسی تطبیقی شرایط با آیین‏نامه مسابقات، گزینش و قضاوت نهایی توسط 5 داور شامل آقایان محمد‏رضا حائری، رضا دانشمیر، فرشاد مهدی‏زاده، رامین صدیقی و آرش بصیرت انجام شد.

در ابتدای جلسه نهایی داوری و با توجه به آشنایی داوران با 5 طرح منتخب مذاکرات مقدماتی در مورد نحوه ارزیابی آثار انجام و استراتژی قضاوت اتخاذ گردید و سپس همه گروه‏ها نسبت به ارائه طرح نهایی خود (4 گروه به صورت حضوری و یک گروه از طریق اسکایپ) اقدام نمودند که در نهایت و پس از بررسی‏های دقیق و مطالعه تمامی جوانب طرح‏های ارائه شده و به دلایل زیر، طرح شماره IPV0246 مربوط به بهزاد اتابکی و پرشیا قره‏گوزلو با اکثریت آرا به عنوان برنده نهایی طراحی غرفه ایران در دوسالانه معماری سال 2016 ونیز انتخاب گردید.

دلایل انتخاب طرح برتر:

1. محتوای انسانی طرح و تبدیل بحران به فرصت برای مقاومت در خط مقدم

2. دقت بالای طرح در ثبت و تبیین مفاهیم مورد نظر و شیوه مناسب انتقال آن

3. خوانایی کارکردی طراحی غرفه در انتقال پیام محتوایی

4. پتانسیل فضایی مناسب در طرح پیشنهادی غرفه

5. محافظت از سرمایه‏های اجتماعی و تمدنی ایران

6. رویکردی برگرفته از شهر و ارائه گزارش‏های متنوع، به روز و مستند از مشکلات غالب شهرهای بزرگ ایران

7. قابلیت و پتانسیل اجرایی پروژه و تطابق با برنامه زمانی و هزینه‏ های اجرایی

اسامی داوران به ترتیب حروف الفبا:

فرهاد احمدی

آرش بصیرت

پرویز پیران

محمد‏رضا حائری

رضا دانشمیر

رامین صدیقی

فرشاد مهدی ‏زاده

تیم برگزارکننده مسابقه به ترتیب حروف الفبا:

سینا احمدی

علیرضا بهزادی

مهرداد زواره ‏محمدی

لیلا عراقیان

روند برگزاری دو مرحله داوری رقابت غرفه ایران در دوسالانه ونیز سال 2016


روند برگزاری دو مرحله داوری رقابت غرفه ایران در دوسالانه ونیز سال 2016


روند برگزاری دو مرحله داوری رقابت غرفه ایران در دوسالانه ونیز سال 2016


روند برگزاری دو مرحله داوری رقابت غرفه ایران در دوسالانه ونیز سال 2016


روند برگزاری دو مرحله داوری رقابت غرفه ایران در دوسالانه ونیز سال 2016


روند برگزاری دو مرحله داوری رقابت غرفه ایران در دوسالانه ونیز سال 2016


روند برگزاری دو مرحله داوری رقابت غرفه ایران در دوسالانه ونیز سال 2016


روند برگزاری دو مرحله داوری رقابت غرفه ایران در دوسالانه ونیز سال 2016


روند برگزاری دو مرحله داوری رقابت غرفه ایران در دوسالانه ونیز سال 2016


روند برگزاری دو مرحله داوری رقابت غرفه ایران در دوسالانه ونیز سال 2016


روند برگزاری دو مرحله داوری رقابت غرفه ایران در دوسالانه ونیز سال 2016


روند برگزاری دو مرحله داوری رقابت غرفه ایران در دوسالانه ونیز سال 2016


.


.




حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
هنوز نظری برای این خبر ثبت نشده است.

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group