معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
منظر شهری   - 1318
زاغه نشینی   - 37
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1084
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 34
نظریه معماری   - 922
درگذشت زاها حدید   - 34
طراحي داخلي   - 873
اکسپو شانگهای 2010   - 33
سازه های شهری   - 849
معماری دیجیتال   - 32
تکنولوژی ساخت   - 830
معماری کانستراکتیویستی   - 32
مرزهای معماری   - 762
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 32
معماری حوزه عمومی   - 699
معماری پراجکتیو   - 31
المان شهری   - 689
مدارس معماری   - 30
نگاه نو به سكونت   - 674
طراحی پارامتریک   - 29
نظریه شهری   - 661
اکسپو میلان 2015   - 27
کلان سازه   - 593
هنر روسیه   - 27
معماری و سیاست   - 504
بحران آب   - 27
معماری پایدار   - 502
پاویون های سرپنتین   - 22
منتقدان معماری   - 466
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 22
معماری تندیس گون   - 446
جشن نامه اتووود   - 21
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 428
معماری مجازی   - 20
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 425
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 20
معماری منظر   - 420
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
آرمان شهرگرایی   - 417
پردیس ویترا   - 18
معماری شمایل گون   - 415
پداگوژی   - 18
روح مکان   - 409
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
طراحی صنعتی   - 395
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
معماری مدرن   - 393
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
باز زنده سازی   - 361
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 15
توسعه پایدار   - 349
فیلوکیتکت   - 14
تراشه های کانسپچوال   - 331
معماری ـ موسیقی   - 14
معماری یادمانی   - 330
معماری بایومورفیک   - 14
معماری سبز   - 302
باهاوس   - 13
معماریِ توسعه   - 296
شهرهای در حرکت   - 12
اتووود کلاسیک   - 263
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
طراحی نئولیبرال   - 256
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 11
بدنه سازی شهری   - 251
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
معماری محلی   - 245
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
معماری محدود   - 242
درس گفتارهای اتووود   - 9
معماری ارزان   - 241
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
تغییرات اقلیمی   - 241
مدرنیته؛ از نو   - 9
معماری تجربی   - 241
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
هنر مدرنیستی   - 237
بی ینال ونیز   - 7
محوطه سازی   - 236
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 233
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 7
بنای محدود   - 220
طراحی و پناهجویان   - 7
معماری های تک   - 217
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
آینده گرایی   - 210
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
گرمایش زمین   - 203
معماری تخت جمشید   - 7
معماری پست مدرن   - 192
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن عمومی   - 185
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 6
مسکن حومه شهری   - 185
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 157
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 6
معماری انتقادی   - 139
فرهنگ نفت   - 5
زنان و معماری   - 130
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 5
مسکن روستایی   - 130
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
عکاسی   - 129
معماری مصر   - 4
هنر گفت و گو   - 126
بلوپرینت   - 4
هنر انتزاعی   - 114
منبع شناسی اتووود   - 4
معماری ژاپن   - 109
اتووودْ آبزرور   - 4
معماری ایران   - 106
معماری خوانی   - 4
معماری ـ سینما   - 104
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
گرافیک   - 102
جهان علمیْ تخیلی   - 3
بلندمرتبه ها   - 100
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 3
فضای منفی   - 99
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
معماران و چالش انتخاب معماری   - 86
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
اتووود ـ ایران معاصر   - 86
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 2
معماری مذهبی   - 85
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
طراحی مبلمان   - 84
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
اکسپو   - 75
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 2
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
معماری هند   - 62
ده پرسش از هشت معمار   - 1
معماری چین   - 61
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
معماری فاشیستی   - 59
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
گفت و گو با مرگ   - 46
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 1
ویرانه ها   - 43
شهرْخوانی با اتووود   - 1
جنبش متابولیسم   - 41
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 1
معماری و هنر انقلابی   - 40
شهرسازی کوچک مقیاس   - 1
ترسیمات معماری   - 39

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
ریکاردو بوفیل   - 3
آراتا ایسوزاکی   - 16
زاها حدید   - 187
آرشیگرام   - 6
زیگموند فروید   - 8
آرکی زوم   - 4
ژان بودریار   - 3
آلبرت پوپ   - 2
ژان نوول   - 22
آلدو روسی   - 13
ژاک دریدا   - 13
آلوار آلتو   - 19
ژاک لوگوف   - 4
آلوارو سیزا   - 9
ژیل دلوز   - 18
آن تینگ   - 4
ساسکیا ساسن   - 9
آنتونی گائودی   - 27
سالوادور دالی   - 2
آنتونی وایدلر   - 5
سانا   - 5
آنتونیو نگری   - 3
سانتیاگو کالاتراوا   - 13
آنیش کاپور   - 8
سدریک پرایس   - 3
آی وِی وِی   - 34
سو فوجیموتو   - 11
اُ ام اِی   - 33
سوپراستودیو   - 9
ادریان لابوت هرناندز   - 5
سورِ فِهْن   - 6
ادوارد برتینسکی   - 1
شیگرو بان   - 33
ادوارد سعید   - 10
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادوارد سوجا   - 9
فدریکو بابینا   - 30
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فرانک گهری   - 49
ادولف لوس   - 6
فرانک لوید رایت   - 43
ارو سارینن   - 28
فرای اوتو   - 9
اریک اوون موس   - 13
فردریک جیمسون   - 1
اریک هابسبام   - 2
فرشید موسوی   - 3
استن آلن   - 4
فمیهیکو ماکی   - 4
استیون هال   - 30
فیلیپ جنسن   - 5
اسلاوی ژیژک   - 17
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 5
اسوالد متیوز اونگرز   - 5
گرگ لین   - 7
اسوتلانا بویم   - 4
لئون کریر   - 2
اسکار نیمایر   - 33
لبس وودز   - 23
اف او اِی   - 9
لوئیس باراگان   - 2
ال لیسیتسکی   - 3
لوئیس مامفورد   - 1
الیس راستورن   - 8
لودویگ میس ون دروهه   - 22
اِم اِی دی   - 22
لودویگ هیلبرزیمر   - 3
ام وی آر دی وی   - 49
لوسی رای   - 2
اماندا لِــوِت   - 3
لویی کان   - 37
اویلر وو   - 9
لوییس بورژوا   - 8
ایلین گری   - 7
لُکُربُزیه   - 133
ایوان لئونیدوف   - 4
لیام یانگ   - 4
بئاتریس کُلُمینا   - 4
مارتین هایدگر   - 27
بال کریشنادوشی   - 4
مارسل بروئر   - 2
باک مینستر فولر   - 4
مارشال برمن   - 16
برنارد چومی   - 33
مانفردو تافوری   - 16
برنو زوی   - 7
مانوئل کاستلز   - 2
بنیامین برتون   - 6
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 9
بوگرتمن   - 1
مایکل سورکین   - 1
بی یارکه اینگلس   - 68
مایکل گریوز   - 6
پائولو سولری   - 4
محمدرضا مقتدر   - 4
پاتریک شوماخر   - 3
مخزن فکر شهر   - 1
پال گلدبرگر   - 1
مـَــس استودیو   - 3
پرویز تناولی   - 2
معماران مورفسس   - 16
پری اندرسون   - 3
موریس مرلوپنتی   - 2
پل ویریلیو   - 19
موشه سفدی   - 12
پیتر آیزنمن   - 57
میشل فوکو   - 42
پیتر زُمتُر   - 67
نائومی کلاین   - 4
پیتر کوک   - 7
نورمن فاستر   - 35
پیر بوردیو   - 5
نیکلای مارکوف   - 1
پییر ویتوریو آئورلی   - 4
هانا آرنت   - 6
تئودور آدورنو   - 3
هانری لفور   - 23
تادو اندو   - 13
هانی رشید   - 5
تام مین   - 13
هرزوگ دی مورن   - 27
تام ویسکامب   - 10
هرنان دیاز آلنسو   - 18
توماس پیکتی   - 5
هنری ژیرو   - 3
توماس هیترویک   - 30
هنریک وایدولد   - 1
تیتوس بورکهارت   - 2
هنس هولین   - 4
تیموتی مورتُن   - 2
هوشنگ سیحون   - 14
تیو ایتو   - 23
هومی بابا   - 2
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
واسیلی کاندینسکی   - 1
جان برجر   - 2
والتر بنیامین   - 24
جان هیداک   - 4
والتر گروپیوس   - 16
جف منن   - 2
ولادیمیر تاتلین   - 10
جفری کیپنس   - 3
ولف پریکس   - 1
جورجو آگامبن   - 4
ونگ شو   - 8
جوزپه ترانی   - 2
ویتو آکنچی   - 12
جونیا ایشیگامی   - 2
ویوین وست وود   - 6
جیمز استرلینگ   - 1
ک. مایکل هیز   - 2
جین جیکوبز   - 1
کارلو اسکارپا   - 5
چارلز جنکس   - 5
کازیو سجیما   - 2
چارلز کوریا   - 15
کالین روو   - 1
چاینا میه ویل   - 4
کامران دیبا   - 13
حسن فتحی   - 5
کامرون سینکلر   - 11
حسین امانت   - 3
کریستفر الکساندر   - 2
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
داریوش آشوری   - 1
کریم رشید   - 5
داریوش شایگان   - 8
کلر استرلینگ   - 2
دانیل لیبسکیند   - 22
کلود پَره   - 3
دنیس اسکات براون   - 10
کنت فرمپتن   - 14
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 22
کنزو تانگه   - 9
دیوید رُی   - 2
کنستانتین ملنیکف   - 3
دیوید گیسن   - 2
کنگو کوما   - 47
دیوید هاروی   - 24
کوپ هیمِلبِلا   - 21
رابرت نوزیک   - 2
کوین لینچ   - 7
رابرت ونتوری   - 13
کیانوری کیکوتاکه   - 1
رُدولف شیندلر   - 7
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
رضا دانشمیر   - 5
کیشو کـُـروکاوا   - 6
رم کولهاس   - 95
یان گِل   - 8
رنزو پیانو   - 30
یو ان استودیو   - 32
ریچارد مِیر   - 8
یورگن هابرماس   - 13
ریموند آبراهام   - 1
یونا فریدمن   - 5
رینر بنهام   - 2
یوهانی پالاسما   - 12
رینهولد مارتین   - 5

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -747
معماری مذهبی   -104
زیرساخت های شهری   -334
صنعتی   -97
فرهنگی   -270
گالری   -84
پاویون   -253
هتل   -73
موزه   -246
ورزشی   -64
اداری ـ خدماتی   -228
بهداشتی   -37
مسکونی ـ تجاری   -156
حمل و نقل عمومی   -35
تفریحی   -150
زاغه نشینی   -5
اموزشی   -116
حامی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : مهدي معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
کانال تلگرامی اتووود
"مهاجران جنگلی" وین و راه اندازی انقلاب مسکن اجتماعی . قسمت دوم
اتووود سرویس خبر:   سروش خانی
1397/05/06
مـنـــــــبـع : www.theguardian.com/cities/2016/apr/08/story-cities-18-vienna-austria-cooperative-self-build-settler
تعداد بازدید : 519

نمایشگاه دائمی تاریخ وین سرخ در طبقه اول یکی از بلوک های مجتمع کارل مارکس هوف که در گذشته حمام عمومی بلوک بوده؛ برقرار است.


شهرها درون شهر

جنبش مهاجران وین، نشان دهنده پتانسیل خودسازماندهِ بی نظیر جامعه شهری است. با این حال؛ دربرهه ای، این زیستگاه های جدیدِ واقع در حومه شهر تأثیر کمی بر کمبود وحشتناک مسکن گذاشتند. به سال 1922؛ وین پس از اجرای اصلاحات مالیاتی بسیاردقیق (معرفی مالیات بر کالاهای لوکس، و املاک و مستغلات) به لحاظ  مالی مستقل  شد، مبنای مالی ای برای برنامه مسکن بزرگِ سازماندهی شده، توسط سوسیال دموکراتها ایجاد گردید.

60 هزار واحد مسکونی ساخته شده در طول ده سال بعد –ساختمان های مسکونی ساخته شده توسط  شهرداری وین سرخ–  نشان دهنده رویکردی پراگماتیک جهت تامین مسکن بوده است. تعداد زیادی از شهر های داخلی مزایای بیشتری نسبت به محیط های درحال توسعه، میان زیرساخت های موجود در شهر داشتند؛ به ویژه در زمینه شبکه حمل و نقل غیر هم سطحِ روزمینی و زیرزمینی، و سیستم های آب و فاضلاب. استدلالی که سوسیال دموکرات ها از انتخاب اولویت های شان در حوزه پیشرفت های شهری داشتند تحولات چند طبقه سازی سکونتگاه ها بود. (چنین پروژه هایی نیز بیشترحول این ایده اجتماعی-دموکراتیکی بود که چگونه طبقۀ کارگر باید زندگی کنند و تبدیل به "خانواده های کارگر بسامان" شوند.)

رابن هوف، سَندلیتِن هوف و کارل مارکس هوف از جمله برجسته ترین پروژه های سوپر بلوک هستند. هر یک با بیش از 1000 واحد مسکونی، این سازه های بزرگ نوع خاصی از لوکس گرایی را به شهر معرفی می کردند. سوپر بلوک ها از ساختمان های شهری بسیار کم تراکم تر بودند. هر یک از این ساختمان ها حول محوطه های سرسبز و وسیع  و امکانات اجتماعی ای مانند تئاتر، سینما، کتابخانه ها، مهد کودک، مدارس، امکانات استحمام و خشکشویی سازماندهی شده بودند.

این کانسپت، تغییری کلان منتج از نماهای خارجی خیابانی سوپر بلوک ها بود که برای شهر امپریالیستی بسیار مهم بشمار می آمد. سوپر بلوک ها به مثابه "شهرها درون شهر"  در هر دو سمت ساختمان –خیابان و محوطه– گسترده شده بودند، حال آنکه همچنان  با توجه به مقیاس وسیع خود به گذشته بزرگ وین اشاره دارند.

آنها به مثابه نمادهای دوران جدید کارگران سوسیالیست در وین عمل کرده اند اما نه دقیقا همانطور که متفکران و معماران آزادی بخش امیدوار بودند. معمار اتریشی، جوزف فرانک به طعنه از بلوک استیجاری وُلکسوهنپالست به مثابه کاخی مسکونی برای مردم عادی سخن می گوید، که صرفا منحصر  به فرم های بورژوایی زندگی و نمایندگی بود.

برنامه مسکن وین که فراتر از یک پروژه آوانگارد و فراتر از جنبشی زیستگاهی و خودسازمانده بود، برنامه آموزشی ای برای کارگران شهر با هدف سامان مندی آن ها ارائه داد. کارل مارکس هوف -که در کنار یکی از ثروتمندترین محله های بورژوایی وین ساخته شده بود – محل صفوف منظم هفتگی طرفداران فوتبال (پرولتاریایی) را که از آن همانند یک دروازه در مسیر بزرگترین استادیوم فوتبال اروپا عبور می کردند؛ مشخص می نمود.


باز ساختارسازی بلوک های ساختمانی

جنگ داخلی اتریش از سال 1933/34 و رژیم اتریشی فاشیستی مستبدانه آن، موجب توقف ناگهانی  برنامه مسکن وین سرخ شد. تنها پس از جنگ جهانی دوم، برنامه مسکن اجتماعی از سوی شهرداری دوباره از سر گرفته و به ابزاری مهم در دولت رفاه تبدیل گردید.

در دهه 1990، در حالی که دیگر شهرهای اروپایی بیشتر سهام مسکن عمومی را واگذار کردند، وین برنامه خود را با معرفی برنامه "مسابقه توسعه دهنده" باز سازماندهی نمود:  یک مسابقه محدود برای هر پروژه جدید با هدف نگهداشت استانداردهای کیفیت بالا.

لینا استریروویتس، از استودیو وِلی، که هم اکنون  در حال برنامه ریزی بر روی یکی از بزرگترین پروژه های توسعه شهری ِ شهر داخلی در نوردباهنهوف است، می گوید: "این برنامه حرکتی پویا در شهر ایجاد نمود که منجر به پروژه های مسکونی  برجسته معمارانه و بسیار فراز جویانه شده است."

امروزه همچنان شهرداری حدود 22 درصد از کل سهام مسکن وین را در اختیار دارد، در حالیکه  بیش از یک چهارم سهام آن به طور عمومی تأمین مالی شده و متعلق به تعاونی های غیر انتفاعی است که آپارتمان ها را با قیمتی منصفانه اجاره  می دهند. شصت درصد جمعیت این شهر در پروژه های مسکن تحت پوشش شهرداری یا  دولتی زندگی می کنند.

اما چگونه شهر تا سال 2030 با پیش بینی رشد جمعیت 20 درصدی، بدون توجه به ورود پناهندگان روبرو می شود، نتیجه بعدا مشخص خواهد شد. توماس ماد̊رِیتر، مدیر برنامه ریزی شهر، از این موضوع آگاه است: "ما باید چالش هایی را برای مسکن اجتماعی با مجموعه ای از پیمایش ها در نظر بگیریم –همچنان که فضا را می سازیم،  فضای کافی سبز را نیز فراهم آوریم؛ اجرای ابزارهای جدید برای سیاست زمین پویا ."

رینهارد سِیس، شهرساز و منتقد وینی، اعتقاد دارد: "امروزه، شهرداری های اروپایی به طور عمده نیاز به تلاشی مشترک جهت غلبه بر سیاست های مالی انقباضی و اقدامات ریاضتی برای موفقیت درسیاست محلی پایدار دارند."

گابو هِیندل، معمار و رئیس جامعه معماران اتریش، می گوید: "می بایست  یک استراتژی سیاسی خوداتکا در رابطه با توزیع مجدد ثروت عمومی وجود داشته باشد -از جمله ثروت فضایی و شهری، دسترسی برای همه جامعه، نه به شیوه ای قیم مآبانه."

تقریبا یک قرن پس از تحقق جنبش مهاجران با ساختار تعاونی مانند آن، این تجربه نه تنها در وین، بلکه در یک مقیاس بزرگ، می تواند فرصتی جهت  ایجاد مدلی آینده محور را در زمینه تامین مسکن فراگیر فراهم آورد.

آندریاس رامپفهوبر سردبیر مدلینگ وین –داستان های واقعی در مسکن اجتماعی (Turia Kant) است. آیا شهر شما داستانی کمتر شناخته شده دارد که تاثیر عمده ای بر توسعه آن داشته است؟ می توانید با استفاده از  #storyofcities آن را دربخش نظرات مقاله مورد بحث در گاردین یا در توییتر به اشتراک بگذارید.


کارل مارکس هوف یکی از سوپر بلوک هایی است که در وین در راستای شعار "خانواده های کارگر بسامان" ساخته شده است. عکس از واروم كوالسكي . منبع: Alamy


پروژه ء Wohnen am Park از معماران PPAG  با بودجه عمومی تأمین شد و بسیاری از مردم وین همچنان درچنین پروژه های مسکونی ای زندگی می کنند. عکس از مارگریتا اسپیلوتینی




حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
هنوز نظری برای این خبر ثبت نشده است.

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group