ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
ارارات
طراح : پویا خلج
پارک علم و فناوری
طراح : سجاد نوری
طراحی مدرسه سبز
طراح : سجاد نوری
مجموعه ویلایی ایرا
طراح : استدیو معماری دیسک
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
ساختمان ایلوت بالمورال در مونترال؛ سیاست کمپوزیسیون برای تولید دروازه بلندِ سرخ
کریستوْ ژان کلود و طاق پیروزی پاریس؛ چالشِ ارتباطیِ سوژهْ ابژه، پوستْ پوشش، آشکار کردنْ پنهان کردن
آسمانخراش حقوق بشر پكن؛ تبلور مردم و حوزه عمومی
نمایش لباس مردانه بهار و تابستان پرادا از "اِی اِم اُ"؛ کتدرالِ کاغذی دوران رکود و جنگ
کامنـــــــــت پــــروژه ها
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
بعد گفتند بی دلار و ارتباط با ان دوستان معماری اسلامی بنده با اجازه شما از ایمیلتان برای ریجستر استفاده کردم ا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
نظر قبلی من توسط غیر رباتیک سانسور شد که نقد و بیهوده بودن معماری اسلامی از این دست بود سال شصت و نه سران معما ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
این کار عالیه چون مثل کارهای استاد عالی پوره اما ببینید این سایت رو دوستان رادیو هنر دکتر منشی زاده و زنگنه را ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
بفهمند بقول شما اقایی که در رادیو هنر بمن زنگ زدی در چه گندی بدنیا امدیم انهم گناوه گناوه معماری دارد ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
شهر سازی مزخرف دیبا و مقلدانش سازه خشک سه تا سنگ بیرون امده بی پایداری شد ابادان و تهران و اینهمه زلزله اقا ای ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    شرکت استودیو معماران مادو

  
محمود امیدبخش
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    مجتمع آهنگ
    دانشـــــــــــگاه : آزاد اسلامی واحد شیراز
    سال طـــــراحی : 1383
    مـــــــــــــــــکان : برازجان – میدان شهرداری
    کـــــارفـــــــــرما : عباس آهنگ
    تـــــــــــاریخ ثبت : 1388/10/15
    مســــــــــــاحت : 1400
    تعـــداد بازدیـــــد : 4937
    محــــدوده سنی : 26_27
    نــــوع کاربـــــری : تجاري
    مرحـــــــــله اجرا : اجرا شده
    همــــکاران طرح : همکار معمار : مهندس سحر خالدی - مهندس ساره فیروزی طراح سازه :مهندس بابک وکیل زاده طراح تاسیسات : مهندس عبد الرحمن نوروزی
     ایده های طراحی : فارق از مبانی فکری و فلسفی در حیطه طراحی و در کنار موارد عمومی طراحی از جمله شفافیت و سیالیت فضا , سهولت دسترسی و امکانات متعدد فضایی و حرکتی , سادگی و صراحت فرمی به منظور خوانایی در درک کلیت مجموعه و شناسایی روابط در عین وجود حرکت های فرمی و فضایی که مانع از یکنواختی در جهات دید مختلف باشند وهمچنین بهره گیری از سطوح تک رنگ و ساده که بتوانند پذیرای تکثر رنگی محصولات در هنگام بهره برداری باشند, در این پروژه تمرکز بر موضوع حل مساله بوده است به نحوی که با توجه به شکل خاص زمین و دهنه 6 متری ورودی بتوان ارزش دید و دسترسی به واحدهای تجاری را در سطح و طبقات در حد قابل قبولی طرح کرد.

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
علیرضا امتیاز "مدیر اتووود" ( 1388/10/17 ) :

 به نظرم آتریوم پیوند دهنده طرح در بخش میانی در اجرا و واقعیت خیلی کوچکتر از سه بعدی ها هست 

حتی در عکسی که از در حال اجرای طرحت گرفتی دیوار ها را هم هنوز نذاشتی اگه اونا را هم بذاری فکر کنم بشه دخمه!!!

عبدالوهاب زنگنه ( 1388/10/18 ) :

کلا تجربه فضای باز در محیط های عمومی می تونه بسیار جذاب باشه به شرطی که بجا استفاده بشهقبلا با هم در این مورد گپ زدیم

منم موافقم که آتریوم طرح خیلی کوچیکه البته شاید محدودیت طرح باشه  ولی میتونست راه حل دیگه ای داشته باشه

محمود امیدبخش ( 1388/10/22 ) :

 دخمه در معنای لغوی سردابه ايست که جسد مردگان را در آنجا نهند و در تعبیر عرف به فضاهای تنگ و تاریک و متروک اتلاق می شود

بعد از چند باربررسی مجدد تصاویری که از این پروژه ارائه شده دگر بار مشکلات و نقطه ضعف های پروژه را با خود مرور کردم که دوست داشتم در عوض طرح بلافاصله آنها و قضاوت ابتدایی خود طراح دوستان و همکارانم به آن بپردازند ... اما تنها چیزی را که در این پروژه نمی بینم شباهت به دخمه بود چرا که به استناد پلان ها (تصویر 9) و کلیه تصاویر، بیش از نیمی از فضا در پیوستگی با گشایش ورودی و آن هم به صورت نیم طبقه - که بر توالی حرکتی سطوح تاکید می کند- به فضای باز میانی و مسیر حرکت اطراف آن اختصاص داده شده به نحوی که اگر عمق مغازه های موجود را هم در لایه دیگری از دید به آن بیافزاییم می توان گفت که گستره دید در چند لایه در کل زمین گسترده شده لذا من در اظهار نظر دوستم کمی رنگ تعجیل و کم توجهی را می بینم و همچنین از او ممنونم که تنها کسی بود که بهانه این صحبت و تعمق بیشتر را برای من ایجاد کرد.

دیواره ها ی کناره فضای باز میانی نیز که تقریبا 85 درصد آن در زیر زمین و همکف (تصویر 6) اجرا شده اند و عمدتا سطوح شفاف ویترین ها باقی مانده است. در ضمن دید های مدل کامپیوتری با لنز معمولی گرفته شده تا ویژگی اغوا کننده نداشته باشند و آنچه در عکس های مراحل ساخت پروژه تفاوت ایجاد می کند عدم انعکاس طبیعی سطوح و رنگ ها روشن موجود در مدل سه بعدی و زوایای عجولانه عکس برداری غیر حرفه ای کارگاهی است .

باشد که از یکدیگر بیشتر بیاموزیم.

علیرضا امتیاز "مدیر اتووود" ( 1388/10/24 ) :

تنگ و تاریک و متروک دقیقا همان کلماتی است که من آن فضای میانی را با آن میخوانم

تنگ است چون در برش وتصاویر  نشان میدهد که تناسب فضا 1*2.5 است و فضایی که ارتفاع آن به این بلندی است به عنوان فضای میانی تجاری کم پهنا و در اصطلاح تنگ به نظر می آید

تاریک است چون حداقل نوری را که میشد به وسیله نورگیر سقفی یا سازه چادری به فضا تاباند با سقفی که بالای سر این فضا اجرا کرده ای دریغ نمودی و آن باریکه نوری که از شکست سقف به فضا میتابد توان پر نور کردن چنین فضایی را ندارد

  متروک خواهد بود چون پاساژهای سریالی خیابان زند به دلیل عدم جذابیت بصری به سرعت جای خود را به مجتمع های تجاری دادند

ولی چند پیشنهاد برای دوستانی که چنین مجموعه ای را در زمینی کوچک و کارفرمایی که برای هر سانت تجاری آن چرتکه انداخته است  طراحی میکنند . به نظر من پنج ستون میانی ها دقت شود دید بصری را در مقاطع گوناگون قطع کرده اند و باعث ایجاد حس تنگی در فضا شده اند با یک تکنیک ساده سازه ای قابل حل بودند در روش پیش تنیده امکان حذف این ستون ها و آویز کردن کل این قسمت ها تا 5 متر وجود داشت و هزینه زیادی را هم به پروژه تحمیل نمیکرد اکنون این سیستم در بسیاری از پروژه های ایران اجرا میشود لینک زیر یکی از شرکتهای اجرا کننده این سیستم هست که برای پروژه ساختمان اطلاعات و عملیات پارس آنلاین کنسولی به طول 12 متر را اجرا کرده است

http://ccl.blogfa.com/88084.aspx

محمود امیدبخش ( 1388/10/26 ) :

علی جان از تو ممنونم که مباحث را بی پاسخ نگذاشتی

دخالت من در این پروژه در حد فاز یک بیشتر نبوده آن هم درشهر برازجان با محدودیت های تفکری-سلیقه ای و اجرایی که مطمئنا در مرحله اجرا از حدود تیرچه و بلوک (به عنوان نمودی از تفکر بازاری امروزی) فراتر نمی رود لذا در خصوص سازه با اینکه ستونهای میانی را بیشتر تناسب دهنده به فضا می دانم تا محدود کننده ولی به پیشنهادت بیشتر فکر کنم و ممنونم.

اما در خصوص تناسبات بازشو با توجه به تناسبات کلی زمین و تنها دهانه ورودی به سایت (6 متر) و تامین نور با توجه به اقلیم منطقه که مردم در جستجوی اندک فضای سایه داری هستند(البته شکست سقف در تصاویر سه بعدی مدل نشده است و پیوستگی دهانه ورودی با فضای میانی را تنها در پلان می توان دید)... 2 دیاگرام از مقطع و پلان در تصاویر شماره  9 و 10 ارائه شده که بهترین ماخذ برای قضاوت است.

و امیدوارم منظورت از جذابیت و جایگزینی , طراحی و اجرای طرح هایی مانند پی.سی سنتر نباشه!!

پایدار باشی دوست من.

علي سوداگران ( 1388/10/29 ) :

روش پیش تنیده كه درطراحي يكي از پروژه های شیراز (دانشنامه) انجام گرفته بود را شهرداری شیراز نپذيرفت

حالا برازجان كه خدا مي دونه

ولي اگر ستونهای وسط به جاي اينكه لبه سقف قرار بگیره در جرز ديوار مغازه ها پنهان و راهرو ها لنسول شده بود به گشایش فضا کمک می کرد

علی باقرزاده ( 1388/11/23 ) : be nazare man zafe bozorge peroje dar vorodi one ke kheyli zaeef ast.
تيم اتووود ( 1388/12/07 ) : معمار گرامی
با توجه به برگزاری همایش تحلیل آثار معماری در اسفند ماه هرگونه انتقاد یا نظرات سازنده در زمینه نحوه برگزاری و انتخاب آثار را میتوانید در فورم نقد در لینک زیر بیان فرمایید.
http://www.etoood.com/Security/Forum/PostList.aspx?trfkey=81&frmfkey=19
حامی اتووود
 رسانه ی تخصصی معماری و شهرسازی میم زون
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :
رمز عبـور :
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group