ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
تاری
طراح : محمدرضا محمودی
ارارات
طراح : پویا خلج
پارک علم و فناوری
طراح : سجاد نوری
طراحی مدرسه سبز
طراح : سجاد نوری
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
طراحی در 2018 به روایت آلیس راستورن . قسمت ششم
گفت و گو با مرگ ـ لبس وودز ـ 1940 ـ 2012
گفت و گو با مرگ ـ نلسون ماندلا ـ 1918- 2013
اتووودْ آبزرورـ بایگانی: متروکه ـ امیر خضرایی منش
کامنـــــــــت پــــروژه ها
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
بعد گفتند بی دلار و ارتباط با ان دوستان معماری اسلامی بنده با اجازه شما از ایمیلتان برای ریجستر استفاده کردم ا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
نظر قبلی من توسط غیر رباتیک سانسور شد که نقد و بیهوده بودن معماری اسلامی از این دست بود سال شصت و نه سران معما ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
این کار عالیه چون مثل کارهای استاد عالی پوره اما ببینید این سایت رو دوستان رادیو هنر دکتر منشی زاده و زنگنه را ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
بفهمند بقول شما اقایی که در رادیو هنر بمن زنگ زدی در چه گندی بدنیا امدیم انهم گناوه گناوه معماری دارد ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
شهر سازی مزخرف دیبا و مقلدانش سازه خشک سه تا سنگ بیرون امده بی پایداری شد ابادان و تهران و اینهمه زلزله اقا ای ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    شرکت استودیو معماران مادو

  
شرکت استودیو معماران مادو
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    مجتمع تجاری نور
    دانشـــــــــــگاه :
    سال طـــــراحی : 1398
    مـــــــــــــــــکان : ایران، نور
    کـــــارفـــــــــرما : خصوصی
    تـــــــــــاریخ ثبت : 1399/04/25
    مســــــــــــاحت : 790
    تعـــداد بازدیـــــد : 1850
    محــــدوده سنی : 30_31
    نــــوع کاربـــــری : تجاري
    مرحـــــــــله اجرا : طراحی
    همــــکاران طرح : مدیر طرح : مازیار دولت آبادی طراح ارشد : معین نیک آیین طراح مسئول : دنیز ابراهیمی آذر تصویرسازی : سعید یوسفوند ترسیمات : سروش کتابی ماکت : دنیز ابراهیمی آذر نورا سام
     ایده های طراحی :



پروژه تجاری نور در زمینی به مساحت 790 متر مربع کنار جاده اصلی شهر نور بین دریا و جنگل‌های سی‌سنگان واقع شده است. زمین دارای شرایط خاص از منظر دسترسی و دید و منظر می‌باشد. خواسته کارفرما ایجاد یک قطب تجاری تفریحی در این زمین بود، با توجه به موضوع پروژه، گونه‌شناسی بازارهای ایران مورد بررسی قرار گرفت‌. در این بررسی‌ها تیم طراحی روی دو موضوع تأکید بیش‌تری داشتند. موضوع اول بررسی برنامه بازارهای سنتی ایران دیگری بررسی فضاهای خالی بازارهای ایرانی بود. با بررسی برنامه بازارهای سنتی ایران متوجه می‌شویم که بازارهای ایرانی صرفاً محل داد و ستد نبودند بلکه تمامی برنامه‌های مهم یک شهر از قبیل مذهبی(مساجد)، اجتماعی(مدرسه و کاروانسرا، حمام) و سیاسی را دارا بودند. به تعبیر ما بازار جوهره یک شهر بوده است که می‌تواند کانسپت مناسبی برای پروژه نور باشد. به همین دلیل در ادامه بر آن شدیم تا جوهرههای سایت را استخراج کنیم. این جوهره‌ها به دو روش در پروژه نمود پیدا می‌کنند. یکی به روش‌های برنامه‌دهی جدید و دیگری به روش آیکونیک که هر کدام از جوهره‌ها نمود فرمی پیدا می‌کردند تا ارتباط بیش‌تری با مخاطب برقرار کنند. با توجه به این که سایت بین دریا و جنگل واقع شده است‌، اولین جوهره پروژه طبیعت است و برنامه‌ای که می‌توانستیم متناسب با این جوهره تعریف کنیم یک دپارتمان استور در ارتباط با وسایل کمپینگ و قایق سواری و... می‌باشد و با تبدیل کردن شکل درختان جنگل به تعدادی تیر و ستون بی‌نظم و معلق در فضا، برخوردی انتزاعی و آیکونیک با این جوهره کردیم که سازه پروژه را نیز تعریف می‌کنند. جوهره دوم با توجه به قرارگیری پروژه در کنار شریان اصلی، حرکت است که در ارتباط با این جوهره برنامه گالری ماشین برای طبقات میانی تعریف گردید. جوهره حرکت به صورت تعدادی مسیر مانند یک نوار قرمز رنگ در کل پروژه تکثیر شد تا بیانگر تداوم مسیر حرکتی درون پروژه باشد. جوهره سوم جوهره جامعه است که به واسطه برونگرایی فرهنگ شمال کشور، می‌توانست درون پروژه تعریف شود. فضاهای رستوران، آمفی تئاتر و اتاق VIP در غالب این جوهره برای پروژه تعریف شدند. 

 

 

 

 


پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
حامی اتووود
 رسانه ی تخصصی معماری و شهرسازی میم زون
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group