مــا پیــش از اینکــه در فکــر طراحــی لباســی نــو بــرای مجموعــه باشــیم، دو موضــوع مهــم بــرای مــا
ارجحیــت داشــت:
1 .ارتبــاط مجموعــه بــا مــردم و تبدیــل آن بــه یــک فضــای بــی واســطه شــهری. فضایــی کــه
شـهروند را بـه ارتبـاط و معـارشت بطلبـد، نـه رصفـا فضایـی بـرای خریـد و امـورات تفریحـی. بـا توجـه
بـه پـان درونگـرای پـروژه کـه ارتبـاط مـردم را بـا شـهر و جـداره اصلـی منقطـع کـرده و متـام فضاهـای
عملکـردی در جـداره اصلـی پـروژه قـرار گرفتـه اسـت، تغییـر جزئـی در آن مـی توانسـت ایـن مهـم
)ارتبـاط بـی واسـطه مـردم بـا شـهر( را بـرای مـا بـه مثـر بنشـاند. بـرای اینـکار، در طبقـات دوم، سـوم،
و چهـارم و در محـور اصلـی پـروژه کـه محـل عبـور و مـرور اصلـی مخاطبـان پـروژه اسـت )کریـدور
اصلـی( حفـره ای ایجـاد کـرده ایـم. ایـن اتفـاق از طرفـی مـی توانـد حرکـت مـردم را در منـای اصلـی
پـروژه بـه منایـش گذاشـته و فضـای بـاز شـهری را در طبقـه دوم سـاختامن بـه وجـود آورد. از طرفـی
دیگــر جــداره تجــاری بیشــری را بــا فضــای عمومــی در ارتبــاط قــرار داده کــه باعــث رونــق هرچــه
بیشـر مغـازه هـا در طبقـات مـی شـود.2 .سـایت پـروژه در منطقـه ای مسـکونی قـرار داشـته کـه تـا چنـدی پیـش از سـاخت و سـاز
هـای بـی رویـه در ایـن منطقـه از تهـران، بـه عنـوان بـاغ کوهسـار شـناخته مـی شـده اسـت، هامنطـور
کـه در بقایـای آن در ضلـع جنـوب رشقـی و غربـی سـاختامن دیـده مـی شـود. موقعیـت پـروژه ایجـاب
مـی کـرد کـه بـرای طراحـی لباسـی نـو، زندگـی مـردم )محرمیـت فضاهـای مسـکونی( و هویـت منطقـه
را در الویـت طراحـی خـود قـرار دهیـم:
- بـا آنالیـز سـاختامن هـای همجـوار، بـه پوسـته هوشـمندی بـرای الیـه میانـی پـروژه رسـیدیم
کـه مـی توانـد نـور و منظـر را در طبقـات و جهـات مختلـف کنـرل کنـد. همچنیـن منایـی دینامیـک
بــرای ســاختامن باشــد.
- در الیــه میانــی منــای ســبز را پیشــنهاد کردیــم کــه عــاوه بــر پاســخگویی بــه موضوعــات
اقلیمـی تهـران و ذخیـره سـازی انـرژی، سـاختامن بـه یـک آیکـون شـهری تبدیـل مـی کنـد؛ آیکونـی
کــه در جهــت باززنــده ســازی هویــت گذشــته منطقــه بــاغ کوهســار اســت.