ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
پارک علم و فناوری
طراح : سجاد نوری
طراحی مدرسه سبز
طراح : سجاد نوری
مجموعه ویلایی ایرا
طراح : استدیو معماری دیسک
رویان ویلا
طراح : استدیو معماری دیسک
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
آرک نوا ؛ پاویونی برای امید بخشیدن به قربانیان فاجعه فوکوشیما
تندیس سولار فتووالتائیک و پاسخی کارآمد به اشعه های خورشیدی
وندالیسم تهدیدی برای رونشان
پالپ نیوزهای اتووود ـ چهل ایده برای دکوراسیون اتاق نشیمن ؛ قسمت اول
کامنـــــــــت پــــروژه ها
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
بعد گفتند بی دلار و ارتباط با ان دوستان معماری اسلامی بنده با اجازه شما از ایمیلتان برای ریجستر استفاده کردم ا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
نظر قبلی من توسط غیر رباتیک سانسور شد که نقد و بیهوده بودن معماری اسلامی از این دست بود سال شصت و نه سران معما ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
این کار عالیه چون مثل کارهای استاد عالی پوره اما ببینید این سایت رو دوستان رادیو هنر دکتر منشی زاده و زنگنه را ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
بفهمند بقول شما اقایی که در رادیو هنر بمن زنگ زدی در چه گندی بدنیا امدیم انهم گناوه گناوه معماری دارد ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
شهر سازی مزخرف دیبا و مقلدانش سازه خشک سه تا سنگ بیرون امده بی پایداری شد ابادان و تهران و اینهمه زلزله اقا ای ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    شرکت استودیو معماران مادو

  
شرکت صفار استودیو
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    گالری بازار
    دانشـــــــــــگاه :
    سال طـــــراحی : 1397
    مـــــــــــــــــکان : البرز،کرج
    کـــــارفـــــــــرما : آقای محمد صفار
    تـــــــــــاریخ ثبت : 1400/04/28
    مســــــــــــاحت : 0
    تعـــداد بازدیـــــد : 1336
    محــــدوده سنی : 30_31
    نــــوع کاربـــــری : فرهنگی
    مرحـــــــــله اجرا : طراحی
    همــــکاران طرح : احمد صفار ، مرضیه استعدادی ، بهار مصباح
     ایده های طراحی :
در جستجوی فضای گمشده میان آسمان ، معماری و شهر

معماری و نور به همان اندازه به یکدیگر وابسته اند که جسم و روح . آن دسته از فضاهایی که تنها از طریق نور روشن می شوند ، نمی توانند به درستی جریان زندگی را درون خود به تصویر بکشند . از اینرو ، حضور همواره نور در فضا را به مانند دمیدن روح در کالبد جسم ، برای ایجاد معنایی فراتر از روشنایی می توان دانست .

یکی از مهمترین تاثیرات تعریف فضا در معماری ایران ، بهره گیری از سایه با ایجاد نهاز یا نخیز (عقب رفتگی یا جلو آمدگی ) در جداره نما و یا ورودی در تقابل با شهر است که وجود خورشید و نور اهمیت ویژه در شکل گیری این مهم ایجاد میکند .

در معماری سنتی ایرانی ، ورودی بنا این قابلیت را داراست که علاوه بر کارکرد متعارف در ارتباط بصری و ادراکی بین فضای شهری و نظام فعالیت های درونی بنا ، حس ارتباط و دعوت کنندگی را تشدید ساخته و به عنوان معیاری برای تشخیص هویت بنا به شمار آید.

در فضاهاي معماري سنتی ايراني بخصوص بازارهای ایران ، نور طبیعی همواره جهت دهنده بوده است و این هدایتگری و ریتم ، نقش بسزایی در تحول و توالی فضاها ایفا کرده است . در این فضاها تأمل در نحوه ورود نور به صورت مستقیم یا غیر مستقیم به فضا ، مکان یابی روزنه های ورود نور در در بدنه ها و آسمانه ها (سقف) ، ، گزینش مصالح و همچنین میزان بازتاب نور در کالبد درونی بنا ، ایجاد سایه روشن های عمیق فضاهای درونی، همواره در جهت دعوت کنندگی ، مسیریابی ، هدايت و کنترل حرکت از فضايي به فضاي ديگر بوده است . در اين گونه فضاها ، شدت نور و تاريكي ست كه ميزان اهميت و کارکرد مسیرها و فضاها را مشخص مي كند . میزان شدت شعاع‌های تابیده شده نور به درون فضا ، افراد را به سمت مسیر های خروج یا ورود هدایت میکردند که در خانش و دعوت کنندگی نقشی حیاتی ایفا می کرده است .

نور می تواند به ساختار موجود در فرم وضوح ببخشد .

نور طبيعي در معماري سنتي فضاهای عمومی و مسکونی ایران بیشتر از آسمان دریافت شده که به صورت کلی نیز می توان گفت زوایای دید انسانی درمعماري سنتي بیشتر به سمت آسمان و همگرا بوده و موجب تمركز گشته است . در طراحی این پروژه تلاش گشته ، تا با بهره گیری از معماری بومی و با جستجو در عناصر شکل دهنده از یادرفته در معنای فضا در بازار سنتی ایرانی ، وحدتی میان معماری معاصر امروز و دیروز ایران برقرار کند تا پاسخ گوی نیاز انسان امروز باشد .

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
حامی اتووود
 رسانه ی تخصصی معماری و شهرسازی میم زون
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :
رمز عبـور :
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group