ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
پارک علم و فناوری
طراح : سجاد نوری
طراحی مدرسه سبز
طراح : سجاد نوری
مجموعه ویلایی ایرا
طراح : استدیو معماری دیسک
رویان ویلا
طراح : استدیو معماری دیسک
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
خانه ی بوردو از رم کولهاس؛ ماشینِ بازِ زیست های متنوع
ساختمان لیدن هال لندن
ریچارد راجرز و دیوید اجایه در گروه جدید مدیریت گالری سرپنتین
لوله بزرگ صورتی؛ لودویگ لئو و تلاش برای تولید کل غیر ممکنِ کارکردی در برلین
کامنـــــــــت پــــروژه ها
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
بعد گفتند بی دلار و ارتباط با ان دوستان معماری اسلامی بنده با اجازه شما از ایمیلتان برای ریجستر استفاده کردم ا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
نظر قبلی من توسط غیر رباتیک سانسور شد که نقد و بیهوده بودن معماری اسلامی از این دست بود سال شصت و نه سران معما ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
این کار عالیه چون مثل کارهای استاد عالی پوره اما ببینید این سایت رو دوستان رادیو هنر دکتر منشی زاده و زنگنه را ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
بفهمند بقول شما اقایی که در رادیو هنر بمن زنگ زدی در چه گندی بدنیا امدیم انهم گناوه گناوه معماری دارد ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
شهر سازی مزخرف دیبا و مقلدانش سازه خشک سه تا سنگ بیرون امده بی پایداری شد ابادان و تهران و اینهمه زلزله اقا ای ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    شرکت استودیو معماران مادو

  
پوریا محمدپور
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    کار،خانه
    دانشـــــــــــگاه : دانشگاه گیلان
    سال طـــــراحی : 1399
    مـــــــــــــــــکان : تهران، محله اتابک
    کـــــارفـــــــــرما : مجله کوچه
    تـــــــــــاریخ ثبت : 1401/03/03
    مســــــــــــاحت : 240
    تعـــداد بازدیـــــد : 1288
    محــــدوده سنی : 20_21
    نــــوع کاربـــــری : مسكوني
    مرحـــــــــله اجرا : طراحی
    همــــکاران طرح : میلاد حیدریان
     ایده های طراحی :
کار،خانه

برش اول:
مسئله ی کار، از دیرباز به اشکال مختلفی میان کارفرما-کارگر صورت می گرفته است. و علی الخصوص با دوران مدرن-و با ظهور اندیشه ی چپ- به طوری محل مناقشه ی فیلسوفان، اکتویسیت های اجتماعی و اقشار مختلف کارگری قرار گرفته که ساز و کارهای جدیدی برای حل مصائب و مشکلات کارگران(همچون امکان چانه زنی اصناف کارگران برای حداقل دستمزد و ...) و بهبود کمّی و کیفی تولید اتخاذ شده است. 
همزمان با تلاش هایی از این سو، سرمایه داری متقدم، ابتدا در قامت یک ترم نظری و بعد با بروز اشکال متأخر سرمایه داری، به عنوان یگانه مشکل گشای جهانی مسائل بازار و سایر حوزه های حیات اجتماعی معرفی شده است. در حالیکه پیگیری سیاست های هژمون مراجع بین المللی (همچون بانک جهانی و ...) در کشور های در حال توسعه، بروز شکاف طبقاتی و ناعدالتی اجتماعی و ... را به همراه داشته است. 
سوال مد نظر ما این است که معماری، چه شکلی از کار را می تواند اتخاذ کند تا منافع کارفرما-کارگران عادلانه تر پوشش داده شود؟
برش دوم:
با گسترش ابزار های دیجیتال و رسانه ها، تبلیغات فیزیکی یا دیجیتالی در پلتفرم های مختلف به عنوان عنصر اصلی تعیین کننده در فروش اجناس تولیدی ها و شرکت ها بازی می کند. مصداق بارز آن، در سطح شهر ها، سینما ها، فروشگاه ها، تلویزیون های شهری و رسانه ها و ... قابل مشاهده است. از این رو تولیدی های خرد تلاش می کنند، به منظور گسترش کار خود، در سطوح مختلف از این ابزار برای جلب توجه بیشتر و ترغیب جامعه استفاده کنند. 
از این رو در طرح پیشنهادی با توجه به مطالب فوق و با در نظر گرفتن صرفه جویی در هزینه های اجرایی، می توان از تبلیغات بصری به وسیله ال ای دی هایی با ابعادی متناسب با محله استفاده کرد.
برش سوم: 
فضای کار و معماری خانه چگونه می توانند با در نظر گرفتن مناسبات یکدیگر، همدیگر را پوشش دهند؟
طراحی خانه ها از گذشته با توجه به محله و زیست بوم اجتماعی و تاریخی آن حوزه بوده؛ به طوری که خانه ها در هر محله، عموماً با ویژگی های خاص آن محله قرار می گرفته است. 
از این رو و با توجه به سایت مدنظر پروژه که مناطق تاریخی تهران محسوب می شود همچنین با توجه به عرض کوچک زمین، طراحی پروژه با استراتژی بازتولید محله در خانه در ادغام با فضایی کاری صورت گرفت. فضای کار که همچون ماشینی کوچک برای تولیدات خردِ محله ای به حرکت در می آید و فضای خانه که همچون یک محله ی ناهمگن، روی این ماشین در حال حرکت است. خانه ای با یک خانواده تولیدگر که اعضای مختلف آن نقش های مکمل در پیشبرد اهداف کاری ایفا می کنند.
با توجه به استراتژی اتخاذ شده می بایست معماری و سازماندهی به شکلی خاص مکمل روایت مذکور باشد. از این جهت ساختمان پروژه طوری به یک کل پیچیده تبدیل شده است که در بخش کار، پلان یونیورسال و در سطوح بالاتر، سازماندهی رامپلان، فضاها و بخش های مختلف خانه را در اسلب های متفاوت از یکدیگر جدا کرده است.

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
حامی اتووود
 رسانه ی تخصصی معماری و شهرسازی میم زون
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group