با وجود این واقعیت که، لوکوربوزیه و والتر گروپیوس بر اهمیت کالبد های صنعتی سازی و ارگونومیک تاکید داشتند، آثار آن ها همچنان زیبایی شناسیِ معنادار و مفاهیم سمبولیک بسیاری را خلق می کند . طرح لوکوربوزیه برای کاخ شورا ها در مسکو (1931) زیبایی ساختارهای مدرن را ستایش می کمد . آرایش حجم ها، به شکلی منحصربه فرد، دارای بنیانی ترکیبی بود . لوکوربوزیه را وحدت اِلمان های موجود در مجموعه ی پیزا - تعمیدگاه، کلیسای جامع و برج کج - تحت تاثیر قرار داده بود؛ او این کار را در فرم های مدرنش بازتعریف می کند . حتی در کارهای بعدی لوکوربوزیه همچون چاندیگار (1959) زیبایی شناسی و سمبولیسم قراردادی همچنان نقش مهمی را ایفا می کند .
طرح گروپیوس برای همان مسابقه ی کاخ شورا ها، رهیافتی ترکیبی را نمایش می دهد . درست همانند لوکوربووزیه، مقاطعی از دایره را به کار می برد ولی پلان محصورتری را طراحی می کند . کاربرد فرم های خالص در ترکیب ( دایره، مربع و مثلث)، مفهوم اصلی مدرسه طراحی باهوس در آن زمان بود .