ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
تاری
طراح : محمدرضا محمودی
ارارات
طراح : پویا خلج
پارک علم و فناوری
طراح : سجاد نوری
طراحی مدرسه سبز
طراح : سجاد نوری
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
مجموعه زیارت مدرنیته از خاویر دلوری؛ نقاشی های دیواری بر روی رونشان لوکوربوزیه
معمار ستاره ها به روایت اتووود ـ آلخاندرو زئرا پولو
ویلای جنگلی از کنگو کوما ؛ ساختار بومی متاثر از لوکوربوزیه
ماریا پاخس و منحنی های رقصان اسکار نیومایر
کامنـــــــــت پــــروژه ها
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
بعد گفتند بی دلار و ارتباط با ان دوستان معماری اسلامی بنده با اجازه شما از ایمیلتان برای ریجستر استفاده کردم ا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
نظر قبلی من توسط غیر رباتیک سانسور شد که نقد و بیهوده بودن معماری اسلامی از این دست بود سال شصت و نه سران معما ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
این کار عالیه چون مثل کارهای استاد عالی پوره اما ببینید این سایت رو دوستان رادیو هنر دکتر منشی زاده و زنگنه را ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
بفهمند بقول شما اقایی که در رادیو هنر بمن زنگ زدی در چه گندی بدنیا امدیم انهم گناوه گناوه معماری دارد ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
شهر سازی مزخرف دیبا و مقلدانش سازه خشک سه تا سنگ بیرون امده بی پایداری شد ابادان و تهران و اینهمه زلزله اقا ای ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    شرکت استودیو معماران مادو

  
محمد گلشن
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    پرولتاریا
    دانشـــــــــــگاه : آزاد اسلامی واحد تهران مرکز
    سال طـــــراحی : 1399
    مـــــــــــــــــکان : تهران - محله اتابک
    کـــــارفـــــــــرما : مسابقه کار و زندگی (آپارتمان کوچک مقیاس) مجله کوچه
    تـــــــــــاریخ ثبت : 1401/03/04
    مســــــــــــاحت : 85
    تعـــداد بازدیـــــد : 1314
    محــــدوده سنی : 26_27
    نــــوع کاربـــــری : مسكوني
    مرحـــــــــله اجرا : طراحی
    همــــکاران طرح : محمد گلشن - مائده موسوی
     ایده های طراحی :

"پروژه پرولتاریا"

پرولتاریا (طبقه کارگر) آفریده ی ویژه و ضروری صنعت جدید است. طبقه ای که ابزار تولید (کار) اش از آن خود نیست. رشد تضاد های طبقاتی نیز هم پای رشد صنعت است . بورژوازی جهانی می سازد که مبتنی بر انگاره ی خود از جهان است. انباشت سرمایه و افزایشش شرط اصلی برای ادامه حیات و سلطه طبقه بورژوا است. اما به همان نسبتی که بورژوازی، یعنی سرمایه رشد می کند. پرولتاریا یعنی طبقه کارگر مدرن نیز گسترش می یابد، به عبارت دیگر، با رشد صنعت نه تنها تعداد افراد پرولتاریا افزایش می یابد بلکه پرولتاریا در توده های بزرگتری متراکم می شود و بر قدرتش افزوده می گردد . بورژوازی نمی تواند بی دگرگونی و انقلابی سازی مدام در ابزار تولید و به تبع آن در روابط تولید، و از این رهگذر، در کل روابط اجتماعی به حیاتش ادامه دهد. کنترل و سلطه ی اجتماعی نیز نمی تواند به عنوان تخطی ای از آزادی "سوژه" پدیدار شود. رشد و توسعه ی نیرو های تولیدی جدید، به بیانی دیگر فهمیدن و امید به تغییری "رادیکال" ، روابط سرمایه دارانه را منسوخ می سازد.

"تاریخ تمام جوامعی که تا کنون وجود داشته، تاریخ مبارزات طبقاتی بوده است

این اولین و به عقیده ما مهمترین جمله ی مانیفست کمونیست مارکس و انگلس است. در "پروژه پرولتاریا” اولین چیزی که برایمان مهم بود حذف طبقات به صورت عمودی و روی هم بود، بنابراین طبقات به صورت افقی و در یک سطح (یعنی کنار هم) قرار گرفتند از طرفی، امروزه اساساً نقش معمار در خلق فرم، مقهور سازوکارهایی است که نظام قوانین تولید که احتمالاً مبتنی بر سرمایه است، برنامه‌ریزی و تقنین می‌شود

 به عبارت دیگر، معماری به ابزار "ایدئولوژیک" سرمایه داری تبدیل شده است. به همین دلیل از ابتدا با نگاهی رادیکال و "انتقادی" به پروژه نگاه کردیم. ما به دنبال یک استراتژی رادیکال و از این رهگذر خلق یک تضاد بودیم. پروژه هم با خودش و هم با محیط اطرافش در تضاد است، و همین امر موجب برقراری دیالکتیک می گردد، زیرا زمانی که دو چیز متضاد در مقابل یکدیگر قرار می گیرند، در آن زمان دیالکتیک برقرار می گردد. پروژه با "فرم" اش قوانین طراحی، سیاستمداران و "هژمونی سنگین کاپیتالیسم" را به نقد می کشد و زیر سوال می برد.

  ستون های باریک اما متعدد و متحد، سنگینی بار ساختمان را به دوش می کشند، همانند طبقه کارگر. انتخاب متریال _ سنگ_ برای فضاهای بیرونی بیانگر سختی، سیاهی و "رنج" این طبقه است. از درون اما فضا ها سفید و روشن هستند، زیرا با رنج است که انسان/اثر هنری پالوده می شود و با رنج است که انسان/اثر هنری صیغل میخورد و از درون روشن و پر نور می گردد. با رنج و نقد.

و رمپ سفیدی که می پیچد و به فضای تهی (خلا) میان ساختمان می رسد _ به نوعی یک مرحله گذار است_ گذار از رویا به واقعیت یا بالعکس؟ فضای بینابینی که معلق است میان سبکی و سنگینی دو فضای دیگر.


پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
حامی اتووود
 رسانه ی تخصصی معماری و شهرسازی میم زون
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group