ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
پل زندگی شیراز - رتبه چهارم
طراح : امیررضا نیری راد
کافه رستوران ایتالیایی فالاروپ
طراح : شاهین فتحی
ویلای باغچای
طراح : شرکت استودیو معماران مادو
باغ ایران در نهمین اكسپوي جهاني باغ پکن 2013
طراح : محمد شماعی زاده
حامی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
اتاق کودک و روشنایی فضا؛ الحاقیه ای به یک خانه
مارکس و دیالکتیک پساْهگلیِ واقعیت اقتصادی
اسنوهِتا، بهترین سلاح؛ اینستالِیشنی برای گفتمان و صلح
هتل طلوع کمپینسکی؛ هتلی با فرم حلزونی نشانی از ثروت در نزدیکی پکن
کامنـــــــــت پــــروژه ها
شاهین فتحی در مورد پروژه ویلای باغچای نوشته است:
این ویلا واقعا متفاوت هستش، و البته متفاوت از نوع بسیار خوب، فضا سازی عالی، دسترسی های عمودی و افقی خیلی خوب ح ...
شاهین فتحی در مورد پروژه باغ ایران در نهمین اكسپوي جهاني باغ پکن 2013 نوشته است:
بسیار عالی، علاوه براینکه ویژگی های باغ های ایرانی مانند نظم، تناسب، حرمت، کارایی، و ... رعایت شده، چهارباغ، م ...
پرستو مظفری در مورد پروژه دانشکده هنر و معماری نوشته است:
بسیار عالی میشه لطف کنید پلانو بفرستید برام ممنون
[email protected] ...
شاهین فتحی در مورد پروژه فست فود نمک نوشته است:
سلام، من این کار رو بارها مرور کرده بودم و با تجوه به علاقه خاصی که به طراحی رستوران و فست فود دارم برام خیلی ...
محمدرضا میکائیل زاده در مورد پروژه مسابقه طراحی سردر مرکز علوم مغز و اعصاب ایران نوشته است:
بیشتر شبیه برج تجاری مسکونیه..... :)
هرچقدم به زور بخوای با دیاگرام و راهرو و اینا سردر جلوه بدی نمیشه ...
محمدرضا میکائیل زاده در مورد پروژه مسابقه خردسرای فردوسی مشهد نوشته است:
اون فرم آرامگاه فردوسی اصلا خوب نشده،
اصلا کی گفته اون فرم به فردوسی ربطی چیزی داره؟ ...
محمدرضا میکائیل زاده در مورد پروژه فرهنگسرا آب و هنر نوشته است:
اینجور پروژه ها با تعامل محیطش معنا پیدا میکنه، اونم یه سایت خیالی دادن...دیگه هیچ.
محوطه سازی هم به همین ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    سونیا مقتدر

  
فرامرز غفارپسند
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    برج ماني - آلترناتيو 1
    دانشـــــــــــگاه : آزاد اسلامی واحد شیراز
    سال طـــــراحی : 1382
    مـــــــــــــــــکان : داراي چندين آلترناتيو
    کـــــارفـــــــــرما : شركت اروند بتن
    تـــــــــــاریخ ثبت : 1388/11/21
    مســــــــــــاحت : 20000
    تعـــداد بازدیـــــد : 3564
    محــــدوده سنی : 22_23
    نــــوع کاربـــــری : اداری
    مرحـــــــــله اجرا : طراحی
    همــــکاران طرح :
     ایده های طراحی : اين طرح در ابتدا پروژه اي دانشجويي بوده و سپس به طرح پيشنهادي اجرايي بدل گشته است. كاربري اين پروژه تركيبي از واحدهاي اداري و سوييتهاي مسكوني مي باشد. فرم خاص اين پروژه استفاده از سازه هاي متعارف را مشكل مي سازد. چرا كه انحناي قابل توجه بدنه هاي خارجي حجم كه در نماهاي مختلف به صورت معكوس قرار گرفته اند ( در نماي روبرو مقعر و در نماي كنار محدب ) با ماهيت عمودي سيستمهاي سازه اي متعارف و عنصر اصلي آن يعني ستون به عنوان عضو فشاري ناسازگار و يا حداقل ناهمسان است. لذا استفاده از عناصر كششي بجاي فشاري مناسبتر به نظر ميرسد ، چرا كه در عناصر كششي بر خلاف عناصر فشاري گشتاور و كمانش ايجاد نمي شود و لذا قابليت قرارگيري در زوايا و انحنا را دارند. بنابراين عناصر فشاري به چهار دكل عظيم در داخل محيط برج محدود ميشوند. سپس خرپاهايي عظيم و سه بعدي كه مانند تيرهايي بسيار قوي و توخالي ( تير ويرنديل)‌ عمل ميكنند و هريك به اندازه 2 طبقه ارتفاع دارد ، در سه محل ( در سه كد ارتفاعي پايين ، وسط و طبقه آخر ) بر روي ستونهاي اصلي سوار مي شوند. سپس از نقاط مفصل خرپاها عناصر كششي كه مانند كابل عمل ميكنند و در واقع لوله هايي هستند كه از هر دو سر به محلهاي اتصال پيچ شده و تحت كشش هستند ، آويز شده و به جاي ستون ، از بالا به سقفها متصل شده و بصورت كششي وزن سقفها را به سمت بالا به خرپاها منتقل ميكنند. در واقع هر كدام از خرپاها مانند بازوي يك جرثقيل عمل ميكنند و چندين طبقه را به صورت آويز و معلق در هوا نگه ميدارند و وزن آنرا به صورت قائم و فشاري به بدنه اصلي، يعني دكلها منتقل ميكنند(براي درك بهتر به دياگرام نيروها رجوع شود) . دليل استفاده از لوله به جاي كابل هم اينست كه اين المان كششي مي بايست نيروي فشاري حاصل از ارتعاش ناشي از امواج عمودي زلزله را نيز تحمل كنند ( مانند دستك فشاري ). از آنجا كه عناصر تحت كشش هستند ، ميتوان آنها را تحت زواياي غير قائم قرار داد. لذا اين عناصر در محيط پلان بيضي قرار گرفته و با همان فرم منحني نماها به صورت خطوط شكسته بين سقفها پايين مي آيند. شايان ذكر است كه دكلهاي اصلي به شكل تير طره از زمين ساخته ميشوند و لذا تحمل كل نيروي جانبي حاصل از باد و زلزله را نيز بر عهده دارند. پي نيز به شكل گسترده وعميق ساخته ميشود تا مركز ثقل دكلها را به زمين نزديك كند.

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
حسین زیانی مطلق ( 1388/12/04 ) : پیروز باشید
معين اسماعيلي ( 1388/12/12 ) : واقعا مجذوب کنندست
تيم اتووود ( 1388/12/07 ) : معمار گرامی
با توجه به برگزاری همایش تحلیل آثار معماری در اسفند ماه هرگونه انتقاد یا نظرات سازنده در زمینه نحوه برگزاری و انتخاب آثار را میتوانید در فورم نقد در لینک زیر بیان فرمایید.
http://www.etoood.com/Security/Forum/PostList.aspx?trfkey=81&frmfkey=19
احمد حیدری ( 1389/04/07 ) : از نظر معماری به آن هویتی که باید برسد هنوز نرسیده وهمچنین از نظر سازه ای آیا قابل اجرا می باشد
امین همدانی زاده ( 1389/05/21 ) : ba salam khaste nabashid zahmat keshidit vli injori ke az kax ha pidast form divareha va terasha besorate monhani hast aya bein sorat ghabeliyat ejra darad ? pasokh bedid mamnoon .
سارا موقوفه ای ( 1390/09/07 ) : طرح متفاوت و جذابی به خصوص برای ساختمان اداری به نظر میرسه. اون تصور منضبط و خشکی رو که ما همیشه از ساختمان های اداری داریم کاملا بهم میزنه و در عوض با انتخاب رنگ و جنس متریال دوباره اون نظم و انضباطو بهمون یادآوری میکنه. بحث هویتی هم که آقای حیدری توی نظرشون مطرح کردن 1 کم گنگه چون معماری هایتک هویت خاص خودشو داره و 1 جورایی مطعلق به همه مردم دنیاست توی طرح مهندس غفارپسندم اصول این هویت با ظرافت خاصی کاملا رعایت شده.
محمد حسین پور ( 1391/02/07 ) : سلام مهندس خیلی عالی بود !!!!!
از جسارتت خیلی خوشم اومد
شاهرخ پارسی ( 1391/11/02 ) : چگونه فکر کرده اید که اگر هر شکل یا حجمی را دجار لغزش کنید و با جلب توجه به معماری نو رسیده اید؟
تنها احساس عدم ثبات حجم ایجاد استرس و به هم ریختگی ذهنی طراح در این کار نمایان و قابل انتقال است
بیشتر مطالعه کنید و متمرکز باشید
محمد رفیع زاده ( 1392/08/05 ) : واقعا جالبه.........؟در وحله اول فکر کردم با فتوشاب به حالت ذوب در آمده ... اگه صاف و ایستا بود جذاب تر و قابل گویا تر نبود .. طرح بسیار جذاب و خاصه ولی خاص بودن به این دلیل نیست متفاوت باشیم خاص بودن واسه خودش دلیل و منطق و فلسفه خودش داره هر چیزی هم زیبا نیست مگر اینکه دلیل پشتش داشته باشه ...موفق باشی فرامرز جان
حامی اتووود
کانال تلگرامی اتووود
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group