ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
ارارات
طراح : پویا خلج
پارک علم و فناوری
طراح : سجاد نوری
طراحی مدرسه سبز
طراح : سجاد نوری
مجموعه ویلایی ایرا
طراح : استدیو معماری دیسک
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
کتاب خانه ی اتووود ـ خیال های باریو؛ لاتین تباران، پورتوریکویی ها و شهر نئولیبرال ـ آرلن داویلا
موزه ریورساید از معماران زاها حدید
ژیل دلوز و سینما؛ نه رابطه، نه بازنمایی
تراشه های کانسپچوال ـ چگونه معماری رادیکال و خودْآیین در ایتالیا به اتمام رسید؟
کامنـــــــــت پــــروژه ها
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
بعد گفتند بی دلار و ارتباط با ان دوستان معماری اسلامی بنده با اجازه شما از ایمیلتان برای ریجستر استفاده کردم ا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
نظر قبلی من توسط غیر رباتیک سانسور شد که نقد و بیهوده بودن معماری اسلامی از این دست بود سال شصت و نه سران معما ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
این کار عالیه چون مثل کارهای استاد عالی پوره اما ببینید این سایت رو دوستان رادیو هنر دکتر منشی زاده و زنگنه را ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
بفهمند بقول شما اقایی که در رادیو هنر بمن زنگ زدی در چه گندی بدنیا امدیم انهم گناوه گناوه معماری دارد ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
شهر سازی مزخرف دیبا و مقلدانش سازه خشک سه تا سنگ بیرون امده بی پایداری شد ابادان و تهران و اینهمه زلزله اقا ای ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    شرکت استودیو معماران مادو

  
شهرام امید
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    ساختمان خورشید
    دانشـــــــــــگاه : آزاد اسلامی واحد شوشترآزاد اسلامی شوشتر
    سال طـــــراحی : 1393
    مـــــــــــــــــکان : خوزستان
    کـــــارفـــــــــرما : خانواده سرقلی
    تـــــــــــاریخ ثبت : 1393/06/15
    مســــــــــــاحت : 450
    تعـــداد بازدیـــــد : 3673
    محــــدوده سنی : 34_35
    نــــوع کاربـــــری : مسكوني
    مرحـــــــــله اجرا : اجرا شده
    همــــکاران طرح : دفترمعماری امید
     ایده های طراحی : در این پروژه سعی شد به منظور تالیفی متفاوت برای نماهای ساختمانی منطقه ی بستر پروژه، با استفاده از ارجاع شکلی تقریبا مستقیم، به معماری سنتی ایرانی پرداخته شود. نمای ساختمان خورشید پاسخی شکلی و محتوایی به مسئله فوق است.در میان تب دردآلود مصالح بی کیفیت و ناهمخوان نظیر کامپوزیت،سرامیک و سنگ های اصطلاحا چینی .... و فرمهای مبتذل و بی وطن و به گفته ی ناآگاهان: "مدرن"،این ارجاع به فرم های سنتی کوششی کوچک و البته مستقیم و تاحدی شعاری می باشد.از عناصر معماری بدنه و نمای ایرانی نظیر:قاب بندی برجسته جهت استفاده از سایه روشن تند منطقه ،قاب بندی رنگی فیروزه ای در زمینه ی اخرایی،اسپرسازی اسپید رنگ چونان معماری پارتی و ساسانی و استفاده از چفد های پایه ی ایرانی به قواره ی تند و کند،کنگره هایی با فرم چغا به پیروی از پیشینه بومی و تاریخی منطقه و نمونه ای بی نظیر از معقلی استفاده شده است. اسکلت و پلان معماری آماده بود و مشکلی به نام اعوجاج و بیرون زدگی دال طبقات داشتیم کهبا قطاربندی های آجری افقی وبازی سایه روشن سعی بر حل مشکل شد. در جزییات بنا نیز با پیروی از کل نما،ازعناصر استفاده شده در معماری ایرانی استفاده شد.قاب ها و کادرها،حاشیه ها و نوارها و قطاربندی ها،سربرجی ها و بالاخره معقلی بنا همه ایرانی اند. برای نادرترین بار ممکن در معماری،معقلی با تم ایمانی با زبان فارسی در بنا انجام گردیده است.درچلیپای میان اسپر زمینه سفید(سنگ خشکه چین به نمایندگی از اسپرهای گچین معماری ایرانی) از مرکز نقطه با واژه های خدا و ایران استفاده شده که مبین جهان بینی طراح و کارفرما و روح نهفته در معماری ایرانی است. در قسمت عمودی بنا که باکس پله می باشد از قطار بندی آجرفیروزه ای با نام مقدس ایران استفاده شده که البته تاکید بر عمودی بودن این قسمت بناست تا با توجه به فرم سربرجی،یادآور قلعه های ایرانی باشد.تاق درون تراس ها کند و خوابیده در نظر گرفته شد تا حداکثر آسایش اقلیمی و تولید سایه را داشته باشد. برای پوشش بیرونی پنجره ها گره چینی چوبی در نظر گرفته شده که باید نصب شود.درون تاقچه ی میان جانپناه کنگره ای پشت بام قرص خورشیدی طراحی و در حال ساخت است تا با تاکید بر نام بنا،یادآور تقدس خورشید در فرهنگ ایرانی باشد.

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
میثم عزیزی ( 1393/06/16 ) : سلام و عرض ادب و خسته نباشید
در کار شما ایرادات و تناقضات زیادی وجود دارد که با توجه به تو ضیحات شما متوجه شدم.
1.شما از یک طرف سعی در ستایش فرهنگ ایرانی دارید در حالی که از واژه ((باکس پله)) در جملتتان استفاده کردید
2.فرم سر برجی مریوط به قلعه هاست نه خانه ها حتی ارجاع شکلی معماری سنتی را هم نقض کردید
3.واژه ((تراس))به فضای نیمه باز میگویند که از سه طرف بسته و یک طرف باز هست شما در ایجاد سایه بدترین شکل را انتخاب کردید
4.احاطه کردن نام خدا با ایران از لحاظ بار معنوی ایراد دارد
در پایان باید گفت شما به گفته خودتان ((نا آگاهان)) را تشویق به کار بدشان کردید معماری ایرانی فقط شکل نیوده و نیست.
شهرام امید ( 1393/06/16 ) : میثم جان درود.سپاس برای نگاه ارجمندت.در پاسخت چند پاره ای را یادآورم می شوم.
1.به کارگیری واژه ی بیگانه "باکس پله" از سوی من نادرست است.(چون واژه ی ایرانی همسنگ دارد.)
2. .از بن مایه ی" خانه ی من قلعه ی من است" در کتاب "سیری در مبانی نظری معماری دکتر معماریان" کمک گرفتم.افزون بر آنکه به شوند اینکه کارفرما از بزرگان بختیاری است،خواستار این تهرنگ برای نمای خانه اش بود. میدانیم که گوناگونی جانپناه ها چه بر اساس کارکرد و چه بر اساس گونه بندی های دیگر،برای در دید دست گرفتن تنگناهای آب و هوایی(اقلیمی) یا پوشیدگی باشندگان و همچنین پناهی برای آنان بوده است.از دید کالبدی نیز رخبام ها یا سربرجی ها یا آسه بندی ها و کله گنجشکی ها و یا پرچین و پرسین و یا لانه کبوتری ها و... دارای کالبد و ضرباهنگ های گوناگونی بوده که در خانه ها ،یا دژها و ساختمان ها دیوانی بکار می رفته است.شوندی نیست که از نمونه ی کنگره ای (کیانی یا چغایی) در جانپناه خانه ها استفاده نشود.شاید بگویی این نمونه جای دیده بان و تیر دان و کمانکش است.درست.ولی مگر نه اینکه رازیگری نمایندگی فرهنگ مردم یک زیست بوم است؟ و چه گناهی است اگر یک ایرانی بخواهد خانه اش به چم دژ برداشت و دیده گردد؟
3.باز هم واژه ی بیگانه و باز هم نادرستی استفاده از آنها ازمن، به شوند بودن واژه های ایرانی همسنگ.ولی سایه افکنی بر بازشوهای این بنا که خورند چرخش سوی نمای ساختمان به شمال خاوری (30"NE) است و همچنین آب و هوای بسیار سخت و گرم خوزستان ، شوند بکارگیری چفد کندبا اندکی خواب به بیرون برای پوشش دهانه است(کمی بر رعنایی خیز و دهانه چشم پوشی شده).نیز در خوزستان کمینه روزی 9(ساعت) با تابش آفتاب سوزان و گرمای 55(درجه) روبروییم که به شوند سوی ساختمان -که برشمردیم- و چشم انداز باشندگان،به جای بهره گیری از کرکره ها و تیغک ها ویا پنجره های باریک و ایستاده ی همراستا ،از این نمونه بکار گیری شد. گرما و تابش ناخواسته از شمال خاوری و بازخورد تابش داغ و خیره کننده باختری (از گوشه ها ) بر پوشیدگی بازشو با چفد خوابیده و افتاده نیز افزود.
4.در برگرفته شدن واژه ی ایمانی خدا با واژهی دیگر ایمانی یعنی ایران چه ناراستی دارد؟از واژه ی "بار معنوی " بهره گرفتید.از دید کدام ایمان در برگرفته شدن و یا در هم تنیده شدن نام خداوند و میهن ایراد دارد ؟ واینکه پیامبر فرموده اند:حب الوطن من الایمان، به چم دوست داشتن میهن نشانه ی دین باوری است. دیدگاه شما را از این ناراست دیدن "همنشینی خدا و ایران" نگرفتم!
در پایان من نمیدانم چگونه از دید شما من نا آگاهان را "تشویق به کار بد"کرده ام؟!!!!!!!!!!! و با شما هم دیدگاهم که رازیگری ایرانی تنها کالبد و نگاره و پوسته نیست.
محمد رضا صمدپور ( 1393/06/23 ) : کولاژ بدون فکر....
شهرام امید ( 1393/06/23 ) : سپاس از اینکه نظر دادید.
حامی اتووود
 رسانه ی تخصصی معماری و شهرسازی میم زون
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :
رمز عبـور :
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group