ثبت نام عضو جدید
ایمیل آدرس:
رمز عبور :
مرا به خاطر بسپار
رمز عبور را فراموش کردم
به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید
خانه
|
ثبت نام
|
تماس با ما
|
درباره ما
|
قوانین سایت
|
راهنما
|
تبلیغات
پــــــــــــروژه
ثبت پروژه شما
|
پروژه های دانشجویی محبوب
|
پروژه های حرفه ای محبوب
|
آخرین پروژه های دانشجویی
|
آخرین پروژه های حرفه ای
|
پروژه های دانشجویی برتر
|
پروژه های حرفه ای برتر
|
راهنما و قوانین
فـــــــــــــروم
فـــــروم
|
جستــــجو
|
راهنما و قوانین
مقــــــــــــالات
مقالات
|
مقالات برتر
|
مقالات پر بازدید
|
معرفی گروه تحریریه
|
راهنما و قوانین ثبت
دانشــــــــــگاه
دانشگاه
|
فعال ترین دانشگاه ها
|
دانشگاه با بیشترین اعضا
|
ثبت دانشگاه شما
|
راهنما و قوانین
آمـــــــــــــوزش
آموزش
|
ثبت کلاس جدید شما
|
راهنما و قوانین ثبت کلاس
مسابقـــــــــــات
مسابقات
|
مسابقات داخلی
|
مسابقات خارجی
|
دبیرخانه
|
ارتباط با مسئولین
کاربـــــــــــران
کاربران
|
ثبت نام
|
دانشجویان
|
معماران حرفه ای
|
کاربران آزاد
|
پروفایل های پر بازدید
|
راهنما و قوانین
کتــــــــــــــاب
کتاب ها
|
راهنما و قوانین
کاریابـــــــــــی
کاریابی
|
کارجویان
|
پیشنهادهای کاری
|
فرم کارجو
|
فرم پیشنهاد کار
|
راهنما و قوانین
|
اخبـــــــــــــار
آخرین اخبار
|
راهنما و قوانین
وبــــــــــلاگ
وبلاگ ها
|
راهنما و قوانین
جدیــد ترین پــــــروژه هـا
ارارات
طراح :
پویا خلج
پارک علم و فناوری
طراح :
سجاد نوری
طراحی مدرسه سبز
طراح :
سجاد نوری
مجموعه ویلایی ایرا
طراح :
استدیو معماری دیسک
حامی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
گفت و گو با مرگ ـ اریک هابسبام ـ 1917ـ 2012
طرح پیتر زومتور برای موزه هنر دانشگاه لوس آنجلس ؛ ده سال پس از لغو طرح رم کولهاوس
موزه هنر Serlachius ؛ تجربۀ بدون وقفه ای از هنر و فرهنگ
طراحی در زمان پاندمیک به روایت آلیس راستورن - قسمت بیست و پنجم
کامنـــــــــت پــــروژه ها
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
مجتمع مسکونی حیات
نوشته است:
بعد گفتند بی دلار و ارتباط با ان دوستان معماری اسلامی بنده با اجازه شما از ایمیلتان برای ریجستر استفاده کردم ا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
مجتمع مسکونی حیات
نوشته است:
نظر قبلی من توسط غیر رباتیک سانسور شد که نقد و بیهوده بودن معماری اسلامی از این دست بود سال شصت و نه سران معما ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
ویلا بتنی
نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
ویلا بتنی
نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
ویلا بتنی
نوشته است:
این کار عالیه چون مثل کارهای استاد عالی پوره اما ببینید این سایت رو دوستان رادیو هنر دکتر منشی زاده و زنگنه را ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
خانه مادری
نوشته است:
بفهمند بقول شما اقایی که در رادیو هنر بمن زنگ زدی در چه گندی بدنیا امدیم انهم گناوه گناوه معماری دارد ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
خانه مادری
نوشته است:
شهر سازی مزخرف دیبا و مقلدانش سازه خشک سه تا سنگ بیرون امده بی پایداری شد ابادان و تهران و اینهمه زلزله اقا ای ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
ایمان زارع
مجید معزی
سامان نیرومند
شرکت استودیو معماران مادو
محمدرضا اطمينان مهر
ارسال نظر
بازگشت به لیست پروژه ها
گزارش خطا
اشتراک پروژه
نمایش عکس ها
مهدیس
دانشـــــــــــگاه
:
آزاد اسلامی واحد قزوین
سال طـــــراحی
:
1390
مـــــــــــــــــکان
:
تهران-مرزداران
کـــــارفـــــــــرما
:
اطمینان مهر
تـــــــــــاریخ ثبت
:
1393/06/24
مســــــــــــاحت
:
441
تعـــداد بازدیـــــد
:
4029
محــــدوده سنی
:
26_27
نــــوع کاربـــــری
:
مسكوني
مرحـــــــــله اجرا
:
اجرا شده
همــــکاران طرح
:
گروه معماران وطراحان مهدیس
این پروژه را چگونه ارزیابی میکنید ؟ عدد
5
بیشترین امتیاز است.
1
2
3
4
5
تا کـنون
10
نفـر به این پــروژه امتیاز داده اند
ایده های طراحی :
حفظ اصول ومعماری ایرانی در عین رعایت تناسبات
پروژه های دیگر طراح
امواج
shahin building
طراحی داخلی
نظـــــــر اعضــــــــا
محمدرضا اطمينان مهر
(
1393/06/24
) :
اصول ایرانی نیازمند مرمت است نه فراموشی!
احمد صابری
(
1393/06/25
) :
دقیقا حفط اصول معماری ایرانی کجای این کاره؟؟؟؟ بیشتر شبیه نماهای رومی و بازاریه تا این توضیحی که فرمودید
مهران معيني
(
1393/06/25
) :
به تنها چيزي كه شباهت نداره معماري ايرانيه! ممنون ميشم كه توضيح بديد كجا از اصوا معماري ايراني استفاده شده؟
امیر (archbiz.sellfile.ir)محمّدی
(
1393/06/26
) :
با سلام بنظرم حتی اگر از زاویه معماری ایرانی به کار نگاه نکنیم و از دید به اصطلاح دوستمان نمای بازاری نگاه کنیم آیا نمای این بنا زیباتر از قسمت بنای کامپوزیتی مجاور نیست
نمای کلاسیک را با تناسبات موجود در اجزا می توان در یک کلیت منسجم درک کرد اما و قتی کامپوزیت بخاطر کامپوزیت بودنش معنی نو ومدرن می گیرد دیگر دست طراح برای هر هوسرانی در طراحی باز است ونتیجه آن می شود شهری پراز بناهایی که هریک در پی بیان خود هستند بنظرم اگر قرار باشد بین کامپوزیت و کلاسیک که دربازار هستند یکی گزینش شود کلاسیک بهتر است من بشخصه ترجیح می دهم در خیابانی قدم بزنم که ابنیه کلاسیک آنرا احاطه کردند تا در یک محله ای که از فرط استفاده از کامپوزیت به یک کارگاه صنعتی تبدیل شده است
کاش پلانها را می گذاشتید و اگر امکانش هست برآورد قیمتی از سازه پیچ و مهره ای استفاده شده ، می دانم که این نوع سازه در زلزله عملکرد بهتری دارد اما شنیدم از نظر قیمت تمام شده گرانتر است آیا این مطلب را تایید می کنید؟
محمدرضا میکائیل زاده
(
1393/06/26
) :
دوستان حتما باید با خشت اجرا میشد تا ایرانی میشد؟ معماری ایرانی کمال گراست و این طرح همان کمال گراییست+ سلیقه اشراف گرایی کارفرما
محمدرضا اطمينان مهر
(
1393/06/27
) :
به نام خداي معماري
با سلام و احترام به همکاران گرامي
قبل ازهر سخني از نظرات و انتقاداتتان تقدير وتشکر ميکنم
در اين طرح سعي شده است عظمت وشکوه معماري ايران را به معرض ديدگان قرار بدهيم وهمچنين نيازهاوسليقه مردم جامعه مد نظر بوده است بايد گفت متاسفانه معماري کلاسيک به دست افرادي افتاده است که هيچگونه اطلاعاتي از قبيل مدولار هاي کلاسيک ندارند و دست به طرحهاي ازدخود ساخته ميزنند،بايد
گفت معماريمان دچار سردرگمي شده است ونيازمند احياست،
و راه حل آن بستر سازي و آگاه کردن مردم به معماري کلاسيک ومدرن است وبايد به جامعه فرصت انتخاب داد!
محمدرضا اطمينان مهر
(
1393/06/27
) :
سازه اسکلت فلزي پيچ و مهره از آزمايشات زلزله سربلند بيرون آمده است اما به شرط آنکه به درستي و بجا اجرا گردد وازنظر قيمت 30درصد گرانتر از بقيه سازه ها است
احمد صابری
(
1393/06/28
) :
دقیقا کجای عظمت و شکوه معماری ایرانی به این میخوره؟؟؟اگه به این باشه که در بالای تهران دوستان بسیار حرفه ای و دلیر و پرکاری هستند که معماری 4000 سال پیش یونان رو با همین سفسطه ها و شکوه و عظمت ها به خورد ملتی میدند که تجمل براشون نشونه برتری فکری و فخر فروشیه....با حرف میشه یه معماری نئوکلاسیک و عقب گرد رو ایرانی جلوه داد...آقای مهندس اطمینان مهر قدرت خرید و انتخاب دست همچین آدماییه........
از طرف دیگه واضحه که کار کامپوزیت فاجعست...اون که دیگه هیچ جای دفاعی نداره....اما اونو همه به پای یه مشت مهندس عمران میزارن که کمترین بویی از اصول معماری نبردن اما واقعا باید معمار ما با اینهمه درک و شعور و اینهمه مهارت در طراخی همین مدلی که شما دراون الحق و الانصاف خوب کار کردید خودش رو در رقابت با اون بدونه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اون دوستمون که میپرسه حتما باید خشت باشه تا ایرانی باشه دیگه واقعا عالیه...دقیقا تعریفت از کمال چیه دوست عزیز که این تقلید گذشته رو کمال میدونی؟ چه تیشه ای به ریشه هویت این سرزمین میزنه این که یه معمار برداره با کلی توجیه و تفسیر و سفسطه یه کار التقاطی رومی و یونانی و هخامنشیو به عنوان معماری ایرانی معرفی کنه و یکی دیگم بیاد بگه این کماله!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
امیدوارم از بحثم که یکم زیادی رک بود ناراحت نشید -منظورم فقط شما نبودید متاسفانه خیلی زیاده این پدیده....
محمدرضا اطمينان مهر
(
1393/06/28
) :
از اينکه ميبينم نسبت به معماري ايراني دل ميسوزانيد خوشحالم ،
يک سوال از شما دوستان دارم،آيا ميتوان افکارمان را به کساني تحميل کرد که معماري برايشان تعريف نشده ؟فقط مردم ما نيازمند زمان هستند که تفاوت ها رو بشناسند
جامعه شناخت کافي از طرحهاي مفهومي ندارند،بايد گام به گام رفت جلو!
اگر هم پاي معماري حال نشيم،وخودمان را کنار بکشيم معماري دچار زوال ميشه !
احمد صابری
(
1393/06/28
) :
بحث تحمیل نیست...بحث اقناع هست...چه قدر تاحالا مصاحبه هایی از معماران هم عصر خودمون دیدیم که میگن فلان کارفرما از ما ساختمان نئوکلاسیک و رومی میخواست ولی با طرح ها و آلترناتیوها تونستیم قانعش کنیم که فکر سوخته و بازاری رو کنار بذاریم...اگه قرار باشه معمار هم با خواست بازار و مشتری کنار بیاد و هیچ جوره خودش رو متعهد به ارتقا تصویر مخدوش شده شهری ندونه پس دیگه دانشگاه و درس و تعهد به چه درد میخوره؟پس اینجوری که هرکسی که یه پکیج سه بعدی دیتیل های کلاسیک داشته باشه و یه زبون چرب ونرم میشه موفق ترین و پرکار ترین معمار حتی با کمترین سواد.....اگه این بحثا مطرح میشه واسه اینه که وقتی میبینیم یه معماری مثله شما انقدر دنبال اینه که معماری به زوال کشیده نشه و توی بازار کار هم فعاله حیفه که از ترس زوال به سمت ابتذال بره....مردم متاسفانه با کلاسیک ساختن تفاوت ها رو درک نمیکنن بلکه این رو مظهر آمال و آرزوهای خودشون و رفاه میپندارند
مهران معيني
(
1393/06/28
) :
آقاي مهندس صابري، خوشحالم كه امثال شما در معماري ايران هستند
سید امین هاشمی
(
1393/08/30
) :
با سلام
و تشکر خدمت همه دوستان برای بحث خوبتون.
- تشکر از دوستانی چون آقای صابری به خاطر نقد های سازندتون، اما نکته اینه که مردم و معمار ها تز جدید می خوان آنتی تز زیاد شنیده شده ولی کسی تز جدیدی نمی ده .
- اگه من باشم که می گم همون آلوبوند رو هم به جا و به اندازه و به عنوان یک مصالح جدید که مزیت ها ومعایب خاص خودش رو داره و درست استفاده کنیم میتونه خیلی هم خوب باشه.
- این سر در گمی موجود در بین معماراها و مردم به خاطر بی ایدئولوژی بودن امروز ماست، دقیقا به خاطر همینه که مردم تز جدیدی که مطابق خواسته های امروزشون باشه ندارند، به همین خاطر دو روز دنبال شرق هستند و دو روز دنبال غرب.
- برای رفع این مشکل نیاز هست یک همکاری عمومی بین همه مردم و شهرداری ها و سازمان های مرتبط و معمار ها و شهر ساز ها و مجری ها و مهندسین عمران بوجود بیاد و عرصه های شهری در ذهن مردم اهمیت پیدا کنند به این شکل یه محله میتونه یه سبک کلی مدرن داشته باشه و یه محله سنتی و معمار ها هم با احترام به سبک کلی مکان طراحی کنند که شهر از خوانایی لازم برخوردار باشه.
- البته مسلما این که سبک سنتی یه سرزمین دیگه که هیچ ربطی به معماری ما و به فرهنگ ما نداره رو استفاده کنیم بسیار اشتباهه و بیشتر بی احترامی خیلی شدید به فرهنگ خودمونه حالا اگر مدرن باشه میگیم سبک بین الملل هست و روش های اجرای امروزی ایجاب میکنه ولی سبک سنتی رومی رو اجرا کردن حقیقتا ظلم به فرهنگ خودمونه و اگر کسی سنتی میخواد چرا به نسبت معماری سنتی خودمون نوآوری نمیشه.
- در نهایت اون معماری معماری خوبی هست که احساسات خوب رو به جامعه منطقل کنه (نه احساس فخر فروشی) و حس زندگی داشته باشه و در عین حال زیبایی و تناسبات بصری به گونه ای باشه که اسراف گرایانه نباشه و به محیط اطراف خودش احترام بگذاره و تابع نیاز ها و عملکرد های استفاده کنندگانش باشه.
البته همون طور که دوستمون آقای اطمینان مهر گفتند ما در یک دوره گذار هستیم که انشالله ازش عبور میکنیم معماری ما به معماری خوبی تبدیل میشه.
محمدرضا اطمينان مهر
(
1393/08/30
) :
با عرض سلام به همکاران گرامي
خوشحالم که دوستان نسبت به سبک وسياق معماري ايراني اهميت مي دهند اما همانطور که در گذشته اشاره کردم
ما آرشيتکت حق تحميل ايده هاي خود نيستيم اين بدين معنا نيست که ايده هاي نسنجيده بعضي کارفرمايان را به اجرا در بياوريم لازم به ذکر است آرشيتکت خوب کسي هستش که بتواند از ايده هاي خود دفاع و از نيازهاي جامعه استفاده کند
من معماران زيادي ميشناسم که کاري به سلايق ديگران ندارند وتنها حرف خودشان را منطق قرار مي دهند
معماري در جامعه ما دچار سردر گمي است چون به دست افرادي افتاده است که هيچگونه اطلاعي ندارن
من سوالي از دوستان دارم چند مورد ساختمان داريم که سبک کلاسيک را يدک ميکشد از عناصر درست معماري همچون سنتوري،ستون يونيک،دوريک و... استفاده شده؟
بنده سعي خواهم کرد معماري درست و اصولي را ابلاغ کنم! وهيچگاه اجازه نخواهم داد که افرادي که هيچگونه اطلاعي از معماري ندارند دست به قلم شوند
احمد صابری
(
1393/09/01
) :
آقای مهندس اطمینان مهر عزیز گاهی یه معمار میتونه با توجیه اینکه من حق تحمیل عقیده خودمو ندارم وطیفه رو از ذمه خودش برداره و خودش رو ملزم بدونه که حداقل یه معمار بازاری خوب بشه گاهی هم این سختی رو میپذیره که تن به هرکاری نده و تلاش رو برای : 1. ارائه یه طرح خوب به معنای واقعی کلمه ( نه کپی از مجلات ، نه تقلید از یونان و روم و..و نه حتی افتادن توی دام کهنه گرایی(ادا درآوردن واسه اینکه معماری ایرانی یا اسلامی میخوایم کارکنیم) 2. به همون میزان تلاش واسه قانع کردن یک فرد به نام کارفرما با تفکر مطلقا بازاری و دور از مفاهیم معماری وایدئولوژی موردنظر دوستان
یک نکته دیگه اینکه اتفاقا برعکس فرمایش شما در برخی موارد(کارهای آقای دلیری ) سبک نئوکلاسیک به شدت تروتمیز وبی نفص ارائه میشه (به قول دکتر قبادیان این آدمها گاه استعدادی درحد سیحون دارن ولی به شدت در مسیر غلط هستند)
به شخصه معتقدم مسیر درست معماری این کشور همونی بود که در دهه40 و 50 شمسی به عنوان معماری مدرن ایرانی در زمان خودش (تاکید میکنم در زمان خودش) جریان داشت و نمونه های موفقش رو هنوز میبینیم (به نحوی که درزمان مذکور درحدجهانی در سبک رایج پا به پای شاهکارهای معماری پیش میرفتیم)
الان هم میشه نمونه های موفقی رو دید که هرچند نسبت به زمان بحث شده بسیار اندک اند اما به سمت ایرانی بودن و نو بودن حرکت میکننئ
به واقع تفکر بازاری و کارهای شلخته ای که در سطح کشور میبینیم ناگذیرمون میکنه که تا 10-20 سال آینده معمار هم وارد کنیم
محمدرضا میکائیل زاده
(
1393/09/02
) :
زمستان است... نفس کز گرمگاه سینه می آید برون؛ ابری شود تاریک... در پیش چشم دوستان دور یا نزدیک.
تیارا سلیمانی
(
1393/09/03
) :
اقای اطمینان مهر به نظرم کارتون معماری ایرانی نیس بیشتر شبیه نئوکلاسیک کارهای یونانی ما بهتره از مفاهیم معماری ایرانی استفاده کنیم من موافقم که نمای کامپوزیت اصلا خوب نیس ولی با طراحی نمای شماهم چندان موافق نیستم....موفق باشید.
محمدرضا اطمينان مهر
(
1393/09/04
) :
سلام
متاسفانه بعضي از دوستان سعي بر حذف عناصري از گذشته هستند و عقيده بر اين دارند که سبک هايي از اين قبيل نبايد تکرار شوند،من در جواب به اين دوستان خواهم گفت ايران نياز به تامل و انتخاب دارد و نه تحميل عقايد!
چه خوبه عقايد مردم را به عقايد خود نزديک کنيم .
من نه موافق کلاسيک هستم و نه موافق مدرنيته،فقط خواهان ايجاد فضايي مناسب حال مردم جامعه هستم
در ضمن تيارا سليماني کمال گرايانه و عظمت گرايي از مفاهيم معماري ايران است لزومي ندارد به صورت علني بازگو شود
محمدرضا میکائیل زاده
(
1393/09/05
) :
به هرحال نظر دوستان محترمه/
تیارا سلیمانی
(
1393/09/19
) :
عذر می خوام آقای اطمینان مهر مفهوم چیزیه که با ذیذن و بیشتر تامل و فکر دریافت می شود ونمیشه گف کاربرد یک عنصر خاص باعث کمال و عظمت گرایی است و به نظرم خودخواهی که برای اینکه از کارمون تعریف کنیم بخواهیم معماری کشورمونو زیر سوال ببریم آخه خیلی از اساتید که از معماری ایرانی اطلاعات دارن مث دکتر ندیمی وقتی میبینن نمیتونن یه کار خوب با ویژگی معماری ایرانی طراحی کنن بناهایی که طراحی می کنند دقیقا مانند گذشته ست...امیدوارم موفق باشید...
ممنونم آقای میکاییل زاده
احمد صابری
(
1393/09/21
) :
چرا این تصور میشه که نقطه مقابل تفکر چیپ و بازاری تحمیل عقیدست؟ چرا فکر میکنید اینکه گفته میشه به گذشته (اونم تازه گذشته روم و یونان) برنگردید یعنی عناصر معماری ایرانی رو حذف کنید؟؟؟؟؟شما تا وقتی به مردم فست فود و ساندویچ بدی تامل و انتخابشون رشد نمیکنه فقط چاقتر و فربه تر میشن....
آقای مهندس اطمینان مهر واقعا جمله خوبی گفتید که خوبه عقاید مردم رو به عقاید خود نزدیک کنیم . ولی واقعا این مسیری که معماری ما در پیش گرفته اینه که نظر معمارامون داره به نظر بساز بفروشا و مشاور املاکا نزدیک میشه مردم بدبخت هم مجبور بخرن....!!!! چون هیچ آلترناتیو دیگه ای براشون نذاشتیم!!!!
اینکه گفتید فقط خواهان ایجاد فضایی مناسب حال مردم جامعه اید واقعا هدف فوق العاده ای هست و از صمیم قلب امیدوارم توی کارهاتون متجلی بشه .... موفق باشید
محمدرضا میکائیل زاده
(
1393/09/22
) :
مگر معماری ما مشکلی دارد؟ بجای اینکه به تک بناها گیر بدین ... به طراحی شهری گندیده ای گیر بدین که اصلا تو ایران وجود نداره- با طراحی شهری خوب و برجسته میتوان حتی با ساختمونای بسازبفروشی هم تورسیت جذب کرد- از بحث های دوستان آشکاره که هنوز وارد اجرائیات نشدن.
حامی اتووود
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. /
عضو جدید
ایـمـــیـل :
لطفاً ایمیلتان را وارد کنید
رمز عبـور :
لطفاً رمزعبور را وارد کنید
مرا به خاطر بسپار
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه
|
ورود
|
ثبت نام
|
درباره ما
|
تماس با ما
|
قوانین سایت
|
راهنما
|
تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by
Tryon Software Group