ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
مجتمع تجاری لیلوم
طراح : ناجی پژمان ضیایی
ویلای پلکانی بومهن
طراح : شرکت الگوی پیشروی محیط نوین
مجتمع مسکونی محمودی زاده
طراح : ناجی پژمان ضیایی
ساختمان دفتر مرکزی پتروشیمی
طراح : ناجی پژمان ضیایی
حامی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
مجموعه ی آرکی دایرکتور از فدریکو بابینا؛ شباهت های ساختاری سینما و معماری ـ بخش دوم
پاک کننده های هوای بُستُن؛ اینستالیشن سبز
پروژه دانشجویی دانشگاهAA - پروژه Uliana Apatina - اینتر 8
روند پيچيده پياده كردن هواپيماها فرسوده
کامنـــــــــت پــــروژه ها
عاطفه تقی زاده در مورد پروژه مهد کودک جوانه ها شیراز نوشته است:
با سلام و عرض ادب
اکه امکان داره پلان مهدکودک ارسال کنید ممنون
...
شاهین فتحی در مورد پروژه ویلای باغچای نوشته است:
این ویلا واقعا متفاوت هستش، و البته متفاوت از نوع بسیار خوب، فضا سازی عالی، دسترسی های عمودی و افقی خیلی خوب ح ...
شاهین فتحی در مورد پروژه باغ ایران در نهمین اكسپوي جهاني باغ پکن 2013 نوشته است:
بسیار عالی، علاوه براینکه ویژگی های باغ های ایرانی مانند نظم، تناسب، حرمت، کارایی، و ... رعایت شده، چهارباغ، م ...
پرستو مظفری در مورد پروژه دانشکده هنر و معماری نوشته است:
بسیار عالی میشه لطف کنید پلانو بفرستید برام ممنون
mozafarip[email protected] ...
شاهین فتحی در مورد پروژه فست فود نمک نوشته است:
سلام، من این کار رو بارها مرور کرده بودم و با تجوه به علاقه خاصی که به طراحی رستوران و فست فود دارم برام خیلی ...
محمدرضا میکائیل زاده در مورد پروژه مسابقه طراحی سردر مرکز علوم مغز و اعصاب ایران نوشته است:
بیشتر شبیه برج تجاری مسکونیه..... :)
هرچقدم به زور بخوای با دیاگرام و راهرو و اینا سردر جلوه بدی نمیشه ...
محمدرضا میکائیل زاده در مورد پروژه مسابقه خردسرای فردوسی مشهد نوشته است:
اون فرم آرامگاه فردوسی اصلا خوب نشده،
اصلا کی گفته اون فرم به فردوسی ربطی چیزی داره؟ ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    سونیا مقتدر

  
سامان نیرومند
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    مکانی برای درک صدای افق
    دانشـــــــــــگاه : ورودی 82 دانشگاه قآنی شیراز
    سال طـــــراحی : 1389
    مـــــــــــــــــکان : موزه هنرهای معاصر ایران (مجازی)
    کـــــارفـــــــــرما : ...
    تـــــــــــاریخ ثبت : 1389/03/11
    مســــــــــــاحت : 50
    تعـــداد بازدیـــــد : 3850
    محــــدوده سنی : 26_27
    نــــوع کاربـــــری : تفريحي
    مرحـــــــــله اجرا : طراحی
    همــــکاران طرح : ...
     ایده های طراحی : توضیحات این طرح داده شد ، به کمک سئوالاتی که دوستان در بخش "نظر اعضا" مطرح کردن ، ممنون از توجهتون.

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
نیما قاسمی سعادتی ( 1389/03/12 ) : میشه یه خورده بیشتر توضیح بدید؟ یک حجم ،بدون ایده و بدون کاربری معین(مبهم)!
آیا این یک ساختمان(دارای فضای داخلی و عملکردی) است؟ یا یک تندیس؟؟؟
سامان نیرومند ( 1389/03/12 ) : جناب سعادتی عزیز ،
در سکوت کامل ، واقع در فضایی نا‌ بسته ، این به دلیل عادت هاست که چیزی شنیده نمیشود و در حقیقت ما به نوفه یی عادت کرده ایم که صدای سکوت میدهد . من این نام را برایش انتخاب کردم " صدای افق " . پس مکانی را برای توجه بیشتر به صداهایی به وجود آوردم که شاید بتوان ضمیر نا‌ خود آگاه مخاطبین را در حال سکوت متوجه صدایی کند که شاید دوستش داشته باشد ، و چه کاربری بهتر از این که ، به این ضمیر بها داده شود.

مکان این بنا در باغ مجسمهٔ موزهٔ هنرهای معاصر ایران میباشد و جاییست برای تمرکز بر "صدا خاطرات" ، "خاطرات صدا" ، "صدای افق" و "افق صدا" ، مخاطبین زیادی شاید در آن فضا قرار خواهند گرفت اما سرشار از سکوت. (این پروژه کاملا مجازیست ، مکانش هم همین طور) .

موفق باشید

نیما قاسمی سعادتی ( 1389/03/13 ) : صدای خاطرات؟ اگر اشتباه نکنم و درست متوجه شده باشم، پس باید یه جورایی باید گفت<< اتاق فکر>> ! درسته؟
محسن اکبرزاده ( 1389/03/13 ) : عبارتی که می خوام استفاده کنم کمی پر طمتراق به نظر میاد: ازلی و ابدی بودن.شاید کمی به پرزانته برگرده اما وقتی به حس نشستن در اون فضا فکر می کنم حس بی مکانی دارم
سامان نیرومند ( 1389/03/13 ) : معمولا این مخاطبین هستند که یک تندیس را برای دیدن احاطه میکنند ، اما در اینجا ، تندیس است که مخاطبین را احاطه کرده ، تندیسی که معنا و وجودش را من باعث شدم اما از دیده مخاطبین شاید بی‌ معنا باشد یا سرشار از معنا.
نیما قاسمی سعادتی ( 1389/03/14 ) : یه سوال؟ زمانی که شما یک جا نشستید (درون یک فضا) و اطرافتون شلوغه، آیا شما میتونید به آرامش برسید؟ و انجوری که شما میگید غرق در خیال شد؟! آیا مساحت این فضا کم نیست؟ یا این به اصطلاح چهار دیواری احساس محصور بودن بهتون نمیده؟ من فکر میکنم اگر تو همچین فضایی به این منظور قرار بگیرم حوصلم سر بره!
اشکان قشقایی ( 1389/03/15 ) : خیلی از نویسنده ها و شعرا از چاپ کردن اشعار ابتدایی خودشون پشیمون شدن. به قول شهیار قنبری در چاپ کردن چک نویساتون عجله نکنید.
سامان نیرومند ( 1389/03/15 ) :
نیمای عزیز ، شما واقعا زمانی‌ که به یک تندیس بر خورد کنی‌ که باهاش رابطه یی بر قرار نکنی‌ اونقدر اونجا میمونی که حوصلت سر بره؟!! اونجا کسی‌ زندانی نیست که به زور بمونه که حوصله ش سر بره!! در این جا انتظار بر خورد با یک تندیس داشته باش ( می‌توان از کنارش رد شد ، به حوصله ربطی‌ ندارد ، بلیطی هم نیست که چیزی از دست داده باشی‌ ، لطفا حتما موزهٔ هنر‌های معاصر تهران، قسمت باغ مجسمه تشریف ببرید اونجا خواهید دید که احتیاجی نیست کنار یک تندیس حوصله ات سر بره ،میتونی‌ اصلا نزدیکش نری )

در اینجا ما فضای بسته نداریم! کاملا از دل بنا می‌توان عبور کرد و به سمت دیگر رسید. اون استوانه‌ها کاملا باز هستند و به واقع صوت را از افق خواهند گرفت.

در ضمن فکر نمیکنم تعداد افراد رابطه ی مستقیمی‌ به آرامش در این جا داشته باشند ، مثال : قبلهٔ مسلمانان ، شاید میلیونها انسان دورش بچرخند و آرامش هم القأ کند. یا باغ سنگ‌های شرق دور که تمرکز بسیار مهم است اما شاید با تعداد زیادی انسان. مسجد در زمان نماز ، کنسرت موسیقی‌ یا سخنرانی و ....

و اصلا چرا احساس میکنی‌ هدف اصلی‌ من آرامش است؟ و به واقع آیا آرامش صرفاً از سکوت تامین میشود؟!!

من خودم که دارم میگم نوفه بوجود آوردم ! اونوقت شما در مورد سرو صدای جمعیت صحبت میکنی‌! این "همهمه" که اتفاقا به من و هدفم کمک می‌کنه!

به هر حال من افتخار می‌کنم که دوست خوبی‌ مثل شما دارم. موفق باشید.
سامان نیرومند ( 1389/03/15 ) :
اشکان جان ،
خیلی‌ از مشاهیر چک نوشته‌های با ارزش و تاثیر گذار داشتند حتی از نوشته‌های اصلیشون مهم تر. مثل لئوناردو داوینچی ، وینسنت وانگوگ ( پی‌ بردند که ارزش چک نوشته هاش حتی بیشتر از نقاشی هاش است ) ، فرانک لوید رایت ( هنوز دارن از چک نوشتهاش استفاده می‌کنن و بلند‌ترین ساختمان جهان محصول این جریان است)، نیوتن ، پیکاسو ، شوپن ، ... و خیلی‌ افراد دیگر که می‌توان نام برد . ارائه در ادبیات با ارائه در معماری متفاوت است ، در معماری زمانی‌ که اثری ساخته شود ارائه داده شده است. پس من هنوز چک نویسم را ارائه ندادم.

از این که با این ادبیات از من انتقاد کردین بسیار لذت بردم و حتما به صحبتت توجه می‌کنم . موفق باشید
اشکان قشقایی ( 1389/03/15 ) : مرسی از توجه ات. موفق باشی!
مستانه محمودی ( 1389/03/15 ) : aghay nirumand shoma kheyli khoob az tarhaton defa mikonid.movafagh bashid
نیما قاسمی سعادتی ( 1389/03/17 ) : خیلی ممنون سامان جان،خوب به نظر مهمترین راه رسیدن به آرامش، سکوت، خلوت، موسیقی ، طبیعت و...است. یعنی من اینجوری به آرامش میرسم و البته ورزش رو جا انداختم.
اگر یک با دید تندیس نگاه کنیم با مساحت 500 متر واقعا غول پیکره! اینطور فکر نمیکنی؟ و در مورد فضای باز و بسته که من درست درک نکرده بودم! به خاطر ناقص بودن اطلاعات پروژه بود.
به هر حال خوشحالم که برای کارات دلیل داری و بدون فکر نیست.
پیروز باشید.
س س ( 1392/06/07 ) : اگه شما اینجا میشینی که به صدای افق گوش بدی خوب کاری رو بهکن که دوس داری اما من اینجا یه حس دیگه ای دارم من دوس دارم توی این استوانه ها محکم داد بزنم هر جی تو دلمه خالی کنم ایجا برای من اسم دیگه ای داره من اسمشو گداشتم مکانی برای یک دل سیر گریه
.
.
.
جایی برای یک فریاد
جایی برای ترکاندن یک بغض یا باز کردن یک عقده
سامان نیرومند ( 1392/08/29 ) :
!!! خوب باز هم صدای تو می شود ذره ای از صدای افق! که قابل درک است!
رضا زارع ( 1396/02/25 ) : طرح جالبی هست. موفق باشید
حامی اتووود
کانال تلگرامی اتووود
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group