با سلام
قبل از هر چیز بابت دیر جواب دادن عذر خواهی میکنم
مجتبی جان ، در نوشته ی قبلی شما منظورتان را واضح بیان نکرده بودید و من اشتباه متوجه شده بودم .
من در این پست فقط می توانم اگر سوال خاصی در زمینه ی مدلسازی داشته باشید ، مثلا فلان موضوع را چه طوری مدل کنم یا از چه روشی بهتر است یا این ابزار چه عملی انجام می دهد و ... یا اگر به راهنمایی احتیاج داشته باشید .
مدسازی حرفه ای ، آن هم ابزار Editable Poly ، ابزار کوچکی نیست که در یک پست بشود آن را آموزش داد ، این کار واقعا نشدنیست . اما سعی می کنم تکنیک های خاص را اینجا آموزش بدهم با فرض این که شما به ابزار Poly مسلط هستید و به صورت حرفه ای بخواهید تکنیک یاد بگیرید .
ولی اگر واقعا دوست دارید ، Editable Poly را حرفه ای و کاربردی یاد بگیرید قبل از هر چیز سعی کنید تمام ابزار های مقدماتی را خوب بشناسید ، بعد سعی کنید Poly را به صورت کلی و اصولی تمام پارامتر هایش را بشناسید که برای آشنایی کامل با مقدمات این ابزار من آموزش های کمپانی Digital Tutors وCG Academy را به شما پیشنهاد میکنم بعد از این که به Poly مسلط شدیید و موضوعات ساده ای را توانستی به خوبی بسازید مثلا مثل ماژیک ، مانیتور ، ساختمان های ساده و ... حالا وقت آن می شود که به سراغ تکنیک های حرفه ای تر آن بروید ، یعنی سبک Mesh Smooth مدلینگ ، که تمامی موضوعات سخت مثل ماشین ، کاراکتر ، موضوعات معماری حرفه ای و منحنی و ... را می شود با آن ساخت . برای یاد گیری این ابزار من آموزش Automotive Modeling in 3d max کمپانی Digital Tutors را به شما پیشنهاد می کنم .
سبک Mesh Smooth مدلینگ ، به این صورت کار می کند که شما موضوع خود را به صورت Low Poly (صفحه های کم ) مدل می کنید و سپس توسط Modifier ، Mesh Smooth آن موضوع راHigh Poly ( صفحه های زیاد ) میکنید که موضوع شما را با جزئیات می کند ، البته به همین سادگی نیست چند تا قانون دارد که اگر آنها را یاد بگیری و رعایت کنید هر موضوعی اطراف شما هست را به راحتی می توانید مثل خودش مدل کنید .
چند تا از قانون های سبک Mesh Smooth مدلینیگ :
1. چیدمان Polygonها همیشه باید به صورت چهار ضلعی باشند . یعنی Polygon ای نباید سه ضلعی یا پنج ضلعی و یا بیشتر شود.
2. تا حد ممکن باید مدل شما Low Poly مدل شود چون بعد از گرفتن Modifier ، Mesh Smooth مدل خیلی سنگین میشود.
3. برای ایجاد خط های تیز در سطوح نرم حتما باید دو یا چند Edge نزدیک به هم داشته باشید که باعث تاکیید شود که آن منطقه تیز شود .
اگر هم برای کار های ساده ی معماری از ابزارPoly خواستید استفاده کنید ، که می توانید نقشه ی کار را وارد 3d Max کنید و سپس بعد از اصلاحات توسط Modifier ، Extrude به نقشه ارتفاع داده و سپس آن موضوع را به Editable Poly تبدیل کرده و کار خود را شروع کنید ، برای ساخت تمام جزئیات ساختمان ، حتی تا ترکهای ریز کنار های دیوار .
چه موضوعات ساده و چه موضوعات پیچیده ، از یک مداد تا سخت ترین ماشین ها و کاراکتر ها را می توان با Poly مدل کرد فقط تکنیک هایش فرق می کند وگرنه ابزارش همان Poly و پارامترهای ساده اش است .