معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
??? ??? ??? ???? ????? ????: ??? ???? : ??? ???? ?? ?????? ????

?? ???????? ?????? ??????? ? ????? ????? ??????? ????? ????? ??? ????? ???? |  ??? ??? |  ???? ?? ?? |  ?????? ?? |  ?????? ???? |  ??????




????????????????
?????? ??? ??????
    ????: مفاهيم و نظريات معماري
    ????: مصالح ساختمانی پایدار
    ????: سه بعدی
    ????: نقد معماری در فضای مجازی
???? ???? ???? ??
    ???? : مفاهيم و نظريات معماري
    ???? : سه بعدی
    ???? : مصالح ساختمانی پایدار
    ???? : پریتزکر 2011
???? ??????
???? ???? ????
    پوریا ترکفر
    رضا ظریف
    عادل نیکخو
    F Nazari
???????? ??? ??
    از کجا مورینگا بخریم - فایدیم
 
    قیمت زیره سبز - فایدیم
 
    فولدينگ
 
    مبانی طراحی پایدار در راستای اهداف توسعه پایدار
 

معماری پایدار > مصالح ساختمانی پایدار >
آیا بتن جزو مصالح سبز و پایدار است؟
  علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"    (1388/09/30)

این سوال برای من همیشه مطرح بوده که آیا بتن مصالح سبز هست یا نه و آیا اسکلت بتنی سبز تر هست یا اسکلت فلزی

بعضی منابع میگویند بتن هزاران سال طول میکشه تا به طبیعت برگرده و بعضی میگویند که پروسه تولید فولاد خیلی انرپی بر و گران هست و بازیافت فولاد به دلیل هزینه های بالا مقرون به صرفه نیست پس بتن سبز تر هست اگر کسی نظری داره بگه


  مانيا داعي    (1388/10/28)

  رضا شبانکاره    (1388/11/20)

به این وب سایت سر بزنید.

http://www.concretecentre.com/


  حمیدرضا کریمی    (1388/12/07)

  : بتن از نظر زمان پایداری نسبت به فلز مقاوم تر است

به نظر من عوامل تاثیر گذار واز بین برنده بیشتر وراحت تر بر فلز اثر می گذارد پس بتن پایدارتر وسبزتر از فلز است


  سارا مرتب    (1388/12/16)

حتما بتن مصالح سبز تریه و کلا به خاطر قابلیت های زیاد و مثبتش متریال مورد علاقه منه.


  ارمغان ایزدپناهی    (1389/01/05)

بازيافت و برگشت پذيري به طبيعت حرف اول را در توسعه پايدار مي زند و فولاد بخصوص وقتي كه با تكنولوژي جديد ساخته مي شود و در طراحي هاي سبك بكار مي رود  سبز تر هست


  ایوب فتاحی    (1389/01/14)

بتن سبزتره اگه طرح اختلاط آن درست باشه


  فیروزه س    (1389/02/09)

 

به نظر من فولاد قابلیت بازیافت بهتری رو نسبت به بتن داره و علاوه بر مصالح ساختمانی میشه در صنایع دیگه هم از بازیافتش استفاده کرد

 هرچند که ترکیب بصری  بتن با طبیعت بیشتر قابل لمسه


  پوریا ترکفر    (1389/03/23)

محققان شركتي در آمريكا تلاش گسترده‌اي را در زمينه توليد نسل جديدي از سيمان‌هاي صنعتي و ساختماني آغاز كرده‌اند كه در مقايسه با روش‌هاي فعلي، سطح مصرف انرژي در توليد آنها به مراتب كمتر خواهد بود

 

توجه جدي به فرآيند توليد مصالح ساختماني به روش سبز تا آنجا اهميت دارد كه برآورد شده سالانه بابت توليد سيمان پورتلند در سراسر دنيا، بيش از 5/2 ميليارد تن دي اكسيد كربن روانه جو زمين مي‌شود. اخيرا فرآيند جديدي در زمينه توليد سيمان ابداع شده است كه در آن، نيمي از حجم گازهاي گلخانه‌اي كه طي فرآيند توليد اين محصول توليد مي‌شود، كاسته مي‌شود. در اين فرآيند كه از آن به عنوان فناوري نوين صنايع توليد مصالح ساختمان‌سازي ياد مي‌شود، آب نيز به عنوان محصول جانبي توليد مي‌شود

 
 


  پوریا ترکفر    (1389/03/23)

 

در صنايع توليد مصالح ساختماني، سيمان نقش قابل توجهي را به خود اختصاص داده، تا آنجا كه طيف وسيعي از فناوري‌ها و ابداعات صورت گرفته در اين صنعت، به توليد بلوك‌هاي سيمان‌ بهتر، آن هم با صرف انرژي و توليد حجم كمتري از گازهاي گلخانه‌اي مربوط مي‌شود.

  پوریا ترکفر    (1389/03/23)

 

 
يكي از اين فناوري‌ها كهPoraver نام دارد، براي توليد نسل جديدي از بلوك‌هاي سيماني به كار گرفته مي‌شوند كه در عين سبكي خيره‌كننده، غيرسمي هستند و از ثبات شيميايي قابل توجهي نيز برخوردارند. رطوبت در اين بلوك‌ها تاثيري نداشته و توليد آنها نيز بدون توليد بوهاي نامطبوع و آزاردهنده انجام مي‌شود. در توليد اين بلوك‌ها از نوعي شيشه نيز استفاده مي‌شود و تلاش شده جايگزيني مناسب براي توليد بلوك‌هاي سنتي باشند كه از سيمان، آهك و ماسه ساخته مي‌شوند. به تازگي اين نوع بلوك‌هاي پيشرفته در ساخت يك مدرسه و همچنين بناي ساختماني در ايالت آلاباماي آمريكا استفاده شده كه قرار است سال آينده اجلاس8G در آن برگزار شود. محققان نتايج اوليه به‌كارگيري چنين فناورياي را در ساختمان‌سازي اميدواركننده ارزيابي كرده‌اند و معتقدند چنين ايده‌هايي مي‌تواند آغازي درخشان براي توسعه فناوري‌هاي سبز در صنايع ساختمان‌سازي در سراسر جهان باشد.

  پوریا ترکفر    (1389/03/23)

و در آخر باید بگم که اگر ما تعریف دقیق و درستی از مصالح سبز رو بدونیم به راحتی میتونیم با خلاقیت و تکنولوژی اقدام به ساخت مصالح سبز از جمله سیمان و بتن سبز کنیم


  امیراصلان معصومی    (1389/06/03)

مثل اينكه فارسي به همراه انگليسي در اينجا جواب نمي ده .  مجبور به نوشتن انگليسي هستم.

NP. I dont know what's green materials???

I find and see the green in this subjects: green building- green architecture - sustainable architecture.

I think we dont need the green materials for sustainable architecture , maybe all of the products like concrete - Iron - and so on  its green . thus its better to select the subject  for discussion in green architecture.

Many of companies always talk about producing the materials like concrete is sustainable and green. but using this materials in architecture and creation a sustainable architecture is important.

 

 


  سامان شیبانی    (1390/12/22)

  به نطر من بتن سبز تره ولی بازم به محیط و اقلیم بستگی داره که آیا زمین لرزه در اون میحط بیشتره یا آتش سوزی ،زیبایی..


  پدرام پورمزینی    (1391/04/31)

با توجه به سئوال شما استاد باید بگم که خاصیتی که بتن دارد درجای مرطوب و سر سبز به کار میرود من فکر میکنم که بتن به خاطر خاصیتی که دارد اینکه هرچه رطوبت جذب کند محکم تر می شود می تونه با محیط سبز ارتباط بیشتری نسبت به سازه های فلزی برقرار کند . در نتیجه پایدار می باشد و این مسئله به وجود می آید که برای بقای بیشتر کدام مصالح بیشتر می جنگد تا نابود نشودبرای محیط های سبز بتنی می باشد .  


  پوریا فرخی    (1392/02/31)

مهمترین مسئله بحث بازگشت به طبیعت هست در امر پایداری, چرا بعضی از دوست بحث مقاوت را پیش می کشند!!!

 


  افسانه محمودی میمند    (1392/06/26)

به نظر من اقلیم خیلی مهمه مثلا فرض کنیم ی ساختمان بتنی بای ساختمان فلزی کنار دریا بسازیم فلز خیلی زودتر زنگ میزنه خراب میشه ولی بتن محکمتر میشه


  morteza mehdizade    (1392/07/26)

بنده هم با دوستان موافقم  به نظر من هم بتن را به عنوان یک مصالح سبز قبول دارم تا فولاد


  مهندس مسعود زارعان    (1392/09/14)

پايدار بودن و يا نبودن بتن بستگي به عملكرد ما دارد

اگر در توليد بتن از مصالح پايدار استفاده كنيم و يا مصالحي كه به محيط زيست كمك مي كنند ميتوانيم بگوييم بتن پايدار داريم.

براي مثال توليد بتن با پودر لاستيك هاي ضايعاتي-توليد بتن با سر باره هاي كوره هاي ذوب آهن و يا توليد بتن با پوست برنج...


  پریسا محمدی    (1392/09/15)

اقای زارعان لطف میکنید در مورد پیشنهادتون اطلاعات کاملتر یا مقاله ای تو پروفایلتون بزارین؟

ایدتون بنظرم جالب اومد میخام بیشتر بدونم که دقیقا این مصالح چه ترکیب و ساختاری دارن.ممنون


  حسین مصطفایی    (1392/11/08)

برای ارتباط بیشتر باید همدیگر را بشناسیم ()ازنظر علمی


  امیر(http://archbiz.sellfile.ir/) محمدی    (1393/02/31)

 تعریفی که ازپایداری داریم هم می توااند نقش تعیین کننده داشته باشد مثلا اگر بگوییم ماده ای پایداراست که هنگامی که از یک شکل به شکل دیگر تغییر می کند به سودمندی آن آسیب وارد نشود بحث بازگشت پذیری این ماده پس از استفاده در ساختمان  بیشتر مطرح می شود

اما اگر بگوییم ماده ای پایدار است که بتواند نیازهای معاصر را بدون لطمه زدن به توانایی آیندگان دربرطرف کردن نیازهایشان برطرف سازدآنگاه بازیافتی بودن

بنظرم بهترین ملاک ال دوتا ای دی آمریکا ومعیارهای داوری آن ا ست

 


  علی مقدمی    (1393/04/29)

سبز بودن متریال یک امر نسبی است که هم به خود ماده و هم به شرایط و مکان تولید و حمل و نقل و هم شرایط محیطی محل استفاده وشرایط بهره برداری بستگی داره ولی در مجموع به علت  قابلیت های انعطاف پذیر بتن متریال سبزی است


  عبدالرحیم نادری    (1393/05/04)

باسلام خدمت همگی اعضا:

آنچه که مایتوانیم ازبتن سبک تعریف کنیم بهلحاظ فنی بایدمصارف بتن در سازه های مختلف رابررسی نموده تابتوانیم به مفهم واقعی برسیم .لذا ایا می توان گفت بتن سبک مفهومی داردیاخیر.مثلا آیا کاربردبتن درسازه احداث پل قابا مقایسه با بتن مصرفی باسازه احداث سد بتنی می باشد یاخیر.درواقع جایی به لحاظ اقتصادی یا فوریت زمانی آیا میتواند درچارچوب چرخه محیط زیست قرارمیگیردیا خیر.به هرحال جایی که کمیت برکیفیت تحمیل شود جایی برای سبز بودن باقی نمی ماند.


  علی پرداز    (1393/05/07)

 

بهتر است در مورد مصالح سبز توضبح مختصری دهم

مصالح سبز مصالحی است که ضمن اینکه به محیط آسیب نمیزنند و یا کارایی شان بیشتر از نواقصشان است.درهنگام تولید هم بایدآلودگی کمتری تولید کنند


  بیتا خورشیدی    (1393/06/25)

با سلام.با دوستانی که در مبحث سبز بودن بتن ،بحث های مقاومتی را مطرح می کنند مخالفم.به نظر من هیچ کدام از آنها شرایط معماری سبز را ندارند اما با توجه به نحوه ترکیب متریال ها ، قرار گیری در اقلیم و ...می توانند در شرایط مصالح نه چندان سبز قرار گیذند.،


  بیتا خورشیدی    (1393/06/25)

در ضمن قصد دارم راجع به سبزو پایدار بودن بتن ،مقاله ای را تنظیم کنم.لطفا مرا راهنمایی و اطلاعاتتون رو در اختیارم بگذارید.ممنون و سپاسگزارم.


  احمد نصیری    (1393/07/01)

 خیر .بتن جزو مصالح پایدار محسوب نمی شود چون از مواد شیمیایی مانند سیمان در ان استفاده میشود .موادی پایدار و سبز هستند که برای طبیعت ضرر نداشته و به طبعت باز گردد


  علی قاسمی    (1393/08/05)

استاد من چند تا از دانشجو های کاردانی داریم رو یه پروژه که بتنی با مصالحی بسازیم که به طبیعت کمک کنه یعنی یجور bioarchitecture باشه

و یه سوال در مورد مدول داشتم چجور میشه تخیل رو درباره مدول باز کرد 


  احمد نصیری    (1393/08/06)

 سلام دوست عزیز  با توجه به اینکه سیمان در بتن به دلیل شیمیایی بودن  بتن را از نظر پایداری خدشه دار کرده،شما باید به دنبال  حذف ان از بتن باشید تا موفق به به وجود اوردن  بتنی بی خطر برای طبیعت باشد،وباید به سمت الیاف واز این دست مواد بروید ،ایده ای که به ذهن من الان رسید اینه که فرایند تشکیل لیوان های یک بار مصرف برگشت پذیر به طبیعت ا کاملا برسی کنید.البته از نظر مواد تشکیل دهنده ان که انعطاف خوبی دارد و شکل پذیری خوبی هم داره و اما در مورد مدول اینکه تا میتونی کارهای روز دنیا رو دنبال کن واز هر لحاظ اون هارو نقد کن و برای این کار نیاز به اطلاعات سازه ای و غیره داری و کتاب درک رفتار سازه ها و معماری معاصر غرب رو پیشنهاد میکنم.معاصر غرب به این دلیل که شما رو با سبکهایی که تا به الان به وجود امده وبه چه نکاتی توجه میکردند و نکات ضعف وقوت انها چه بوده خیلی کار سازه.موفق باشید. 


  کوروش پورحسن    (1393/09/22)

سلام

بحث فوق العاده جالب وبررسی از زوایای دیگر شگفت انگیز می تواند باشد

من به شرایط محیطی و اقلیمی و دیدگاه کلی مردم در زمینه ساخت اعتقاد خاصی دارم بنابراین از نظر سیز بودن هیچکدام بر دیگری ارجحیت ندارد .


  توفیق قاسمی    (1393/09/23)

سلام دوستان

مصالح سبز باید از خود طبیعت باشد پس بتن از مصالح سبز وپایدار نمی باشد


  شبنم سیاح سینا    (1393/11/22)

 دوستان عزیز اکثرا برداشت غلطی از پایداری دارند بر طبق تعریف کمسیون محیط زیست سازمان ملل متحد توسعه ای پایدار است که در عین برآورده نمودن نیاز های کنونی بشر امکان توسعه برای نسل های آینده را همچنان باقی بگذارد.

مصالحی که برای بنا نهادن ساختمان استفاده می شود باید به گونه ای انتخاب شود که در آینده امکان باز تولید ، باز یافت داشته باشند و همچنین آلودگی زیست محیطی نداشته باشند .

مواد تشکیل دهنده بتن سیمان ، آب و سنگدانه ها هستند و نکته قابل توجه در این است که کارخانجات تولید سیمان ، آلودگی زیست محیطی چشمگیری دارند و جزو گروه تخریبگران زمین قرار می گیرند .  

.بهتر است به فکر استفاده و ابداع نوعی از مصالح بود که عملکرد و کارایی بتن را  داشته ،باشد .


  ناصر رأفت    (1395/06/29)

درود برهمگی

باتوجه به بحث پیش کشیده شده منظور استاد بزرگوارم آقای امتیاز از طرح این مطلب ؛بحث مقاومت واقتصادی بودن اسکلت بتنی در برابراسکلت فلزی است نه آلودگی بتن وضرروزیان هریک از این مصالح برای طبیعت

به نظر حقیر که سابقه ی 20ساله در بحث اجرادر هردو گروه بتنی وفلزی دارم اسکلت بتنی از هر نظر بهتر از اسکلت فلزی است.به قول یکی از اساتید سازه ی بتنی بعد از 10سال همچنان براستحکامش افزوده میشود اگر درست اجرا شود ودر مقابل یک سازه با اسکلت فلزی بعد از 10سال شروع به فرسودگی وتخریب میکند.بحث زیست محیطی مصالح یک بحث تخصصی وکارشناسی است .

 


  فوم بتن الوند    (1395/10/30)

مزایای فوم بتن

سر‌عت بالای اجرا

با بهره گرفتن از بتن سبک در اجرای پروژه‌ها می‌توان از هدر دادن وقت در اجرای کفسازی جلوگیری کرد و در کمترین زمان به بهترین نتیجه دست یافت.
دستگاه های فوم بتن روزانه می‌توانند 60 تا 90 متر‌مکعب بتن تولید کنند. یعنی به‌طور مثال روزانه می‌توانند طبقاتی به متراژ بین 600 تا 900 متر‌مربع و به ضخامت 10 سانتی‌متر را کفسازی کنند.و این به معنای ده برابر سریع‌تر از پوکه ریزی است!

foam-beton.com/index.html

foam-beton.com/foam.html


  رضا روزگار    (1397/03/19)

به نظر من بستگی داره اون بتون یل فلز رو از چی بسازیم . شاید ساخت هر کدام از مواد بازیافتی به نوعی کمک به بازیافت در طبیعت بشه و در نهایت به اون پروسه سبز یودن برسیم


  ابزار هیلتی مرکزی hiltisell    (1398/08/23)

ابزار هیلتی مرکزی یک ارائه کننده معتبر ابزارهای هیلتی در تهران است. کلیه دستگاه کرگیری و مته کرگیری، ابزار تخریب بتون، چسب هیلتی و چسب memo را میتوانید در این فروشگاه معتبر دریافت کنید.

به توجه به اینکه تعمیرات و خدمات اجرایی هم انجام میدهند در صورتی که نیاز به تعمیر دریل هیلتی داشتید و یا به مته هیلتی و میخ و چاشنی احتیاج داشتید با فروشگاه ابزار هیلتی مرکزی در ارتباط باشید.


  هستی خلجی    (1398/09/05)

 بتن ماده‌ای است که تولید آن تاثیر قابل توجه و چشمگیری بر روی محیط زیست می‌گذارد. به طور مثال، گزارش شده است که سالانه 1٫6 میلیارد تن بتن تولید می‌شود که این مقدار تولید، باعث به وجود آمدن 7 درصد از دی‌اکسید کربن تولید شده به صورت سالانه می‌گردد. در کنار این، تولید بتن منابع طبیعی را تخلیه می‌کند و زباله‌هایی تولید می‌کند که به زیان محیط زیست است.بتن از سه ماده‌ی اصلی یعنی آب، سیمان و سنگدانه تشکیل شده است. تولید بتن نیاز به انرژی زیادی دارد و این موضوع باعث تخلیه‌ی مقدار زیادی گازهای گلخانه‌ای در جو می‌شود. به  علاوه برخی افزودنی‌هایی که از آن‌ها در بتن استفاده می‌شود، در بلند مدت اثرات زیان‌باری برای محیط زیست ما دارنداموزش سپ.


  نرگس معیری    (1398/10/17)

 

 سلام . به نظرتون بتون اکسپوز غیر فلت و دکوراتیو ، توجیه اقتصادی داره و پر بازده هست ؟

یکی از دوستان میخواد کارگاه ساخت و غالبگیریش رو راه اندازی کنه 

ممنون میشم اطلاعات بدید 


  رضا خانی    (1399/12/23)

 باید به این نکته توجه کرد که بتن میتواند جزو مصالح ساختمانی پایدار باشد چون عمر طولانی دارد و البته اگر خوب عمل آمده باشد در سایت www.decoramsin.com مقاله های بسیاری در مورد مصالح ساختمان و بازسازی منزل وجود دارد.


  شرکت درگاه    (1400/06/02)

 در فرایند بازسازی خانه همیشه برخورد به انواع بتن و شناژکاری مشکل بوده . بهترین کار طراحی مناسب هست تا این قبیل ستون ها یا شناژ کاری های سیمانی و بتنی در دل کار گنجانده شود و از دید پنهان شود . اینطوری در تخریب و هزینه نهایی صرفه جویی میشه. 


  امیر سعدی    (1402/06/07)

به نظر من شرکت بازسازی خانه گرین ایر یکی از معتبر ترین شرکت ها در زمینه بازسازی هست اگر دوست داشتید به سایتشون سر بزنید
https://greenair.biz


اظهار نظـــــــر
 
جهت نوشتن مبحث جدید باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :
رمز عبـور :

?????? ??????? ????? ????? :
??? ???? ?? ??? 1386 ?? ??? ????? ?? ??????? ??? ??????? ?????? ????? ??? ?? ???.?? ???? ??? ??? ?? ???? ??????? ?????? ?? ????? ???? ??????? ?? ????? ????? ?? ??????????? ??? ?????? ?????? ??? ???? ???? ?? ??? ?????? ?? ???????
???? | ???? | ??? ??? | ?????? ?? | ???? ?? ?? | ?????? ???? | ??????
© ???? ???? ??? ?? ???? ????? ?? ???? ??????? ????? ?? ????.
Developed by Tryon Software Group