مسابقه دانشجویی اتووود
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما




شما می توانید
پروژه خود را ثبت کنید
مقاله خود را ثبت کنید
کلاس خود را ثبت کنید
در مباحث فروم اتووود شرکت کنید

پیـــــام هــای رسیــــده
نیره اکبری 1391/02/21
سلام این مجموعه سینمایی رو با چه نرم افزاری کار کردی؟؟؟؟؟؟؟؟
نيلوفر ده بزرگی (تحریریه اتووود ) 1391/01/18
سلام. با اینکه من اساسا با فرم 4گوش مشکل دارم اما نوع نگرش و استفاده ی شما از اشکال هندسی خیلی جالب و زیباست. و این حسن بسیار خوبی هست. بهتون تبریک می گم. موفق باشید.
تيم اتووود 1390/07/04
به وب سايت معماران معاصر ايران خوش آمديد
ادامه
ارسـال پیــام به  محمدرضا میکائیلی
 
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  
 
پیام های رسیده برای پروژه ها
محمدرضا کیشانی 1392/08/28  
پروژه مجموعه سینمایی   :    
جناب آقای میکاییلی. کلیت فرم شما بسیار جالب هست. بهتون تبریک میگم. اما در طراحی این سازه زیاد جای دفاع نگذاشتید. مشخص هست که به سازه علاقه زیادی دارید. یک نکته رو یادآور میشم (مطمئناً میدونید) که ترکیب چهار مفصل کاملاً ناپایدار هست. شما میگید که سازه رو مفصلی دیدید. در بسیاری از رندر ها سطوح از مربع تشکیل شده اند. در دو تصویر اول یک شبکه مثلثی روی حجم دیده میشه. باز هم همونطور که میدونید بار باید به گره ها وارد بشه نه اعضا و این موضوع توی کار شما رعایت نشده. در مورد طرح های سازه ای دیتیل ها هستن که حقانیت کار شما رو ثابت میکنن. موضوع دیگر اینکه طراحی سر در برای این کار به نظرم اشتباه هست. چون این فرم بسیار ویژه هست لازم نیست که همین کار رو یک بار دیگه تکرار بکنید.
محمدرضا میکائیلی 1391/08/06  
پروژه مجموعه سینمایی   :    
سلام
خیلی ممنون
والا نرم افزار خاصی استفاده نکردم یه مکعب رو چرخوندم یکم کشیدمش بالا پائینش کردم و آخر هم شبکه ایش کردم:d
محمد کیوانفر 1391/08/04  
پروژه مجموعه سینمایی   :    
سلام.خسته نباشید.میشه بفرمایید برای مدل کردن از چه نرم افزاری استفاده کردین؟
طرحتون قابل تحسین.
ادامه


پیــام های ارســـال شـــده
محمدرضا کیشانی 1392/08/30
سلام خیلی ممنون از نظر شما حقیقت مطلب این پروژه برای بیش از 2سال پیشه و الان چیزی از جزئیاتش یادم نمیاد، این عکسها هم رندرهای میان ترم بود و ایرادهای زیادی داره که شما چند موردش رو اشاره کردید، البته در مورد گرهها لازمه که بگم که اتصالات فقط 4 گره رویی نیست این سازه 2لایه است و عناصر مورب کنترل کننده و کابل های داخلی رو برای سازه نیز در نظر گرفتمم که در این رندرها مشخص نیست. در مورد سردر هم که شدیداً باهاتون موافقم اما استاد راهنمام نظرش با هردو ما فرق میکرد و سر دفاعیه از پروژم کلی از این سردر تعریف کرد و... جالب اینکه این پروژه نزدیک به 40 متر کنسول شده و در دفاعیه من وقتی کارم ژوژمان شد کسی به این 40 متر ایراد نگرفت ولی به 21 پله بدون پاگردم ایراد گرفتن .. :d موفق و سربلند باشید
پویا چوچی 1391/07/13
درود بر شما باکمنستر فولر برای نمایشگاه اکسپو67 کانادا یک سازه فضاکار ژئودزیک طراحی کرد آیا طرح او یک کار معمارانه بود؟ از نظرتون درمورد مجموعه سینمایی ممنونم توضیحات رو مفصلاً براتون نوشتم. امیدوارم اگر باز هم ایرادی بود از نظر خودتون دریغم نکنید.
دارىوِش برومند 1391/07/07
سلام و عرض ادب ببخشید در ارسال جوابم برای شما مشکلی پیش امده بود ممنون میشم به پروفایلم دوباره سر بزنید. موفق و پیروز باشید
ادامه   
پیام های ارسال شده پروژه ها
محمدرضا میکائیلی 1391/08/06  
پروژه مجموعه سینمایی   :    
سلام
خیلی ممنون
والا نرم افزار خاصی استفاده نکردم یه مکعب رو چرخوندم یکم کشیدمش بالا پائینش کردم و آخر هم شبکه ایش کردم:d
محمدرضا میکائیلی 1391/07/13  
پروژه مجموعه سینمایی   :    
و در ادامه 2 جمله از دکتر محمود گلابچی:
1-در دنیای مدرن تقریباً ساختن هر بنایی ممکن است ولی باید از طراح پرسیده شود که آیا این طرح باید ساخته شود یا خیر؟
2-تا روزی که تلفیق مهندس سازه و یک معمار در یک شخص نمود پیدا نکند معماری راه به جایی نمیبرد.

در دنیای مدرن از فوتوریسم ها به بعد سازه بنا زیبایی محسوب میشد و اگز معماران نتوانند سازه مدرن را بخدمت بگیرند راه را به مهندسان عمران دادند. و همینطور که ما در کشورمان میبینیم اکثر ساختمانان را مهندسان عمران میسازند و این نشان ضعف معماران کشور ماست.

و اینکه یادم میاد توی یه کتاب خوندم که مرکز فرهنگی پمپیدو رو به پالایشگاه نفت تشبیه کرده بودند! این مساله حقیقتاً قابل قبوله ولی ایرادی معمارانه نیست
محمدرضا میکائیلی 1391/07/13  
پروژه مجموعه سینمایی   :    
تشکر
تا حدودی با قسمت اول نظرتون که این کار یک مجسمه سازه ای موافقم ولی اینکه خطها بی منطقند کاملاً مخالفم
اگه منصف باشید این سازه واقعاً زیباست این نظر من نیس این کار ژوژمان شده و نظر 4تا استاد رو من شنیدم
استاد میرهادی و استاد طهماسبی که از اساتید دانشگاه چالوسند متفقاً بر زیبایی این سازه صحه گذاشتند.
و بدون شک نمیشه با کشیدن خطوط بی منطق یک حجم زیبا رو بوجود آورد.
اما اینکه چه مساله ای یک مجسمه رو از یک طرح معماری متمایز میکنه بحث فضاست. در این کار مثل کارهای نروی از سازه لاملا استفاده شده که از نظر نضای داخلی بسیار زیباست.
اگر شما این طرح را یک مجسمه میدانید ایرادی به شما نیست اما این مجسمه از فضای داخلی برخوردار است و یک نوع تندیس گرایی است که همانطور که شما میدانید تندیس گرایی در معماری مدرن راه به بروتالیسم برد و کار اشلیج برای موزه تاریخ هامبورگ هم که شباهتی دور تا دور به این کار دارد از بیرون میتواند یک مجسمه باشد.
باز هم ممنون از نظر شما

ادامه
   محمدرضا   میکائیلی    دانشجو     mohammadreza   mikaeily   -    Student
تحصیــــــلات : کارشناسی   معماري   1387   َArchitecture   BA/BS   1387 Major :
دانشگــــــاه : آزاد چالوس   azad chalos University :
دربـــــــــاره  :
پروژه هـــــای دانشـــــجویی   

مجموعه سینمایی    مجموعه سینمایی
درس : طراحي معماری 4  - سال طراحی : 1391
استاد : اسلامی مقدم

موزه    موزه
درس : طراحي معماری 3  - سال طراحی : 1390
استاد : دکتر اسلامی مقدم

مجموعه سینمایی و فروشگاههای فرهنگی    مجموعه سینمایی و فروشگاههای فرهنگی
درس : طراحي معماری 4  - سال طراحی : 1391
استاد : دکتر اسلامی مقدم

ترمینال    ترمینال
درس : طراحي معماری 4  - سال طراحی : 1391
استاد : دکتر اسلامی مقدم






درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group