معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما




شما می توانید
پروژه خود را ثبت کنید
مقاله خود را ثبت کنید
کلاس خود را ثبت کنید
در مباحث فروم اتووود شرکت کنید

پیـــــام هــای رسیــــده
تيم اتووود 1392/07/05
به وب سايت معماران معاصر ايران خوش آمديد
ادامه
ارسـال پیــام به  حسین رضایی مهر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :
رمز عبـور :
 
پیام های رسیده برای پروژه ها
امیر(http://archbiz.sellfile.ir/) محمدی 1393/05/18  
پروژه مقام اول مسابقه طراحی سردر دانشگاه میبد   :    
من نمی دانم چرا امروز هرکسی بخواهد طرحی نو در اندازد که ریشه های ایرانی (یا)اسلامی داشته باشد باید به سراغ قوس و آجر برود آیا این خوانشی متقابل از ذهن (پوسیده و فسیل زده) انتظاری از داور است (منظور شخص نیست بلکه برداشت است) یا از فقر انتزاع مایه می گیرد.
فرزان شاماسب لو 1393/05/18  
پروژه مقام اول مسابقه طراحی سردر دانشگاه میبد   :    
هر واژه ای بار معنایی خود را دارد و نمی توان بی حساب هر حسی را به هر واژه ای که در دایره لغات منتقد ثبت شده است ربط داد. این مساله حتی به نظر می رسد در داوری های مسابقات فعلی نیز رسوخ کرده است. وقتی می گوییم طرح سیرکولاسیون متفاوتی دارد (جمله ای با بار مثبت که به نو بودن اشاره دارد)، بهتر است منظورمان از واژه "تفاوت" را روشن کنیم. متفاوت از چه؟ متفاوت از "تکرار تاریخ" یا متفاوت از "نیاز زمان"؟ یا مثلا منظور از "ساختار شکنانه" دقیقا چیست؟ چه چیزی را معرف ساختار می دانیم؟ ...... اینکه ورودی به یک سطح نیمه شفاف غیر قابل دسترسی (آن هم دقیقا با دتایل فخر و مدین) منتهی شود و سپس بوسیله دالان هایی (دقیقا با طاق های متناوب) به طرفین هدایت شود یکی از نمونه های بسیار تکراری در معماری ایران چه در بنا های درون گرا و چه در بناهای سردر باغ ها است و بزرگ ترین مشکل طرح هم همین است. تکرار محض تاریخ بدون کوچکترین اثر لغزش از سنت و یا حتی بدون تکراری کنترل شده به مثابه نگاهی انتقادی! یک معماری متعصب و دچار دگماتیسم که وقتی حرف از یک عنصر مثل ورودی می شود تمام ویژگی های فرهنگی و اجتماعی یک دانشگاه امروزی را به یک سو گذاشته و دامنه تحقیق را به بررسی فرم ورود در دورانی که اساسا دانشگاهی در ایران نداشته ایم (ولیکن ایران اسلامی که داشته ایم!!!!) محدود می کند. و افتخارش هم این است که با ایجاد یک حجاب بین دانشگاه و فضای عمومی بیرون کالبدش با سایر سردر های معاصر متفاوت است و به معماری تاریخی ایران، پایبند (کما اینکه کلکسیونی از اجزاء منفرد سایر سردر های معاصر را نیز یکجا در خود دارد و ضمن رد اتهام تشابه عینی با نمونه های معاصر، برای هر نوع سلیقه ایرانی یا اسلامی پسندی، پاسخی !!!). از نکات مثبت طرح می توان به تناسبات منطقی، عدم ایجاد آشوب و تکنیک های اجرایی شناخته شده و سهل الوصول آن اشاره کرد!
احمد هاشمی 1393/04/17  
پروژه مقام اول مسابقه طراحی سردر دانشگاه میبد   :    
درسته که حجم تکراریه ولی سیرکولاسیون متفاوتی داره به نظر من این طرح و طرح محمد رضا نیازی بهتر از بقیه بود .
ادامه


پیــام های ارســـال شـــده
ادامه   
پیام های ارسال شده پروژه ها
ادامه
   حسین   رضایی مهر    معمار حرفه اي     Hosein   Rezaei mehr   -    Professional
تحصیــــــلات :   1388   کارشناسی   1388  BA/BS Major :
دانشگــــــاه : موسسه غیر انتفاعی مهر اراک .... University :
شــرکـــــــت : گروه معماری پنج اوهفت Panjohaft Architectural Group Office :
وب سایــــت : www.Panjohaft.com WebSite :
دربــــــــــاره  : مهندس معمار . گروه معماری پنج اوهفت . www.panjohaft.com

  پـــــروژه های حرفـــــــه ای   

مقام اول مسابقه طراحی سردر دانشگاه میبد    مقام اول مسابقه طراحی سردر دانشگاه میبد
مکان : دانشگاه میبد یزد  - مساحت : 260   متر مربع
نام مالک : داشگاه هنر اصفهان - برگذار کنده مسابقه
 





درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group