معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما




شما می توانید
پروژه خود را ثبت کنید
مقاله خود را ثبت کنید
کلاس خود را ثبت کنید
در مباحث فروم اتووود شرکت کنید

پیـــــام هــای رسیــــده
تيم اتووود 1388/12/07
معمار گرامی
با توجه به برگزاری همایش تحلیل آثار معماری در اسفند ماه هرگونه انتقاد یا نظرات سازنده در زمینه نحوه برگزاری و انتخاب آثار را میتوانید در فورم نقد در لینک زیر بیان فرمایید.
https://www.etoood.com/Security/Forum/PostList.aspx?trfkey=81&frmfkey=19
افسانه عقبي پور 1388/11/15
باسلام با تشکر از اینکه در مورد پروژه من نظر دادید ،همانطور که خواسته بودید پلانها و نما و... را گذاشته ام تو سایت می توانید در صورت تمایل ببینید و نظرتان را در مورد آن بیان کنید امیدوارم که با مفهوم شده باشد.
غزال زارع 1388/11/01
ممنون از توضیحتون. با شیب برعکس هم اتود می کنم. باز هم ممنون.
محمد رضا دهقانی 1388/10/29
خانم زارع گرامی:به نظر من جهت شیب تغییر میکرد و برعکس میشد کار به نظر کاملتر میامد.البته به نظر من, شاید.
ادامه
ارسـال پیــام به  محمد رضا دهقانی
 
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  
 
پیام های رسیده برای پروژه ها
ادامه


پیــام های ارســـال شـــده
محمد رضا دهقانی 1388/10/29
خانم زارع گرامی:به نظر من جهت شیب تغییر میکرد و برعکس میشد کار به نظر کاملتر میامد.البته به نظر من, شاید.
ادامه   
پیام های ارسال شده پروژه ها
علیرضا امتیاز "مدیر اتووود" 1391/12/12  
پروژه مجسمه ای برای باغ   :    
وقتی قراره پروژه ای نقد بشه نمیشه از واژه های بهتر، زیبا، زشت و ... استفاده کرد. کلا کلمات کیفی و حسی برای بیان نقادانه کاربرد ندارند.
میشه از تناسب، ارجاعات تاریخی، هماهنگی یا کنتراست و ...بحث کرد.
موافقم که شباهتی با آثار گائودی داره، مونومنتاله و یکپارچگی داره اما تمام این موارد را نقطه قوت طرح میدونم.
مساله اصلی در طراحی معماری بیشتر از هر چیزی به نظر من اجرای اثر هست. کسی که میتونه چنین فرمی را با این کیفیت اجرا کنه به شخصه به افتخارش می ایستم و کف میزنم.
علی جان از نظر من کار موفقی را به سرانجام رسوندی لطفا برای یادگیری من کمی بیشتر در مورد اجرا و پروسه طراحیت توضیح بده.
کورش قطب 1391/12/11  
پروژه فرودگاه بین المللی شیراز   :    
سلام جناب کوروش خان قطب
اگر اشتباه نکنم من داور پروژه شما بودم. یادم هست طرح خوبی بود امابه قول کامران افشار نادری اثر بدون ایده، یا در محیط مخفی میشود یا آن را نابود میکند. من هم با جناب ترکمان موافقم که یک چنین اثری باید با محوریت ایده طراحی بشه. این که شما به کانسپت و ایده اعتقاد ندارید رفع تکلیف محسوب میشه.
گرچه کار از نظر عملکرد خوب و منطقی بود اما باز تصور میکنم که بحث vip و cip توی پایانه جاش خالی بود و همون موقع هم سوال پرسیدم.
همواره موفق باشی.
رضا دانشمیر 1391/02/29  
پروژه مجموعه سینمای پارک ملت   :    
من چند بار این کار را دیدم.کلیات کار قابل توجه و احترام هست.به نظر من این اثر معماری ایران را به جلو پیش برده اما 2تا نکته در این اثر وجود داره:1 .اجرای کار به خوبی طراحی انجام نشده.جزئیات غیرظریف و گاه ناشیانه شکل گرفته اند 2.کار چندان خوانا نیست.گرچه پلان چندان پیچیده نیست اما فضاها و سلسله مراتب آنها مخاطب فضا را دچار سردرگمی میکند.
باید پذیرفت که ما در معماری ایران دچار ضعف جدی تکنیکی و اجرای جزئیات هستیم اما همیشه هم این مشکل را داشتیم فقط پیش از این با تزئینات این ضعف را پنهان میکردیم.این کار به صورت اکسپوز اجرا شده.این روش شجاعانه حتما مشکلات تکنیکی را عیان میکند اما این ضعف به حس فضایی پردیس سینمایی ملت آسیب وارد نمیکند.
فقط چند نکته درمورد نظرات بزرگوارانی که نظر دادند:
1.آقای رشیدی نظرشان با دلیل ارائه شده و قابل احترام هست، اما یادمان باشد که تقریبا تمامی شاهکارهای معماری معاصر فرمال هستند و ایرادات کارکردی در آنها وجود دارد.مهم پیشرفت معماری و اضافه شدن به فرهنگ بصری معماری است که در این اثر وجود دارد.
2.سرکار خانم شریفی گنبد سلطانیه مسجد نیست، مقبره هست و هیچ ربطی به گنبد کلیسای سانتا ماریا دل فیوره نداره. بزرگ ساختن الزاما هنر نیست مثل قدرتمند بودن.اما ضعف تکنیکی را با شما هم نظر هستم.
ادامه
   محمد رضا   دهقانی    معمار حرفه اي     Mohammad Reza   Dehghani   -    Professional
تحصیــــــلات :   1382   کارشناسی ارشد   1382  MA/MS Major :
دانشگــــــاه : آزاد اسلامی واحد شیراز ‌Azad university of shiraz University :
شــرکـــــــت : Office :
وب سایــــت : WebSite :
دربــــــــــاره  : کارشناس ارشد معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز- ورودی 1373


  مـــقــــــــــــالــات   

پیتر آیزنمن و معماری فلسفی پیتر آیزنمن و معماری فلسفی
(تاريخ معماري - مفاهيم و نظريات معماري )
 پیتر آیزنمن معمار و نظریه پردازی است که سعی در پیوند فلسفه و معماری دارد. آثار وی گرچه نسبت به بسیاری از هم نسلانش محدودتر است اما از محتوای فکری بسیار غنی برخوردار است و همچنین بیش از دیگر معماران مورد بررسی و نقد قرار می گیرد.

باهاوس؛ نخستین الگوی آموزش نوین معماری باهاوس؛ نخستین الگوی آموزش نوین معماری
(تاريخ معماري - آموزش معماري )
 باهاوس در جهت ایجاد نظام نوینی در آموزش هنر، طراحی و معماری توسط والتر گروپیوس بنیان گذاشته شد که مبتنی بر وحدت هنر، صنعت و زندگی باشد. بکارگیری مبانی هنر معاصر برای نخستین بار در برنامة آموزش باهاوس گنجانیده شد. این شیوة نوین آموزشی برپایة پیشرفت‌های علمی و فنی استوار بود و خود را با دگرگونی‌ها و نوآوری‌های هر روزه تطبیق می‌داد. برنامة آموزشی در باهاوس بر مبنای مطالعة ویژگی‌های مصالح، فرم و ساختار استوار بود.

لودویگ میس فان در روهه؛معمار جزییـــات لودویگ میس فان در روهه؛معمار جزییـــات
(مفاهيم و نظريات معماري - تاريخ معماري )
 مقاله با رویکردی تاریخی و تحلیلی نگاهی به زندگی حرفه ای، آثار، آرا و افکار لودویگ میس فان در روه دارد که در زمینة تحقق ایده ها و نظریات معمارانه، موفق ترین استاد معماری مدرن نسبت به فرانک لوید رایت، والتر گروپیوس و لوکوربوزیه می باشد.

لوکوربوزيه و نظریه معماری؛ تدوین ابدیت لوکوربوزيه و نظریه معماری؛ تدوین ابدیت
(تاريخ معماري - مفاهيم و نظريات معماري )
 نوشتار تلاش دارد در پرداختی فشرده وجوه تاثیر لوکوریوزیه بر معماری از جنبه نظری را تدقیق نموده و با مثال هایی ان وجوه انگاره ای را عینیت بخشد

آسمانخراش‌ها، از دیروز تا امروز -بخش نخست آسمانخراش‌ها، از دیروز تا امروز -بخش نخست
(تاريخ معماري - مفاهيم و نظريات معماري )
 ایجاد بناهای باشکوه و مرتفع از دوران باستان آغاز گشت.مصریان پیشگام این رخداد مذهبی - اعتقادی بودند.هرم های زوسر, خمیده, سرخ و مجموعه اهرام ثلاثه آغاز باشکوه این روند بود که تا برج دبی (افتتاح 4 ژانویه 2010) تداوم داشته است.




درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group